PDA

Zobacz pełną wersję : "chrobotanie" w silniku/skrzyni



Sprezyna
19-05-11, 11:42
Witam.
Mam problem z dzwiekiem wydobywajacym sie z przodu Hani.
Zaczynajac od poczatku:
Tydzien temu wymieniany byl zewnetrzny przegub z lewej strony (lewa, stojac na wprost silnika). Mechanik przy wymianie wyciagal polos ze skrzyni, jak wiadomo troche oleju ucieklo. Dzwiek przypominajacy chrobotanie pojawiajacy sie tylko przy przyspieszaniu pojawil sie nastepnego dnia. Myslac ze to moze byc brak oleju w skrzyni pojechalem na wymiane. Z braku dostepu do MTF zakupilem castrol Syntrans Multivehicle 75W-90. Niestety po wymianie oleju brak poprawy. Wrocilem na warsztat dowiedziec sie co sie dzieje. Dostalem prosta odpowiedz "pada skrzynia nie warto naprawiac lepiej wymienic". Nie mogac uwiezyc pojechalem na 3 rozne warsztaty i tam powiedziano mi ze najprawdopodobnie skrzynia ale pewnosci nie maja. Nie chce wymieniac skrzyni bez potrzeby (nie bedac pewien ze to jej wina) wiec pytam was.

Objawy sa nastepujace:
Na luzie nie slychac chrobotania. Na biegu z wcisnietym sprzeglem rowniez nic.
Dzwiek pojawia sie tylko w czasie przyspieszania i slyszalny jest na 1,2,3 biegu (na 4 i 5 chyba silnik zaglusza ale nie dam sobie reki obciac).
Jadac nacisne lekko sprzeglo - cisza, puszcze gaz - cisza choc dopiero po chwili.
Dzwiek przypomina (jak juz pisalem) chrobotanie i nasila sie wraz ze zwiekszaniem obrotow. Halas pojawia sie tylko pod obciazeniem napedu. Na podnosniku cisza.
Problemow z wrzuceniem biegow nie mam.
Przebieg niecale 100tys MIL.
Bede wdzieczny za kazda opinie.

Pozdrawiam

mickee
19-05-11, 13:37
Ogólnie skrzynie Honty tolerują tylko MTF HONDA. więc może zainwestuj i wymień olej w skrzyni. MTF Honda dostępny jest w ASO. Jeżeli nie ustąpią dziwne dźwięki to wtedy możesz zacząć się martwić dalej.

Saiti
19-05-11, 13:42
Zapytaj na forum, na pewno znajdziesz MTF`a. Zapewne łożyska w skrzyni, ale jeśli działo się od razu po wymianie, to mogli coś mechanicy uszkodzić.

Zrogi
19-05-11, 13:51
U mnie tak było jak piszesz. Musiałem wymienić dwa lozyska w skrzyni.na luzie cisza, przy przyspieszeniu chrobot, wycie. Jak mocniej nacisnalem gaz to dźwięk był glosniejszy. Dwa lozyska ok 200 zł ,robotę miałem za free

reXio
19-05-11, 15:28
160.000 km i "padla skrzynia" Pieknie w chu** ktos tnie!! Po takim przebiegu to ona sie dopiero dociera :)

Zly olej w skrzyni, ale to nie on bedzie winowajca.

Jesli przed wyjeciem polosi bylo ok a po juz nie to mechanicy cos napsocili!!

lukwycz
19-05-11, 16:36
Ja podrzucę pomysł z innej beczki. Jak kupiłem auto, to też chrobotało przy przyspieszaniu na pewno na 1 i 2, 3 nie pamiętam. Byłem pewien, że to skrzynia, ale na szczęście okazało się, że śruba od tylnej poduszki silnika była poluzowana :) Mam nadzieję, że u Ciebie może być coś podobnego.

tommmmm
19-05-11, 17:18
Zrogi które konkretnie łożyska miałeś do wymiany?

Sprezyna
20-05-11, 00:54
Problem jest w tym ze zamieszkuje w UK a tutaj mechanicy wola wymienic skrzynie niz w niej grzebac. Pozatym pytalem i wymiana skrzyni to koszt ok 200 funtow a rozbieranie i wymiana lozyska to 250. Sprobuje z MTF-em jezeli uda mi sie go tu dostac. Jezeli nie przejdzie to powiedzcie czy tylko taka sama skrzynia podejdzie do mojego silnika? dziekuje za porady :)
Pozdrawiam

markotny
20-05-11, 01:21
Miałem identyczny przypadek w moim Civie. Winna była skrzynia a konkretnie dwa łożyska które sie w niej wysypały. Ja jednak z racji tego że i tak miałem w planach moda w postaci krótkiej skrzyni to nie bawiłem sie w remonty tylko poprostu wymieniłem skrzynie na drugą. Zalana jest silnikowym półsyntetykiem(Mobil 10W40) - bo taki jest katalogowy zamiennik MTFa i wszystko chodzi jak powinno cichutko bez szumów, zgrzytów itp. biegi wchodzą poprawnie i gładko.

BUBA
02-10-12, 20:38
Czesc. Odgrzeje kotleta po ponad roku bo mam podobny problem. Nie w civic tym razem bo trafilo mi sie concerto przypadkiem. Robilem remont i olej tez wymienilem w skrzyni na 5w30polsyntetyk zamiennik mtf firmy mullers oil. Przegub prawy i przykrecilem lape od skrzyni z przodu bo nie byla przykrecona zadna z dwuch srub bo nie bylo zadnych srub. Przez to skrzynia sie podniosla do gory z przodu. Po remoncie zrzucilem z kolkow auto i pojawil sie chrobot. Nie tylko przy przyspieszaniu choc wtedy najmocniej slyszalny. Przy skrecie w prawo mocnej lewo slabiej jadac oczywiscie. Na lewarkach sprawdzalem tez slychac ale ciezko to zlokalizowac. Nawet koleiny gdy miota autem po drodze sprawia ze ten dzwiek zmienia sie raz mocniej a czasem calkiem znika. Po tym co piszecie chyba uszkodzilm lozysko. Mozliwe ze dobiegal jego kres a wyciagniecie polosi i wcisniece jej spowrotem dobilo to lozysko. Ja czuje na podlodze na pedale gazu to chrobot nawet jak rozpedzony luz wbije to jest ten dzwiek zmienny zalznie od obciazenia stron itp. Myslalem ze to lozysko kola ale ono ma inny dzwiek, bardziej huczy niz chrobocze. Bo chyba wymiana przegubu nie wpynela na to? Chyba ze jeszcze pokombinuje z ta sruba. Odkrece ja tak jak bylo przed remontem inopadne troche wszystko i zobacze czy to ustawienie skrzyni czy uszkodzilem lozysko. Nie mam ochoty robic tego bo to koszty a ja za to koncerto dalem 1500zl. Chociaz sprzeglo jest jeszcze dowymiany wiec za jednym zamachem moze... A te lozyska da rade samemu wymienic? Trzeba je jakos prasowac jak w piaste np. czy da rade wyjac teka i wcisnac nowe? Dzieki i pozdrawiam wszystkich posiadaczy civic'ow. Chwile jezze innymi autami i brakuje mi juz ukochanego civica.