Zobacz pełną wersję : problem civic mc2 Jakie obroty przy jakiej predkosci (czy to przez short shifter)
witam
mam taki problem jak jade 90 km/h to mam 4 tysiace obrotów jak jade 110 mam 5 tysiecy obrotów i wydaje mi sie ze to jest cos nie tak widziałem kiedys na jakiejs stronie ze gosciu miał takie cos jak zamontował short shifter niewiem czy to prawda i niemoge tego posta znalesc u mnie tez jest short shifter niewiem jaki bo jak kupiłem to juz był prosze kogos o odp
A wbijasz czasem piątkę....?
Generalnie pytanie jest za dychę :). ShortShifterem nazywany jest krótszy drążek zmiany biegów, a do obrotów silnika ma się tyle co (za przeproszeniem) długość przyrodzenia do ilości dzieci.
A pozatym to podałbyś:
- na którym biegu te obroty
- jaka skrzynia
bo jasnowidzów ciągły brak na forum :)
U mnie w moim MB2 D14Z4 na 5 biegu jest tak:
3250 obr/min ----> ok 105 km/h
resztę można sobie policzyć:p
90km/h 3-3.5 tys obrotów
100km/h 4 tys obrotów
110-120 5 tys obrotów
silnik b18c4 wszystkie predkosci i obroty na 5 biegu
niewiem jaka skrzynia musze zobaczyc tylko niewiem jeszcze gdzie to jest napisane
a ruznica miedzy 4 a 5 biegiem jest niewielka jesli chodzi o obroty
niewiem jaka skrzynia musze zobaczyc tylko niewiem jeszcze gdzie to jest napisane
Na skrzyni znajdziesz oznaczenie. Zajrzyj pod maskę. Powinna być S9B przy tym silniku jak mnie pamięć nie myli.
a róznica miedzy 4 a 5 biegiem jest niewielka jesli chodzi o obroty
Znasz historię tej skrzyni? Może ktoś hybrydę zrobił? Albo skrzynka jest z innego (niż B18C4) silnika.
nieznam historii skrzyni jutro zobacze symbol auto kupiłem jakies 2 miech temu
dzisiaj tylko tak na szybko zerknełem i na tej naklejce jest niby S9B ale jeszce poszukam gdzies wybitego na metalu symbolu bo naklejke mozna sobie przykleic
Jak masz S9B to to są seryjne prędkości. U mnie mam tak samo na 5 biegu.
a jakie masz spalanie przy tych prędkościach ??
i czy mozna wydłuzyc 5 bieg ??
a kiedys czytałem ze gosciu wstawił 5 bieg od itr co to daje??
itr ma dłuższy 5 bieg ??
Pogadaj z bubu262 on ma właśnie taką długą 5, zależy czy będziesz szaleć czy spokojnie jeździć możesz mieć spalanie 8,5 a też może być 17
90km/h 3-3.5 tys obrotów
100km/h 4 tys obrotów
110-120 5 tys obrotów
Coś masz bardzo nie halo, wg. mnie to nie są seryjne prędkości S9B. Przy 90km/h jest ciut ponad 3000 rpm to fakt. Ale przy 120 nie ma 5000.
W twoim przykładzie co każde 10-20km/h prędkość obrotowa rośnie o 1000 rpm. Czyli przy 8000 rpm miał byś prędkość maksymalną w granicach 150-180km/h. A Vti jest ciut szybsze ;)
Ja mam w seryjnym MC2 na piątce przy 5000 rpm prędkość w granicy 150km/h
Nie jestem pewien czy takie gadanie ma sens, bo jeden pojedzie z wiatrem, drugi pod wiatr a inny będzie miał bardziej lub mniej załadowany samochód, jak byście sobie zrobili pomiary na hamowni to by miało jakiś sens, ja mogę powiedzieć tyle że sprawdzałem na trasie i przy załadowanym aucie 3tys obrotów i 90km/h jest
Jazda z wiatrem czy pod wiatr, albo stopień obciążenia auta nie zmienia Ci raczej przełożeń w skrzyni biegów ;)
To jeszcze dodam, dla porównania że seryjne D14A8 z seryjną skrzynką, na oponach 195/55 R15 ma równo 3000rpm przy 100km/h.
d14a2 ze skrzynia od d13 ma przy 100kmh minimalnie ponad 3tys. ;P
Jazda z wiatrem czy pod wiatr, albo stopień obciążenia auta nie zmienia Ci raczej przełożeń w skrzyni biegów ;)
Zmieniać nie zmienia ale chodziło mi bardziej o to czy wyciągnie ci tą prędkość przy tych 3 tych obrotów np w załadowanym aucie jadąc pod górkę , bo z tego by wynikało że d14 poleci z 200km/h , a z doświadczenia wiem że raczej z górki z wiatrem tyle pojedzie, w każdym razie 5 bieg w naszej skrzyni nie jest rewelacyjnie długi a czy jest sens zmiany tego samego biegu to już każdy musi sam sobie odpowiedzieć .
No niestety, piątka w S9B to dziwny wymysł, ile razy ja już odruchowo chciałem 6 wbijać bo mi za głośno było ;)
Ale to co napisał SIWY_87, że ma przy 110-120 km/h 5tys to już całkowita porażka jest. Może to jakiś zonk z obrotkiem?
U mnie w seryjnym d14a8 ze wszystkim oryginalnym jest 3000 przy 100 km/h przy 130 4000. A 5 tysi to nie wiem chyba ze 150 będzie jak nie lepiej, ale tego już nie jestem pewny.
U mnie w seryjnym d14a8 ze wszystkim oryginalnym jest 3000 przy 100 km/h przy 130 4000. A 5 tysi to nie wiem chyba ze 150 będzie jak nie lepiej, ale tego już nie jestem pewny.
A Ile masz na 4 biegu przy 8 tys obrotów ?
Inna sprawa czy aby na pewno jest odpowiedni rozmiar opon i ciśnieni bo licznik będzie przekłamywać, 5 jest jaka jest i nie ma się co nad tym rozwodzić, można ją tylko zmienić jak komuś to przeszkadza .
d14 to się w serii chyba do 8k nie zakręci ;)
d14 to się w serii chyba do 8k nie zakręci ;)
To po co wpisy że na 3 tys ma 100km/h ? w temacie o B18 ? :D
Pewnie żebyśmy mieli jaśniejszy obraz sytuacji :p
Pewnie żebyśmy mieli jaśniejszy obraz sytuacji :p
I pomogło by ci to jak byś pytał o b18c4 z s9b ? To by miało taki sens jak bym się wypowiadał o tym a miałbym zmienioną na długą 5.
Pewnie że by nie pomogło, to miała być szydera ;)
odpowiadam nie czesto bo niemam narazie neta ale przy 120 a 140 jest roznieca bardzo minimalna jakies 300-400 obr dalej tez juz powoli lecą obroty a predkosc normalnie rosnie
a obrotomierz mam zmieniany tarcze sa białe niewiem czy czasem on niejest walniety ale i tak bym 5 zmieniał na dłuższa
a ile taka zmiana kosztowała wie moze ktos?
zrobienie hybrydy z S9B jest niestety drogie, graty + robota + mtf to koszty ok 1000 zl. Czyli circa 200 l paliwa (no moze troche mniej, ale dla latwego liczenia zalozmy, ze 200). Przy zalozeniu, ze w trasie spalanie spada o 1l (ponoc tak to wychodzi przy 5 ce z LS'a) to inwestycja zwroci sie po ok 20kkm przejechanych w trasie.
Sam sie nad tym mocno zastanawiam, i coraz bardziej zaluje, ze tego nie zrobilem od razu, bo od zakupu w grudniu zrobilem jakies 10k glownie w trasie.
Niestety nie wiem dlaczego skrzynia jest tak dziwnie zestawiona, wczesniejsze biegi maja przeskoki w przelozeniu, powodujace spadek z IAB, a 5ka jest krotsza niz 6ka w TypeRze.
Powiem szczerze ze 5-tka mogła by taka być jaka jest (jak dla mnie), a wystarczyło by żeby szóstka jeszcze doszła;) tak żeby na trasie szło jechać te 130-140 km/h przy ok 3tys. obrotów na 6-ce. Jeśli natomiast zamiast 5-tego biegu krótkiego wsadzisz 5-ty długi to coś stracisz - w efekcie było by tak jak byś wrzucał np. z 3-ciego na 5-ty pomijając 4-ty bieg... musiał byś przeciągnąć samochód na 3-ce... ale namieszałem:P:P mam nadzieje ze ktoś to zrozumiał:)Problem w tym ze 6-tki nie da się dorobić/zamontować :P:P
Seria B18C4 ze skrzynią S9B:
II - 8000obr -> 110 km/h (+/- 5km/h)
III - 8000obr -> 145km/h (+/- 5km/h)
IV - 8000 ->190km/h (+/- 5 km/h)
V - 90km/h -> 3000 obr (+/- 100obr)
- 120km/h -> 4000 obr (+/- 100obr)
- 150km/h -> 5000 obr (+/- 100obr)
obroty +/- bo wiadomo zależy z której strony spojrzymy na obrotomierz.
Wszystkie wyniki sprawdzane osobiście.
Mysle że ten silnik nie mógł by mieć następnego biegu bo osiągał by prędkości rzędu 240 albo i lepiej, przy tych obrotach silnika (210 km/h to ok 7000 obr i jedzie dalej) Fakt V by mógł być dłuższy co by znacznie obniżyło spalanie. No ale cóż albo szybkość rozpędzania się albo nadbiegi, wybrali opcje pierwszą.
Mógł by jechać te 240km/h nie przeszkadzało by mi to tak bardzo;) nawet oponki są z tym indeksem, ale ja cieszył bym się cichutką jazdą(na trasie rzecz jasna bo wiadomo jak to jest od 3 tyś.rpm) przy tych 130-140km/h i mniejszym spalaniu:] Dlatego wolałbym tą 6-tke jako nadbieg, a 5-tke zostawić jaka jest (żeby to ona nie była nadbiegiem), ale to jest moje zdanie każdy może mieć inne:)
Ale po to honda wypuściła D15Z6/8 z długą skrzynią :D Mi tam odpowiada jak jest, bo i tak warunki średnie żeby tak zasuwać po drogach, bo autostrad to u nas i tak nie ma (takich prawdziwych) :P A faktycznie jak chce sobie cicho pomykać to biorę właśnie auto z D15Z6 i mam spokój, pewnie jak by była długa 5 to też by były narzekania .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.