Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wywalić kata ?



agent_lol
12-03-07, 00:16
Wiatam i mam pytanko dot silnika d14a4 - auto jest zamulone :/ wydech wyglada nastepujaca: katalizator ( wyglada na nieuszany przebieg kolo 180 000 ), srodkowy (pisze honda ale jest raczej przelotowy bo widać w nim na wylot) , + końcowy a'la apexi czy jak to zwą na allegro a'la mugen , i teraz pytanko czy wywalać kata (brzęczy już powoli) i wstawić w jego miejsce rurke, czy wywaic go i zmienić środkowy na jakiś przytrzymujący bardziej spaliny , chodzi o to zeby nie był za bardzo przelotowy , bo podobno silniki tego nie lubią :/ czy normalnie wziąśc się za budowę całęgo ukł wydechowego np z rurki 2,5 " (coś kolo 5,5 cm) mam wyginarke czyli problema z budową niebedzie. jakie macie sugeste/ pomysły ?

sailence
12-03-07, 01:21
2" co dla 1.4 jest max, większa śrenica zaskutkuje tylko spadkiem ciśnienia w wydechu (zbytnie odprężenie silnika nie jest dobre, ale przelot tak) i utratą mocy

jeśli kat ma 180tys to od 80tys jest do wymiany (bo żyją tylko 100tys), wypruj go z wkładu albo wstaw rurkę przelotową o średnicy trochę większej niż masz w układzie (tak dla pewności żeby spaliny się trochę rozprężały tak jak w starym kacie)

środkowy przelot jest ok, jeśli masz więcej kasy to kup dwie przelotówki M-Techa i wstaw obok siebie, mocno spadnie hałas, a i moc delikutachnie wzrośnie :)

po wywaleniu kata auto będzie o wiele lepiej reagowało na gaz, szybciej się wkręcało, miało większą moc (ok. 7KM), będzie lepiej ciągnąć z dołu, ogólnie auto zacznie jeździć nie do poznania :)

sunnboy
12-03-07, 08:14
po wywaleniu kata auto będzie o wiele lepiej reagowało na gaz, szybciej się wkręcało, miało większą moc (ok. 7KM), będzie lepiej ciągnąć z dołu, ogólnie auto zacznie jeździć nie do poznania


..popieram w 100%..w sobote wywalilem stary uklad..zastapiony zostal ukladem SS 2,0..efekt ..szokujacy :aloha: ..auto zapirdzielal niesamowicie w porownaniu do tego co bylo..samochodziki z ktorymi kulalem sie na rowni teraz odpadaja w przedbiegach ;) ...opinia potwierdzona rowniez przez moich kierowcow testowych (kumpli) :aloha: ..wywalaj kata...pzdr..

boomer
12-03-07, 09:04
a myslalem ze o wspaniale tematy o katach juz sie skonczyly...

miało większą moc (ok. 7KM),
w stosunku do serii czy zamulonego samochodu zapchanym wydechem z moca mniejsza o 10KM w stosunku do serii? Bo jak to pierwsze to 7KM z samego kata to niezla bajka jak caly wydech da taka wartosc to powinien sie cieszyc...

agent_lol
12-03-07, 10:33
ok czyli dzisiaj flex i kat idzie na emeryture :D

skolopendra
12-03-07, 14:54
jak masz kase to zamiast kata wstaw rezonator
mocy oczywiście on nie doda, ale poprawi moment na dole obrotów ;)

-=MARIO=-
12-03-07, 16:58
hej a moze wiecie gdzie mozna dostac taka rurke ala kat zeby sie nei bawic w spawanie itp. a na przeglad zalozyc sobie spowrotem kata??

sailence
12-03-07, 19:11
a myslalem ze o wspaniale tematy o katach juz sie skonczyly...

miało większą moc (ok. 7KM),
w stosunku do serii czy zamulonego samochodu zapchanym wydechem z moca mniejsza o 10KM w stosunku do serii? Bo jak to pierwsze to 7KM z samego kata to niezla bajka jak caly wydech da taka wartosc to powinien sie cieszyc...

no to chyba jasne że w stosunku do zamulonej wersji

ale czy akurat 7KM więcej na pełnym zrobionym wydechu to jest dużo to się nie zgodzę, popytaj HIO lub nosql ile im dały wydechy robione w SSG, przy D15B2 i seryjnie 90KM można przy dobrze obliczonym przelocie utargać nawet 15-17KM (potwierdzone na realnych civicach 4g)
pozdrawiam

sunnboy
12-03-07, 19:42
..wrocilem z hamowni...wywalenie kata dodalo 12 km :aloha:

cin3k
12-03-07, 19:58
sunnboy, to ile teraz masz?? bo w koncu nie wiadomo czy miales wczesniej serie czy nie. A poza tym to chyba nie kwestia samego kata ?

sunnboy
12-03-07, 20:20
boy, to ile teraz masz?? bo w koncu nie wiadomo czy miales wczesniej serie czy nie. A poza tym to chyba nie kwestia samego kata ?

..zmienilem tylko kata..a wlasciwie go wywalilem...nic wiecej nie zmienilem..przed wywaleniem mialem 92ps..zdrowa seria..teraz wyplulo 112 :) ..ale i tak robie swapa :aloha: co nie zmienia faktu ze poprostu nie wierze ze tak teraz zapyla mi maszyna..no i ten dziwk metaliczny :afro: miodzio

Efyr
12-03-07, 21:57
Pokaż wykresy przed i po, ciekawy jestem jak zmieniło się rozłożenie mocy po wywaleniu kata.

boomer
12-03-07, 23:09
przed wywaleniem mialem 92ps..zdrowa seria..teraz wyplulo 112
Najwieksza bajka jaka slyszalem, czy aby napewno hamownia ta sama, w jakich warunkach pomiary byly robione? Gdyby tak bylo to ze 169 zamiast 181 powinienem miec hmmm jakies 240...

no to chyba jasne że w stosunku do zamulonej wersji

ale czy akurat 7KM więcej na pełnym zrobionym wydechu to jest dużo to się nie zgodzę, popytaj HIO lub nosql ile im dały wydechy robione w SSG, przy D15B2 i seryjnie 90KM można przy dobrze obliczonym przelocie utargać nawet 15-17KM (potwierdzone na realnych civicach 4g)
pozdrawiam
Najpierw piszesz ze +7KM z samego wywalenia kata teraz piszesz o calym wydechu. To skad wreszcie te +7KM?
Radze poczytac archiwum gdzie o ile dobrze pamietam Wombat walnal piekny referat poparty fizyka i matematyka i hamowniami co daje co psuje wywalenie zapchanego/zdrowego kata. Ja nie mam ale ja mam caly przelot na 2,5"

agent_lol
13-03-07, 00:06
nie wiem jak z mocą ,ale rzeczywiscie teraz sie szybciej wkręca i przy około3.500 rpm jest fajny metaliczny dzwięk :D

sunnboy
13-03-07, 09:08
zeby nieco sprostowac...te 10 Ps doszlo po zmianie calego ukladu wydechowego poczynajac od kolektora 4-2-1 poprzez pelen przelot a konczac na tlumiku koncowym..ale i tak najwieksza "moc" dostalo po zmianie srodkowego na 2,0

...co do bajek juz dawno wyroslem ;)

boomer
13-03-07, 09:40
..zmienilem tylko kata..a wlasciwie go wywalilem...nic wiecej nie zmienilem..przed wywaleniem mialem 92ps..zdrowa seria..teraz wyplulo 112

zeby nieco sprostowac...te 10 Ps doszlo po zmianie calego ukladu wydechowego poczynajac od kolektora 4-2-1 poprzez pelen przelot a konczac na tlumiku koncowym..ale i tak najwieksza "moc" dostalo po zmianie srodkowego na 2,0
To co jest prawda? :p 10km za caly wydech to juz lepiej choc z twojego opisu wynika ze wydech dal ci 20KM 92KM-112KM

lakazs
13-03-07, 19:30
Jutro jestem umowiony na ten zabieg z mechanikiem. D14A3 (zwężka OUT).
Napisze czy cos pomoglo.

113 tys przejechane.

dylu
13-03-07, 19:38
No a panowie powiedzcie mi jak ja mam D16Y7 i ponoc tam jest nieszczesny kat czy wywalenie odmuli mi auto ?? czy tylko pogorszy sprawe?

skolopendra
13-03-07, 21:34
nieszczesny kat
dlaczego nieszczęsny..kat ma byc :bicie:
jak zawalony to kup nowy np tgzw.. sportowy i po sprawie

sadam
14-03-07, 07:44
dlaczego nieszczęsny..kat ma byc
bo stawia dodatwowy opor w ukladzie.popytaj osoby ktore robia sportowe wydechy dlaczego katalizator idzie na smietnik

sunnboy
14-03-07, 08:21
katalizator idzie na smietnik

za kata dostaniesz jakies 40-50 zlotych ;)

rafalb33
14-03-07, 09:42
Na allegro chodza po ponad 100zl :d

lakazs
14-03-07, 10:00
Zrobione. Kat strasznie zapchany był. Jak sie patrzylo przez niego to tak jak przez jakas soczewke.

Plusy:
- Lepsza reakcja na gaz
- Szybciej sie wkreca
- 3jka nie muli pryz niskich obrotach

Minus:
- Troche glośniejszy

Nie wiem ja z moca. Przejechalem tylko 5 Km.

skolopendra
14-03-07, 12:31
bo stawia dodatkowy opór w układzie........ :bicie:

a Ty myślisz ze po co jest ten opór??
żebyś miał mniej mocy w aucie :hinczyk: słyszałeś kiedyś o dopalaniu węglowodorów w kolektorze,i o paru innych zjawiskach tam zachodzących ??

użyj opcji szukaj,poczytaj a następnie dopiero komentuj :zasady:

sunnboy
14-03-07, 13:21
...ja do plusow pelnego przelotu zaliczylbym jeszcze zapach palonego zuzla ;) .przynajmniej u mnie tak jest :aloha:

otis
14-03-07, 14:05
>lakazs

W miejsce kata wstawiłeś rurę, czy wybebeszyłeś mu wnętrzności??

lakazs
14-03-07, 14:46
Rurka. Z kata wzialem tylko te seryjne laczenia.

Teraz pytanie. Jak w dowodzie rej. nie mam ze KAT to bedzie problem na przegladzie ?

otis
14-03-07, 14:54
Gdzie tam !!
Jak nie masz wpisanego katalizatora w dowód, to zapomnij o sprawie:)
Ci co mają wpisany, a wycieli też jakoś przechodzą:)

lakazs
14-03-07, 16:19
Nio to super. To diagnosta nie zarobi :)

Troche dzisiaj pojezdzilem. Super sprwa. Polecam wywalic ten element ukladu wyd.

Ps. Golfik 1.8 nie dal dzisiaj sobie rady.

bartek3
14-03-07, 17:49
jakie koszta usuniecia kata i wspawanie rurki?

majdan
14-03-07, 17:54
Powiedzcie, slyszalem ze jedyny radiowoz ktory ma urzadzenie do sprawdzania wydechu (spalin) jest gdzies na slasku i tylko oni moga wykryc (teoretycznie) brak katalizatora?

A co na przegladach technicznych? Nie czepiaja sie?

lakazs
14-03-07, 18:37
Zapłacilem 50 zł
- 35cm rurki. + zabawa w odkrecanie srub i wybijanie zapieczonych, Trzeba bylo ścinać.

Drugie auto tez zrobilem to 40 zl. 25cm rurki. Astra Cabrio

dylu
14-03-07, 21:09
no to jak juz sie wyjasnilo znaczenie slowa nieszczesny to moze ktos opowie czy w silniku D16Y7 pozbycie sie kata cos da czy tylko pogorszy sprawe? bo ja sie spotkalem z opinia ze raczej pogorszy nawet w stosunku do zamulonej wersji

bartek3
14-03-07, 21:14
a jak w d15b2 bedzie???

Holek1984
14-03-07, 22:59
Wszedzie pomaga. Ale kat to nie wszystko - polecam kolektor 4-2-1 :d ;) dzis wstawiłem i auto zbiera sie jak szalone ;) - nie mam kata i mam filtr K&N. Pozdro. Aha silnik D15B7

-=MARIO=-
14-03-07, 23:37
do tych co wywalili kata ile wam wzrosło spalanie?

agent_lol
15-03-07, 07:57
do tych co wywalili kata ile wam wzrosło spalanie?
chyba utrzymuje sie w normie , nie zauważyłem większego spalania bo niby dlaczego miałby więcej palic etyliny ?

sunnboy
15-03-07, 08:03
...ja tez nie zauwazylem...no chyba ze przez ryk silnika daje wiecej gazu bo mysle ze mam z 200 kucy wiecej ;)

Holek1984
15-03-07, 09:47
U mnie spadło ok 0.5l w miescie spalanie. Z tymze i tak mam wysokie bo 9.5 -9.7 l w miescie - ale to chyba wina sondy lambda ktora wymieniam w przyszłym tyg.

_drobny
15-03-07, 10:34
hmm.. tez w najblizszym czasie czeka mnie wywalenie kata w D15Z6 bo zamula strasznie w dolnym zakresie obrotow.. jednak myslalem do tej pory, ze przez wywalenie zamulonego kata spalanie nieznacznie spadnie a nie wzrosnie :D w koncu nie zamula juz prawda ? ;) nie wiem czy dobrze kombinuje....

Skydiverek
15-03-07, 14:53
w D15Z1 po wywaleniu kata i wstawieniu kolektora z D16A9 a reszty z VTI jest duzo znaczaca poprawa szczegolnie w dolnym zakresie obrotow. Auto odzyło. Sonda 5 przewodowa dziala chyba ok a spalanie nie wzrosło...moze delikatnie spadlo. Generalnie polecam i to bardzo. I co nawazniejsze ze wszytko pasuje plug and play :)

Holek1984
15-03-07, 15:59
Masz racje - spalanie lekko spada po wywaleniu kata.

marcin_mlody
19-03-07, 19:46
Ja dziś obebrałem moja z warsztatu i powiem wam że jeżeli chodzi o robote to jestem w****.... Frajer chciał 80zł za wstawienie siatki zamiat zwykłej rury a ja miałem przy sobie 60zł to tak zrobił że przy wymianie środkowego tłumika będe musiał jechać zapewne do niego żeby mi to zrobił ( poprostu chciał więcej zarobić na późniejszej robociźnie). Zespawał mi tłumik środkowy razem z tą rurą zamiast kata ( a miała być elastyczna) A jeżeli chodzi o osiągi itp. to mrrrrrrau :D Jestem zadowolony, na dole lepiej sie zbiera i trójeczka jest mniej mulasta. No i ten dźwięk, na początku lekkie mruczenie potem basik i na końcu ten metaliczny dźwięk. Naprawde polecam , kozak sprawa. A silniczek to d13b2 ze stożkiem :P

agent_lol
21-03-07, 00:37
moge powiedzieć tyle - po przejechaniu 300 km bez kata sprawa wyglada tak - spalanie średnio spadło o 0,2 litra -> czyli tyle co blad pomiaru - > czyli róznicy nie ma -> mam teraz pełen przelot ( wybebeszony kat + srodek przelot + tył a'la apexi -> głosno jak w rajdówce ale metaliczny dźwięk jest zajefajny :)) , moze mi sie wydaje ale auto fajniej sie wkręca ( na 90 % to zasługa dźwięku z wydechu:)) , jedyna wymierna kozysc to sprzedanie monolitu z katalizatora za 90 pln-a ( czyli na oko tak 10 4-paków harnasia ) <wasze zdrówko>