Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana sworznia wahacza dolnego 5D



Zdrapka
20-05-11, 18:54
Siemka jak w tytule przedni dolny sworzeń-lewy przód Aerodeck jak to wymienić ?? wiem, że na prasie, chodzi mi o to, że nie wiem czy ten dolny sworzeń jest skonstruowany jak "sworzeń górnego wahacza" mianowicie, że musi być ułożony zgodnie z jakimś znaczkiem (którego na nim nie widzę)w stronę koła- tak na logikę. Na forum jest mnóstwo dyskusji o górnych sworzniach, natomiast o dolnych tylko napomknięcie, żadnych szczegółów montażu nie udało mi się znaleźć. Daje zdjęcie tego sworznia firmy jak zawsze 555:) nie widze tam żadnego znaczka:/ który by mi miał wskazać jaką stroną ma być skierowany w zewnętrzną stronę wahacza(w stronę koła). Wie ktoś czym się sugerować?

P.S w instrukcji jest zaznaczone, że w stronę koła ma być zwrócony względem punktu- na rysunku jest on zaznaczony na krawędzi sworznia -ale w rzeczywistości "na żywo" nie ma na nim żadnego punktu.

Możecie jeszcze podpowiedzieć jak odkręcić nakrętkę ze sworznia gdy sworzeń się obraca.


http://img708.imageshack.us/img708/1958/cimg6410.th.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/1958/cimg6410.jpg

demonobiker
20-05-11, 22:48
Możecie jeszcze podpowiedzieć jak odkręcić nakrętkę ze sworznia gdy sworzeń się obraca.
docisnąć albo uciąć ;)
a takz ciekawości ile płąciłeś za sworzeń?

Zdrapka
21-05-11, 00:26
Toś pomógł... bardziej mi chodzi o to, czy jest na to jakaś taktyka, żeby to odkręcić, bo docisnąć się już bardziej nie da, a ciąć?? Jakoś mało fachowe. Kiedyś przykręcałem w jakimś samochodzie nowy, to też się kręcił, ale on miał jeszcze otwór imbusowy, więc szło to zrobić...

Sworzeń ~63zł w IC

demonobiker
21-05-11, 01:41
moim zdaniem nie ma innego sposobu albo dociskasz jakoś i się trzyma i odkręcasz albo tniesz, ewentualnie jak mówisz o tym nacięciu na imbus ale nie spotakłęm się z takim w naszym 5d w astrze brata któryś sworzeń po podniesieniu tej gumy miał nacięcie na klucz płaski może tam tż będzie...
BTW co to za problem uciąć flex'em ten swożeń i tak go wymianiasz na nowy...?

Wojtek Marki
21-05-11, 06:57
honda w górze,koło odkręcone,nad górny wachacz połóż np.klocek[drewniany]10x10 cm,a pod dolny wachacz na wysokości widełek amora lewarek i jazda do góry,tym samym sworzeń się zaklinuje.

Zdrapka
13-06-11, 19:18
Wielkie dzięki, a co ze sworzniem ?? Musi być jakoś zwrócony w którąś stronę??

DamianPietras
14-06-11, 21:34
dolnego sworznia nie musisz ustawiać polozenia, co innego z gornym , ale dolny wsio ryba:o

jak zdejmiesz z nowego sworznia osłonę gumowa to przekonasz sie że każde położenie jest dobre:p:p

Zdrapka
15-06-11, 18:14
Wielkie dzieki:) juz myślałem, że nikt mi nie pomoże:) jeszcze raz wielkie dzięki:)

Boniek87
15-06-11, 18:23
mozesz sprobowac naciac kątówką od dołu w sworzniu rowek tak żeby włożyć srubokręt i wtedy sobie odkręcisz nakrętkę kluczem oczkowym trzymając trzpień sworznia śrubokrętem...a co do włożenia sworznia to nie musisz miec prasy, wystarczy kawałek rowno ucietej rurki tak aby średnica pasowała na brzegi sworznia od góry i nabijasz go mloltkiem rownomiernie powoli, potem zakładasz segera (przynajmniej ja jak kupowałem 555 to mialo segera) i wszystko, no a potem oslona gumowa i skladasz zwrotnice

janisz
18-06-11, 17:23
Jak mi się obraca górny sworzeń to zapieram wahacz łomem o sprężynę. Tam dużej siły nie trzeba ale dla pewności można gwint oczyścić szczotką i psiknąć czymś.

MadSkillz84
10-03-12, 13:10
Pytanko mam,jak wyjąć sworzeń z dolnego wahacza w civic 5D? Wygląda on jak by był scalony z piastą...;/

Wybić go nie ma nawet mowy....


Edit: udało sie:P

buczeq
17-03-12, 09:37
Witam mam pytanie z innej beczki a mianowicie czy dolny sworzeń może mieć wpływ na pochylenie koła (-2 st). Pytam ponieważ wymienione są wszystkie tuleje wahacza dolnego na oem, wahacz górny wymieniony cały na 555. Wątpię żeby wahacz lub zwrotnica była krzywa bo w nic nie uderzyłem. Na szarpakach nic nie wykryli luzów brak. Zauważyłem to podczas wymiany kół (zjechana opona od wewnątrz). Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?

Camellia Racing
21-03-12, 01:47
Pochylenie się zmieni gdy:
- Zmienisz oponę na nową (równą)
- Założysz nowe OEM amorki ze springami

Jak masz ściętą oponę to troszkę to zmienia kąt nachylenia przy mierzeniu więc nic dziwnego. Druga sprawa, że x-letnie zawieszenie jest ciut niżej bo już trochę na plecach przeniosło co też zmienia postać rzeczy. Nie wiem w sumie jakie masz zawieszenie ale jeśli obniżałeś i nie masz regulowanych górnych wahaczy to pasuje.

vu a la.

buczeq
22-03-12, 17:40
Właśnie nie mam obniżanego zawieszenia 100% oem. Wszystko co mogło by odpowiadać za taki stan rzeczy zostało wymienione oprócz sworznia właśnie. Teraz mam 15" koła letnie i jest tak samo jak oryginalne 14"zimowe