Zobacz pełną wersję : Ocynk w CIVICach
DavidVTEC-E
25-05-11, 16:35
Witam czy civici produkowane w Anglii 5drzwiowe hatchbacki po faceliftingu po roku 97' miały ocynkowane blachy obustronnie? Słyszałem, że tak i że lepiej zabezpieczone są tylne nadkola niż te z przed 97'
Mam 98 polifta. Ruda wpiernicza nadkola aż (nie)miło.
DavidVTEC-E
25-05-11, 17:13
To musiałes trupa kupić (bity) U mnie nie ma ani najmniejszego zjawiska korozji, nigdziee. Pod gumami na rantach nadkoli tylnych jeszcze farba siedzi i blachy srebne są jeszcze. :) W tvn turbo mówili ze maja obustronny ocynk.
http://www.youtube.com/watch?v=uG7epw64Lqw 4:12 minuta
też mam bity bo troszkę rdzewieje :eek:
To musiałes trupa kupić (bity)
Sęk w tym, że nie.....
DavidVTEC-E
25-05-11, 18:00
A to ty Mike. Przeglądałem wlasnie twoja prace na hondą. Ładnie ją zmodziles. Duzo czasu musiałes jej poswiecic. Ajj kiedys i ja sie za to wezme ;)
Słyszałem, że tak i że lepiej zabezpieczone są tylne nadkola niż te z przed 97'
Bzdura, wszystkie zgniją równomiernie i z klasą, kwestia czasu... Widziałem polifty przy których mój przedlift to blacharsko perełka, generalnie zachowując tendencję im więcej zim w PL tym gorzej. Niektóre egzemplarze nie mają grama rdzy i piękny lakier na nadkolach bo... wstawiono już reperaturki ;)
To musiałes trupa kupić (bity)
To znaczy że te wszystkie nasze trupy bite dokładnie w to samo miejsce były :-OOO ;-)
Pozdro
mój jest z 96r i nie ma grama rdzy na nadkolach ani żadnych reperaturek robionych, po 2 latach w PL nadal nie ma korozji.
kiedyś jeździłem za częściami po złomach i koleś który sprowadza bardzo dużo civiców mówił mi ze jak mam bez rdzy to tylko z Włoch, zgadł...
Moja też 96 z niemcowni, ponad 5 lat w PL, nadkola były idealne ale od roku coś zaczyna się pokazywać, doraźnie maskuję bo nie ma jeszcze sensu zaczepiać tak małych ognisk i później poprawiać 5 cm dalej. Tak jak pisałem, kwestia czasu :)
wszyscy pisza o nadkolach że mają spokój z nimi ale nikt pewnie nie zagląda w progi. Ja nadkola też mam zdrowiutkie i ogólnie na pierwszy rzut oka grama na nich odprysków ani rudzielca nei zobaczy sie, reszta też w porządku. Ale progi do roboty. Wystarczyło że kiedyś przypadkiem odgiąłem osłonę progu i się przeraziłem, spróchniałe jak stare drzewo . Swoją drogą wie ktoś ile kosztuje naprawa progów??
A ja mam polifta 100% bezwyadkowy i już 2 rok w Polsce i nadkola zdrowiutkie i bez rdzy. Zabezpieczyłem sam sobie w domu profi nadkola dokładnie że na lata starczy. Żywica z włóknem szklanym plus baranek i już 2lata ponad i jest *****iście. Wcześniej w V genie też tak samo robiłem i do tej pory jest ok u gościa który ode mnie kupił i nic się nie dzieje. Tylko troszkę trzeba sie przyłożyć i naprawdę jest oki.
DavidVTEC-E
25-05-11, 22:55
To co ten cymbał z TVN TURBO pieprzy, że maja OCYNK ??
moj 1998 i progi jeszcze zdrowe. wszsytko zdrowe. Własnie niedlugo mam sie zabierac za zabezpieczanie progów nadkoli od srodka, błotników. niech przyjdą upały i sie zabieram za to. Nie ma lipy !! Hardcorowy koksu ;D
Szkoda, że blachy nie są jak w AUDI ;/ Aj szkoda. Wtedy podejrzewam, że wiecej by jezdziło Hond czy nawet toyoty, mazdy, niz te sraki Audi/VW
wina tylko blach, ludzie sie boja tych blach ze rdzewieja xD no i drogich czesci co jest totalną glupota ludzką
Trzeba zaznaczyć, że nadkola przy progu rdzewieją od progu i chyba wiem dlaczego. Przy tej plastikowej listwie jest otwór - odpływ. Zaraz obok jest spinka listwy - tamtędy wali woda z solą w zimę. A w tym miejscu - na końcu progu nie ma odpływu. Jest dalej patrząc w stronę przodu auta.
Inna rzecz, że sama listwa wchodzi we wnękę koła i pięknie zbiera piach, sól i inne syfy, które z domieszką wody tworzą niezły kwas...
Także samo zabezpieczanie nadkoli od strony koła nie wystarczy. Trzeba walnąć od środka i w próg baardzo dużo fluidolu, tectylu lub innych wynalazków. To samo od strony bagażnika. Reszta blach może i jest ocynkowana, bo nigdzie więcej rdzy nie uświadczyłem. Nadkola mam zdrowe, bo: ktoś wcześniej zrobił reperaturki, ja zakonserwowałem progi od wew. i zew., nadkola poszły od strony koła bollem, założyłem plastikowe nadkola i dodatkowo je uszczelniłem na rancie kitem dekarskim, nawaliłem tectylu do profili w progi i nadkola i w bagażnik.
skolopendra
26-05-11, 11:20
wszystkie zgniją równomiernie i z klasą, kwestia czasu...
przykre ale prawdziwe
ehh
W naszych cifach nie bylo ocynku co pierdziela. ja mialem robione nadkola bo sam to zlecilem , a przy okazji spr progi i zero rudej,gdyby nie te nadkola to jest super blacha jak bez ocynku. A wszystko to winne te gumy i zly odplyw wody przy progach, facet co mi robil to troche progi podrzezbil zeby lepszy byl odplyw:p
progi czy te nakladki na progi?
I nakładki sie *******ziela i w progach sie je troche podcina zeby lepiej woda z nadkoli splywala:p
U mnie nadkola są eleganckie, ale ściągnąłem dziś osłonę progu i odkręciłem błotnik. Między osłonę a próg było tyle syfu nabite przy kole przednim, że nie było tam wolnej przestrzeni. Same progi w środku są chyba OK, ten zewnętrzny rancik zjada trochę rdza, najbardziej właśnie tam gdzie ten syf był. Środek jest OK a z tyłu też trochę rdzy jest, ale bez porównania mniej niż z przodu. W błotniku na samym dole tam gdzie do nakładki progu dochodzi jest rdza na wewnętrznej stronie (na zewnatrz jeszcze się nie przebiła). Ktoś się orientuje co można z tym zrobić? Wiem, że to jedynie odkładanie w czasie nieuniknionego, ale może można to jakoś wyczyścić i czymś pomalować?
I nakładki sie *******ziela i w progach sie je troche podcina zeby lepiej woda z nadkoli splywala:p
A mógłbyś zarzucić jakąś fotą tej rzeźby? Potomnym by się przydało i mi również profilaktycznie :)
Przy samym progu plastikowym przy nadkolu sie go podcina troche zeby byla przerwa miedzy balcha a palstikiem :)
Daniello205
03-06-11, 14:34
U mnie nie ma ani grama rdzy na progach i na nadkolach pomimo że auto jest od nowości w PL i nigdy nie były wstawiane reperaturki;)
W mojej, z 99r sprowadzona z Włoch, na nadkolach czysto ale pod zderzakiem są drobne plamki rdzy.
Jeszcze muszę sprawdzić progi bo tam często siedzi:)
Znajomy mojego znajomego:) jak zdjął te progi to potem juz nie miał na co zakładać:D
Mam po lifta i zaluje ze tej gumy niby chroniacej ranty nadkola nie zdjelem, tam ruda wyszla w ostatnia zime, nie bawilem sie w szpachle tylko dobre reperaturki, lakiernikowi kazalem dac baranka od srodka, a zamiast gumy dal jakis specalny pasek silikonowy, ze samochodczarny wpadajacy w fiolet to nie widac roznicy koloru tego silikonu praktycznie. Zobaczymy po kolejnych zimach ilewytrzyma bo z tego co straszyli to 3-4 zimy i zacznie ponoc dalej wychodzic. 2 reperaturki firmy Krokenholm koszt 250zl wspawanie150zl za pare i 300zl laierowanie za pare do przetloczenia i extra 50zl za baranka i drobne zaprawki lakienicze na odpryskach od kamieni. suma sumarum prawie 800zl. Ori blachy ocynkowane od strony zewnetrznej raczej, nie wierze ze 2 stronnie.
ten model akurat nie ma w ogóle ocynku zresztą słyszałem że jeżeli nawet te samochody mają ocynk to bardzo słaby
U mnie nie ma ani grama rdzy na progach i na nadkolach pomimo że auto jest od nowości w PL i nigdy nie były wstawiane reperaturki;)
słyszałem że w tych modelach jaki posiadasz kolego lubi wychodzić ruda pod klamkami i z tyłu pod tą listwą koło tablicy rejestracyjnej
Mam po lifta i zaluje ze tej gumy niby chroniacej ranty nadkola nie zdjelem, tam ruda wyszla w ostatnia zime, nie bawilem sie w szpachle tylko dobre reperaturki, lakiernikowi kazalem dac baranka od srodka, a zamiast gumy dal jakis specalny pasek silikonowy, ze samochodczarny wpadajacy w fiolet to nie widac roznicy koloru tego silikonu praktycznie. Zobaczymy po kolejnych zimach ilewytrzyma bo z tego co straszyli to 3-4 zimy i zacznie ponoc dalej wychodzic. 2 reperaturki firmy Krokenholm koszt 250zl wspawanie150zl za pare i 300zl laierowanie za pare do przetloczenia i extra 50zl za baranka i drobne zaprawki lakienicze na odpryskach od kamieni. suma sumarum prawie 800zl. Ori blachy ocynkowane od strony zewnetrznej raczej, nie wierze ze 2 stronnie.
korozji raczej chyba nie da się zatrzymać chociaż moim zdaniem najlepiej by było założyć te maskownice na błotniki
To co ten cymbał z TVN TURBO pieprzy, że maja OCYNK ??
moj 1998 i progi jeszcze zdrowe. wszsytko zdrowe. Własnie niedlugo mam sie zabierac za zabezpieczanie progów nadkoli od srodka, błotników. niech przyjdą upały i sie zabieram za to. Nie ma lipy !! Hardcorowy koksu ;D
Szkoda, że blachy nie są jak w AUDI ;/ Aj szkoda. Wtedy podejrzewam, że wiecej by jezdziło Hond czy nawet toyoty, mazdy, niz te sraki Audi/VW
wina tylko blach, ludzie sie boja tych blach ze rdzewieja xD no i drogich czesci co jest totalną glupota ludzką
Moim zdaniem kolego liczy się bezawaryjność a Ci co oszczędzają na częściach dwa razy płacą . A w kwestii budy to ją zawsze można zmienić albo kupić drugą Honde jak kto woli.
przykre ale prawdziwe
ehh
taki już ich los niestety
chłopie, po pięciu latach odkopałeś ten temat? gratulacje...
http://pronas.pl/attachments/ai106-photobucket-com_albums_m267_basiulek_lopata-png.11323/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.