Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ruda- naadkole EJ9, co w takiej sytuacji?



w_rebacz
16-05-11, 13:56
Witam Panowie. Ostatnio wziąłem się porządnie za rudą w mojej Hance. Mam do Was kilka pytań odnośnie tej kwestii:

-Czy czyszczenie z rudej jak na niżej zamieszczonych zdjęciach wystarczy i po ewentualnym dopieszczeniu i zrównaniu można zabierać się za wstępne obmycie, odtłuszczenie i malowanie podkładem?
-Czy mógłbym malować to pędzelkiem, czy też lepiej byłoby zakupić jakiś podkład w sprayu i tym "zabezpieczyć" nadkole? Chcąc dobrze zabezpieczyć nadkole musiałbym pomalować na podkład bazę a później bezbarwny, niestety sprzętu do malowania nie posiadam i stąd pytanko czy dałbym radę sam to ogarnąć w jakiś sposób? A może jednak najlepiej oddać Hankę do lakiernika i niech on zamaluje i zabezpieczy po swojemu? Wiadomo w grę wchodzą pieniądze. A że nie mam jeszcze zaufanego fachowca w tej dziedzinie mam obawę że wywalę sporo kasy za robociznę, a po jakimś roku czy dwóch latkach ruda dalej zacznie mnie nękać na tych właśnie podatnych na rdzę elementach jakimi są nadkola w naszych Hankach.

Zdjęcia ( z góry przepraszam za jakość):

http://img850.imageshack.us/img850/8703/20110513007.th.jpg (http://img850.imageshack.us/i/20110513007.jpg/)
http://img560.imageshack.us/img560/5345/20110513012a.th.jpg (http://img560.imageshack.us/i/20110513012a.jpg/)
http://img862.imageshack.us/img862/3720/20110513008.th.jpg (http://img862.imageshack.us/i/20110513008.jpg/)
http://img833.imageshack.us/img833/6039/20110513009.th.jpg (http://img833.imageshack.us/i/20110513009.jpg/)

ricop01
16-05-11, 21:14
Jeśli niema oznak iż będzie dziura w tych nadkolach to da się z tym coś jeszcze zrobić wystarczy: wyczyścić porządnie do gołej blachy żeby nie było rdzy tylko czysta goła blacha przesmarować to odrdzewiaczem, następnie odtłuścić, siknąć podkładem epoksydowym(czekać do porządnego wyschnięcia), wyszlifować do gładkiego podkład,ale żeby nie przeszlifować do gołej blachy bo jak wiadomo coś musi ją chronić:p po wyszlifowaniu podkładu wyczyścić i odtłuścić ,siknąć bazą czekać aż odparuje nitro z bazy wtedy można siknąć klarem czekać do wyschnięcia i efekt gotowy:) mój kumpel po takim zakonserwowaniu błotników od środka cały błotnik siknął jeszcze barankiem a po Baranku wziął jakąś masę bitumiczną do lepienia dachów i pędzlem wymalował całe nadkola w środku co jak wiadomo taka masa nie przepuszcza wody!a w naszych nadkolach przepływa jej sporo, a co się z tym wiąże brak rdzy jeździ już z tym 3 rok i nic:) Radził bym Ci podobnie zrobić bo jak wiadomo to jest najsłabszy punkt naszych Hanek a poco później wspawywać jakieś reperaturki skoro można to zabezpieczyć za wczasu:D jak wiadomo blacha jest bardzo cieniutka w hondach:( A bezę czy też klar można kupić w sprayu w mieszalni lakierów więc sam możesz zrobic to wszystko:) Pozdrawiam mam nadzieje że się na coś przyda mój txt

w_rebacz
17-05-11, 15:21
Dzięki wielkie za odpowiedź, przyda się na pewno. Jeszcze mam tylko pytanie jaki dobry odrdzewiacz i podkład epoksydowy polecacie do tego zabiegu?

Saiti
17-05-11, 21:05
Novol

misiek707
17-05-11, 21:32
Zalej od środka olejem silnikowym to nie będzie rdzewiało. Jak ktoś jezdzi 20 lat i myśli , że nie będzie rdzewiało to jest w błędzie. Ja samemu się nie zakonserwuje to na fabryczną konserwacje nie ma co liczyć po kilku latach ruda wyjdzie! Jak masz bomble to tylko i wyłącznie darcie do gołej blachy i podkładowanie epoxydem akrlem baza i bezbarwny. Jak są dziury to spawanie nowych elementów...

taz666
17-05-11, 23:32
Reperatur w sensie...

jasiek09
18-05-11, 07:57
Zalej od środka olejem silnikowym to nie będzie rdzewiało.
:o to sprawdzone i działa

w_rebacz
18-05-11, 10:02
Nie da się wyczyścić do gołej blachy mechanicznie bez zdejmowania tego elementu, a chyba zdjąć się go nie da, prawda? Dlatego to co dałem radę- wyczyściłem, resztę dla pewności chciałem spróbować jakimś dobrym odrdzewiaczem żeby w jak największym stopniu pozbyć się rudej ! Natomiast do zabezpieczania mi jeszcze kawałek, na razie chcę doprowadzić do takiego stanu, żeby było co zabezpieczać :)

lar
18-05-11, 19:29
Zalej od środka olejem silnikowym to nie będzie rdzewiało
od środka to znaczy konkretnie gdzie? w jaką dziurke, czy szczeline?

jasiek09
19-05-11, 08:46
w otwory do konserwacji

ricop01
19-05-11, 12:12
heh a gdzie się takie otwory do konserwacji tylnych błotników znajdują w EJ9, bo o nich w końcu jest mowa. Szczerze - pierwszy raz słyszę coś takiego aby istniały otwory do konserwacji tylnych błotników....

misiek707
22-05-11, 21:41
Otwory do onserwacji to po prostu przestrzenie ktoredy mozna wlac olej lub prysnąć pod ciśnieniem... czasami wyswtarczy jakiś odbój od drzwi wykręcić albo zdjąć jakiś plastik i tamtedy napryskac w szczeliny. Do tylnych blotnikow mozna wlac olej lub jeszcze lepiej pod cisnieniem po odkreceniu tylnych boczkow z bagaznika tamtedy rozpylic w dol dookola rantublotnika...

DjMariush
23-05-11, 00:43
tak jak kolega mowi musisz zdjac tylnie boczki,zeby zakonserwowac nadkola od wewnatrz, ale odradzam olej,bo przy takich temaperaturach jak dzis wszytsko Ci z czasem splynie. Kup puszke Fluidolu w spayu i wystarczy smialo na nadkola,dzwi i klape bagaznika

w_rebacz
23-09-11, 23:54
Odświeżam, gdyż dzisiaj przy okazji zdejmowania boczków postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce :D
Zrobiłem tak:



http://img839.imageshack.us/img839/9084/img20110923155349.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/839/img20110923155349.jpg/)

http://img694.imageshack.us/img694/3853/img20110923155339.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/img20110923155339.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



Jest to farba zabezpieczająca przeciw rdzy, nałożyłem grubą warstwę, na to wysmarowałem całość olejem silnikowym. Co o tym myślicie? Wydaje mi się że zawsze lepiej coś tam przed zimą maznąć niż miałoby to sobie tak rdzewieć... (pierwsze oznaki rdzy zaczęły się pojawiać, więc myślę że jeszcze zdążyłem)