Zobacz pełną wersję : Styl jazdy D15Z8
Mam pytanie przede wszystkim do użytkowników Civica z silnikiem D15Z8. Do tej pory zmieniałem biegi przy ok 2 tyś obrotów. Staram się jeździć tak aby kontrolka econo świeciła się możliwie jak najdłużej. Następnie wdałem się w dyskusję z kolegą jeżdżącym Civiciem 1,4 który twierdzi, że mniej by palił gdybym zmieniał biegi między 2 a 3 tyś obrotów (on tak robi i wychodzi mu trochę lepszy wynik, na baku robi ok 600 km, jeżdżąc zdecydowanie dynamiczniej niż ja). Przy moim stylu jazdy wychodzi, że robię na baku ok 500 kilometrów. Obaj jeździmy prawie tylko w mieście. Z tego co widzę jeżdżąc teraz do 3 tyś. to spalanie będzie wyższe. Kupując econo miałem nadzieję, że będzie różnica z 1.4. W trasie mój wynik jest nieco lepszy, ale to wielkość ok 0,5 litra lub mniej na 100 km. Jakie są wasze spostrzeżenia?
on tak robi i wychodzi mu trochę lepszy wynik, na baku robi ok 600 km,
Chyba, że go pcha... przez 2/5 trasy.
ja mam bardzo podobny silnik d15z6 i spalanie w mieście przy zakresie obrotów 1,9-2,6tyś jak jest ciepło wychodzi ok. 8, ale tylko dwa razy taki wyszedł, bo nie lubie jazdy emeryckiej
Tak samo jak twój kolega, mam 1.4 i zmieniam na 3 tyś. obrotów i 90% jazdy to miast. Bak 45L to jest ok. 600L(~7L/100km). Według mnie zmiana biegów w benzyniaku przy 2 tyś. obrotów to troszkę mało. Przy 2 tyś. obr to bieg zmieniam jeżdżąc 1.7 CDTI 125 KM .
Z tego co widzę jeżdżąc teraz do 3 tyś. to spalanie będzie wyższe
A na jakiej podstawie to stwierdzasz??
Jeśli to wyliczone po kilku tankowaniach??
Jeśli to przyglądanie się na strzałkę paliwa to nawet nie ma co zwracać uwagi.
Jak jeżdżę po mieście to nie patrzę na kontrolkę econo. Biegi zmieniam przeważnie między 3 a 4k r/min. W 90% przypadków poruszam się na odcinku do 10km w jedną stronę z czego jakieś 50% przypada na miasto (ale miasto miastu nierówne) stanie w korkach itp. Przy takiej jeździe spalanie u mnie wynosi jakieś 7,5l w lecie do 9,5l w duże mrozy. W trasie przy spokojnej jeździe - 100/110km łyka niewiele ponad 5l.
Jeśli to przyglądanie się na strzałkę paliwa to nawet nie ma co zwracać uwagi.
Na razie jest to spostrzeżenie względem strzałki.
W lato średnia wychodzi mi ok 7,8-7,9 przy dziadkowej jeździe z czasami włączoną klimą. Może ma też znaczenie, że mam trochę szersze opony niż kolega. W zimę średnio 8,9 litra. Poruszam się po Wawie i do pracy mam 7 km, więc wychodzą często na prawdę krótkie odcinki. Organoleptycznie patrząc do połowy baku robię ok. 230 km, druga połowa to ok 300. Raczej nie jeżdżę do zapalenia rezerwy. Frustruje mnie tylko to, że ja staram się jeździć oszczędnie niemal jak dziad, a on dynamicznie i u niego spalanie wychodzi mniejsze. Gdzie tu econo? Pojeżdżę tak do 2,8 przez ok 3 tankowania i zobaczę jak to wyjdzie.
Takie pomiary oparte o wskazania strzałki to o kant *uja można rozbić :P
Takie pomiary oparte o wskazania strzałki to o kant *uja można rozbić :P
Pomiary standardowo robię sprawdzając ile kilometrów przejechałem między tankowaniami porównując z ilością zalanego paliwa.
Przed chwilą napisałeś, że patrzysz na strzałkę. Zalej sobie cały bak, przejedź z 400km zatankuj do pełna i tak kilka razy to będziesz widział co i jak.
Tak samo jak twój kolega, mam 1.4 i zmieniam na 3 tyś. obrotów i 90% jazdy to miast. Bak 45L to jest ok. 600L(~7L/100km).
Po pierwsze jak masz 5d (MA, MB) to masz bak 55l. Po drugie koledzy pisali, że 500-600 km na baku robią w większości po mieście, więc Twoje ~7l/100km albo robisz w większości w trasie albo nie umiesz liczyć zużycia paliwa.
1.4 (D14A8) jest całkiem ekonomiczne, moje średnie spalanie zliczone z 34 248 km to:
http://images.motonotes.pl/srednie/1/664.png
Prawie zawsze tankuje do pełna, do drugiego odbicia.
W jesień, wiosnę spalanie na tej samej trasie (praktycznie jazda do pracy i z powrotem) oscyluje między 6.3-6.8. Klima dodaje ok 0.8l/100km. Dlatego w lato spalanie rośnie do ok 7.1-7.5l. Zima to 7.5-8.
A średnia jak widać 7.
Wszystko zależy od stylu jazdy.
Po pierwsze jak masz 5d (MA, MB) to masz bak 55l. Po drugie koledzy pisali, że 500-600 km na baku robią w większości po mieście, więc Twoje ~7l/100km albo robisz w większości w trasie albo nie umiesz liczyć zużycia paliwa.
Brachu, patrz pierw na profil i zdjęcie. Widziałeś kiedyś MA czy MB w Hatchback?? To jest Civic EJ9, gdzie zbiornik ma 45 L. Robię tak 580-600Km na jednym baku, a potem tankuję i wchodzi około 41-43L. Kolega(kluniek85) napisał z Warszawy,ja nie mieszkam w stolicy i tak wielkiego natężenia ruchu, świateł nie ma więc jest inny styl jazdy. Teraz to ty nie potrafisz liczyć:P
Przed chwilą napisałeś, że patrzysz na strzałkę. Zalej sobie cały bak, przejedź z 400km zatankuj do pełna i tak kilka razy to będziesz widział co i jak.
Standardowo pomiaryu robię tak jak napisałem. Od ostatniego tankowania zmieniłem styl jazdy więc moja ocena jak na ten i wyłącznie moment może być organoleptyczna!! Patrze się na wskaźnik poziomu paliwa co jakiś czas więc jestem w stanie, oczywiście mniej więcej, stwierdzić jego poziom względam ilości przejechanych kilometrów.
Brachu, patrz pierw na profil i zdjęcie. Widziałeś kiedyś MA czy MB w Hatchback?? To jest Civic EJ9, gdzie zbiornik ma 45 L. Robię tak 580-600Km na jednym baku, a potem tankuję i wchodzi około 41-43L. Kolega(kluniek85) napisał z Warszawy,ja nie mieszkam w stolicy i tak wielkiego natężenia ruchu, świateł nie ma więc jest inny styl jazdy. Teraz to ty nie potrafisz liczyć:P
A można wiedzieć po co wypowiadasz się w dziale 5d ? Masz inną Hankę i się wymądrzasz. Pytał ktoś o EJ ? Twierdzisz, że jeżdżąc po samym mieście masz zużycie 7/100 ? W takim razie gratuluję i nie wiem po co wymyślono hybrydy skoro Ty umiesz osiągać takie wyniki na starym benzyniaku.
A można wiedzieć po co wypowiadasz się w dziale 5d
To, że jest to dział 5D nie oznacza, że nie mogę się tutaj wypowiadać. Pablo też się wypowiadał a ma EK3. Nie jesteś tutaj adminem, żeby kogoś pouczać.
Co do kwestii spalania. Jak ktoś nie potrafi jeździć ekonomicznie to już nie moja w tym wina. Wiele osób jest na forum i piszę o spalaniu 7L/100Km przez jednostki 1.4.(Przykład stronę wcześniej, tym bardziej realny bo Civic MA,MB jest zapewne cięższy od EJ,EK)
Kupując econo miałem nadzieję, że będzie różnica z 1.4. W trasie mój wynik jest nieco lepszy, ale to wielkość ok 0,5 litra lub mniej na 100 km. Jakie są wasze spostrzeżenia?
mam słabszą wersję D15Z3 i porównanie z D14A2 i D14Z4, średnia różnica to około litr, w trasie nawet do 1,5 litra na 100km na korzyść econo, jeżdżąc w tych samych warunkach
jeśli zmieniasz biegi przy 2000 rpm to zwróć uwagę do ilu spadają obroty po wbiciu wyższego biegu, jak dla mnie masakra, przeciążanie silnika, łożysk w skrzyni, mulenie na drodze i finalnie wyższe zużycie paliwa
przykład - przyspieszenie od 45 do 75 km/h
a) jedziesz 45km/h biegiem 3, przy 2000rpm wbijasz 4, obroty spadają do jakichś 1400rpm i ciągniesz do 2000rpm, wbijasz 5, obroty spadają do 1500rpm i ciągniesz do 2000rpm, masz 75km/h - przyspieszanie trwało jakieś 15 sekund
b) jedziesz 45km/h biegiem 2, masz 3000rpm i ciągniesz do 4600rpm, masz 75km/h - przyspieszanie trwało jakieś 4 sekundy
jak myślisz, w którym przypadku auto spaliło mniej paliwa żeby przyspieszyć z 45 do 75 km/h? :)
hehe mirasek fajne porównanie podobało mi sie:) ale jak byś porównał to samo tylko na wyższych obrotach (mam na myśli silnik B18C4) to już Ci tak nie wyjdzie;) nie no super porównanie zgadzam się z tobą:)
dlatego jak jedziesz powiedzmy 50km/h (powiedzmy 4 bieg zeby sie paliło econo) w miescie i wyjeżdzasz na trase i chcesz rozpędzic sie do 90km/h to ekonomiczniej wyjdzie zredukować do 3 biegu i przeciągnąć do tych 90 niz rozpędzać sie na 4 biegu z 50 do 90.
Masz 90km/h i wtedy wbijasz 5bieg i sie toczysz w trybie econo:) przynajmniej ja tak sie staram jezdzić bliźniaczym silnikem do d15z8
Skowron48 -> oczywiscie mozesz sie wypowiadac tylko PO KIEGO CH... ? Masz ZUPELNIE inne auto wiec po co tu piszesz? Zaraz wpadnie ktos z POLO SDI czy jak to szlo i napisze ze jemu pali 4 litry i my nie umiemy jezdzic.
Nie ma co popadac w skrajnosci. Ja nawet nie wiem ile mi spala ale uwazam, iz onanizowanie sie i jazda jak cep byle bylo nizej w obrotach i mniejsze spalanie jest dziwna. Jak ktos jezdzi autem to powinien sie poruszac dynamicznie a nie jak ostatnia ciota. Pozniej za takimi jade i klne na czym swiat stoi. Czlowiekowi sie spieszy a taki BERET jedzie jak ostatni balwan.
Tyle ode mnie :D
markiewicz
17-05-11, 20:19
Ja posiadam silnik D14A2 i w trasie na 100 wychodzi mi 7.2l Ale ciągnę go czasem do 4000 tys/obr a tak to do 3000 tyś/obr
Nie ma co popadac w skrajnosci. Ja nawet nie wiem ile mi spala ale uwazam, iz onanizowanie sie i jazda jak cep byle bylo nizej w obrotach i mniejsze spalanie jest dziwna. Jak ktos jezdzi autem to powinien sie poruszac dynamicznie a nie jak ostatnia ciota. Pozniej za takimi jade i klne na czym swiat stoi. Czlowiekowi sie spieszy a taki BERET jedzie jak ostatni balwan.
A ja uważam, że pałowanie od świateł do świateł tylko po to żeby na następnych postać to głupota szczególnie w mieście. Staram się świadomie używać samochodu więc lubię wiedzieć jakie ma zapotrzebowanie na paliwo i jak go używać żeby posłużył jak najdłużej. Zmieniam biegi tak żeby się paliło econo, ale staram się nie zamulać jakoś strasznie.Zawsze ustępuje miejsca szybciej jadącym. Do "dynamicznej" jazdy mam Hondę, ale pozostawiającą jeden ślad.
Myślę, że nie mają sensu tu kłótnie ani obrażnia innych, w końcu wszyscy jeździmy Hondami (raczej z wyboru skoro korzystamy z tego forum), więc apeluję o życzliwość i nie wyładowanie swoich wewnętrzych frustracji w szczególności na drodzę.
Szerokości koledzy!!!
Luz, ale w tej wypowiedzi którą zacytowałeś nie ma ani słowa o pałowaniu od świateł do świateł. Jeździć dynamicznie nie znaczy jeździć jak świr. A jeżdżąc dynamicznie (ale z głową) to spalanie możesz mieć niższe niż przy katowaniu silnika na niskich obrotach. Nie wspominając już o frajdzie z jazdy.
Skowron48 -> oczywiscie mozesz sie wypowiadac tylko PO KIEGO CH... ? Masz ZUPELNIE inne auto wiec po co tu piszesz? Zaraz wpadnie ktos z POLO SDI czy jak to szlo i napisze ze jemu pali 4 litry i my nie umiemy jezdzic.
W pełni popieram.
Co do spalania to w MB3 z silnikiem d15z8 mam teraz ok 8-8.5l/100 90% miasto, przeważnie zapchane. 1-2-3 przerzucam przeważnie przy 3-4k rpm, jak się da to później piąteczka. Na trasie jak jadę na zapalonej zielonej econo to oscyluje ok 6.5l/100. Co dziwne, mam to auto ponad 3 lata i wcześniej spalanie było nawet ok 10l na mieście. Ponieważ nic nie zmieniałem to raczej przyzwyczajenie się do auta i rozsądna jazda spowodowały lepsze wyniki. Poza tym czasami widzę różnicę między zupą z różnych stacji (tankuje tylko na BP, zawsze 95).
eee tam ta zupa na stacjah to mit...(nie wliczajac stacji noname) ja tankuje gdzie popadnie.
a le widze ze cos duzo wam pala te hanki... mi teraz podlubana hanka pali max 10-11l normalnie to 8,5-9 a w trasie 6,5. za to jezdzac do 3 tys przed modyfikacjami w miescie potrafilem zejsc do(rekord) 6,7l/100km a w trasie 4,6.
na pewno nie bedzie taniej przy zmianie biegow przy 2 tys. nawet sama teoria mowi zupelnie inaczej... otoz.:
silnik jest najbardziej wydajny-ekonomiczny gdy pracuje w okolicach maksymalnego mometu obrotowego. co w przypadku mojego silnik a to 5,5tys obr... wychodzi z tego ze najlepiej bylo by zmieniac wlasnie przy tych 5,5 i cos w tym jest bo ja krece swoj silnik dosc wysoko...
w oszczedzaniu paliwa najwaniejsze jest by nie zamieniac energi kinetycznej w cieplna... czyli nie hamowac!!!
D14A8 MB2 ostatnio zszedlem do 7.5 L nonstop miasto , a jeszcze prae miesiecy wczescniej to do 10 L/100km bylo ciezko mi zejsc, wszystko zalezy od zmiany biegow ja ziemniema tak zeby po zmianie bylo to 2tys.:p
To może dorzucę swoje 3 grosze. D14A8 w Aero + LPG sekwencja.
Spisuje wyniki na LPG, więc mam w miarę miarodajne wyniki. Na trasie da się zejść do 7.9l, a na mieście do 9.5l, górna granica to nawet i 14l się zdarzyła. - wyniki na http://motonotes.pl/Honda,Civic,2347,car.html
Teoretycznie biorąc, ze gazu weźmie 20% więcej to wyniki wychodzą niezłe... najważniejsze co zostaje w portfelu;)
Biegi zwykle zmieniam przy ok. 3.5k gdzie po wrzuceniu wyższego biegu spadają trochę powyżej 2-2.5k
Teoria ecodrivingu mówi wprost, żeby wrzucać najwyższy możliwy bieg, przewidywać sytuacje na drodze (przez co rzadziej hamować) a przyśpieszać dynamicznie (przez co w krótkim odstępie czasu zużycie jest większe, ale można je zrekompensować dalną oszczędnością na wyższym biegu ze stałą prędkością).
Czyli jadąc 50km/h i chcąc przyspieszyć do 90, redukcja, w dynamiczne przyspieszanie(nie mówię o bezmyślnym pałowaniu pod redline) i później znów spokojnie na 5.
[QUOTE=qba1983;1339515]ja tankuje gdzie popadnie./QUOTE]
I tak większość stacji paliw sprzedaje paliwa orlenu/lotosu pomimo szyldu bp/shell czy innego ;]
Zasada w silniku benzynowym jest taka, że powinno się w miarę dynamicznie przyśpieszać, i od razu po osiągnięciu oczekiwanej prędkości włożyć najwyższy możliwy bieg, aby auto się toczyło, kiedy delikatnie muskamy pedał gazu, oczywiście niedopuszczając do przeciążania silnika na zbyt niskich obrotach. Przyśpieszając, Honde powinno się kręcić 2,5-3,5 tys (w zależności od liczby pasażerów, obciążenia). trzeba pamiętać że auto zanim nie osiągnie temperatury roboczej wręcz leje benzynę z wtrysków, więc nie powinno się wtedy wysoko kręcić. Ale największe oszczędności daje umiejętna jazda, przed światłami dużo wcześniejsze ściąganie nogi z gazu, dojeżdżanie do skrzyżowania w ten sposób, aby nie trzeba było ruszać z miejsca, itd.
MB2 z silnikami spełniającymi normy czystości spalin Euro 3 (d14z4, d14z2 i inne z 2 sondami lambda) są nieco bardziej paliwożerne niż pozostałe d14 (dolewanie większej, niestechiometrycznej ilości benzyny, aby przy jej udziale mogły dopalać się spaliny w kacie - co kontroluje sonda lambda diagnostyczna zamontowana za katalizatorem i w razie czego wyrzuca błąd - ale nie koryguje dawki paliwa, tak więc z góry jest ona nieco większa, aby błąd się nie pojawiał), jest to ok 0,5-1 litr na 100 km. Natomiast d15 Econo zwykle pali przy takiej samej jeździe 1-1,5 litra mniej na 100 km niż zwykłe d14.
Panowie, jedną kwestia, jazda ekonomiczna (eko driving) nie polega na jak najsilniejszym przyspieszeniu i jechali wolno.
Należy dynamicznie przyspieszać tak aby jak najszybciej osiągnąć prędkość która możemy stale utrzymywać.
Bo im wolniej przyspieszamy tym dłużej auto utrzymuje się na wyższych obrotach. A tymsamym więcej spala.
Ja dla przykładu rozpędzać się do powiedzmy 90km/h i wiedzieć że na tej drodze będę Ja w stanieć utrzymać , zmieniam biegi z pominięciem 4-rki. Zmiana następuje przy ok 3000 obr, z tym, że na 3-ce nieco przeciagam aby wrzucić 5tke i tak już jechac bez przyspieszania.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Daniello87
18-05-11, 17:41
Myślę,że Mike powiedział już wszystko. Ja mogę tylko dodać, że taką dynamiczna jazdą mając silnik D14A8 udało mi się przejechać na pełnym naszym baku 1000 km. ie była to jazda emerycka lecz dynamiczna zgodnie z teorią eco drivingu :)
To ja bym ten wyczyn wpisal do ksiegi rekordow guinessa :)
Myślę,że Mike powiedział już wszystko. Ja mogę tylko dodać, że taką dynamiczna jazdą mając silnik D14A8 udało mi się przejechać na pełnym naszym baku 1000 km. ie była to jazda emerycka lecz dynamiczna zgodnie z teorią eco drivingu :)
Czyli udało ci się uzyskać spalanie poniżej 5.5l/100km. Opowiedz cos przy jakich warunkach jaka droga, jaka średnia prędkość?
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Osobiście udało mi się uzyskać spalanie coś w okolicach 4,8l/100km na dystansie jakichś 300km. Odcinek okolo 150km w jedną stronę - pierwsza część drogi bardzo spokojna jazda w granicach 90-110km/h econo cały czas się świeciło. Powrót do domu w strugach deszczu, zero samochodów na drodze a prędkość w porywach może do 70km/h. Wiem ile spaliła bo specjalnie wcześniej full zatankowałem i zanim do domu zjechałem na tej samej stacji zalałem do pełna ponownie. Później rozmawiałem z pewnym starszym Panem który prywatnie użytkuje Honde Prelude IV od nowości i też mówił, że najniższe spalania osiągał w lecie podczas deszczu, jakoś to tłumaczył gęstością powietrza itp ;)
Najlepiej nie patrzeć na tą kontrolkę econo, bo to ***** daje. Najlepiej przerzucać bieg przy 2.4-2.6 tys obrotów , ponieważ przy wyższych załącza się "vtec 16 zaworowy" :D. Przy wolnym rozpędzaniu czuć tego vteca.
Poczytaj sobie o eco drivingu, wszystko się wyjaśni.
Osobiście udało mi się uzyskać spalanie coś w okolicach 4,8l/100km na dystansie jakichś 300km.
niedawno też wykręciłem 4,8 l/100km na odcinku 660km, gdzie 80% trasy 90-110km/h i 20% miasto, w tym stanie w korku :p generalnie nie schodziłem poniżej 2000rpm żeby silnik chętniej przyspieszał i się nie męczył.
Starstruck
18-05-11, 22:58
Ja mam D15Z6 w automacie :p delikatnie dłubnięte na 135 KM i jazda w mieście, taka dość sprawna, wynosi mnie 7,5l/100 km w lato i 8-8,5l/100 km w zimę. Trasa - ok. 6,5-7l/100 km (bo w trasie się jedzie, a nie oszczędza :D)
Daniello87
19-05-11, 08:37
Czyli udało ci się uzyskać spalanie poniżej 5.5l/100km. Opowiedz cos przy jakich warunkach jaka droga, jaka średnia prędkość?
Utrzymanie stałej prędkości w granicach 100-130 km/h. Już mam tak nawyki wyrobione, że jak najwięcej staram się hamować silnikiem. Generalnie najważniejszą kwestią wydaje mi się, że jest wyczucie swojego samochodu. Pogoda to było typowe lato bo to był sierpień i wyjazd w góry do Zakopanego. Praktycznie cały czas krajową 1 z Gdańska.
Jak jeżdżę po mieście to nie patrzę na kontrolkę econo. Biegi zmieniam przeważnie między 3 a 4k r/min. W 90% przypadków poruszam się na odcinku do 10km w jedną stronę z czego jakieś 50% przypada na miasto (ale miasto miastu nierówne) stanie w korkach itp. Przy takiej jeździe spalanie u mnie wynosi jakieś 7,5l w lecie do 9,5l w duże mrozy. W trasie przy spokojnej jeździe - 100/110km łyka niewiele ponad 5l.
Odgrzebię ten temat, ale chciałbym dodać, że jakieś 2 tygodnie temu dowiedziałem się, że mam walniętą sondę która zwiększa spalanie (według człowieka który to wyczaił ciężko powiedzieć w jakim stopniu, ale przeważnie jest to 15/20%). Nie jest jeszcze padnięta na całego i samodiagnostyka nie pokazuje błędu, jednak na kompie widać było, że sonda wariuje i sama nie wie jaką mieszankę dawać ;|
mi przy d14a2 z krotsza skrzynia co troche podnosi spalanie
trasa 5,8
miasto 7-7,5 w lato a kolo 9 w zime
Ja mam EK3 D15Z6 ze skrzynią od D16Z6 czyli krótszą. przy 3000tys/obr na 5 biegu mam 100km/h a econo mi się wyłącza przy 85km/h na piątce. Spala mi w mieście jakieś 8.5l i nie jeżdzę spokojnie. W trasie nie wiem jeszcze,ale na święta się dowiem bo jade na Podkarpacie 530km . Mam zamiar jechać cały czas 120km/h czyli na tej skrzyni jakies 4000 obr
Zobaczymy co mi wyjdzie.
Dodam że kiedyś miałem MB2 D14.6 Jechałem do UK ciągle 120km.h w lecie około 25st i na pełnym baku zrobiłem 720 km .
mam gaz i moje wyniki spalania są troszkę inne, ale wiem, że najważniejszą rzeczą podczas jazdy aby uzyskać najniższe spalanie, nie zależnie od rodzaju paliwa to po pierwsze jazda ze stałą prędkością możliwie jak najdłużej, nie hamować, no i nie "dusić" silnika, nie ma sensu zmieniać biegu przy 2000rpm bo trzeba mocniej wciskać pedał gazu aby nasze autko znów nabrało 2000rpm aby znów zmienić bieg. To nie ma sensu żadnego, silnik musi płynnie przyśpieszać i w miarę rozsądku delikatnie, a nie "w pół sekundy" rosną nam obroty o 1500...
mój najlepszy wynik: Gliwice -> Berlin -> Gliwice cały czas autostrada, pierwsza część równiutko 100km/h tankowanie najpierw pod domem do pełna do samej granicy wyszło 7,5l/100km, tankowanie na granicy, granica -> Berlin -> granica, znowu tankowanie 7,75l/100km no ale jechałem 120km/h, granica -> Gliwice też równiutko 120km/h i tak samo wyszło 7,75l/100km
osobiście zbieram wszystkie paragony za tankowanie, zapisuję przebiegi przy tankowaniu, zawsze tankuję do pełna i wyliczam każde tankowanie, testuję różne style jazdy, wszystko to zbieram w serwisie internetowym taki tam notes motoryzacyjny (nie wiem czy mogę podać adres www tak więc nie podaję :p). Różne style jazdy np. przez 3 kolejne tankowania na każdej górce wrzucałem auto na luz potem trzy następne jeździłem z górki na najwyższym biegu ale bez dodawania gazu. Co się okazało, że drugi sposób jest ekonomiczniejszy.
Wnioski, stała prędkość jazdy jest najważniejsza. W mieście delikatniejsze przyśpieszanie, zmiana biegu około 2,6k rpm no i przewidywanie tego co się dzieje przede mną, nie hamować w ostatniej chwili itd...
Na trasie troszkę mocniej, bo do około 3k rpm no i dzięki temu osiągam szybciej stałą prędkość.
Trzeba też pamiętać, że faktycznie gorsze i lepsze warunki atmosferyczne także mają wpływ na spalanie, np. jazda pod wiatr, lato i zima, nie można oczekiwać, że w zimę będziemy mieli takie samo spalanie jak w lato, deszcz i upał, upał np. niektórych zmusza do otworzenia szyb co powoduje opory powietrza - spalanie rośnie, klima owszem obciąża silnik no ale jest ekonomiczniej niż z otwartymi szybami (to też testowałem wyszło około 0,5l/100km mniej na klimie)
dobra koniec tego wywodu :p
bartek1706
19-12-13, 13:02
Gliwice -> Berlin -> Gliwice cały czas autostrada, pierwsza część równiutko 100km/h tankowanie najpierw pod domem do pełna do samej granicy wyszło 7,5l/100km, tankowanie na granicy, granica -> Berlin -> granica, znowu tankowanie 7,75l/100km no ale jechałem 120km/h, granica -> Gliwice też równiutko 120km/h i tak samo wyszło 7,75l/100km
7.5 gazu czy benzyny? Bo jesli benzyny to d16y2 w takich warunkach wzielo mi srednio litr mniej...
gazu, przecież na początku napisałem, że mam gaz :p
Odkopany stary temat, ale się wypowiem jako posiadacz owego D15Z8. Sprawdzałem wielokrotnie zalewając pod korek i pokonując dystanse 200 km jaki styl jazdy będzie najoszczędniejszy. Wnioski po 2 latach użytkowania mam takie. Zmieniając biegi na 2500 rpm i jadąc tak, że ECONO nie gaśnie niemal wcale( poza 1 i 2 biegiem oczywiście) po Poznaniu latem spalanie 6,8 l/100. Kręcąc do 3500 rpm wyszło 7,0l/100, tak więc różnica niewielka, a jeździ się przyjemniej. w wersji jazdy ekstremalnej, rozpędzając do odcięcia, jeśli da radę i wrzucając obroty ponizej 3000 tylko jak się nie dało rozwijać prędkości , ku mojemu zdziwieniu wypił tylko 8,5l/100. W trasie z prędkością 120 km/h( do tego momentu pali się ECONO) z wyprzedzaniem od czasu do czasu z redukcją do 3.biegu pali 5,6l/100, a na autostradzie przy 140km/h wyszło 8,6l. W warunkach zimowych w mieście spala z 8,2-9,5l, w zależności od temperatury
Po roku użytkowania Civica MB3 mogę też wypowiedzieć się o spalaniu.
Najniższe jakie do tej pory uzyskałem to oczywiście jazda latem na wakacje.
Z Poznania do Gorzowa Wlkp średnio ok 90-100km/h. Droga S3 do Szczecina, 120-140km/h.
Z powrotem podobne prędkości + włączona klima. Zatankowany po korek. Średnie spalanie
ku mojemu zaskoczeniu wyszło 5.6l/100km. Autem większość kilometrów pokonuję poza miastem i średnie spalanie wychodzi poniżej 7l/100km.
widze ze wypowiadaja sie "sknery" z poznania i okolic to i ja sie dopisze. Latem droga nad morze do gdanska nie trasa tylko bezpłatna( jak na poznaniaka przystalo:D) czyli wiochami wyszło mi jakies 6l na 100km a wracajac płatna odcinek z gdanska do bydgoszczy i pozniej juz krajowkami to wyszlo spalanie 5.2l na 100km. wynik powtarza sie co trase, jade tak by paliła sie kontrolka. W miescie, codzienny dojazd do pracy z jednego konca poznania na drugi jakies 17km w jedna strone, do pracy ładnie przejade bo o 5 rano nie ma korkow ale juz o 14:30 juz wracam w korkach to pali 8 na 100km niezmiennie od 2 lat:D. tu jednak nie raz zdarzy sie deptanie w podloge gazu bo kumple z roboty chca sie scigac:D wiec wynik nie najgorszy.
A ma tu ktos d15z6 z lektorem 4-2-1 i stozkiem? No i fajnie by było jak by jeszcze miał jakaś krotsza skrzynie, bo ja mam z d16z6 i chetnie bym porównał wyniki. Mi na tej skrzyni econo na 5 biegu swieci się do 85km/h .
ja mam 4-2-1 i parowe z fujita tylko jeszcze skrzynie z econa. Djdadi by musial sie wypowiedziec on ma u siebie krotsza skrzynie.
ja mam 4-2-1 i parowe z fujita tylko jeszcze skrzynie z econa. Djdadi by musial sie wypowiedziec on ma u siebie krotsza skrzynie.
A tak jak latasz po mieście to ile Ci spala? Nie do końca w Econo :)
Skydiverek
21-12-13, 12:08
Ja miałem D15Z1 w EG i po zmianie kolektora na 4-2-1 i cały wydech z VTI spalanie przy ekonomicznej jezdzie mi spadło. Na trasie robiłem 4,7-5 l/100km. W mieście 7.
no w trybie econo to trasy nie sprawdzałem bo jak juz to robie z 300km ale w miescie uwiez mi ze zadko udaje mi sie zapalic kontrolke econ bo ludzie na ulicy nie potrafia jezdzic:D no pozniej cisne az do chaty(juz mi mowili znajomi co zemna jezdza ze mam pic melise przed wyjsciem z pracy) wiec cos kolo 8-9l mi wychodzi oczywisice nie mowie tu o palowaniu do redline:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.