Mario
18-05-11, 20:04
Witam
mam problem, mam głowice D16Y2 czyli vtec sohc z Anglika i mam problem, okazało się że tuleje naprowadzające w głowicy są innej średnicy niż otwory w bloku (tuleje mają 14mm a otwory w bloku 12,6mm) żeby tego było mało to kupiłem uszczelke głowicy do D16Z6 jak się okazało przyszła pod Y8 i otwory w niej są też za małe pod głowice ;)
I moje pytanie co w takim wypadku, żeby złozyc to wszystko do kupy ??
wymyśliłem że oddam blok do tokarza i roztoczy otwory w bloku pod tulejki z głowicy, tylko nie jestem do końca pewny czy to dobre rozwiązanie. Uszczelke w takim wypadku musiał bym kupic/wymienic na taką pod d16z6/y2.
Kolejna sprawa to chce ten silnik włożyc do EK3 gdzie wcześniej był vtec-e i jest kolejny problem bo orginalna wiązka z EK3 ma jeden przewód do zaworu vtec a w głowicy Y2 są przy zaworze 2ie wtyczki - czy wystarczy w takim przypadku poprowadzić jeden dodatkowy przewód od zaworu vtec w głowicy Y2 do kompa czy coś trzeba będzie jeszcze przerabiać, wiem że w głowicach Z6 przy swapie na np D15B7 wystarczy pociągnać 2 przewody od zaworu do kompa z racji tego że B7 nie miało wogle vteca...
Proszę o pomoc o przeczytałem wiele tematów z cyklu Mini Me ale w żadnych nie znalazłem informacji jak jest w przypadku swapu głowicy Y2 i tym bardziej co zrobić z takimi problemami jak w moim przypadku.
Za wszystkie rozgarnięte i rozjaśniające temat odpowiedzi z góry dziękuje.
mam problem, mam głowice D16Y2 czyli vtec sohc z Anglika i mam problem, okazało się że tuleje naprowadzające w głowicy są innej średnicy niż otwory w bloku (tuleje mają 14mm a otwory w bloku 12,6mm) żeby tego było mało to kupiłem uszczelke głowicy do D16Z6 jak się okazało przyszła pod Y8 i otwory w niej są też za małe pod głowice ;)
I moje pytanie co w takim wypadku, żeby złozyc to wszystko do kupy ??
wymyśliłem że oddam blok do tokarza i roztoczy otwory w bloku pod tulejki z głowicy, tylko nie jestem do końca pewny czy to dobre rozwiązanie. Uszczelke w takim wypadku musiał bym kupic/wymienic na taką pod d16z6/y2.
Kolejna sprawa to chce ten silnik włożyc do EK3 gdzie wcześniej był vtec-e i jest kolejny problem bo orginalna wiązka z EK3 ma jeden przewód do zaworu vtec a w głowicy Y2 są przy zaworze 2ie wtyczki - czy wystarczy w takim przypadku poprowadzić jeden dodatkowy przewód od zaworu vtec w głowicy Y2 do kompa czy coś trzeba będzie jeszcze przerabiać, wiem że w głowicach Z6 przy swapie na np D15B7 wystarczy pociągnać 2 przewody od zaworu do kompa z racji tego że B7 nie miało wogle vteca...
Proszę o pomoc o przeczytałem wiele tematów z cyklu Mini Me ale w żadnych nie znalazłem informacji jak jest w przypadku swapu głowicy Y2 i tym bardziej co zrobić z takimi problemami jak w moim przypadku.
Za wszystkie rozgarnięte i rozjaśniające temat odpowiedzi z góry dziękuje.