Zobacz pełną wersję : wytrącona smoła w układzie chłodzenia
Co może być przyczyną wytrącania coś na wzór smoły w układzie chłodzenia nie jest tego dużo ale jest. Dziś czysciłem zbiorniczek wyrównawczy i pomogła tylko benzyna.
może to oil ? masz "masełko" pod zakrętka wyrównawczego, wcina olej ? ?
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jeśli ubywa oleju.
Oleju ubywa ale ok 1l 10kkm masełka pod korkiem nie ma i olej czysty w silniku był po ponad 15kkm. Dziś byłem na badaniu spalin w układzie i wszystko się wyjaśniło, padła uszczelka.
I teraz pytanie co trzeba kupić/wymienić przy okazji wymiany uszczelki. Rozrząd i olej wymieniany 1kkm temu.
Musisz splanować głowicę i oczyścić blok. Warto przy zdjętej głowicy wymienić również uszczelniacze zaworowe. Polecam Ci kupić oryginalną uszczelkę, kosztuje około 200 zł w Haparts.pl, a zamiennik 100-120, ale będziesz żałował, jak Ci zaraz zamiennik padnie. Dla osoby naprawdę kochającej swoje autko, warto kupić również nowe śruby głowicy (koszt około 200 zł za dobry zamiennik).
lepiej kup nowe sruby i smialo uszczelke dobry zamiennik zamiast oem zeby pozniej nie starczylo na sruby.. padanie uszczelek zamiennikow zaraz pod ich zalozeniu wiaze sie raczej z nieodpowiednim przygotowaniem takim jak juz kolega wspomnial planowanie czyszczenie. Osobiscie zalozylem juz kilka civic'ow i kilkadziesiat innych aut na nieOEM uszczelkach i zadnemu nic nie dolega smigaja jak trzeba. Mozesz przygotowac sie tez na wymiane uszczelki od ssacego czesta sie przykleja i pozniej niszczy sie odrywajac.
To też prawda z uszczelką ssącego. Jednak tak czy siak - uszczelka pod głowicę OEM. Śruby prędzej zamienniki.
Pitbull228
21-05-11, 08:32
Oleju ubywa ale ok 1l 10kkm masełka pod korkiem nie ma i olej czysty w silniku był po ponad 15kkm. Dziś byłem na badaniu spalin w układzie i wszystko się wyjaśniło, padła uszczelka.
Podejrzewam że u mnie jest to samo:( "masełka" pod korkiem nie ma, oleju ubywa i Hania na większych obrotach zaczęła dymić na biało...zaobserwowałem jeszcze że wentylator załącza się częściej...
Ktoś może korzystał z zamienników firmy Ajusa??? koszt uszczelki pod głowicę to jakieś 80zł...słyszałem że opinie są podzielone...
ja mam podobny problem ale oleju od wymiany do wymiany <10 tys> ubywa moze o.5 litra w zbiorniczku osadza sie smolista czarna maz .ale płynu nie ubywa. teperatura silnika normalna chyba ze zimno to opada troche. czy to uszczelka nie kopci na biało
Yotomeczek86
23-05-11, 15:01
Oleju ubywa ale ok 1l 10kkm masełka pod korkiem nie ma i olej czysty w silniku był po ponad 15kkm. Dziś byłem na badaniu spalin w układzie i wszystko się wyjaśniło, padła uszczelka.
Podejrzewam że u mnie jest to samo:( "masełka" pod korkiem nie ma, oleju ubywa i Hania na większych obrotach zaczęła dymić na biało...zaobserwowałem jeszcze że wentylator załącza się częściej...
Ktoś może korzystał z zamienników firmy Ajusa??? koszt uszczelki pod głowicę to jakieś 80zł...słyszałem że opinie są podzielone...
Jak chcesz ponownie wymieniać UPG to kupuj Ajusa.... ;]
z tego co sie dowiedziałem to cos miałą robione w 2008 roku z tym bo pierwszaw włascicielka była ciotka. narazie wymienie płyn i poten bd myslał ale raczej włoze orginał trudno
Pitbull228
24-05-11, 18:20
Jak chcesz ponownie wymieniać UPG to kupuj Ajusa.... ;]
No właśnie nie chcę:p dlatego zamówiłem OEm;) zastanawiam się czy to na pewno uszczelka pod głowicą...ale na 95% objawy wskazują że tak...ubywa oleju,płynu w zbiorniczku też, spadła moc, i załącza się częściej wentylator(chociaż nie wiem czy to akurat związek:p) a no i dymi na biało-szaro na wysokich obrotach...
nie wiem co jest uszczelka sprawdzona i jest ok. wiec skad bierze sie maz oleju w zbiorniczku?płynu nie znika ani oleju
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.