Zobacz pełną wersję : Zaciski i tajemnicza część :)
Jak rozebrać tą część zacisku?
http://imageshack.us/m/146/5826/img0365pv.jpg
Oglądając dziś sobie podwozie, zauważyłem pewien element plastikowy, który u końca wyglądał jak by był złamany. Nie wiecie co to jest i do czego służy?
Na tym zdjęciu ten czarny element, nad cegłą podtrzymującą auto oraz z lewej strony poświaty - na jej krawędzi. Jest w kształcie połowy litery C.
http://imageshack.us/m/580/7514/img0351l.jpg
inne fotki tego:
http://imageshack.us/m/3/6089/img0356eqi.jpg
http://imageshack.us/m/852/3283/img0352n.jpg
http://imageshack.us/m/834/3716/img0353m.jpg
http://imageshack.us/m/218/4533/img0355t.jpg
http://imageshack.us/m/847/5343/img0354dc.jpg
Patrzyłem też jak się spuszcza olej ze skrzyni. Tam jest nakrętka do spustu na taki kwadratowy klucz (ala imbus)?
W tej części zacisku wyciągasz tłoczek, wypychając go przez otwór z tłu od przewodu hamulcowego. tą blaszkę z tłoczka możesz wyciągnąć, do wymiany masz uszczelkę na tłoczku i mieszek gumowy, nie zapomnij prowadnic zacisku nasmarować. Tak korek spustowy jest na taki kwadratowy a'la imbus.
http://img195.imageshack.us/i/20110309368.jpg/
http://img641.imageshack.us/i/20110309367.jpg/http://img844.imageshack.us/i/20110309366.jpg/
Jak się nazywa zestaw naprawczy z uszczelką i mieszkiem gumowym do tej części? Jaki rozmiar ma ten kwadrat, bo zapomniałem zmierzyć?
demonobiker
15-05-11, 03:00
zestaw naprawczy zacisku hamulcowego(bądź tłoczka hamulcowego)nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba 54mm? 20zl w intercarsie+smar do tłoczka 24zl.robiłem to miesiąc temu;)?
a śruba do spuszczania oleju ze skrzyni jest na kwadratowy klucz 3/8 cala
Oglądając dziś sobie podwozie, zauważyłem pewien element plastikowy, który u końca wyglądał jak by był złamany. Nie wiecie co to jest i do czego służy?
Na tym zdjęciu ten czarny element, nad cegłą podtrzymującą auto oraz z lewej strony poświaty - na jej krawędzi. Jest w kształcie połowy litery C.
http://imageshack.us/m/580/7514/img0351l.jpg
A nie jest to przypadkiem osłonka od przewodów paliwowych, element 5,6 na obrazku poniżej:
http://www.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17ST301&nplblk=B__0400&s=0.45
Wojtek Marki
15-05-11, 07:31
ten tajemniczy element jest częścią układu klimy
Hej
Jak włączysz klimę i stoisz to po paru minutach pojawiają się krople pod autem. Wychodzą właśnie z tego tajemniczego elementu. Jest płaski na dole, ale jak popatrzysz z boku to jest dziura po obu stronach, prawda? Chyba, że się mylę - co zdarza się często :)
to na zdjeciu to na pewno nie jest odpływ od parownika, bo odpływ to ta nomalna rureczka na tym foto
http://img703.imageshack.us/img703/462/parownik.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/parownik.jpg/)
Zgłupiałem do reszty
Hej
Jak włączysz klimę i stoisz to po paru minutach pojawiają się krople pod autem. Wychodzą właśnie z tego tajemniczego elementu. Jest płaski na dole, ale jak popatrzysz z boku to jest dziura po obu stronach, prawda? Chyba, że się mylę - co zdarza się często :)
Faktycznie ma dziury po obu stronach, co widać na zdjęciu. Te dziury wyglądają jak by ktoś coś ułamał w tych miejscach.
A nie jest to przypadkiem osłonka od przewodów paliwowych, element 5,6 na obrazku poniżej:
Hmm, a gdzie przewody paliwowe, które ma chronić ta osłona?
U mnie też z tego elementu plastikowego leci woda, po włączeniu klimy
to jest element nr 16 bedacy czescia ukladu odprowadzania par paliwa
to jest element nr 16 bedacy czescia ukladu odprowadzania par paliwa
Też tak myślę, tylko czemu koniec wyglądaj jak by był połamany? Chodzi mi o te boczne odpływy.
Jeszcze odnośnie wymiany uszczelki i gumowego mieszka w zacisku. Nie będę miał problemów ze złożeniem tego? Na co zwrócić uwagę? Czym najlepiej czyścić? Piaskowanie nie zniszczy elementów?
Mike -> 5 i 6 na 100% nie, to jest element oznaczony numerem 16.
Od AC? dziwne... nie mam AC a ten element mam. Chyba ze montowali to "seryjnie" tak jak i wiazke z AC do kabiny pod guzik.
EDIT: nie widzialem odpowiedzi ze strony 2 watku :p Widze, ze juz mnie ktos ubiegl :P
U mnie też z tego elementu plastikowego leci woda, po włączeniu klimy
U mnie z parownika pod maską na ścianie grodziowej wychodzi gumowa rureczka, skierowana na dół. Do żadnych plastikowych elementów nie wchodzi. Po prostu woda skapuje sobie na dół.
Fajnie, kawałek plastiku i nikt nie wie o co chodzi :)
Podejrzewam, że jakbyśmy dali zdjęcie nawet najmniejszej części silnika to każdy by wiedział co to jest, a tutaj...
Ja byłem przekonany, że to z klimy, ale w poście wyraźnie zaznaczyłem, że często się mylę :)
ReXio - nie chce mi się wierzyć, żeby montowali to do każdej budy - z doświadczenia wiem, że jak jedzie auto bez jakiegoś dodatku to gość na linii montażowej ma wolne 1,5 minuty lub montuje w tym czasie coś innego. Poza tym kwestia kosztów. Każdy element coś kosztuje po co więc montować jak nie będzie wykorzystywany i wyrzucać kasę???
Pozdro
Ps: nie napiszę skąd mam "doświadczenie" z linii montażowej, ale zobaczcie skąd jestem :)
ReXio - nie chce mi się wierzyć, żeby montowali to do każdej budy - z doświadczenia wiem, że jak jedzie auto bez jakiegoś dodatku to gość na linii montażowej ma wolne 1,5 minuty lub montuje w tym czasie coś innego. Poza tym kwestia kosztów. Każdy element coś kosztuje po co więc montować jak nie będzie wykorzystywany i wyrzucać kasę???
To, ze np. w Oplu jada fuszere to moze byc norma ;)
I nie wydaje mi sie abys mial racje - po co w takim razie mam cala wiazke z AC od komory silnika do kabiny? Przeciez ktos moglby miec wolne 1,5 minuty :)
--
Nie mam manuala pod reka - niech ktos rzuci okiem co to jest to 16 i po sprawie :) Chyba, ze wierzymi piromanowi :)
Ale po co te nerwy od razu ??
Dodam tylko, że już tam nie pracuję :)
Nie będę się wypowiadał na temat fuszery, ale czemu jeżdżę Hondą... :)a nie np. Oplem...
Bo może koszt wiązki kompletnej jest niższy przy zamówieniu np. 100 tysięcy sztuk niż zamawianie różnych typów wiązek, nie wiem.
Jakie nerwy? Ja jestem spokojny, tylko jak ktos jedzie mi farmazon to sie dziwie skad go bierze.
No wreszcie jakiś ciekawy temat. Też kiedyś myślałem na ten temat tego plastiku, po co on jest? Z tego schematu widać, że jest to zakończenie rurki od systemu EVAP, czyli odprowadzania oparów ze zbiornika paliwa, ale dlaczego ma taki dziwny kształt? Może po to aby opary nadmiar oparów był odpowiednio rozpraszane? CZy mam racje?
Może po to aby opary nadmiar oparów był odpowiednio rozpraszany? CZy mam racje?
nie dorabiajcie jakichs kosmicznych teorii do kawałka plastiku :)
ma taki kształt bo taki kształt ma podłoga w tym miejscu a on jest przymocowany na koleczek do podłogi zeby wyprowadzac opary pod auto a nie do komory silnika
Znaleźć wam jeszcze jakieś ciekawe elementy do dyskusji? :cool:
A co z tym zaciskiem? Wymieniał ktoś w tym tłoczku uszczelkę i gumę? Łatwo się to montuje?
Znaleźć wam jeszcze jakieś ciekawe elementy do dyskusji? :cool:
A co z tym zaciskiem? Wymieniał ktoś w tym tłoczku uszczelkę i gumę? Łatwo się to montuje?
Wymieniałem w tylnych zaciskach wszystkie gumy, a z tą osłoną tłoczka było najciężej, ale poszło przy użyciu dwóch szprych rowerowych. Można użyć innych haczyków, ale muszą być obłe, nieostre.
Ze szprychami i z pomocą drugiej osoby idzie łatwo. A kolejność jest taka: najpierw guma w swój OCZYSZCZONY z rdzy rowek w zacisku, potem tłoczek do gumy (tu działamy np. szprychami), wkręcasz tłoczek i gotowe. Oczywiście wszystko pokryte smarem do tłoczków. Świetny opis ze zdjęciami jest w FOTOINSTRUKCJACH.
wkręcasz tłoczek i gotowe. Oczywiście wszystko pokryte smarem do tłoczków. Świetny opis ze zdjęciami jest w FOTOINSTRUKCJACH.
Ale to jest przedni zacisk. Tu chyba tłoczka się nie wkręca?
Ani z tyłu ani z przodu się nie wkręca. Chodzi o to żeby go wsunąć, a żeby lepiej(znaczy łatwiej) wszedł powinieneś nim pokręcić prawo-lewo przy wkładaniu ;) nie wiesz jak się to robi:P:P uwazaj na tą uszczelke/gumke w środku hehe:)
Ani z tyłu ani z przodu się nie wkręca
Z przodu nie wiem - nie robiłem, ale z tyłu na pewno się wkręca na trzpień z gwintem o dużym skoku.
Z przodu nie wiem - nie robiłem, ale z tyłu na pewno się wkręca na trzpień z gwintem o dużym skoku.
potwierdzam z tyłu napewno sie wkreca.
Też tak myślę, tylko czemu koniec wyglądaj jak by był połamany? Chodzi mi o te boczne odpływy.
U mnie wygląda to dokładnie tak samo, więc nic nie masz urwane ;) Też się ostatnio zastanawiałem co to za ustrojstwo- teraz już wiem :)
potwierdzam z tyłu napewno sie wkreca.
W takim razie przepraszam za błąd z mojej strony... ale to ciekawe, bo nie spotkałem się żeby tłoczek był wkręcany w zacisk... jak on w takim razie działa??? chyba ze źle coś zrozumiałem??
Już rozumiem po prostu zacisk nie był całkowicie rozebrany... w porządku. Może być i tak widać to na fiszce
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.