PDA

Zobacz pełną wersję : wytrącona smoła w układzie chłodzenia



smarcus
19-05-11, 21:18
Co może być przyczyną wytrącania coś na wzór smoły w układzie chłodzenia nie jest tego dużo ale jest. Dziś czysciłem zbiorniczek wyrównawczy i pomogła tylko benzyna.

agent_lol
19-05-11, 22:54
może to oil ? masz "masełko" pod zakrętka wyrównawczego, wcina olej ? ?

taz666
20-05-11, 16:48
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą jeśli ubywa oleju.

smarcus
20-05-11, 17:13
Oleju ubywa ale ok 1l 10kkm masełka pod korkiem nie ma i olej czysty w silniku był po ponad 15kkm. Dziś byłem na badaniu spalin w układzie i wszystko się wyjaśniło, padła uszczelka.
I teraz pytanie co trzeba kupić/wymienić przy okazji wymiany uszczelki. Rozrząd i olej wymieniany 1kkm temu.

Saiti
20-05-11, 17:19
Musisz splanować głowicę i oczyścić blok. Warto przy zdjętej głowicy wymienić również uszczelniacze zaworowe. Polecam Ci kupić oryginalną uszczelkę, kosztuje około 200 zł w Haparts.pl, a zamiennik 100-120, ale będziesz żałował, jak Ci zaraz zamiennik padnie. Dla osoby naprawdę kochającej swoje autko, warto kupić również nowe śruby głowicy (koszt około 200 zł za dobry zamiennik).

elviss09
20-05-11, 18:20
lepiej kup nowe sruby i smialo uszczelke dobry zamiennik zamiast oem zeby pozniej nie starczylo na sruby.. padanie uszczelek zamiennikow zaraz pod ich zalozeniu wiaze sie raczej z nieodpowiednim przygotowaniem takim jak juz kolega wspomnial planowanie czyszczenie. Osobiscie zalozylem juz kilka civic'ow i kilkadziesiat innych aut na nieOEM uszczelkach i zadnemu nic nie dolega smigaja jak trzeba. Mozesz przygotowac sie tez na wymiane uszczelki od ssacego czesta sie przykleja i pozniej niszczy sie odrywajac.

Saiti
20-05-11, 18:40
To też prawda z uszczelką ssącego. Jednak tak czy siak - uszczelka pod głowicę OEM. Śruby prędzej zamienniki.

Pitbull228
21-05-11, 08:32
Oleju ubywa ale ok 1l 10kkm masełka pod korkiem nie ma i olej czysty w silniku był po ponad 15kkm. Dziś byłem na badaniu spalin w układzie i wszystko się wyjaśniło, padła uszczelka.

Podejrzewam że u mnie jest to samo:( "masełka" pod korkiem nie ma, oleju ubywa i Hania na większych obrotach zaczęła dymić na biało...zaobserwowałem jeszcze że wentylator załącza się częściej...
Ktoś może korzystał z zamienników firmy Ajusa??? koszt uszczelki pod głowicę to jakieś 80zł...słyszałem że opinie są podzielone...

dabek505
23-05-11, 14:42
ja mam podobny problem ale oleju od wymiany do wymiany <10 tys> ubywa moze o.5 litra w zbiorniczku osadza sie smolista czarna maz .ale płynu nie ubywa. teperatura silnika normalna chyba ze zimno to opada troche. czy to uszczelka nie kopci na biało

Yotomeczek86
23-05-11, 15:01
Oleju ubywa ale ok 1l 10kkm masełka pod korkiem nie ma i olej czysty w silniku był po ponad 15kkm. Dziś byłem na badaniu spalin w układzie i wszystko się wyjaśniło, padła uszczelka.

Podejrzewam że u mnie jest to samo:( "masełka" pod korkiem nie ma, oleju ubywa i Hania na większych obrotach zaczęła dymić na biało...zaobserwowałem jeszcze że wentylator załącza się częściej...
Ktoś może korzystał z zamienników firmy Ajusa??? koszt uszczelki pod głowicę to jakieś 80zł...słyszałem że opinie są podzielone...


Jak chcesz ponownie wymieniać UPG to kupuj Ajusa.... ;]

dabek505
23-05-11, 15:19
z tego co sie dowiedziałem to cos miałą robione w 2008 roku z tym bo pierwszaw włascicielka była ciotka. narazie wymienie płyn i poten bd myslał ale raczej włoze orginał trudno

Pitbull228
24-05-11, 18:20
Jak chcesz ponownie wymieniać UPG to kupuj Ajusa.... ;]

No właśnie nie chcę:p dlatego zamówiłem OEm;) zastanawiam się czy to na pewno uszczelka pod głowicą...ale na 95% objawy wskazują że tak...ubywa oleju,płynu w zbiorniczku też, spadła moc, i załącza się częściej wentylator(chociaż nie wiem czy to akurat związek:p) a no i dymi na biało-szaro na wysokich obrotach...

dabek505
25-05-11, 15:25
nie wiem co jest uszczelka sprawdzona i jest ok. wiec skad bierze sie maz oleju w zbiorniczku?płynu nie znika ani oleju