Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : problem civic mc2 Jakie obroty przy jakiej predkosci (czy to przez short shifter)



SIWY_87
08-05-11, 17:29
witam
mam taki problem jak jade 90 km/h to mam 4 tysiace obrotów jak jade 110 mam 5 tysiecy obrotów i wydaje mi sie ze to jest cos nie tak widziałem kiedys na jakiejs stronie ze gosciu miał takie cos jak zamontował short shifter niewiem czy to prawda i niemoge tego posta znalesc u mnie tez jest short shifter niewiem jaki bo jak kupiłem to juz był prosze kogos o odp

MikeFoto
08-05-11, 18:54
A wbijasz czasem piątkę....?

Generalnie pytanie jest za dychę :). ShortShifterem nazywany jest krótszy drążek zmiany biegów, a do obrotów silnika ma się tyle co (za przeproszeniem) długość przyrodzenia do ilości dzieci.

A pozatym to podałbyś:
- na którym biegu te obroty
- jaka skrzynia

bo jasnowidzów ciągły brak na forum :)

trycekfan
08-05-11, 20:51
U mnie w moim MB2 D14Z4 na 5 biegu jest tak:

3250 obr/min ----> ok 105 km/h

resztę można sobie policzyć:p

SIWY_87
08-05-11, 21:57
90km/h 3-3.5 tys obrotów
100km/h 4 tys obrotów
110-120 5 tys obrotów
silnik b18c4 wszystkie predkosci i obroty na 5 biegu

niewiem jaka skrzynia musze zobaczyc tylko niewiem jeszcze gdzie to jest napisane

a ruznica miedzy 4 a 5 biegiem jest niewielka jesli chodzi o obroty

MikeFoto
08-05-11, 22:03
niewiem jaka skrzynia musze zobaczyc tylko niewiem jeszcze gdzie to jest napisane


Na skrzyni znajdziesz oznaczenie. Zajrzyj pod maskę. Powinna być S9B przy tym silniku jak mnie pamięć nie myli.


a róznica miedzy 4 a 5 biegiem jest niewielka jesli chodzi o obroty

Znasz historię tej skrzyni? Może ktoś hybrydę zrobił? Albo skrzynka jest z innego (niż B18C4) silnika.

SIWY_87
08-05-11, 22:49
nieznam historii skrzyni jutro zobacze symbol auto kupiłem jakies 2 miech temu

SIWY_87
09-05-11, 10:22
dzisiaj tylko tak na szybko zerknełem i na tej naklejce jest niby S9B ale jeszce poszukam gdzies wybitego na metalu symbolu bo naklejke mozna sobie przykleic

Banan ED6
09-05-11, 14:28
Jak masz S9B to to są seryjne prędkości. U mnie mam tak samo na 5 biegu.

SIWY_87
09-05-11, 21:30
a jakie masz spalanie przy tych prędkościach ??
i czy mozna wydłuzyc 5 bieg ??
a kiedys czytałem ze gosciu wstawił 5 bieg od itr co to daje??
itr ma dłuższy 5 bieg ??

szastal
09-05-11, 23:10
Pogadaj z bubu262 on ma właśnie taką długą 5, zależy czy będziesz szaleć czy spokojnie jeździć możesz mieć spalanie 8,5 a też może być 17

pawel79
11-05-11, 12:23
90km/h 3-3.5 tys obrotów
100km/h 4 tys obrotów
110-120 5 tys obrotów

Coś masz bardzo nie halo, wg. mnie to nie są seryjne prędkości S9B. Przy 90km/h jest ciut ponad 3000 rpm to fakt. Ale przy 120 nie ma 5000.
W twoim przykładzie co każde 10-20km/h prędkość obrotowa rośnie o 1000 rpm. Czyli przy 8000 rpm miał byś prędkość maksymalną w granicach 150-180km/h. A Vti jest ciut szybsze ;)
Ja mam w seryjnym MC2 na piątce przy 5000 rpm prędkość w granicy 150km/h

szastal
11-05-11, 12:46
Nie jestem pewien czy takie gadanie ma sens, bo jeden pojedzie z wiatrem, drugi pod wiatr a inny będzie miał bardziej lub mniej załadowany samochód, jak byście sobie zrobili pomiary na hamowni to by miało jakiś sens, ja mogę powiedzieć tyle że sprawdzałem na trasie i przy załadowanym aucie 3tys obrotów i 90km/h jest

pawel79
11-05-11, 13:02
Jazda z wiatrem czy pod wiatr, albo stopień obciążenia auta nie zmienia Ci raczej przełożeń w skrzyni biegów ;)

MikeFoto
11-05-11, 14:33
To jeszcze dodam, dla porównania że seryjne D14A8 z seryjną skrzynką, na oponach 195/55 R15 ma równo 3000rpm przy 100km/h.

teofileq
11-05-11, 15:00
d14a2 ze skrzynia od d13 ma przy 100kmh minimalnie ponad 3tys. ;P

szastal
11-05-11, 17:26
Jazda z wiatrem czy pod wiatr, albo stopień obciążenia auta nie zmienia Ci raczej przełożeń w skrzyni biegów ;)

Zmieniać nie zmienia ale chodziło mi bardziej o to czy wyciągnie ci tą prędkość przy tych 3 tych obrotów np w załadowanym aucie jadąc pod górkę , bo z tego by wynikało że d14 poleci z 200km/h , a z doświadczenia wiem że raczej z górki z wiatrem tyle pojedzie, w każdym razie 5 bieg w naszej skrzyni nie jest rewelacyjnie długi a czy jest sens zmiany tego samego biegu to już każdy musi sam sobie odpowiedzieć .

pawel79
11-05-11, 17:54
No niestety, piątka w S9B to dziwny wymysł, ile razy ja już odruchowo chciałem 6 wbijać bo mi za głośno było ;)
Ale to co napisał SIWY_87, że ma przy 110-120 km/h 5tys to już całkowita porażka jest. Może to jakiś zonk z obrotkiem?

uuuplask
11-05-11, 18:00
U mnie w seryjnym d14a8 ze wszystkim oryginalnym jest 3000 przy 100 km/h przy 130 4000. A 5 tysi to nie wiem chyba ze 150 będzie jak nie lepiej, ale tego już nie jestem pewny.

szastal
11-05-11, 20:45
U mnie w seryjnym d14a8 ze wszystkim oryginalnym jest 3000 przy 100 km/h przy 130 4000. A 5 tysi to nie wiem chyba ze 150 będzie jak nie lepiej, ale tego już nie jestem pewny.

A Ile masz na 4 biegu przy 8 tys obrotów ?


Inna sprawa czy aby na pewno jest odpowiedni rozmiar opon i ciśnieni bo licznik będzie przekłamywać, 5 jest jaka jest i nie ma się co nad tym rozwodzić, można ją tylko zmienić jak komuś to przeszkadza .

pawel79
11-05-11, 20:59
d14 to się w serii chyba do 8k nie zakręci ;)

szastal
11-05-11, 21:03
d14 to się w serii chyba do 8k nie zakręci ;)

To po co wpisy że na 3 tys ma 100km/h ? w temacie o B18 ? :D

pawel79
11-05-11, 21:10
Pewnie żebyśmy mieli jaśniejszy obraz sytuacji :p

szastal
11-05-11, 21:29
Pewnie żebyśmy mieli jaśniejszy obraz sytuacji :p

I pomogło by ci to jak byś pytał o b18c4 z s9b ? To by miało taki sens jak bym się wypowiadał o tym a miałbym zmienioną na długą 5.

pawel79
11-05-11, 21:38
Pewnie że by nie pomogło, to miała być szydera ;)

SIWY_87
12-05-11, 21:25
odpowiadam nie czesto bo niemam narazie neta ale przy 120 a 140 jest roznieca bardzo minimalna jakies 300-400 obr dalej tez juz powoli lecą obroty a predkosc normalnie rosnie

a obrotomierz mam zmieniany tarcze sa białe niewiem czy czasem on niejest walniety ale i tak bym 5 zmieniał na dłuższa
a ile taka zmiana kosztowała wie moze ktos?

filipfm
12-05-11, 21:42
zrobienie hybrydy z S9B jest niestety drogie, graty + robota + mtf to koszty ok 1000 zl. Czyli circa 200 l paliwa (no moze troche mniej, ale dla latwego liczenia zalozmy, ze 200). Przy zalozeniu, ze w trasie spalanie spada o 1l (ponoc tak to wychodzi przy 5 ce z LS'a) to inwestycja zwroci sie po ok 20kkm przejechanych w trasie.
Sam sie nad tym mocno zastanawiam, i coraz bardziej zaluje, ze tego nie zrobilem od razu, bo od zakupu w grudniu zrobilem jakies 10k glownie w trasie.
Niestety nie wiem dlaczego skrzynia jest tak dziwnie zestawiona, wczesniejsze biegi maja przeskoki w przelozeniu, powodujace spadek z IAB, a 5ka jest krotsza niz 6ka w TypeRze.

Zdrapka
13-05-11, 19:13
Powiem szczerze ze 5-tka mogła by taka być jaka jest (jak dla mnie), a wystarczyło by żeby szóstka jeszcze doszła;) tak żeby na trasie szło jechać te 130-140 km/h przy ok 3tys. obrotów na 6-ce. Jeśli natomiast zamiast 5-tego biegu krótkiego wsadzisz 5-ty długi to coś stracisz - w efekcie było by tak jak byś wrzucał np. z 3-ciego na 5-ty pomijając 4-ty bieg... musiał byś przeciągnąć samochód na 3-ce... ale namieszałem:P:P mam nadzieje ze ktoś to zrozumiał:)Problem w tym ze 6-tki nie da się dorobić/zamontować :P:P

kicer
13-05-11, 22:21
Seria B18C4 ze skrzynią S9B:
II - 8000obr -> 110 km/h (+/- 5km/h)
III - 8000obr -> 145km/h (+/- 5km/h)
IV - 8000 ->190km/h (+/- 5 km/h)
V - 90km/h -> 3000 obr (+/- 100obr)
- 120km/h -> 4000 obr (+/- 100obr)
- 150km/h -> 5000 obr (+/- 100obr)
obroty +/- bo wiadomo zależy z której strony spojrzymy na obrotomierz.
Wszystkie wyniki sprawdzane osobiście.

Mysle że ten silnik nie mógł by mieć następnego biegu bo osiągał by prędkości rzędu 240 albo i lepiej, przy tych obrotach silnika (210 km/h to ok 7000 obr i jedzie dalej) Fakt V by mógł być dłuższy co by znacznie obniżyło spalanie. No ale cóż albo szybkość rozpędzania się albo nadbiegi, wybrali opcje pierwszą.

Zdrapka
14-05-11, 00:00
Mógł by jechać te 240km/h nie przeszkadzało by mi to tak bardzo;) nawet oponki są z tym indeksem, ale ja cieszył bym się cichutką jazdą(na trasie rzecz jasna bo wiadomo jak to jest od 3 tyś.rpm) przy tych 130-140km/h i mniejszym spalaniu:] Dlatego wolałbym tą 6-tke jako nadbieg, a 5-tke zostawić jaka jest (żeby to ona nie była nadbiegiem), ale to jest moje zdanie każdy może mieć inne:)

szastal
14-05-11, 11:01
Ale po to honda wypuściła D15Z6/8 z długą skrzynią :D Mi tam odpowiada jak jest, bo i tak warunki średnie żeby tak zasuwać po drogach, bo autostrad to u nas i tak nie ma (takich prawdziwych) :P A faktycznie jak chce sobie cicho pomykać to biorę właśnie auto z D15Z6 i mam spokój, pewnie jak by była długa 5 to też by były narzekania .