Zobacz pełną wersję : D15z6 na głowicę z6 + wałek od D15b
Jak sie zaopatrujecie na taki mod?
Silnik mam w Hb d15z6 chcę wstawić głowicę z D16z6 + seryjny wałek z d15b.
Nie chcę bardzo kombinować bo chciałbym zostać w klasie mini do 1550cm3.
Powiedzcie czy w tym wypadku wytrzyma mi dół?
Obecne d15 oleju nie łyka, pracuje dobrze.
Oraz co bym potrzebował do takiego modu?
a nie lepiej wstawic z Y8 ?? glowice lepsza niz Z6
druga opcja zostawic ta co masz zmienic klawiature i wałek do tego OBD1 i jeździc. Z takim setupem w klasie mini to nic nie zdziałasz w dodatku ek3 ciezkie
doł wytrzyma ten silnik wytrzyma nawet +170 km
Też rozmyślałem nad ta y8, ale trafiła mi się od z6 głowica i nie wiem czy brać czy nie. A co do tej klawiatury i wałku to od czego?
Jest ciężkie jest, myślałem nad swap na d15b, ale jak ten motor mój jest ok to po co mam zmieniać na coś co nie wiem jak pracuje.
wszystko klawiatura i reszta od Z6
D15Z6 ma leszą kompresje niz D16Z6 ja teraz też robię swój projekt i do EK3 D15Z5 wpada kompletna klawiatura z wałkiem od D16Z6, wtryski 240CC od B18C4 i przechodzę na OBD1 z kompem P28 póżniej strojonko słyszałem że można do 160HP urwać
strojonko słyszałem że można do 160HP urwać
jasne ale do tego dorzuć większą kompreche i wałeczek :o
jasne ale do tego dorzuć większą kompreche i wałeczek :o
tak jak pisałem wpada wałek od D16Z6 z klawiaturą i wtryski 240CC
Na forum jest d15z6 oczywiście grubo zmodzone które ma coś koło 150 lub 160 koni ale tam ma podbitą kompreche i wałek stage 2 z tego co pamiętam. musze poszukac tego tematu :rolleyes:
czyli dwie opcje z6 wstawiać lub y8+ ssący
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore i proszę :) bardzo fajny tamat
Na forum jest d15z6 oczywiście grubo zmodzone które ma coś koło 150 lub 160 koni ale tam ma podbitą kompreche i wałek stage 2 z tego co pamiętam. musze poszukac tego tematu :rolleyes:
pewnie chodzi Ci o Salvadore, Zagi zależy jaki masz fundusz:o można by wsadzić głowicę z6 doplanować ją i ostrzejszy wałek i wtedy byś mógł namieszać :)
pewnie chodzi Ci o Salvadore
dokładnie :) na poprzedniej stronie wkleiłem link do tego tematu
delikatnie mam odłożone :) jak napisałem do kupna mam d16z6Vtec głowicę z ostrzejszym wałkiem od d15b , ale nie wiem jaki setup by był dobry. nie chce wchodzić w 1.6 na pewno.
klasa mini musi zostać :)
wiem, że dobre wyjście y8 bo świeższe jest :)
dlatego pytam i szukam najlepszego rozwiązania :):)
Wrzucenie głowicy z D16Z6/Y8 itp. na ten blok bez zmiany tłoków da stopień sprężania ok. 8:1, nawet jak głowice spalnuje się o powiedzmy 1 mm to podbije CR do jakichś 8,5:1 czyli dalej lipa...
Dlatego lepszym wyjściem w tym silniku jest właśnie sama klawiatura i wałek z D16Z6 gdzie CR zostaje 9,6:1 które jeszcze można podbić.
d16z6Vtec głowicę z ostrzejszym wałkiem od d15b
ten ostrzejszy wałek to jakiej firmy ?
Wałek seria z d15b, głowica od d16z6 jest splanowana już. na ile to nie wiem.
Wrzucenie głowicy z D16Z6/Y8 itp. na ten blok bez zmiany tłoków da stopień sprężania ok. 8:1, nawet jak głowice spalnuje się o powiedzmy 1 mm to podbije CR do jakichś 8,5:1 czyli dalej lipa...
true, zapomniałem że to d15z6
mirasek na początku przyznałem Ci rację ale teraz sprawdziłem i to co napisałeś dotyczy silnika d15z1 gdzie komorę spalania masz 25.3 cc, w d15z6 ma ona około 32.8 cc a w d16z6 34.6cc, także zmiana głowicy nie byłaby takim strzałem w kolano tym bardziej że w d16z6 zawory są po 1mm większe niż w d15z6?
co wpadnie, może być z6/y8, wolna ręka...
wpadło w ręke z6 z tym ostrzejszym wałkiem od d15b
Wkładasz to, kupujesz p28 z przejściówką, jak przed fl to obd2a,jak po to obd2b,najlepiej kółeczko jakieś do tego, stroisz bo bez strojenie szkoda w ogóle roboty i finał:)
A jak nie zdecydujesz się tego wkładać to daj znać, przygarnę od Ciebie graty, bo ja już wszystko mam oprócz głowy:p
mirasek na początku przyznałem Ci rację ale teraz sprawdziłem i to co napisałeś dotyczy silnika d15z1 gdzie komorę spalania masz 25.3 cc, w d15z6 ma ona około 32.8 cc a w d16z6 34.6cc, także zmiana głowicy nie byłaby takim strzałem w kolano tym bardziej że w d16z6 zawory są po 1mm większe niż w d15z6?
Nie przeczę, bo myślałem że D15Z1 i D15Z6 mają podobne tłoki, a wychodzi na to że D15Z6 ma je podobne jak D16Y8 co już by miało sens i moje wcześniejsze słowa w g... się obrócą :) Dzięki za czujność.
D16Z6
http://www.superhonda.com/photopost/data/501/11214p28.jpg
D16Y8
http://www.superhonda.com/photopost/data/501/11214p2p.jpg
D15Z6
http://i57.photobucket.com/albums/g204/hondavti/piston%20pics/DSC01706.jpg
D15Z1
http://i239.photobucket.com/albums/ff96/eigerzoom/P07top2.jpg
tłoki są jeszcze inne niż w y8 bo na takich CR wychodzi baaardzo dużo
Kolego jezeli chcesz cokolwiek namieszac w klasie mini to długa droga i duzo kasy przed tobą sam byłem w trakcie budowy takiego mocnego 1,5 chcesz wiedziec ile to kosztuje?? to szykuj minimum 8000zł lekko i tak ci braknie............
Zeby cokolwiek powalczyc to mussisz zrobic doprezenie
na cr 12 najtaniej tłoki z D13
do tego lekkie planowanko glowicy ktora masz
ostry wałek minimum Stage 2 ale przydał by sie stg 3 z sprezynami i zaworami mocniejszymi a to minimum 2500zł polecam Bisimoto crowery sie wycieraja o skunku zapomnij
lekki zamach odelzenie walu wywazenie
oczywiscie hybryda na 4,4 z najkrótszymi biegami 3 i 4 crx 2 -1.909
komp strojenie regulowane kółeczko dobra była by kopułka i aparat MSD daje gruba iskre Swiece IRYDOWE
wydech 2,5 cala bandarze termo
bardzo dobry dolot zimnego powietrza
przepustnica na minimum 60 bądz trąbki
przydał by sie porting głowicy i obróbka zaworów na 2 katy i gniazd na 3 ojjjjjjjjjjjjjjjj dlugo by jeszce pisac .....
Sruby ARP !!
No i bardzo lekka BUDA!! na jakies 850 kg bo ta twoja EK3 wazy 1130 wiec ZAPOMNIJ
jak to zrobisz bo bedziesz miał kolo 170KM+ w tedy powinienes łapac sie do Połfinałów choć w z tego co widze to jest juz straszna konkurencja w klasie mini pomału sie robi....
a no i R888 tez sa potrzebne czyli jakis 700zł za same opony masz tyle siana czy moze juz teraz po przeczytaniu tego myslisz o B seri??? :cool::cool:
Cos mi sie zdaje ze sprowadziłem cie na ziemie
Dobrze przelicz sobie koszta licz kazda pierdołe bo tego sie zbiera oleje filtry nie zapominaj o tym
Starstruck
30-05-11, 12:54
Wałek i klawiatura z Y8 + komp Y8 byłyby chyba lepsze, bo zostaje na OBD2? Dobrze myślę? A wałek D15B zagra z klawiaturą D16Y8? No i chyba do takiego moda trzeba mieć bardzo zdrowy dół, żeby panewki nie poleciały. Widziałem sporo takich projektów, sam też nad tym myślę, ale jakaś część z nich właśnie nie grała fajnie, bo panewki leciały. Podobnie, jak w mini me na blokach Y7.
po jakiego zostawać przy obd2 :confused::rolleyes:
Wielki Szu
31-05-11, 18:32
Kolego jezeli chcesz cokolwiek namieszac w klasie mini to długa droga i duzo kasy przed tobą sam byłem w trakcie budowy takiego mocnego 1,5 chcesz wiedziec ile to kosztuje?? to szykuj minimum 8000zł lekko i tak ci braknie............
Zeby cokolwiek powalczyc to mussisz zrobic doprezenie
na cr 12 najtaniej tłoki z D13
do tego lekkie planowanko glowicy ktora masz
ostry wałek minimum Stage 2 ale przydał by sie stg 3 z sprezynami i zaworami mocniejszymi a to minimum 2500zł polecam Bisimoto crowery sie wycieraja o skunku zapomnij
lekki zamach odelzenie walu wywazenie
oczywiscie hybryda na 4,4 z najkrótszymi biegami 3 i 4 crx 2 -1.909
komp strojenie regulowane kółeczko dobra była by kopułka i aparat MSD daje gruba iskre Swiece IRYDOWE
wydech 2,5 cala bandarze termo
bardzo dobry dolot zimnego powietrza
przepustnica na minimum 60 bądz trąbki
przydał by sie porting głowicy i obróbka zaworów na 2 katy i gniazd na 3 ojjjjjjjjjjjjjjjj dlugo by jeszce pisac .....
Sruby ARP !!
No i bardzo lekka BUDA!! na jakies 850 kg bo ta twoja EK3 wazy 1130 wiec ZAPOMNIJ
jak to zrobisz bo bedziesz miał kolo 170KM+ w tedy powinienes łapac sie do Połfinałów choć w z tego co widze to jest juz straszna konkurencja w klasie mini pomału sie robi....
a no i R888 tez sa potrzebne czyli jakis 700zł za same opony masz tyle siana czy moze juz teraz po przeczytaniu tego myslisz o B seri??? :cool::cool:
Cos mi sie zdaje ze sprowadziłem cie na ziemie
Dobrze przelicz sobie koszta licz kazda pierdołe bo tego sie zbiera oleje filtry nie zapominaj o tym
8000 to trochę za mało. Ale tak z 12 000 + lekka buda, kto wie...
8000 to trochę za mało. Ale tak z 12 000 + lekka buda, kto wie...
to to zbieram :D
ale tak realnie to chce podnieść do 140 kucy na razie :P
Starstruck
01-06-11, 00:20
to to zbieram :D
ale tak realnie to chce podnieść do 140 kucy na razie :P
Dobry wydech i dolot i jest 135-140 KM :). A zacznij od krótszej skrzyni - wtedy bardziej poczujesz nawet seryjne 114 KM :)
Przepraszam za wtrącenie, ale jesli juz wrzucac krotsza skrzynie biegow do ek3 to od jakich modeli najlepiej- najwygodniej, lub od jakich w ogole mozna? (pomijajac hybrydy)
Starstruck
04-06-11, 12:03
D14A3, D15B2, D13B2 (noblesse z 1995 najkrótsza). D16Z6... w sumie jakąkolwiek, bo i tak każda jest krótsza od D15Z6 :p. D15B2 wydaje się najbardziej optymalna.
D14A3, D15B2, D13B2 (noblesse z 1995 najkrótsza). D16Z6... w sumie jakąkolwiek, bo i tak każda jest krótsza od D15Z6 :p. D15B2 wydaje się najbardziej optymalna.
nie z d14a3.... to też jest długie (krótsze od tej z d15z6 ale i tak długie). ma główne 4.058 czyli również nie za dobrze
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.