Zobacz pełną wersję : niskie ciśnienie oleju...
Chłopaki nie wiem jak sobie poradzić z problem. Czytałem i czytałem, ale rozwiązania problemu nie znalazłe :( Postaram się wyjaśnić co i jak. W D16Y7 zmieniłem całą górę od Z6. Kabelki są podłączone dobrze, z tym że jadąc na v-tecu (nie działającym jak się okazuje) ok 10 sekund wyskakuje błąd niskie ciśnienie oleju. Dupohamownia raczej na 100 % potwierdza, że v-tec się nie załącza, co potwierdza wykres (131 km i 151 nm w vtg). Przekręcałem cały zawór v-tec od D16Z6 do siebie i niestety to samo...ale przy odkręcaniu zaworu u mnie zauważyłem, bardzo mało oleju jest w nim, gdzie odkręcając u kumpla w oryginalnym D16Z6 wręcz z zaworu się ulało. Teraz ciekawe czy "eksperci" z naszego forum odetkali korek w bloku.....
I teraz tak : bo jeśli faktycznie korek jest odetkany to skąd te śladowe ilości oleju w zaworze ? A może pompa oleju jest już zmęczona ? Poradźcie chłopaki co jeszcze powinienem sprawdzić bo vitek fizycznie nie działa :(
civiccoupe
27-05-11, 16:12
moze masz poprostu mało oleju w silniku... objawy na to wskazują.
stan oleju zawsze staram trzymac w górnej granicy :) ale jest jest...
milycoupe - proszę Cię, znajdź przyczynę. U mnie było to samo, bo obróciła mi się w końcu panewka. Olej miałem MOTUL 6100 i na 100% było go ponad połowa na bagnecie. Więc akurat.
Słyszałem gdzieś, że w D16Z6 pompa oleju jest wydajniejsza, ale jakoś nie szukałbym tutaj powodu.
Jak niskie ciśnienie oleju to panewki mogą być, Vtec może się nie włącza tylko tak myślisz bo na niskim ciśnieniu się nie włącza.
Yotomeczek86
28-05-11, 21:13
W D16Y7 niema zatyczki od kanału Vteca. Słaba wydajność pompy wskazuje na za niskie ciśnienie dla Vteca i dlatego się nie załącza. Można spróbować podmienić pompe od Y8 a najlepiej od Y2 (taki sam part number wału korbowego) tylko nie wiadomo czy ona tak podejdzie... Radzę oszczędzać silnik bo kolega Saiti właśnie dzięki temu wymienia dół.
Wnioski nasuwają się same - swap głowicy od Z6 do Y7 jest niebezpieczny dla samego dołu silnika.
Jak wyżej, niestety. Tymczasem uciekam pasować panewki w nowym bloku ;)
tak to juz jest z tym mini, jak sie rzuci glowice na ledwo zyjacy dol to pozniej sa cyrki ;) wiem bo sam to przerabialem :mad:
Yotomeczek86
28-05-11, 21:38
tak to juz jest z tym mini, jak sie rzuci glowice na ledwo zyjacy dol to pozniej sa cyrki ;) wiem bo sam to przerabialem :mad:
Nie zgodze się ! Saiti miał po remoncie dół - i co wtedy powiesz?
coz moge powiedziec... ze cos musialo byc sp... :)
Yotomeczek86
28-05-11, 22:39
No nie było właśnie bo silnik pracował dość długo... ;] Ale saiti sp.. z olejem ;) dlatego panewa mu strzeliła ;) długa historia ;)
Oj tam oj tam. Zrobiłem kilka kilometrów na płynie chłodniczym ;) Ale tutaj nie chodzi o to. Kanały olejowe, pompa oleju - za słabe pod Z6
Znalazłem fajny artykuł: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=159
Saiti, ciekawy artykuł. Z niego wynika, że np u mnie, na pierwszym tłoku doszło do przeciążenia, bo dokładnie tak złuszczyła się warstwa cierna. A z kolei na 3cim tłoku miałem zerwane zamki i panewka się "trochę" poobracała i sklepała się na grubość niewiele większą niż żyletka. Prawdopodobnie na 2gim też się obróciło, ale nie wyklepało.
A co do gaśnięcia ciśnienia, czy jeżeli przy długim kręceniu rozrusznikiem kontrolka gaśnie, to może nam dać jakieś takie odniesienie co do stanu dołu silnika?
Ciężka sprawa panowie :/ ten sezon będę próbował jeszcze "delikatnie" przejeździć a w zimę zrobię na spokojnie konkretny remont....oby tylko motor wytrzymał do tego czasu :)
milycoupe, jak mi się obróciła to też jechałem delikatnie.
kuba_guzik110
31-05-11, 21:40
ja mysle ze ktoś to nie umiejetnie zrobil, jest duzo przypadków y7 z glowami od z6 i jeżdza one bez problemu, btw jak bedziesz potrzebowal pompe oleju to pisz do mnie
A nikt nie wpadł na to, że z biegiem lat pompa oleju też się zużywa i nie daje już takiego ciśnienia jak nowa?
Było też i takie założenie :) ale druga strona medalu to jednak "zmęczony" dół bo jakby nie było to wciąga ok 2 litrów na 5k km (jazda bardzo zróżnicowana:)).
miły musisz zrobic remoncik w zime jak piszesz lub kupic dół teraz i składać sobie powoli jak należy
odgrzeje kotleta, są jakieś inne dowody na to dla czego po Mini Me w Y7 jest niskie ciśnienie oleju ?
kontrolka gaśnie normalnie już podczas kręcenia, pompa mieści się w górnej granicy "service limit" , remont całego dołu na ACL Race i NPR, olej Motul 5W40 nic nie ubywa, przy osiągnięciu ok 100*C na jałowym jest 0,6-0,7b wg AutoGauges SM PEAK, dodana podkładka pod zawór w pompie oraz zrobiony porting kanałów olejowych wg opisu zza wielkiej wody, ciśnienie na WOT w granicach 5-5,5b, po przeczytaniu wielu wątków z tym związanych wychodzi że ciśnienie przy około 90-95*C powinno być ponad 1b.
Rzadki olej, to po pierwsze. Panewki na oko czy pasowane?
pompa y7 ma mniejsza wydajnosc niz ta z z6
Rzadki olej, to po pierwsze. Panewki na oko czy pasowane?
Teraz przechodzę na Valvoline 5W50 zobaczymy czy coś pomorze, panewki "na oko" :o silnik miął udokumentowany znikomy przebieg i po rozebraniu się to potwierdziło, remont był robiony tylko dla tego że miało być doładowanie i nie chciałem ryzykować fuck up'a
pompa y7 ma mniejsza wydajnosc niz ta z z6
wiele takich opinii czytałem i mogę szczerze powiedzieć że obie pompy są identyczne, po pierwszych diagnozach niskiego ciśnienia zakupiłem łącznie 3 pompy na ew podmiankę, porozbierałem pomierzyłem i Y7 miała te same średnice wlotów, wylotów samych podzespołów (rotorów) oraz kanałów wewnętrznych, wybrałem najzdrowszy model (po pomiarach limitów serwisowych) i zrobiłem porting plus podkładka, ale i tak miałem związane ręce bo pompa z Z6 nie podchodzi do bloku Y7 , na podstawie tego mogę darować sobie mit o różnej wydajności tych pomp.
Czyli po twoich pomiarach mozna stwierdzic ze manual hondy KŁAMIE i wypisują brednie.
dobrze wiedzieć ze pompy są takie same dzieki za pomiar :)
Two Main Differences; Z6 vs. Y8 Oil Delivery:
From doing some comparison research on the Z6 and Y8 motors, I found that there are 2 major oil delivery differences between the D16Z6 and the D16Y8s. One main difference is the crank. The 92-95 cranks were made with reliability and forethought in mind. Not only do they have dual oil galleys for each rod journal, but they're also chamfered. The 96-00 cranks have only one un-chamfered oil galley per journal. Translated, this basically means not as much oil gets to the Y8 rod bearing and it doesn't get spread to the outside edges of the bearings as quickly. The other huge difference between the two generations of SOHC is the oil displacement of the pumps, or volume. According to the 92-95 and 96-00 manuals, the earlier generation oil pump displaces 11.89 gallons/minute at only 6000 rpm. The 96-00 oil pump displaces only 8.8 gallons/min at 6800rpm. In basic terms, the Y8 oil pump has 35% less flow and doesn't reach max flow until nearly 1000 rpm later than the Z6. To me, thats a pretty big difference, and for a turbo motor thats a huge difference.
Saren, nie poć się, bo wielu czyta i każdy rozumie po swojemu :P
Identyczną pompę ma d13b2 i d16z6 -tak jak b2, b7 itp. WSZYSTKIE, KTÓRE MAJĄ BAGNET NA ŚRODKU BLOKU.
Pompy, w których jest miejsce na bagnet, mają wydajność mniejszą, czyli cała seria Y (2,3,5,7,8 itp) czy seria D14 (chyba też wszystkie na środku).
na podstawie tego mogę darować sobie mit o różnej wydajności tych pomp.
To teraz załatw przepływomierz hydrauliczny - Twoja teoria obali się sama :P Jeden ma większego, drugi ma mniejszego, a podyma lepiej.
Ja nic przy pompie nie dłubałem. Została seryjna z Y7. Przy 100*C na jałowym zegar pokazuje 1 bar ciśnienia a przy 90-95 jest 1,3-1,4. Przy WOT mam 6-6,2 bara.
Olej na jakim jeżdże to Valvoline VR1 10W60 + filtr HAMP
najlepszym rozwiązaniem było by zmierzenie tego zegarem i było by po sprawie, nie chce Mi się tłumaczyć całego cytatu ale jak już wcześniej pisałem wiem o tym bo czytałem lecz IMHO po pomiarach i obejrzeniu tych czterech pomp które miałem na stanie stwierdziłem tak a nie inaczej, suche dane do Mnie nie docierają a jak bym miał zegar to chętnie bym zmierzył po której stronie leży prawda.
Kwestia jak ma się pompa Y8 do tej z Y7 i jaką zastosować do bloku Y7 żeby miała rzeczywiście:
11.89 gallons/minute
A może po prostu szukać igły w stogu siana czyli nie zajechanego D16vtec z lat 92-95 i/lub nie szukać pozornych oszczędności tylko robić generalkę takiego silnika i dopiero zaczynać zabawę z portfelem chudszym o jakiś tysiak.
Markotny, wynik dobry ale masz 10W60 i HAMPa który też czysto teoretycznie podnosi minimalnie ciśnienie, przejdę na 5W50 zobaczymy o ile to pomoże.
Do silników niedoładowanych pompa wystarczy i tak. Porting może pomóc, muszę zrobić kiedyś porównanie.
HAMPa który też czysto teoretycznie podnosi minimalnie ciśnienie
No właśnie żałuję że nie udało mi się założyć zegarów przed ostatnią zmianą oleju, kiedy to właśnie został założony ten filtr. Miałbym wówczas czarno na białym czy to tylko marketingowy slogan czy faktycznie podnosi ciśnienie.
Przed HAMPem jeździłem na OEMowym filtrze z Hyundaia, rozmiarowo identyczny jak HAMP, więc jeśli tu jest "pies pogrzebany" to i tak bym nie zauważył pewnie różnicy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.