Zobacz pełną wersję : Po wymianie rozrządu.
przedwczoraj wymieniłem rozrząd .Niby wszystko OK ale ale silnik dziwnie chodzi (przed wymianą silnik pracował inaczej-maił zdecydowanie niższy ton i pracował jakby wolniej). Po wymianie dźwięk silnika jest zdecydowanie "świszczący" i przypomina na przyspieszeniu odgłos wirującej pralki.Zaznaczam że nie zdążyłem jeszcze zaprogramować komputera po wcześniejszym odpięciu akumulatora .Czy coś jest nie tak ? a jeśli - to w czym jest problem. Liczę na pomoc
romcio0675
07-03-07, 20:33
wymieniałeś kompletny rozrząd pasek +rolka może to wadliwa rolka napinacza tak świszcze ,
Komp niema tu nic do rzeczy. Świst to w każdej hani jest jak zasysa powietrze :) poprzez dolocik, ale sprawdź sobie łożyska moze dociągnołeś mocniej pasek i cos tam zaczeło kwiczeć :)
ja w d14a2 tez po wymianie rozrzadu i rolki spotkalem sie z dziwnym swiszczeniem tak prtzy 2 tys obr gdy silnik byl zimny, nie wiem co to jest mechanik powiedzial ze pewnie lozysko alternatora, bo mocniej naciagnal moze pasek. ale minelo juz 3 miechy a swist ani rosnie ani maleje.na razie jezdze i sie nie przejmuje
czy gdyby to była faktyczna przyczyna-zbyt mocne dociągnięcie paska to można na tym jeździć jeszcze kilka dni?Czy odstawić auto do czasu jak mechanik znajdzie czas w weekend?
siemacie!
no widzę,że nie tylko mnie dopadła taka sama przypadłość-czyżby to jakieś zarażliwe :szok3: rozrząd wymieniałem jakieś 15tys temu a odgłos jest słyszalny jak na razie jedynie miedzy 2-3 tys obr\min przy zimnym silniku-jeśli temp. lekko skoczy robi się ok. nie mam pojęcia co to może być :jadaczka
moja przygoda z hondą trwa ok. 6 miesięcy przebieg 185tys silnik suchutki i nie biorący oleju, wymieniany w zeszłym tygodniu wraz z wszystkimi filtrami.
jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia(a nie życzę nikomu:) to proszę o jakieś sugestie, bo chętnie jakoś chciałbym się z tym szybko uporać.
z góry tHx i pozdro!
zapytałem się wczoraj o świszczący rozrząd w ASO - odrazu powiedzieli że źle naciągnięty pasek rozrządu - GROZI ZERWANIEM.
Jak twierdzili każdy silnik (rodzaj) ma różny kąt i nacisk na pasek.
To tylko taka informacja - pomyślałem że może wam się przydać.
Zalecają regulacje w ASO
Tak powiedzieli ,żeby do ASO jeździć i tam u nich robić ,a tam to widomo ile sobie cenią.
Świszczy temu, bo pasek jest mocno naciągnięty, po jakiś około 10 tyś powinien pasek sie rozciągnąć zdeka i przestanie świszczeć. . Pasek napewno sie nie zerwie i nic sie nie stanie jemu i rolkom. Miałem identycznie w dwoćh Hondach.
Chyba,że naprawdę jakiś ostry spec to robił i naciągał to huk wie jak.
A ja właśnie zrobiłem rozrząd w ASO na orginalnych częściach i nie narzekam
Cena przystępna i troche gratisów dostałem
I nic mi nie świszczy .
A można wiedzieć ile wybuliłeś?
892,86 brutto
w tym miałem:
czyszczenie okładzin hamulcowych, smarowanie prowadnic i kontrola
pasek rozrządu - wymiana (na orginał)
Napinacz paska rozrządu wymiana (na orginał)
zawory - regulacja
olej wspomagania - dolano 0.3 L
robocizna
odkurzanie i mycie z woskowaniem gratis :d
bryloczek honda - gratis
oględziny i kontrola zawieszenia - gratis
czas naprawy 2 godz 45 minut
myśle że to nie drogo :agent:
normalna cena jak na ASO w innym warsztacie połowa ceny na takich samych częściach ;)
acha ale mycia i woskowania to by gratis nie było :d
no nie wiem czy połowe w innym warsztacie.
zapytałem się i tak:
wymiana rozrządu 250
rolka ok. 80 zł - pochodzenie rolki nie wiadomo
pasek ok. 70 zł
hamulce - czyszczenie, smarowanie i kontrola 100 zł
zawory - regulacja 70 zł
olej wspomagania - 30 zł
kontrola zawieszenia 50 zł
mycie z woskowaniem 20 zł
czas wykonania pracy postawienie rano o 8 odbiór auta następnego dnia ok. południa
równa się 670 zł , brak auta przez prawie 2 dni
części nie orginalne, podstawowa gwarancja na części
NO NIE WIEM czy warto
e no nie będę się kłócił ale naciągane te ceny no ale i tak życzę powodzenia z serwisowaniem w ASO miałem tak przez 4 lata po zakupie nowego auta potem na gwarancji naprawiali rdzę na tylnych nadkolach i zrobili kaszankę więc mi trochę przeszło parcie na ASO może źle trafiłem ale wyboru nie miałem bo w Olsztynie jest tylko jedno :)
ASO w Białymstoku (Multiauto) za wymianę w Civic'u (D16y7) skasowało 400zł (wymiana, pask, rolki). Z tego co pamiętam rolka NSK, pasek Mitsuboshi.
Witam ponownie,
po przejechaniu ok.2 tys. km na "świszczeniu" podjechałem do ASO na przegląd w ramach kampanii. Poinformowałem ich o moim problemie - stwierdzili, że jest źle naciągnięty pasek rozrządu(zbyt mocno), co spowodować może jesli nie jego zerwanie to uszkodzenie pompy wody (tak to nazwali). Z resztą ten "gwizd" według nich pochodzi właśnie od tej pompy. Zaproponowali regulację paska rozrządu i wymianę pompy (sami stwierdzili że nie cieknie, ale po przejechaniu 2 tys.km od wymiany paska to by sie przydało) za 450zł.
Powiedzieli też żeby raczej nie jeździć autem do czasu naprawy.
Co szanowni koledzy i koleżanki na to?
Mi po wymianie świszczał jak zchodził z obrotów, od ok. 1500rpm w dół. Po 2-3 tys.km świszczenie zanikło, jest OK. Za mocno naciągnięty pasek rzeczywiście może sie zerwać ale nie tak odrazu, zbyt mocne naciągnięcie powoduje jego szybsze zużycie i skrócenie trwałości. Z tą pompą wody myśle że można ją wymienić przy okazji dłubania w rozrządzie, chyba że była niedawno zmieniana (jaki masz przebieg?), naciągnięty pasek napewno jej nie popsuł.
btw. najbardziej mnie martwi że w moim drugim autku (Toyota diesel) rozrząd świszczy j.w. już 40 tys.km bo mechanik był partaczem i nie umiał go odpowiednio napiąć, tłumaczył sie jeszcze że po 10 tys.km to przejdzie... aha... wywaliem kase w oryginalne części i pojechałem do partacza na wymiane bo raptem przemówiła przeze mnie oszczędność i teraz zastanawiam sie kiedy strzeli... :djablek: Nie warto oszczędzać na specjalistów!
co do przebiegu to mam 100tys. km, więc wymiana niecieknącej pompy nie jest chyba konieczna?Chyba że ze względu na naciąg tego paska?Docelowo zamierzałem ją wymienić przy przebiegu 200tys.km
Witam ponownie,
po przejechaniu ok.2 tys. km na "świszczeniu" podjechałem do ASO na przegląd w ramach kampanii. Poinformowałem ich o moim problemie - stwierdzili, że jest źle naciągnięty pasek rozrządu(zbyt mocno), co spowodować może jesli nie jego zerwanie to uszkodzenie pompy wody (tak to nazwali). Z resztą ten "gwizd" według nich pochodzi właśnie od tej pompy. Zaproponowali regulację paska rozrządu i wymianę pompy (sami stwierdzili że nie cieknie, ale po przejechaniu 2 tys.km od wymiany paska to by sie przydało) za 450zł.
Powiedzieli też żeby raczej nie jeździć autem do czasu naprawy.
Co szanowni koledzy i koleżanki na to?
Witam
U mnie sprawa wygląda podobne, kupiłem autko z przebiegiem 94000km poprzedni właściciel mówił, że wymienił rozrząd zaraz po sprowadzeniu „Hani” przy 82000km . W zasadzie odkąd pamiętam to „świszczy” coś w pobliżu rozrządu. Byłem jesienią zeszłego roku na przeglądzie autka i w ASO stwierdzili, że prawie na pewno pasek został napięty zbyt mocno, co w konsekwencji powoduje za duże obciążenie łożyska pompy wodnej i „świszczenie” tego łożyska. Mechanik jednak zapewnił mnie, że dopóki to „świszczenie„ nie zacznie narastać można jeździć. Planuje jesienią zmienić rozrząd tak na wszelki wypadek i założyć też nową pompę wody, bo z tego, co wiem to samego łożyska z tej pompy się nie wymienia…
okayplayer
18-04-07, 15:17
a co jest grane z tą cieknąca pompą bo u mnie się poci ta pompa ?
a ja z kolei mam u siebie tak ze jak wjade w kaluze to cos piszczy po prawej stronie tam gdzie mam pasek albo w czasie opadow deszczu to samo sie dzieje tylko w 2 przypadku sporadycznie
czy to moze byc wina rolki czy paska?
czesc.... swisty pochadza z pompy wody,,powodem jest jak wyzej wspomniany zbyt mocny naciąg paska rozdzadu,,moza to zrobic nie rozbierajac rozrzadu(poluznienie paska) i zalecam to zrobic nie czekajac az sie sam wyciagnie.... bo moze sie wyciagnac ,moze pomoc popmie wodny wyciagnąc nózke ;) druga sprawa nie ma nigdy potrzeby wym. popmy wody przy wym. rozrzadu. Robi sie to tylko wtedy kiedy pompa przecieka..widac to od tylu popmy, czesto zielony nalot na tylnim korpusie... pozdrawiam
okayplayer
19-04-07, 15:23
a jeśli będe przeciągał z wymianą pompy bo niestety cieknie z niej bo widać na niej zielony nalot to cos sie stanie bardzo złego?
Witam
Korzystając z okazji zapytam się o wymienę rozrządu we mojej Hondzie. Mam Civica z 98 roku 1.4is. 104000 przebiegu, rozrządu jeszcze nie był wymieniany. Czy moge jeszcze pojeździc ze 2 tyś km czy powinienem już koniecznie dokonac wymiany?
Czy silnik w mojej Hondzie jest tzw. "bezkolizyjny" ? Co się stanie jak pasek zerwie mi się podczas jazdy?
Silnik nie jest bezkolizyjny. Pojeździć zawsze możesz nawet i 10tys. Jak wytrzyma to OK, a jak nie to remoncik głowicy.
100tys to już akurat taki czas, wiadomo, że paski są liczone z zapasem, ale lepiej na to nie liczyć.
Dzięki bardzo za odpowiedź.
Czy mogę wiedziec jaka jest orientacyjna cena za taki "zabieg"?
Nie wymieniałem jeszcze nigdy i nie chcę żeby ze mnie "zdarli" w warsztacie...
Robocizna standardowo w Krakowie 150pln części (pasek+napinacz) prawie drugie tyle lub ciut mniej.
Witam lolegów i koleżanki:)Mam pytanko dotyczące rozrządu.Wymieniłem pasek +napinacz po wymianie dzieje sie coś dziwnego jak silnik pracuje na luzie to dobiega z niego jakieś świszczeni raz jest ciche raz głośniejsze.Występuje to tylko jak silniek jest na wolnych obrotach(na ssaniu tego nie słyszę)wystarczy dodać troszkę gazu i to przechodzi co to może być?Moja Hania to 5D 98r ma 120 tyś.
Witam wszystkich!
Mam dokładnie to samo... Przebieg: 116.000 km, rozrząd wymieniny miesiąc temu przy 115kkm. Na razie poczekam, może to świszczenie na biegu jałowym przejdzie...
Na 90% lozysko alternatora.
Na 90% lozysko alternatora.
Kolego mozna coś zrobić z tym piszeniem?Może pasek jest za mocno naciągnięty?Wymiana tego łozyska do duży koszt?
Witam.
U mnie przy 110 tys. wymieniłem rozrząd. Zaczęło piszczeć jak wchodziłem na obroty. Mechanik uznał, że zbyt naciągnął pasek i piszczy pompa wody. Pasek trochę popuścił, piszczeć przestało. Przy okazji powiedział, że przy następnej wymianie rozrządu powinienem wymienić pompę wody. Jeżdżę już pół roku i nic się nie dzieje ani nie piszczy.
Pozdrawiam.
na dzień dobry chciałbym pozdrowić wszystkich Formowiczów! jestem noey na forum a
od przed wczoraj jestem posiadaczem hondy civic 5d z silnikiem D16Y2 i mam kilka pytań nurtujących.Mianowicie chće wymienić rozrząd i nawet kupiłem już prawie komplet poza pompą wody gdyż w sklepie powidziano mi że do tego silnika są dwa rodzaje pomp a różnią się wysokością mocowania koła wielorowkowego i zaproponowali żeby przyjść z wymontowaną pompą to oni wtwdy zamówią itd. a mi zależy na czasie i chciałbym dokonać konkretnego zakupu. PROSZę O POMOC z góry DZIęKUJę !!!
To spróbuj w innym sklepie, bo odkąd jeżdzę Hondą nie spotkałem się, żeby do jednego silnika przychodziły dwie różne części.
Może sprzedawca nie patrzył bo symbolu silnika tylko np 1.6 z konkretnego roku, albo 1.6 VTEC 16V
Być może się myle, ale zawsze możesz spróbować iść gdzie indziej i gdy Ci już zaoferują konretną zapytaj czy są pewni że to będzie pasować i już.
kupiłem już prawie komplet poza pompą wody
Jaki masz tam przebieg? Z pompa cos nie tak? Kto Ci natlukl do glowy takich ******* ze pompe trzeba wymieniac?! Na chyba ze jest tam nalatane grubo powyzej 200.000.
Dokładnie, pompa nie wcześniej niż 200kkm.
właśnie chodzi o to że zakupu dokonywałem w dość profesjonalnym sklepie zajmującym się już długi czas motoryzacją i zatrudniającym fachowców w branży,ale sprobuje tak jak mówisz w innym sklepie.a co do przebiegu to ma 172000 nalatana i mechanior mówi żeby wymienić już razem w komplecie z rozrządem bo jak już nie dużo mi brakuje do 200000km to później padnie pompa to znów trzeba będzie dobierać się rozrządu a ja z reguły jestem perfekcjonistą i lubię mieć wszystko dopięte na ostatni guzik i na wysokim poziomie.Jak by wpadła komuś jeszcze informacja o tych pompach wody to poproszę o pomoc a ja zrobię tak ja kolega mówi i odezwę się
NA RAZIE-POZDRAWIAM !!!
A ja bym pompy nie ruszal. Mechanik mowi... bo mechanik jezdzi pewnie oplem. I gwarantuje ze jakis zamiennik wytrzyma od wymiany rozrzadu do wymiany - czytaj max 100.000.
Witam
U mnie po wymianie rozrządu w 1.6 Vtec D16w4 zauważyłem mniejsze spalanie benzyny!!! Czy to możliwe że poprzedni pasek był źle założony (choćby o jeden ząbek) i silnik palił za dużo benzyny?? Dziwne ale pradziwe:) Drugi problem dotyczy mojej drugiej Hanki - d15z3 otóż jakieś 15 tyś temu wymieniałem razrząd - pasek, rolka i pompa wody(ponad 240 tyś) i teraz silnik jak pracuje na jałowych obrotach to słychać takie jakby tarcie i buczenie. Co to może być szanowni koledzy??
Witam. Niedawno wymieniłem w mojej Hani D14A2 170 tys. km 1995rok pasek rozrządu, rolkę i pompę wody. Po odebraniu samochodu podczas mocniejszego wciskania pedału gazu słychać było prawdopodobnie zawory a na wolnych obrotach silnik nie równo pracował, wróciłem do warsztatu mechanik powiedział, że w takim razie musi ustawić zapłon(dodam, że zanim odstawiłem samochód do profilaktycznej wymiany paska wszystko było super) podobno był kąt wyprzedzenia 20 stopni a w/g niego powinno być 10 i tak ustawił. Zawory ucichły ale mocy jak nie było tak nie ma na biegu jałowym silnik osiąga 6000 obrotów. Jak odebrałem samochód to przewód masy silnika nie był przykręcony czy możliwe aby przez to komputer wyłapał jakieś błędy. Czy ustawienie zapłonu po wymianie rozrządu było konieczne i czy podczas tej czynności trzeba wprowadzić komputer w tryb diagnostyczny?? Proszę o pomoc.
Czy ustawienie zapłonu po wymianie rozrządu było konieczne
Ja nie widzę żadnego związku jednego z drugim, po to podczas wymiany rozrządu należy odpowiednio ustawić znaczniki aby sie nic nie poprzestawiało. Może mechanik przestawił pasek rozrządu o jeden ząbek w którąś stronę... Jeśli silnik przed wymianą pracował ok. to zapewne znaczy, że coś schrzanili przy zakładaniu paska - po zmianie rozrządu powinien pracować tak samo bez ingerencji w zapłon. No chyba że jeszcze przy czymś grzebali...
skolopendra
03-03-08, 20:06
że coś schrzanili przy zakładaniu paska - po zmianie rozrządu powinien pracować tak samo bez ingerencji w zapłon.
nie inaczej !! walnął się o 1-2 ząbki i probował skorygować aparatem :/
Witam...właśnie jestem świeżo po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompą wody (już sobie popuszczała) w moim civicu 95r D16Y3 162.000km. Okazało się że pasek był oryginalny, nigdy jeszcze nie wymieniany.
Z pompą wody miałem podobnie, w sklepie powiedzieli że są 2 różne pompy, mi się udało zamówić tą dobrą za pierwszym razem, problem był jednak z pozostałymi częściami. Pasek i rolka nie pasowały zamówione według katalogu (osobiście zamawiałem części).
Koszty wymiany w jednym z krakowskich warsztatów:
Pasek rozrządu - 63zł
Rolka - 72 zł
Pompa - 119 zł
Pasek alternatora i wspomagania - ~40zł
Robocizna - 200 zł
RAZEM - 494zł
Solidny, wprawny mechanik
I problem z głowy... :aloha:
skolopendra
04-03-08, 19:36
Robocizna - 200 zł
może i solidna ale na pewno nie tania
można lepiej i taniej :)
może i solidna ale na pewno nie tania
można lepiej i taniej :)
Czy lepiej to można by tu było polemizować...
Patrząc na pracę i czas jaki został tu poświęcony to myślę że nie jest to wygurowana cena, a przynajmniej jestem spokojny o autko bo mechanik to zaufana osoba.
W dzisiejszych czasach taki mechanik to duży plus.
:
Pasek rozrządu - 63zł
Za pasek rozrządu? Jak dla mnie ryzykant jesteś. Ja właśnie zmieniłem pasek przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Mechanik zadzwonił, że jest tak rozciągnięty, ze nie ma już możliwości napięcia na napinaczu. Nie można było stwierdzic że jakiej firmy był pasek - wcześniejszy właściciel wymieniał go przy 120tyś. Ja mam teraz 200, czyli teoretycznie zostało mi jakieś 30 do książkowej wymiany.
Paek orginał 160 PLN
Robocizna - 200 zł
może i solidna ale na pewno nie tania
można lepiej i taniej :)
To nie jest tak latwo wymienić pasek w Hondzie. Dużo roboty w porównaniu z popularnymi samochodami marek niemieckich.
Za pasek rozrządu? Jak dla mnie ryzykant jesteś
Normalne że oryginał jest dużo droższy o paska innej dobrej firmy (np MITSUBOSHI), jego cena jest porównywalna. Ja właśnie taki założyłem a sam pasek dostałem w dobrej cenie po znajomości.
U mnie mechanik do którego mam ogromne zaufanie powiedział 90 zł za wymianę paska.
W ASO powiedziel mi 600 zł z częściami (pasek, napinacz)
skolopendra
06-03-08, 22:46
Patrząc na pracę i czas jaki został tu poświęcony to myślę że nie jest to wygurowana cena,
bez przesady godzina roboty,chyba że sie bawił bo robił to pierwszy raz w hondzie
To nie jest tak latwo wymienić pasek w Hondzie. Dużo roboty w porównaniu z popularnymi samochodami marek niemieckich.
na prawdę ?? robiłem to 4 x w swoich hondach i nie zauważyłem :) zwiększonego stopnia trudności ,pomimo ze za pierwszym razem, to z manualem w ręku :)
Za pasek rozrządu? Jak dla mnie ryzykant jesteś.
jest to dobra cena
oryginał, czyli można rozumieć pasek np GATES
można go już kupić za 60- 70 zł
dobrej firmy (np MITSUBOSHI),
są najczęściej podrabiane ,strach zakładać ,ceną nie odbiegają od GATES-a
jak dałeś dużo więcej to sporo przepłaciłeś
U mnie mechanik do którego mam ogromne zaufanie powiedział 90 zł za wymianę paska.
to już całkiem przyzwoicie
chłopaki z aso hondy w kraku, robią to za 70 zł(czyli lepiej i taniej )
bez przesady godzina roboty,chyba że sie bawił bo robił to pierwszy raz w hondzie
W godzinę to chyba zdążysz rozłożyć wszystkie części.
Ja musiałem autko zostawić na 2 dni, weź po uwagę że w moim aucie nigdy nikt nie wymieniał wcześniej rozrządu, nie wszystkie śruby chciały współpracować. Jedna nawet puściła, na szczęście ta od regulacji naciągu paska wspomagania. Druga sprawa że zamówione części nie pasowały.
jest to dobra cena
oryginał, czyli można rozumieć pasek np GATES
można go już kupić za 60- 70 zł
Właśnie taki pasek założyłem oryginalny Belgijski Gates, nie żadna turecka czy innego pochodzenia podróba.
to już całkiem przyzwoicie
chłopaki z aso hondy w kraku, robią to za 70 zł(czyli lepiej i taniej )
ASO nie zawsze znaczy dobrze...a już mało kiedy taniej.
Patrząc na pracę i czas jaki został tu poświęcony to myślę że nie jest to wygurowana cena,
bez przesady godzina roboty,chyba że sie bawił bo robił to pierwszy raz w hondzie
To nie jest tak latwo wymienić pasek w Hondzie. Dużo roboty w porównaniu z popularnymi samochodami marek niemieckich.
na prawdę ?? robiłem to 4 x w swoich hondach i nie zauważyłem :) zwiększonego stopnia trudności ,pomimo ze za pierwszym razem, to z manualem w ręku :)
Za pasek rozrządu? Jak dla mnie ryzykant jesteś.
Oczywiście, że nie jest łatwo - w niemieckich wozach ściągasz osłonę paska i to wszystko, a w Hondach rozkręcasz wiele innych rzeczy - pokrywę zaworów, poduszkę boczną silnika etc. Jakabyś poczytał dokładnie o co mi chodziło to byś mnie nie cytował i się nie wymądrzał ;).
jest to dobra cena
oryginał, czyli można rozumieć pasek np GATES
można go już kupić za 60- 70 zł
dobrej firmy (np MITSUBOSHI),
są najczęściej podrabiane ,strach zakładać ,ceną nie odbiegają od GATES-a
jak dałeś dużo więcej to sporo przepłaciłeś
U mnie mechanik do którego mam ogromne zaufanie powiedział 90 zł za wymianę paska.
to już całkiem przyzwoicie
chłopaki z aso hondy w kraku, robią to za 70 zł(czyli lepiej i taniej )
Wielkie dzięki, mieliście racje mechanik pomylił sie o jeden ząb, poprawił pasek i ustawił zapłon tak jak był przed wymianą paska(było widać stare ślady).
Wymiana paska kosztowała mnie 400 zł.
Witam.
Posiadam EJ9, D14A4, przebieg 156tyś i w zeszłym tygodniu wymieniałem pasek (Gates) i rolkę napinającą (SKF) koszt części 180zł, wymiana 150zł. I jak u niektórych z Was pasek mi piszczy :/ troszkę denerwujący dźwięk, a mechanik powiedział mi, że tak już musi być, bo ta rolka którą mam jest o 3mm grubsza, tzn jej średnica i przez to jest mocniej napięty i lekko gwiżdże. Powiedział że tak będzie przez kilkanaście tysięcy km. Poprzedni pasek był oryginalny Hondy. Teraz pytanko: Czy można coś z tym zrobić? Czytałem żeby poluzować pasek, da się to zrobić bez rozbierania silnika?
skolopendra
10-03-08, 20:38
Posiadam EJ9, D14A4,
to chyba nie ten dział
że tak już musi być, bo ta rolka którą mam jest o 3mm grubsza, tzn jej średnica i przez to jest mocniej napięty i lekko gwiżdże. Powiedział że tak będzie przez kilkanaście tysięcy km.
zapewne za bardzo naciągnął i liczy że przejdzie samo :/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.