Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lifting



Loup
04-03-07, 09:48
Tak czytam ten dział i parę razy natknąłem się na to, że ktoś pisał o liftingu. Jeśli chodzi o wersję 3D to znalazłem różnice ale do 5D nie mogłem tego znaleźć. Może mi ktoś napisać co się zmieniło przed i po liftingu i w których roku on był?

Jacek,
04-03-07, 10:13
przód: lampy, atrapa, maska, błotniki, zderzak; tył: lampy, blenda: lifting 97' za słabo szukałes...

przemo78
04-03-07, 10:36
jak niewidzisz różnic zewnętrznych to coś jest chyba nie tak


Przód

Przed

http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/17/1704/170435/17043566/170435668

Po

http://img.otomoto.pl/photos/original/C2/C221/C22165/C2216576_1.jpg

Tył

http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/17/1704/170435/17043566/170435668_2

Po

http://img.otomoto.pl/photos/original/C2/C228/C22884/C2288469_2.jpg

Z czałym szacunkiem ale wizualne rzeczy widać gołym okiem

A jak chcesz to porównaj sobie te fotki ze swoją

Co prawda moja jest troszkę zmieniona ale widać i to dobrze na czym polega różnica

http://img123.imageshack.us/img123/9633/fotka52uq.jpg

http://img123.imageshack.us/img123/5430/fotka35xz.jpg

Proponuje zamknięcie tematu

Loup
04-03-07, 10:52
ok już teraz wiem, moja jest po lifcie, właśnie takiego porównania mi brakowało

dzięki wielkie i również proszę o zamknięcie tematu

Gruszka
05-03-07, 11:59
W sumie mozna powiedziec, ze lifting byl w tym modelu 2 razy. Za pierwszym razem (1997), zmieniono wiele rzeczy:

"1. Reflektory przednie - wieksze, jakby zaostrzone, bez czarnej ramki w srodku
2. Pokrywa silnika - obejmujaca krate wlotu pow., wieksze H
3. Krata wlotu pow. - szersze listwy, wieksza, "chromowana" dookola, "wyostrzona"
4. Zderzaki - ksztalt b.wyostrzony, przetloczenie imitujace listwe na calej dlugosci, na rynek PL tylko malowane
5. Tylna klapa - inny ksztalt wglebienia na rejestracje, "chromowana" listwa
6. Tylne swiatla - zmieniony kolor kierunkow na lekko przydymiony bialy
7. Wieksze H. na klapie tylnej, inne "fonty" w napisie "Civic" oraz "1.4i"
8. We wnetrzu odrobine inne fotele, min. kierowca na regulacje wysokosci fotela (wer. 1.4), ciekawsze kolory tapicerki (wciaz nie welur dla 1.4)
9. Roznice wynikajace ze standardu minimalnego wyposazenia na PL: jaski, el. szyby + lustra, immobilizer
10. Dekle na kola innego ksztaltu"*
* cyt. za M5 (www.hondapl.org/forum)

11. Klamki w wersji 1.4 znow czarne (niektore MR96 i 97 mialy malowane pod kolor)
12. Zmienily sie rowniez silniki: D14A5 na D14A7 (75KM), D14A2 na D14A8 (90KM), D15Z3 (90KM) na D15Z8 (114KM), D16Y3 (113KM) na D16B2 (116KM) i pojawily sie dwa nowe silniki B18C4 (169KM) oraz diesel w dwoch wersjach 20T2R i 20T2N
13. W 1998 roku pojawila sie wersja Aerodeck, oraz silnik D16W4 (125KM) zastepujacy D16Y2 (126KM)

Pozniej (1999), wprowadzono mala kosmetyke:

1. Trzecie swiatlo STOP powedrowalo na gorna czesc tylnej szyby
2. W podstawowej wersji 1.4 pojawila sie welurowa tapicerka
3. MR00 mialy standardowo ABS w PL juz w wersji 1.4 (w innych krajach juz MR99 go mialy)
4. Znow zmieniono silniki: D14A7 na D14Z3 (75KM), D14A8 na D14Z4 (90KM), D16B2 na D16W3 (116KM)

W sumie mozna by znalezc jeszcze kilka roznic m.in w wyposazeniu w zaleznosci od wersji, ale staralem sie przytoczyc te najwazniejsze.
Wiecej znajdziecie niebawem na www.civic5d.pl :)

Pzdr,
Gruszka

Loup
05-03-07, 13:42
W sumie mozna by znalezc jeszcze kilka roznic m.in w wyposazeniu w zaleznosci od wersji, ale staralem sie przytoczyc te najwazniejsze.
myślę, że wyczerpałeś temat w 100%, więcej niż oczekiwałem, dzięki!!


Wiecej znajdziecie niebawem na www.civic5d.pl :)
czekamy z niecierpliwością :)

po tak wyczerpującej odpowiedzi temat tym bardziej do zamknięcia

ps2039
05-03-07, 14:02
Wiecej znajdziecie niebawem na www.civic5d.pl
Zdradzisz coś więcej Tomku na temat powstającego serwisu ??

Gruszka
05-03-07, 14:54
Bedzie to stronka o 5D/Aero, typowo informacyjna (zadnego forum itp.). Chcialbym umiescic na niej historie modelu, szczegolowe specyfikacje, opisy wersji, wyposazenia, zamiescic FAQ z rozwiazaniami najpopularniejszych problemow z ww. modelami oraz okrasic wszystko szczegolowymi zdjeciami, fotorelacjami itp. :)

Kazdy kto jest chetny pomoc w przedsiewzieciu jest mile widziany (wystarczy odrobina wolnego czasu) :)

Sorry za OT w tym temacie ;)

jjurgiel
05-03-07, 16:42
:brawo3:

przemo78
05-03-07, 18:42
Kazdy kto jest chetny pomoc w przedsiewzieciu jest mile widziany (wystarczy odrobina wolnego czasu) :)

Sorry za OT w tym temacie ;)


Nie będzie zdradzał co ja będe w nim robił :agent: ale napewno palce umocze :chinczykk:

sharky
05-03-07, 18:51
WIELKIE BRAWA DLA TOMKA! :je je je je :

Diups
06-03-07, 23:03
o kurde o tym nie doczytalem !!!

czekamy czekamy !! moge chociaz moda na stylingu <rotfl> :P hehehehe

Bucz
08-05-07, 14:10
Z tego co czytam lifting był w '97. Ostatnio w ogłoszeniach kilka razy widziałem Civic'i z '98, które mają przód taki jak przed liftem (małe H, grill zintegrowany ze zderzakiem)... Czy dobrze rozumiem, że te "bezwypadkowe" egzemplarze są po dzwonie, a przód wyklepali z tego co mieli? Czy istnieje możliwość, że w '98 wychodziły egzemplarze wyglądające jak przed liftem?

mirasek
08-05-07, 17:52
Raczej nie ma takiej możliwości. Niedawno widziałem w ogłoszeniu taką Civic 1.5 z 1998r ale to raczej celowa pomyłka, przód i tył przed liftingiem, napisane 2xSRS ale kiera bez poduchy, silnik Z3 czyli 95-97, bezwypadkowa, chyba 13 tys... takie cuś :d Chwyt marketingowy czy full składak?

aer
09-05-07, 17:57
mam pytanko odnośnie tylnych lamp:
czy po liftingu zmieniły się tylko klosze z pomarańczowych na białe a cała reszta lampy została nieruszona?
tzn. czy lampe z wersji po liftingu da się włożyć do hani przed liftingiem?

Gruszka
09-05-07, 18:06
czy lampe z wersji po liftingu da się włożyć do hani przed liftingiem?

Bez najmniejszego problemu.

Zygfrydiusz
09-05-07, 21:13
Coś z innej beczki. Na parkingu, gdzie stawiam swoją Hondę stoją oprócz mojej jeszcze 2. Jedno jajko i model MB2. Ostatnio postawiłem swoją obok owego MB2. Przy którymś spojrzeniu nie mogłem się oprzeć wrażeniu, ze moja jest minimalnie większa oO. To jakieś złudzenie optyczne, czy faktycznie zmieniły się wymiary po liftingu ?

mirasek
09-05-07, 22:51
Może tamta była zglebowana ;) Wymiary są takie same, po liftingu jest chyba 1 cm dłuższa.

pepe1980
10-05-07, 09:17
Raczej nie ma takiej możliwości. Niedawno widziałem w ogłoszeniu taką Civic 1.5 z 1998r ale to raczej celowa pomyłka, przód i tył przed liftingiem, napisane 2xSRS ale kiera bez poduchy, silnik Z3 czyli 95-97, bezwypadkowa, chyba 13 tys... takie cuś :d Chwyt marketingowy czy full składak?

oglądałem nawet jedną taką , właśnie z takim opisem ze 98 a model przed liftem,,, okazało sie ze samochód wyprodukowany w 97 , ale pierwsza rejestracja była w 98,,, ot takie wyjaśnienie tego chwytu marketingowego

Konrad84
10-05-07, 19:10
W 99 roku zmieniono szerokość opon ze 175 na 185

magnat43
01-09-07, 22:30
Pisaliście jedynie o wyglądzie jako o czynniku, który różni wersje przed liftem i po lifcie. Chciałbym sie natomiast dowiedziec czy jest jakas istotna roznica miedzy silnikiem D14A2, a D14A8? Chciałbym też usłyszeć Waszą opinię czy wersja po lifcie miala lepszą blachę oraz byla precyzyjniej złożona?

Dziękuje za wyjaśnienia
Pozdrawiam

qba1983
02-09-07, 09:01
miala lepszą blachę oraz byla precyzyjniej złożona?
nie wiem czy precyzyjniej, ale tylnie nadkola zadziej zjada rdza.

KiTT
02-09-07, 09:42
a z tego co sie doweidzialem tutaj na forum to d14a8 w wersji 75KM ma juz jakas blokade na kompie i nie tak latwo usunac z niego zwezke...

Konrad84
02-09-07, 19:30
nie jestem pewien, ale wydaje mi się że od 97 był ocynk

abarth81
02-09-07, 19:38
a z tego co sie doweidzialem tutaj na forum to d14a8 w wersji 75KM ma juz jakas blokade na kompie i nie tak latwo usunac z niego zwezke...

Silnik d14a8 ma seryjnie 90 km i nie jest zblokowany niczym jedo słabsza wersja to d14a7 i ta ma załozona zwezke którą mozna usunąc i zastąpic ..Uwaga ..metalową uszczelka o drubosci 6mm i jest ona najdroższa bo do innych modeli silnika np d14a3 lub d14a5 kosztuje ok 20 zł i jest paierowa a ta metalowa do d14a7 kosztuje ok 80 zł, sam posiadam taki silnik i sobiscie go odmulałem wszystko gra i buczy jak powinno, a jak bylem na wakacjach nad morzem do na obwodnicy trójmiejskiej wycislem okolo 180 km\h i nie wygladało na to ze ma dosyć :d
P.S zapomnialem dodac ze z właczoną klimą, to jak na silniczek 1.4 całkiem znośnie. :hinczyk:

KiTT
02-09-07, 20:26
moze byc widocznie zle pamietalem :) ja na swoim D14A5->D14A2 zamknalem 200km/h na obwodnicy olesnicy (S8) ale to juz po niezlych bolach i dobrym paliwie :) ale 180 to no problem jak jest gdzie jechac :)