Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : linki nawiewu - jak sie do nich dobrac



-andy-
06-03-07, 18:51
Witam!
Mam pewnien problem ktory juz w zasadzie byl poruszany na forum - nie dziala mi wajcha regualcji nawiewu.

http://img440.imageshack.us/img440/2221/nawiewzt6.th.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=nawiewzt6.jpg)

Objawia sie to tym ze jakbym jej nie ustawil zawsze wieje mi zimnym powietrzem ze srodkowych nawiewow. Na forum bylo ze to wina spadajacej linki.
Moglby ktos powiedziec jak sie do niej dobrac zeby nie rozbierac za duzo autka? Najlepiej jakby zrobil ktos kilka zdjec gdzie co i jak...

Uprzedze zapalczywch ze z sercha potrafie korzystac i to zrobilem. NIestety poza lakonicznymi opisami nic nie znalazlem.

Frydzio
06-03-07, 18:57
a nie ma tak jak w 5gen, ze jest pod nogami pasazera? tam wystarczy ja wyciagnac, ustawic odpowienia dmuchawe i naciagnac spowrotem na haczyk

sharky
06-03-07, 19:06
Słuchaj, to ma wiać zimnym lub ma nie wiać wcale.
Ja to sobie tak wytłumaczyłem. że to jest taki nawiew z zewnątrz, na twarz kierowcy, żeby np. nie zasnąć jak się mocno grzeje w aucie np. na nogi i szybę.
Jeżeli się mylę to przyłączam się do pytania/prośby Andy-ego.

raf73
06-03-07, 19:19
"Jeśli dźwignia bezpośredniego nawiewu znajduje się w górnym położeniu, to po włączeniu wentylatora powietrze z zewnątrz będzie dostarczane bezpośrednio do nawiewów środkowych, z pominięciem nagrzewnicy.Pozwala to na nadmuch zimnego powietrza na twarz kierowcy przy jenoczesnym dostarczaniu podgrzanego powietrza do wnętrza całego pojazdu"
Cytat z instrukcji 5D

-andy-
06-03-07, 19:51
no wlasnie usilowalem to dzis zrobic - i jak rozebralem schowek to w srodkowej kolumnie jest tyle tego badziewia ze nie da rady wsadzic reki tak zeby wymacac nawet linke przy cycku do regulowania.

A co do cytatu - to i owszem jesli dzwignia jest ustawiona w polozeniu gornym to jest pokazana strzalka o kolorze niebieskim i wtedy pomijana jest nagrzewnica. lecz jesli strzalka jest biala (jak w moim 1 poscie na zdjeciu) to powietrze powinno przechodzic przez nagrzewnice a nie przechodzi u mnie bo wieje lodem.

sharky
06-03-07, 20:03
OK, wiemy kiedy ma wiać z pominięciem nagrzewnicy, ale cytat nie precyzuje czy w połoźeniu dolnym powietrze ma lecieć przez nagrzewnicę, czy też ma nie lecieć wcale.
U mnie nie leci wcale, więc wg mnie andy powinien zająć się "domknięciem" jakiegoś elementu aby i jemu nic nie wiało

albo

obaj musimy tak zrobić, żeby wiało, ale przechodząc przez nagrzewnicę.

Moim zdaniem - jest to funkcja off/on bo np. co by należało zrobić, żeby wogóle nie wiało tymi środkowymi kratkami (poza oczywistym wyłączeniem pokrętła nawiewu), przy zachowaniu "wiania" np na nogi, czy szybę.

Nie zamieszałem, nie? :d

raf73
06-03-07, 20:19
Co do cytatu to tylko tyle o dźwigni w instrukcji piszą .
U mnie jest tak: Jak włącze dmuchawe i dam ciepły nadmuch na siebie i dźwignie środkowego nawiewu na dół to idzie ciepłe powietrze, jak dam dźwignie do góry to też idzie ciepłe ale jak przełącze ciepły nadmuch na szybe i nogi lub samą szybe to wtedy środkowym idzie zimne a pozostałymi ciepłe

leszkul
09-03-07, 16:47
Walczyłem z opisanym problemem dość długo i oto do jakich wniosków doszedłem :
Dostęp do linki strrującej tym środkowym wichajstrem jest patrząc od spodu po stronie pasażera.
Problem polega na tym iż linka jest zbyt długa i nie domyka klapki co powoduje że wieje mimo iż nie powinno (biała strzałka).
Aby to naprawić trzeba naciągnąć linkę tzn. odsunąć pancerz ,który jest zaciśnięty blaszką (właśnie w tym miejscu trzeba go przesunąć ) ,wszystko zrozumiecie jak popatrzycie na mocowanie linki od spodu . :aloha: