Zobacz pełną wersję : D15Z8 - spalanie.
Kupiłem nidawno hondzie 5D z silnikiem d15z8 i przebiegiem 85000 sprawuje sie nieźle
gdyby nie spalanie które wynosi w cyklu mieszanym z swiecącą lampką
ECONOM 9 litrów. To chyba trochę za dużo może jakiś czujnik nie działa?
W ASO mówili że wszystko jest OK ale słyszałem że palą dużo mniej jestem w kropce
Jeśli masz na myśli 1/2 trasy i 1/2 miasta to 9 litrów jest żeczywiście za dużo.
Jednoznacznej przyczyny nikt ci nie poda.Poświęć troche czasu i poszukaj.Kilka razy ten temat się przewijał.
Powodzenia. :piwo2:
standartowo:
wymień filtry (wszyskie), sprawdz świece, kable, jakośc paliwa.
zmień styl jazdy na spokojny (obroty 2 tyś - 3 tyś) i spokojne przyspieszanie.
oprócz tego sonda do kontroli i czy nie ma błędów komp.
na koniec przydałby się też reset kompa - jeśli są jakieś błędy na kompie
Jesli chodzi o obroty to myśle, że spokojnie zmiana biegó ok 4tys nie powinna zwiększać spalania, unikaj a to wciskania gazu w podłogę przyspieszaj szybko ale z czuciem gazu czyli wciskasz go dotąd dopóki czujesz reakjce na naciskanie.
W tej chwili jeżdzę jak emeryt zmiana biegu przy 2700 obr bez gwałtownego przyspieszania
jestem przed reg. zaworów wymianą świec i sprawdzeniem sondy i termostatu.
Dzięki za rady zobaczymy co powie inny mechanik bo w ASO mnie nie przekonali
Zdecydowanie za dużo.Ja mam D15Z8 Vtec E.Wlałem 12,5 litra i przejechałem 190km ale baaaaardzo spokojnym tempem.Roskoszuj się jazdą :d Vikal ma racje.Operuj tak żeby nie przekroczyć 3 tyś i powinno być dobrze.Chyba że to coś z elektroniki albo mechaniki.Ale chyba nie skoro serwis nic nie stwierdzil tym bardziej że fura ma tylko 85tyś(jeżeli tyle ma)
Jesli chodzi o obroty to myśle, że spokojnie zmiana biegó ok 4tys nie powinna zwiększać spalania, unikaj a to wciskania gazu w podłogę przyspieszaj szybko ale z czuciem gazu czyli wciskasz go dotąd dopóki czujesz reakjce na naciskanie.
zapewne piszesz o swoim silniku.
Kolega ma troche mniejszy i słapszy.
dlatego ja radze aby jazda była na poziomie 2-3 tyś i rytmiczne przyspieszanie - bez wyrywania autka.
autko założyciela wątku - jak dobrze pamiętam - powinno palić ok. 6-7 l
... i tak jak pisałem wyżej - świece, kable, sonda, dobre(sprawdzona stacja) paliwo, kontrola termostatu.
Troche poczytałem o Hondach przez te kilka dni :speszony:
Wymieniłem wszystkie filtry, świece, olej, zrobiłem regulacje zaworów, i spalanie
nadal na poziomie 9L (pół trasa pół miasto) przy naprawdę lekkiej nodze
Mechanik mówił że termostat jest OK bo inaczej pływał by mi wskaźnik temp.
Sonda tez podobno OK ??
michalk nie wiem co to moze byc u ciebie... bardzo dziwna sprawa.
co mi przychodzi do glowy...:
-moze ktorys tloczek w hamulcach ci sie zapiekl i hamuje :speszony:
-jeszce ta sonda mnie meczy, w d15z3 sa problemy z nia, u nas tego nie ma(podobno), ale mozeze masz kogos w poznaniu co by porzyczyl sonde na pare dni...i byla by 100% pewnosc
-jak masz z moca, nie ma strat? moze katalizator sie skonczyl i robi duzy opor spalinom...
-obroty ci ine faluja?? moze wyczysc przepustnice(choc to w tej sprawie to tylko kosmetyka)
jak dojdziesz co to jest to nie zapomnij napisac na forum dla potomnych...
ja bym postawił na sondę - zrób sobie test spalin i jeśli przekracza +wysokie spalanie to może być sonda
ja wymieniłem sondę u siebie, kilka razy resetowałem i uczyłem ECu no i teraz spalanie w zależności od wszelakich warunków wacha się 6,7-7,5 l/100
Jest very nice :d
Ok dzięki zmienię sondę zrobię, reset i zobaczymy jakie będą rezultaty
spokojnie najpierw wszystko sprawdź - sondy (a raczej czujniki tlenu) są do d15z3 są drogie (nowa w aso to okolo 1k a za używke dałem 400 zł ) a do z8 to nawet nie wiem - pewnie podobnie
Odświeże temat bo jestem po teście. Po przejechaniu 400 km i jeździe, powiedzmy, przeciętnej, praktycznie wszystko po mieście (Wrocław) wyszło mi 9,35 litra (neste 98). Mam ten sam silnik (d15z8) a reszta to MB9 (aero). Mówiąc szczerze poo cichu liczyłem na 8 - 8,5, ale ciął sie nie będę. Ale jeszcze dojdzie klima... Pozdrawiam wszyskich którym pali 6-7. W tym autora instrukcji ;)
autorów? :)
z8 powinien chyba mniej (porównywalnie do z3) ale może się nie znam...
może to ecu?
Zdecydowanie za duzo. Chociaz jak ktos kiedys sluszanie zauwazyl, miasto miastu nie jest rowne. Jesli przez te 400km wiecej stales niz jechales to moze....
Tak czy inaczej moja srednia to 7-7,5l. I to chyba "norma" dla tego silnika bo podobne wyniki maja koledzy ktorzy pisali wyzej.
Moze na poczatek dla proby zmien stacje?
Bak zalałem pod korek shell v-power (czyli chyba lepsza 95 shella?) i po 380 km spalanie wyszło 9,05. Styl jazdy raczej bez zmian i nadal 100% Wrocław. Biorę sie za świeczki itd.
może jednak sonda - robiłeś test spalin?
Witam.
Od czterech dni jeżdżę Hondą Civic z takim silnikiem. Obiecuję podzielić się spostrzeżeniami na temat spalania.
Pozdrawiam
Rembis
Panowie. 6, 7 litrow to wam spali ale w malej miescinie. We Wrocku takie spalanie (8-9)wcale mnie nie dziwi (nawet przy v tecu). Jak zejdzie do 8 to bedzie mogl sie cieszyc.
Srednie mieszane z trasa pol na pol to moze wyjsc 7.
W duzych miastach nie da sie za bardzo jezdzic plynnie do tego wiecej
Pozdrawiam
W Łodzi ostatnio zrobiłem sobie teścik - zatankowałem za 50zł 98pb i przejechałem coś koło ~130km :> Ogólnie też mam hondke od niedawna, i martwi mnie troche to spalanie w Łodzi, przy czym jazda w dzień to koszmar, szczególnie po głównych ulicach także można to troche usprawiedliwić.
btw (jak zmieniam plyn chlodniczy to musze stary jakos wylac czy wystarczy ze doleje do tego co jest? :) ; druga rzecz gdzie moge dostac w miare tanio filtr powietrza hondowski mokry?)
pozdro :aloha:
Jestem po pierwszym teście 7,14l/100km w cyklu mieszanym po Poznaniu w bardzo spokojnej jeździe.
U mnie jak zrobiłem test wyszło 6.8l / 100km
Dojazdy do pracy w rzeszowie. Mieszkam od miasta 20km ale nie mam prostej drogi tylko trasy "wioskowe".
Slawkowski
08-11-07, 17:03
u mnie przy spokojnej jezdzie na trasie (czyli ECONO) spalila dokladnie 5,3 l/100 km (15 litrow na 285 km), a w miescie tak przy normalnym uzytkowaniu ~8 l/100 km, czyli teoretycznie srednia niecale 7 l/100 km.
Panowie ja jeżdże spokojnie po Szczecinie i spala mi około 9 litrów tyle zę jeżdże w godzinach największego szczytu o 8:00 i 16:00. Tankuje za 50 zł i przejeżdżam zawsze na tym około 130 km.
Mnie mój Aero spala w mieście około 7-8l jeżdżąc normalnie, nie zamulając ale też nie dusząc do deski.
W trasie na klimie do 120 spala 6-7l załadowany.
Na autostradzie wracając z chorwacji trzymałem 160-180 to spalił około 9l.
Pozdro.
U mnie na trasie w lecie (na ECONO) spalił 5,5l Ostatnio w cyklu mieszanym (pół na pół trasa i korki w Krak) spalił 7,5l
Lada dzień dotrze do mnie sonda i wtedy zobaczę czy spalanie spadnie. W jeździe typowo miejskiej bez szaleństw 9,5-10 l/ 100km :djablek: ale jestem dobrej myśli
Witam!
Sorry, że odkopuje. Temat dość ciekawy ale umarł !!!
Co z tym spalaniem po wymianie sondy?
Spalanie bez zmian ale przynajmniej sondę mam nową :D
Mam taki sam silnik ale z skrzynia krótsza i nigdy mi tyle nie spalał.
Trasa przy spokojnej jeździe około 6- 6,5 l.
Miasto około 7.5-8. No chyba, że trochę poszaleję to wtedy i 10 l.
Miałem tak ze spalaniem kiedyś z silnikiem D14A8.
Palił dużo jak cholera i nigdy nie znalazłem przyczyny.
moim zrobione ponad 3500 km, (Holandia i Polska) do tego dopiero teraz będe zmieniał filtry i płyny.
Autostrada Holandia - od pełnego baku pod korek na nastepnym tankowaniu zalałem ponad 42 litry, spalanie wyszło 4,83 l/100km.
Trasa pół autostrada w Polsce plus Kraków - średnio 6 litrów.
Jazda tylko po Krakowie w największych korkach - wzięła mi srednio 7,5 -7,7 litra, dodając że jak się wyrywam z korka to nie żałuję gazu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.