Zobacz pełną wersję : Czy to jakas usterka? Civic DŁUGO KRECI NA ZIMNYM
DavidVTEC-E
17-05-11, 10:46
Witam, posiadam Civica angola 5 drzwiowy hatchback z 1998 roku. Silnik 1.5 VTEC-E D15Z8 (114KM) zalany ELFEM 10W40. Przebieg oryginalny 205 tys.
Wczesniej mialem takiego samego civica tylko ze z 1995 roku i 1.4i 90 KM zwykły SOHC D14A2.
Moje spostrzezenie jest tego typu, ze tamten 1.4 szybciej palił- kręcił na zimnym.
A w tym 1.5 VTEC no nie powiem chwile musze przytrzymać kluczyk (ok 1-2 sek), tamten palił od przekrecenia kluczyka. Na ciepłym juz jest lepiej, tylko chodzi mi o zimny. Troche to drazni. Z silnikiem nic sie nie dzieje, chodzi równo, nie gasnie, dynamika i ekonomia wszystko ok.
Moze olej słaby? Moze cos?
MACIE jakies pomysły na to ???
Kopułka aparatu zapłonowego już może być zużyta lekko i jej palec. W kopułce są takie metalowe punkty które mogą się wytrzeć i zanim załapie to właśnie czekasz tą sekundę,dwie. Sprawdź jeszcze przewody.
wymień filtr paliwa będzie palił od tyknięcia :)
Może za mało wachy w baku ? U mnie jak jest mniej niż 1/4 zbiornika po kilkugodzinnym postoju też trzeba kręcić 1-2 s. Jak jest więcej to od razu niezależnie od długości postoju
Ja bym skupił się jak @Lucas pisze zawłaszcza na układzie elektrycznym silnika, posprawdzać kopułkę i palec, zmienić świece zapłonowe na odpowiednie do silnika (manual) jeśli były dawno nie zmieniane, filtr benzyny też można by zmienić.
Mam d14z4, i się bardzo dziwnie zachowuje jeśli chodzi o zapalanie silnika. Jak stoi ponad dobę, trzeba kręcić 1-2 sekundy. Kiedy już danego dnia był odpalany, to dosłownie jedno zakręcenie wałem korbowym. Do tego momentu wszystko zrozumiałe. Ale jak stoi kilka dni (5 lub więcej), wtedy jeden obrót wałem wystarcza żeby odpalić... :)
Trochę nie nadarzam za jego logiką, bo wraz z wydłużeniem czasu postoju , długość kręcenia powinna wzrastać, a jest na odwrót :)
Zróbcie taką próbę: parę razy przekręćcie kluczyk tak żeby kontrolki sie załączyły i pompa nabiła ciśnienie. Jeżeli to skróci odpalanie to znaczy, że problem tkwi w cofającym się paliwie. Jak mam mało w baku to trzeba dłużej pokręcić, ale właśnie nabicie ciśnienia poprzez kilkukrotne "zaświecenie kontrolek" znacznie skraca kręcenie rozrusznikiem.
jeszcze raz polecam wymianę filtru paliwa :) po co rozgrzebywać silnik jak w tym w 90% przypadków leży problem
vnv_nation
18-05-11, 19:17
Wymiana swiec to rozgrzebywanie silnika? :D
nie, ale kopułki i te inne sprawy to już troszke tak :) ale jak wolicie przecież nikomu nie rozkazuję :)
vnv_nation
18-05-11, 19:37
Zdjecie kopulki to kilka srubek i mozna to zrobic z zamknietymi oczami :D
DavidVTEC-E
18-05-11, 21:44
Ok. Dzięki chłopaki, zaczne od filtra może bo nie wymieniałem po kupnie auta. A jak nie to dopiero zajrzę do aparatu, tylko cze pozniej nie bede musiał od nowa ustawiac zapłonu?
Paliwo zazwyczaj mam na połowie baku, do zapalenia rezerwy nie dopuszczam, a bron Boże do wypalenia do dna.
A JESZCZE PYTANIE. JAK STWIERDZIC ZE KOPULKA W APARACIE USZKODZONA JEST??? I jak tak do da sie naprawic czy nowy aparat kupowac?
P.S nabijanie cisnienie nic nie daje, próbowałem tak już. 2-3x przekrecałem kluczyk i wyłaczałem zapłon
JAK STWIERDZIC ZE KOPULKA W APARACIE USZKODZONA JEST??? I jak tak do da sie naprawic czy nowy aparat kupowac?
Znaczy no widać,że dłużej kręci i iskry złapać nie może,od razu takim miernikiem sprawdź kable wysokiego napięcia(mechanik ten miernik powinien mieć)
A jak nie to dopiero zajrzę do aparatu, tylko cze pozniej nie bede musiał od nowa ustawiac zapłonu?
Nie. Nic się nie stanie jak odkręcisz kopułkę i zobaczysz. Tam są chyba 4 punkty takie metalowe,jak zobaczysz,że cieniuteńke są te blaszki,to szykuj się na kopułkę. Ja dałem za swoją 50zł i ten palec najlepiej go razem z kopułką zmienić -ok 20zł. Różnicę widać.
u mnie tez dłużej kreci a ja ciepły to od razu filtr paliwa wymieniony kable i świece również obstawiam kopułkę dziś rozbiorę i wyczyszczę
DavidVTEC-E
19-05-11, 10:49
kopułke tzn plastatik czarny zdjac ? Nie cały aparat ?
Kable wysokoiego napiecia? Co miales na mysli ? Mam wejsc na słup gdzie jest 15 KV badz 110kV ? NIe no to był żart. Miernik to miałes na mysli voltomierz? ;>
Miernik -> omomierz (zmierz rezystancję przewodów). Obejrzyj dokładnie izolację czy nie ma pęknięć. W jakimś ciemnym garażu lub po zmroku odpal auto, weź jakiś spryskiwacz (napełniony wodą) i i rozpyl mgiełkę na kable, pogazuj trochę. Jak pojawią się iskierki to kable do wywalenia.
P.S. Kabel wysokiego napięcia (110kV) lub średniego 15 kV leży w większości przypadków w ziemi a nie na słupie :-) więc po co chcesz włazić na słup :cool:
P.S. Kabel wysokiego napięcia (110kV) lub średniego 15 kV leży w większości przypadków w ziemi a nie na słupie :-)
Sorry za OT, ale chyba raczej odwrotnie. Linie WN i ŚN są napowietrzne. Linia NN może (nie musi) iść ziemią.
DavidVTEC-E
19-05-11, 12:40
Jak ta kopułka wyglada? A dokładnie te blaszki czy tam punkciki metalowe jakies tam... ;/ Zdjełem obudowe czarną ta z aparatu (3 srubki) i co dalej? dalej nic nie rozkrecam...??
Czy to o to chodzi z tą kopułką ???
To te blaszki 4 ???
http://www.fotoszok.pl/upload/f8b0030a.jpg
Tak, to kopułka, miedzy tymi blaszkami (stykami) kręci się palec rozdzielacza.
DavidVTEC-E
19-05-11, 13:12
I CO sądzisz o stanie tych 4 blaszek? Jakosc nie najlepsza zdjecia alee....
po zdjeciu takie kółko jest na aparacie. nie mogłem tego odkręcic ;/ to jest na 1 srubce na wkretak gwiazdke. echh
Sorry za OT, ale chyba raczej odwrotnie. Linie WN i ŚN są napowietrzne. Linia NN może (nie musi) iść ziemią.
Wszystko się zgadza, ale na słupach linii napowietrznych są przewody a kable układa się w ziemi. To jest właściwa terminologia stosowana w energetyce. To tak żeby już zakończyć temat nie na temat ;)
I CO sądzisz o stanie tych 4 blaszek? Jakosc nie najlepsza zdjecia alee....
po zdjeciu takie kółko jest na aparacie. nie mogłem tego odkręcic ;/ to jest na 1 srubce na wkretak gwiazdke. echh
Dla porównania dorwij gdzieś zdjęcie nowej kopółki albo idź do sklepu i zobacz jak wygląda nówka sztuka. Będziesz miał obraz sprawy czy masz mocno sfatygowane blaszki.
DavidVTEC-E
19-05-11, 17:17
ja to mysle cały czas nad działaniem tych 4 blaszek. Tać do okoła sam plastik jest ;/ Jak to działa :):)
przeciez tam wchodza zapłonowe przewody i jak do działa ? Na odległosc? elektromagnetycznie?
Sorry za nie obecność,ale siła wyższa. Polecam zrobić lepsze zdjęcie,bo mało mogę Ci powiedzieć. Przedmówcy dobrze mówią,a w takie szczegóły się nie zagłębiaj :p Spójrz jeszcze na ten palec,na tym aparacie zapłonowym jak wygląda i ile on ma tej blaszki...
DavidVTEC-E
20-05-11, 12:09
Nie moge odkrecic tego palca. Tego plastika co jest przymocowany na 1 srubce z boku. ****.... ;/ obmieliła sie cała srubka
Juz po zdjeciu kopułki
No niestety jego ciężko idzie odkręcić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.