Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Przegub itp



siwykrzych
12-03-07, 13:59
Witam
Wymienilem tylko jeden przegub w Hani i jakies tuleje na wahaczu bo z przodu zaczelo mi stukac glosno np. przy nie rownej drodze wiec mechanik mi wymieł .
Juz mniej stuka ale jeszcze cus jak jade miedzy 30 a 50kmh stuka nadal niewiem co jest , mechanik mi powiedział ze wszystko juz sprawne drązki itp .
Teraz po tej robocie lekko kierownica mi skreca w lewo niewiem czy to wina przegubu ze zostął tylko jeden wymieniony czy cus no i ciezej sie skreca w prawo.
Pomozcie mi "podobno" mam gites zrobione a nadal cos szwankuje cholera wie co juz :((

qba1983
12-03-07, 19:29
jesli chodzi o jakies stukanie, to moze to byc sworzen wachacza gornego.ja tak mialem, po wymainie cichodko.sprawdzic to mozesz lapiac za kolo(od gory) sarpiac do siebie, jesli jest stukot i dobiega gdzies z gory to na bank sworzen.

z tym przegobem to nie wiem jak jest, moze po wymiane przegobow trzeba jechac na geometrie(zbierznoisc).zeby wyjac przegob nalezy wypiac dolny wachacz ze zwrotnicy, wiec, moze to powoiduje zmiane ustawienia. W sumie to by sie zgadzalo bo w sobote robilem u siebie oba przegoby i tez mi kiera skrecila w lewo, ale sam nie wiem czy laczyc to z przegobami czy moze z wymiana sprezyn i amorkow(posadzilem swa hanie nieco nizej :d )
robilem wszystko sam, i tez nie wiem czy jechac na zbierznosc i geometrie(nie mialem sie kogo zapytac) wiec jak panowie w koncu jest , po wymianie przegobu nalerzy jechgac na zbierznosc ?? i czy wymieniajac amorki i sprzynki na nizsze tez , nalerzy ustawic geometrie ??

Bassmaster
13-03-07, 20:04
Ja wymieniałem 2 m-ce temu amortyzatory i dobrze, że się spytałem mechanika kiedy pojechać na tą geometrię: przed wymianą amorków, czy po?
Mechanik powiedział, że kolejność jest taka:
1. Wymiana amorów
2. Przejechanie min. 500 km, aby się ułożyły (ja zostawiłem oryginalne osłony i odboje bo "uniwersalne" nie pasowały)
3. Dopiero teraz można pojechać na geometrię (ja będę jechał w przyszłym tygodniu, bo już 1000 km przejechane i kierownica lekko w prawą stronę przekręcona jest :d ).

Generalnie to po wymianie amorków, przegubu, łożyska itp. trzeba zrobić zbieżność/geometrię przecież nowa część nie jest tak wyrobiona jak stara, mniej się ugina, "bije" etc, ale wszystko dopiero po ułożeniu.

siwykrzych
15-03-07, 14:44
HMMM Moze i faktycznie trza pojechac na geometrie jak jeden tylko przegub jest wymieniony np. jak u mnie hmmm i znow kasa heh co za zycie

Bassmaster
15-03-07, 15:55
W sumie jeździmy rasowymi, japońskimi "kobietami" (rodzaj żeński, ona Hondzia), którym warto poświęcić trochę czasu i pieniędzy :d

Adam Kondracki
16-03-07, 09:08
Witam. Też miałem wymieniany przegub z jednej strony i wcale nie musiałem jechać na geometrię. Przed wymianą i po wymianie miałem wyrażne stuki z przodu. Najeździłem sie po mechannikach żeby to zlokalizować. Szarpaki w zaprzyjaźnionym warsztacie też nic nie wykazały. W końcu kolega polecił mi stację kontroli gdzie jest uczulony na punkcie zawieszenia mechannik i okazało się że z jednej strony był luz na końcówce drążka kierowniczego. Po wymianie oczywiście zbieżność i jest ok.

kobyr
22-03-07, 20:59
czesc. orientujecie sie od ktorej strony sciaga sie oslone przegubu w 5d takiej fajnej jak na zdjeciu qby :-) ?

okayplayer
24-03-07, 08:53
mechanior powiedział mi że po zmianie przegubów i końcówek drążków na pewno trzeba ustawić zbieżność u mnie też mam lekko kierownicę przechyloną w prawo więc nie wiem co jest grane i trzeba będzie to sprawdzić zresztą obydwie osłony przegubów mam na wykończeniu i czeka mnie wymiana manszet

virus2999
11-04-07, 10:16
Witam, wymienilem przegub wew. lewy :) luz poloski, stuki brzydkie zmeinianie biegu z 1 na 2 :] aha i takei dobijanie podczas rannego ruszania,takie objawy teraz nadchodzi czas na przegub prawy :] tez wew. :] czy nie lepiej tego wymieniac parami? i co jeszcze warto? jesli jzu sie zagoda do poloski i okolic ;)
auto civic 94 D15B2
cena 235zl+wysylka
namiary [auto-hurt@auto-hurt.pl]

Pozdrawiam

Boniar
12-04-07, 08:25
Mam podobny objaw - przy szarpaniu przednim kołem słychać wyraźny stukot - wychodzi że sworzeń...
swoją drogą na diagnostyce wyłapią tak dobrze co do wymiany w zawieszeniu?
(mam w nst tyg i tak przegląd wiec dobrze się składa)

virus2999
12-04-07, 09:17
Kolega Boniar niech da znac co mo powiedizlieli na przegladzie, a te stukotanie to podczas ruszania? u mnie tylko z rana dwa pierwsze ruszania z miejsca pozneij widocznie sie rozgrzewa mechanizm sciska i jest oks(jesli to przegub prawy, lewy wymienilem) w sumie to jest dudnienie/dobijanie do gleby nei wiem jak to opisac...
Pozdro

okayplayer
12-04-07, 11:02
u mnie gdy się łapie za koło i szarpie na boki łapiąc za końcówkę drążka czuć wyraźnie stuki i przy toczeniu się auta na małych dołeczkach słychać te stuki wymiana w Japan serwis będzie kosztować 60 pln ustawienie zbieżności i z tego co pamiętam 80 pln końcówka firmy 555

Boniar
12-04-07, 11:21
spoks, da znać
stukanie i przy sprawdzaniu koła i na dziurach,torach itp