Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ocynk w CIVICach



DavidVTEC-E
25-05-11, 16:35
Witam czy civici produkowane w Anglii 5drzwiowe hatchbacki po faceliftingu po roku 97' miały ocynkowane blachy obustronnie? Słyszałem, że tak i że lepiej zabezpieczone są tylne nadkola niż te z przed 97'

MikeFoto
25-05-11, 16:44
Mam 98 polifta. Ruda wpiernicza nadkola aż (nie)miło.

DavidVTEC-E
25-05-11, 17:13
To musiałes trupa kupić (bity) U mnie nie ma ani najmniejszego zjawiska korozji, nigdziee. Pod gumami na rantach nadkoli tylnych jeszcze farba siedzi i blachy srebne są jeszcze. :) W tvn turbo mówili ze maja obustronny ocynk.

http://www.youtube.com/watch?v=uG7epw64Lqw 4:12 minuta

SmIRnOff
25-05-11, 17:40
też mam bity bo troszkę rdzewieje :eek:

MikeFoto
25-05-11, 17:41
To musiałes trupa kupić (bity)

Sęk w tym, że nie.....

DavidVTEC-E
25-05-11, 18:00
A to ty Mike. Przeglądałem wlasnie twoja prace na hondą. Ładnie ją zmodziles. Duzo czasu musiałes jej poswiecic. Ajj kiedys i ja sie za to wezme ;)

mirasek
25-05-11, 19:08
Słyszałem, że tak i że lepiej zabezpieczone są tylne nadkola niż te z przed 97'
Bzdura, wszystkie zgniją równomiernie i z klasą, kwestia czasu... Widziałem polifty przy których mój przedlift to blacharsko perełka, generalnie zachowując tendencję im więcej zim w PL tym gorzej. Niektóre egzemplarze nie mają grama rdzy i piękny lakier na nadkolach bo... wstawiono już reperaturki ;)

Momek
25-05-11, 20:30
To musiałes trupa kupić (bity)
To znaczy że te wszystkie nasze trupy bite dokładnie w to samo miejsce były :-OOO ;-)
Pozdro

lar
25-05-11, 20:54
mój jest z 96r i nie ma grama rdzy na nadkolach ani żadnych reperaturek robionych, po 2 latach w PL nadal nie ma korozji.
kiedyś jeździłem za częściami po złomach i koleś który sprowadza bardzo dużo civiców mówił mi ze jak mam bez rdzy to tylko z Włoch, zgadł...

mirasek
25-05-11, 21:44
Moja też 96 z niemcowni, ponad 5 lat w PL, nadkola były idealne ale od roku coś zaczyna się pokazywać, doraźnie maskuję bo nie ma jeszcze sensu zaczepiać tak małych ognisk i później poprawiać 5 cm dalej. Tak jak pisałem, kwestia czasu :)

wojti
25-05-11, 22:14
wszyscy pisza o nadkolach że mają spokój z nimi ale nikt pewnie nie zagląda w progi. Ja nadkola też mam zdrowiutkie i ogólnie na pierwszy rzut oka grama na nich odprysków ani rudzielca nei zobaczy sie, reszta też w porządku. Ale progi do roboty. Wystarczyło że kiedyś przypadkiem odgiąłem osłonę progu i się przeraziłem, spróchniałe jak stare drzewo . Swoją drogą wie ktoś ile kosztuje naprawa progów??

sebik1984
25-05-11, 22:24
A ja mam polifta 100% bezwyadkowy i już 2 rok w Polsce i nadkola zdrowiutkie i bez rdzy. Zabezpieczyłem sam sobie w domu profi nadkola dokładnie że na lata starczy. Żywica z włóknem szklanym plus baranek i już 2lata ponad i jest *****iście. Wcześniej w V genie też tak samo robiłem i do tej pory jest ok u gościa który ode mnie kupił i nic się nie dzieje. Tylko troszkę trzeba sie przyłożyć i naprawdę jest oki.

DavidVTEC-E
25-05-11, 22:55
To co ten cymbał z TVN TURBO pieprzy, że maja OCYNK ??

moj 1998 i progi jeszcze zdrowe. wszsytko zdrowe. Własnie niedlugo mam sie zabierac za zabezpieczanie progów nadkoli od srodka, błotników. niech przyjdą upały i sie zabieram za to. Nie ma lipy !! Hardcorowy koksu ;D

Szkoda, że blachy nie są jak w AUDI ;/ Aj szkoda. Wtedy podejrzewam, że wiecej by jezdziło Hond czy nawet toyoty, mazdy, niz te sraki Audi/VW

wina tylko blach, ludzie sie boja tych blach ze rdzewieja xD no i drogich czesci co jest totalną glupota ludzką

mafia35
26-05-11, 09:35
Trzeba zaznaczyć, że nadkola przy progu rdzewieją od progu i chyba wiem dlaczego. Przy tej plastikowej listwie jest otwór - odpływ. Zaraz obok jest spinka listwy - tamtędy wali woda z solą w zimę. A w tym miejscu - na końcu progu nie ma odpływu. Jest dalej patrząc w stronę przodu auta.
Inna rzecz, że sama listwa wchodzi we wnękę koła i pięknie zbiera piach, sól i inne syfy, które z domieszką wody tworzą niezły kwas...
Także samo zabezpieczanie nadkoli od strony koła nie wystarczy. Trzeba walnąć od środka i w próg baardzo dużo fluidolu, tectylu lub innych wynalazków. To samo od strony bagażnika. Reszta blach może i jest ocynkowana, bo nigdzie więcej rdzy nie uświadczyłem. Nadkola mam zdrowe, bo: ktoś wcześniej zrobił reperaturki, ja zakonserwowałem progi od wew. i zew., nadkola poszły od strony koła bollem, założyłem plastikowe nadkola i dodatkowo je uszczelniłem na rancie kitem dekarskim, nawaliłem tectylu do profili w progi i nadkola i w bagażnik.

skolopendra
26-05-11, 11:20
wszystkie zgniją równomiernie i z klasą, kwestia czasu...

przykre ale prawdziwe

ehh

kowal162
28-05-11, 19:45
W naszych cifach nie bylo ocynku co pierdziela. ja mialem robione nadkola bo sam to zlecilem , a przy okazji spr progi i zero rudej,gdyby nie te nadkola to jest super blacha jak bez ocynku. A wszystko to winne te gumy i zly odplyw wody przy progach, facet co mi robil to troche progi podrzezbil zeby lepszy byl odplyw:p

mafia35
28-05-11, 20:30
progi czy te nakladki na progi?

kowal162
28-05-11, 20:54
I nakładki sie *******ziela i w progach sie je troche podcina zeby lepiej woda z nadkoli splywala:p

comatose
28-05-11, 21:25
U mnie nadkola są eleganckie, ale ściągnąłem dziś osłonę progu i odkręciłem błotnik. Między osłonę a próg było tyle syfu nabite przy kole przednim, że nie było tam wolnej przestrzeni. Same progi w środku są chyba OK, ten zewnętrzny rancik zjada trochę rdza, najbardziej właśnie tam gdzie ten syf był. Środek jest OK a z tyłu też trochę rdzy jest, ale bez porównania mniej niż z przodu. W błotniku na samym dole tam gdzie do nakładki progu dochodzi jest rdza na wewnętrznej stronie (na zewnatrz jeszcze się nie przebiła). Ktoś się orientuje co można z tym zrobić? Wiem, że to jedynie odkładanie w czasie nieuniknionego, ale może można to jakoś wyczyścić i czymś pomalować?

mafia35
31-05-11, 17:14
I nakładki sie *******ziela i w progach sie je troche podcina zeby lepiej woda z nadkoli splywala:p

A mógłbyś zarzucić jakąś fotą tej rzeźby? Potomnym by się przydało i mi również profilaktycznie :)

kowal162
31-05-11, 18:52
Przy samym progu plastikowym przy nadkolu sie go podcina troche zeby byla przerwa miedzy balcha a palstikiem :)

Daniello205
03-06-11, 14:34
U mnie nie ma ani grama rdzy na progach i na nadkolach pomimo że auto jest od nowości w PL i nigdy nie były wstawiane reperaturki;)

michaus
03-06-11, 19:53
W mojej, z 99r sprowadzona z Włoch, na nadkolach czysto ale pod zderzakiem są drobne plamki rdzy.
Jeszcze muszę sprawdzić progi bo tam często siedzi:)
Znajomy mojego znajomego:) jak zdjął te progi to potem juz nie miał na co zakładać:D

fedur
17-07-11, 00:45
Mam po lifta i zaluje ze tej gumy niby chroniacej ranty nadkola nie zdjelem, tam ruda wyszla w ostatnia zime, nie bawilem sie w szpachle tylko dobre reperaturki, lakiernikowi kazalem dac baranka od srodka, a zamiast gumy dal jakis specalny pasek silikonowy, ze samochodczarny wpadajacy w fiolet to nie widac roznicy koloru tego silikonu praktycznie. Zobaczymy po kolejnych zimach ilewytrzyma bo z tego co straszyli to 3-4 zimy i zacznie ponoc dalej wychodzic. 2 reperaturki firmy Krokenholm koszt 250zl wspawanie150zl za pare i 300zl laierowanie za pare do przetloczenia i extra 50zl za baranka i drobne zaprawki lakienicze na odpryskach od kamieni. suma sumarum prawie 800zl. Ori blachy ocynkowane od strony zewnetrznej raczej, nie wierze ze 2 stronnie.

maniek900
21-08-16, 15:07
ten model akurat nie ma w ogóle ocynku zresztą słyszałem że jeżeli nawet te samochody mają ocynk to bardzo słaby


U mnie nie ma ani grama rdzy na progach i na nadkolach pomimo że auto jest od nowości w PL i nigdy nie były wstawiane reperaturki;)

słyszałem że w tych modelach jaki posiadasz kolego lubi wychodzić ruda pod klamkami i z tyłu pod tą listwą koło tablicy rejestracyjnej


Mam po lifta i zaluje ze tej gumy niby chroniacej ranty nadkola nie zdjelem, tam ruda wyszla w ostatnia zime, nie bawilem sie w szpachle tylko dobre reperaturki, lakiernikowi kazalem dac baranka od srodka, a zamiast gumy dal jakis specalny pasek silikonowy, ze samochodczarny wpadajacy w fiolet to nie widac roznicy koloru tego silikonu praktycznie. Zobaczymy po kolejnych zimach ilewytrzyma bo z tego co straszyli to 3-4 zimy i zacznie ponoc dalej wychodzic. 2 reperaturki firmy Krokenholm koszt 250zl wspawanie150zl za pare i 300zl laierowanie za pare do przetloczenia i extra 50zl za baranka i drobne zaprawki lakienicze na odpryskach od kamieni. suma sumarum prawie 800zl. Ori blachy ocynkowane od strony zewnetrznej raczej, nie wierze ze 2 stronnie.

korozji raczej chyba nie da się zatrzymać chociaż moim zdaniem najlepiej by było założyć te maskownice na błotniki


To co ten cymbał z TVN TURBO pieprzy, że maja OCYNK ??

moj 1998 i progi jeszcze zdrowe. wszsytko zdrowe. Własnie niedlugo mam sie zabierac za zabezpieczanie progów nadkoli od srodka, błotników. niech przyjdą upały i sie zabieram za to. Nie ma lipy !! Hardcorowy koksu ;D

Szkoda, że blachy nie są jak w AUDI ;/ Aj szkoda. Wtedy podejrzewam, że wiecej by jezdziło Hond czy nawet toyoty, mazdy, niz te sraki Audi/VW

wina tylko blach, ludzie sie boja tych blach ze rdzewieja xD no i drogich czesci co jest totalną glupota ludzką

Moim zdaniem kolego liczy się bezawaryjność a Ci co oszczędzają na częściach dwa razy płacą . A w kwestii budy to ją zawsze można zmienić albo kupić drugą Honde jak kto woli.


przykre ale prawdziwe

ehh

taki już ich los niestety

Krawiec
21-08-16, 17:31
chłopie, po pięciu latach odkopałeś ten temat? gratulacje...

http://pronas.pl/attachments/ai106-photobucket-com_albums_m267_basiulek_lopata-png.11323/