PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z temperaturą a nawiew :/



idzik
23-05-11, 11:58
Witam,

Problem wygląda tak, że gdy mam ustawiony nawiew na zimno to zaczyna rosnąc mi temperatura silnika, dochodzi pod sam max trochę opada i tak waha się ale w górnych przedziałach.
Natomiast gdy nawiew jest ustawiony na gorący to problemu nie ma, wskazówka temperatury na 1/3 skali i nawet nie drgnie.

Chciał bym wysłuchać waszych podpowiedzi zanim pójdę do mechanika, żeby być trochę zorientowanym w temacie.

Civic MB2 1.4 iS 1998 r.

Z góry dzieki
Pozdrawiam

MikeFoto
23-05-11, 12:13
Jedyne co przychodzi mi do głowy to uszkodzony termostat. A ilość płynu chlodniczego jest ok?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

TougeRicer
23-05-11, 12:32
ja mam podobny problem tylko ze wskazówka dochodzi do połowy na zimnym ale na ciepłym spada na sam dół skali a czasami jeszcze niżej... wina lezy w termostacie, no na dniach mam nadzieje wymienic ;)

pablo_020
23-05-11, 13:01
Termostat trzeba wymienić, najczęściej to odpowiada za wysoką lub niska temp. silnika u nas w hondach

Xus
23-05-11, 13:45
na 100% termostat mialem tak ze auto bylo nagrzane jadac w zimie wlaczylem ogrzewanie i temp spadala do 0 po wymienie termostatu problem znikl. czas pracy w b18 20min i troche plynu. u mnie zeszlo troche wiecej bo zlewajac plyn odrazu wymienilem go sobie na nowy

ogolnie dosc prosta sprawa z wymiana

idzik
23-05-11, 21:46
Dzięki bardzo za sugestie co do termostatu. Raczej sam się za to nie będę brał, bo nie bardzo mam gdzie, ale jak mechanik to zrobi to postaram sie napisać czy pomogło(mam nadzieje,że pomoże) :)

Pozdro 4ALL

redbull998
16-06-11, 13:29
miałem ten sam problem w moim vti.
pierwsze co to radzę sprawdzić to czujnik temperatury i czy wiatrak się załącza. Wiatrak sprawdzić idzie podpinając bezpośrednio pod aku, a czujnik temperatury sprawdzamy mostkując kabel do niego podłączany. U mnie okazało się że walnięty był czujnik (cały czas mówię o tym który wchodzi w obudowie termostatu, steruje załączniem wiatraka) przez jakiś czas było ok ale problem powrócił, czujnik był ok więc następnie wymieniłem termostat i znowu było ok. miesiąc później znowu to samo i okazało sie że czujnik był trefny ale od wymiany nic się nie dzieje, odpukać.
Wymiana czujnika w b18 to max 10 min na zimnym silniku na ciepłym to z 15 min i chwila strachu o poparzenie xD ale idzie :D