Zobacz pełną wersję : Drgania na kierownicy
Podczas jazdy mam drgania na kierownicy.zaczyna sie je czuc od 50 w gore. Oraz podczas skretu w lewo lub prawo rowniez podczas jazdy czuc jakby kola byly nie wywazone lata i lata.
Kola jak i opony NAPEWNO SA OK!!! To juz 2 komplet a nic sie nie zmienilo.
Drazki kierownicze sa oki wewnetrzne jak i zewnetrzne.
POdczas postoju gdy rusza sie kierownica w lewo lub w prawo z dosc szybka i czasto czestotliwosci slychac gluchy dzwiek.
Jakis czas temu maglownica byla wyciahnieta ale nie mogli sie ???SPECE??? dopatrzyc zadnego luzu.. Osobiscie sam sprawdzilem na krzyrzaku i takm tez go nie widze?
Krecenie sroba od magla pomaga jedynie ze nie sluchac stuku ale drgania nadal sa..
Przeguby wewnetrze jest luz ale na gniezdzie skrzyni ale zdaniem mechanikow zamaly na takie drgania
Aha co najgorsze czasami przestaje drgac kiera i naprawde jedzie sie plynnie i przepeknie ale to tylko z 5-10% jazdy
Co drodzy koledzy o tym myslicie bo juz nieiwem co robic
-Wymienic przednie amorki?
-Wymienic wszystkie tuleje gumy itp w przednim zawieszeniu.
-Powiesic sie?
-Jakies inne pomysly?
tehCleaner
16-03-07, 19:00
TARCZE HAMULCOWE!!
pozdro
Nie mowie tutaj o hamowaniu!!! tylko o normalnej jezdzie....Dzsiaj jak podnioslem auto zobaczylem ze jeden z przegubow lekko lata. hmmmm ale wewnetrzny zato nie przenosi drgan na zewnetrzny..z tego co moglem zobaczyc
tehCleaner
18-03-07, 20:02
Daje głowe że te drgania sa spowodowane tarczami hamulcowymi:) jeźdz do kogoś iech Ci je przetoczy, jeżeli dalej bedzie tukło kup nowe! Częsta przyczyna drgań zwłaszcza u [H]ondy i zaczynaja sie od pewniej predkosci.
pozdro.
Czy cos wspomnialem o hamuwaniu..komplet tarcz hmm juz 3 i jedne z nich przetaczane...objawy nie wazne zawsze te same....Drgania tak wielkie jakie mam wystapuja przy jezdzie bez nacisniecia hamulca....dzisij zobaczylem ze jedna z pol osi pomiedzy przegubem wewnetrzyn a zewnetrzym ma niesamowite drgani!...i na podnosniku te kolo wichruje....jutro zmienie kola (ale w 100 procentach to nie jest ich przyczyna)..i sprawdze jeszcze raz..pod autkiem co jak sie zachowuje...o tarczach i kolach prosze nie wspominac bo to na 100% nie to!!! Mam nadzije ze to wewnetrzny jutro postaram sie nakrecic filmik jak sie zachowuja
ja na Twoim miejscu posprawdzalbym gumki wszystkei i sworznie nieswiadom luzow na sworzniach mialem kiedys podobny problem tylko ze przy duzo wiekszysz predkosciach wymienilem sworznie tuleje wachaczy problemy znikly pozdro
Powiem ci ze tez walczę z drgajacą kierką i wymieniam wszystko po kolei. Niestety musze cie zmartwić że u mnie już mam: Nowe tarcze, prostowane fele, nowe opony, wymienione swożnie, wymienione tuleje w zawieszeniu, wymienione przeguby i została mi tylko tulejka w układzie kierowniczym do wymiany. Teraz do czego zmierzam, masz samochód który ma swoje lata i niestety szereg leciutko wybitych i poluzowanych elwmentów powoduje całościowo dość duży luz, co najprawdopodobniej właśnie jest przyczyną całego zajścia. Ja jestem juz u kresu wytrzymałości nerwowej ale to jeszcze tylko jeden element! I ustawie ponownie zbieg i powinno byc cycuś glancuś :)
Ja umnie opstawiam..przeguby od strony kierowcy widac jak wchodza w niesamowite drgania....na 2 kole tego nie widac..i samo kolo leci prosto zas kolo od kieorwcy lata..chodz wiem ze jest proste!!!. ma 2 tygodnie i bylo sprawdzane w 2 warsztatach.... oraz jak przelozy sie je na 2 strone...idzie normalnie...jak mi sie uda nagram filmik ale narazie pogoda niedopisuje
Mi tez teraz zaczeła drgac kierownica ale podejrzewam ze od dlatego, ze założyłem 15 na niskim profilu bo przy 14 na profilu 65 nic sie nie działo :)
to ze 15 i niski profil nie ma znaczenia.
Aprawdz stan opon,
ewentualnie daj przod na tył i sprawdz czy wciaz to samo.
ja teraz mam 17 ale na 15 mialem to samo....Sprawa wyglada tak ze jak masz niskie zawieszenie kat polosiek sie zmienia przyczym daje popalic przeguba. Jak przeguby WEWNETRZNE sa ja wyrobione dajw wieksze drgania... cos miejwiecej takiego
Powiem ci ze tez walczę z drgajacą kierką i wymieniam wszystko po kolei. Niestety musze cie zmartwić że u mnie już mam: Nowe tarcze, prostowane fele, nowe opony, wymienione swożnie, wymienione tuleje w zawieszeniu, wymienione przeguby i została mi tylko tulejka w układzie kierowniczym do wymiany. Teraz do czego zmierzam, masz samochód który ma swoje lata i niestety szereg leciutko wybitych i poluzowanych elwmentów powoduje całościowo dość duży luz, co najprawdopodobniej właśnie jest przyczyną całego zajścia. Ja jestem juz u kresu wytrzymałości nerwowej ale to jeszcze tylko jeden element! I ustawie ponownie zbieg i powinno byc cycuś glancuś :)
hmm a moze te drazki od kolumny kierownicy wychodza???czasem te gumy jak pekna syfy dostaja sie dosrodka itam sie lapie tez luz ja tam mialem, wymienialem to plus te gumy z JC nie drogo nawet...
No drążki są wymienione :/ więc też nie to.
tehCleaner
24-03-07, 23:00
a moze pojedziesz do mechanika z prawdziwego zdazenia zeby Ci popatrzyl co sie dzieje zamiast wymieniac niepotrzbnie rzeczy??:D nie jestem złośliwy chce tylko pomóc:)
pozdrawiam
Hmm bylem u 7 mechanikow...w tym 2 w angli..... 4 z nich mowi ze to opony lub felgi(polska) jeden ze niewie.. 1 w angli niewie wszystko wyglada ok...1(salon hondy uk) opstawia na poloske lub przegub.....Za taka odpowiedz jak jest powyzej dziekuje...ale poto jest forum zeby pytac i poradzac a nie odsylac do mechanika :>
Mam to samo. Albo odpowiedź która mnie dobiła: "pojeździj jeszcze trochę to jak złapie wiekszy luz, bedzie łatwiej ustalić przyczynę"
No K...! To ja dziękuje za takiego mechanika! (a ludzie dookoła mówią że jest dobry)
Takie drgania dobijają mnie także od jakiegoś czasu tylko że u mnie zaczynaja się dopiero od 120km w górę. Byłem tydzień temu w ASO Hondy i zawieszenie i zbieżnośc cycus glancuś żadnych luzów, jest tylko delikatny luz na przekładni. Na pytanie czy to przez ten luz tak drga nie był w stanie stwiedzić tak do końca, kazał wykluczyć koła. Koła na bank są sprawne sprawdzane nie raz i w kilku serwisach oponiarskich. Taki problem mam od tamtej wczesnej jesieni gdy poraz pierszy od sprowadzenia auta wyważyłem koła w polsce, co dziwne na seryjnych kółkach tj 13 opona 155 drgań nie wyczółem.
Powiedzcie mi chłopaki czy ten delikatny luz na przekładni może wpłynąć na te dragania? i co powninienem wymienic żeby ten luz zniwelować? oponki 15" -195/50
Jeszcze jedno pytanko, jak działa w waszych hankach układ kierwoniczy, chodzi mi o to czy wraz ze wzrostem prędkości kierwonica daje większy opór? o umnie jakby jest na odwrót tak od ~140 w górę chodzi tak lekko jakbym kręcił na postoju na piasku....troche mnie to niepokoi
Pozdrawiam,
Czym wieksza predkosc ty mniejszy masz opor:> to norma
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.