Zobacz pełną wersję : Lifting
Tak czytam ten dział i parę razy natknąłem się na to, że ktoś pisał o liftingu. Jeśli chodzi o wersję 3D to znalazłem różnice ale do 5D nie mogłem tego znaleźć. Może mi ktoś napisać co się zmieniło przed i po liftingu i w których roku on był?
przód: lampy, atrapa, maska, błotniki, zderzak; tył: lampy, blenda: lifting 97' za słabo szukałes...
jak niewidzisz różnic zewnętrznych to coś jest chyba nie tak
Przód
Przed
http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/17/1704/170435/17043566/170435668
Po
http://img.otomoto.pl/photos/original/C2/C221/C22165/C2216576_1.jpg
Tył
http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/17/1704/170435/17043566/170435668_2
Po
http://img.otomoto.pl/photos/original/C2/C228/C22884/C2288469_2.jpg
Z czałym szacunkiem ale wizualne rzeczy widać gołym okiem
A jak chcesz to porównaj sobie te fotki ze swoją
Co prawda moja jest troszkę zmieniona ale widać i to dobrze na czym polega różnica
http://img123.imageshack.us/img123/9633/fotka52uq.jpg
http://img123.imageshack.us/img123/5430/fotka35xz.jpg
Proponuje zamknięcie tematu
ok już teraz wiem, moja jest po lifcie, właśnie takiego porównania mi brakowało
dzięki wielkie i również proszę o zamknięcie tematu
W sumie mozna powiedziec, ze lifting byl w tym modelu 2 razy. Za pierwszym razem (1997), zmieniono wiele rzeczy:
"1. Reflektory przednie - wieksze, jakby zaostrzone, bez czarnej ramki w srodku
2. Pokrywa silnika - obejmujaca krate wlotu pow., wieksze H
3. Krata wlotu pow. - szersze listwy, wieksza, "chromowana" dookola, "wyostrzona"
4. Zderzaki - ksztalt b.wyostrzony, przetloczenie imitujace listwe na calej dlugosci, na rynek PL tylko malowane
5. Tylna klapa - inny ksztalt wglebienia na rejestracje, "chromowana" listwa
6. Tylne swiatla - zmieniony kolor kierunkow na lekko przydymiony bialy
7. Wieksze H. na klapie tylnej, inne "fonty" w napisie "Civic" oraz "1.4i"
8. We wnetrzu odrobine inne fotele, min. kierowca na regulacje wysokosci fotela (wer. 1.4), ciekawsze kolory tapicerki (wciaz nie welur dla 1.4)
9. Roznice wynikajace ze standardu minimalnego wyposazenia na PL: jaski, el. szyby + lustra, immobilizer
10. Dekle na kola innego ksztaltu"*
* cyt. za M5 (www.hondapl.org/forum)
11. Klamki w wersji 1.4 znow czarne (niektore MR96 i 97 mialy malowane pod kolor)
12. Zmienily sie rowniez silniki: D14A5 na D14A7 (75KM), D14A2 na D14A8 (90KM), D15Z3 (90KM) na D15Z8 (114KM), D16Y3 (113KM) na D16B2 (116KM) i pojawily sie dwa nowe silniki B18C4 (169KM) oraz diesel w dwoch wersjach 20T2R i 20T2N
13. W 1998 roku pojawila sie wersja Aerodeck, oraz silnik D16W4 (125KM) zastepujacy D16Y2 (126KM)
Pozniej (1999), wprowadzono mala kosmetyke:
1. Trzecie swiatlo STOP powedrowalo na gorna czesc tylnej szyby
2. W podstawowej wersji 1.4 pojawila sie welurowa tapicerka
3. MR00 mialy standardowo ABS w PL juz w wersji 1.4 (w innych krajach juz MR99 go mialy)
4. Znow zmieniono silniki: D14A7 na D14Z3 (75KM), D14A8 na D14Z4 (90KM), D16B2 na D16W3 (116KM)
W sumie mozna by znalezc jeszcze kilka roznic m.in w wyposazeniu w zaleznosci od wersji, ale staralem sie przytoczyc te najwazniejsze.
Wiecej znajdziecie niebawem na www.civic5d.pl :)
Pzdr,
Gruszka
W sumie mozna by znalezc jeszcze kilka roznic m.in w wyposazeniu w zaleznosci od wersji, ale staralem sie przytoczyc te najwazniejsze.
myślę, że wyczerpałeś temat w 100%, więcej niż oczekiwałem, dzięki!!
Wiecej znajdziecie niebawem na www.civic5d.pl :)
czekamy z niecierpliwością :)
po tak wyczerpującej odpowiedzi temat tym bardziej do zamknięcia
Wiecej znajdziecie niebawem na www.civic5d.pl
Zdradzisz coś więcej Tomku na temat powstającego serwisu ??
Bedzie to stronka o 5D/Aero, typowo informacyjna (zadnego forum itp.). Chcialbym umiescic na niej historie modelu, szczegolowe specyfikacje, opisy wersji, wyposazenia, zamiescic FAQ z rozwiazaniami najpopularniejszych problemow z ww. modelami oraz okrasic wszystko szczegolowymi zdjeciami, fotorelacjami itp. :)
Kazdy kto jest chetny pomoc w przedsiewzieciu jest mile widziany (wystarczy odrobina wolnego czasu) :)
Sorry za OT w tym temacie ;)
Kazdy kto jest chetny pomoc w przedsiewzieciu jest mile widziany (wystarczy odrobina wolnego czasu) :)
Sorry za OT w tym temacie ;)
Nie będzie zdradzał co ja będe w nim robił :agent: ale napewno palce umocze :chinczykk:
WIELKIE BRAWA DLA TOMKA! :je je je je :
o kurde o tym nie doczytalem !!!
czekamy czekamy !! moge chociaz moda na stylingu <rotfl> :P hehehehe
Z tego co czytam lifting był w '97. Ostatnio w ogłoszeniach kilka razy widziałem Civic'i z '98, które mają przód taki jak przed liftem (małe H, grill zintegrowany ze zderzakiem)... Czy dobrze rozumiem, że te "bezwypadkowe" egzemplarze są po dzwonie, a przód wyklepali z tego co mieli? Czy istnieje możliwość, że w '98 wychodziły egzemplarze wyglądające jak przed liftem?
Raczej nie ma takiej możliwości. Niedawno widziałem w ogłoszeniu taką Civic 1.5 z 1998r ale to raczej celowa pomyłka, przód i tył przed liftingiem, napisane 2xSRS ale kiera bez poduchy, silnik Z3 czyli 95-97, bezwypadkowa, chyba 13 tys... takie cuś :d Chwyt marketingowy czy full składak?
mam pytanko odnośnie tylnych lamp:
czy po liftingu zmieniły się tylko klosze z pomarańczowych na białe a cała reszta lampy została nieruszona?
tzn. czy lampe z wersji po liftingu da się włożyć do hani przed liftingiem?
czy lampe z wersji po liftingu da się włożyć do hani przed liftingiem?
Bez najmniejszego problemu.
Zygfrydiusz
09-05-07, 21:13
Coś z innej beczki. Na parkingu, gdzie stawiam swoją Hondę stoją oprócz mojej jeszcze 2. Jedno jajko i model MB2. Ostatnio postawiłem swoją obok owego MB2. Przy którymś spojrzeniu nie mogłem się oprzeć wrażeniu, ze moja jest minimalnie większa oO. To jakieś złudzenie optyczne, czy faktycznie zmieniły się wymiary po liftingu ?
Może tamta była zglebowana ;) Wymiary są takie same, po liftingu jest chyba 1 cm dłuższa.
Raczej nie ma takiej możliwości. Niedawno widziałem w ogłoszeniu taką Civic 1.5 z 1998r ale to raczej celowa pomyłka, przód i tył przed liftingiem, napisane 2xSRS ale kiera bez poduchy, silnik Z3 czyli 95-97, bezwypadkowa, chyba 13 tys... takie cuś :d Chwyt marketingowy czy full składak?
oglądałem nawet jedną taką , właśnie z takim opisem ze 98 a model przed liftem,,, okazało sie ze samochód wyprodukowany w 97 , ale pierwsza rejestracja była w 98,,, ot takie wyjaśnienie tego chwytu marketingowego
W 99 roku zmieniono szerokość opon ze 175 na 185
Pisaliście jedynie o wyglądzie jako o czynniku, który różni wersje przed liftem i po lifcie. Chciałbym sie natomiast dowiedziec czy jest jakas istotna roznica miedzy silnikiem D14A2, a D14A8? Chciałbym też usłyszeć Waszą opinię czy wersja po lifcie miala lepszą blachę oraz byla precyzyjniej złożona?
Dziękuje za wyjaśnienia
Pozdrawiam
miala lepszą blachę oraz byla precyzyjniej złożona?
nie wiem czy precyzyjniej, ale tylnie nadkola zadziej zjada rdza.
a z tego co sie doweidzialem tutaj na forum to d14a8 w wersji 75KM ma juz jakas blokade na kompie i nie tak latwo usunac z niego zwezke...
nie jestem pewien, ale wydaje mi się że od 97 był ocynk
a z tego co sie doweidzialem tutaj na forum to d14a8 w wersji 75KM ma juz jakas blokade na kompie i nie tak latwo usunac z niego zwezke...
Silnik d14a8 ma seryjnie 90 km i nie jest zblokowany niczym jedo słabsza wersja to d14a7 i ta ma załozona zwezke którą mozna usunąc i zastąpic ..Uwaga ..metalową uszczelka o drubosci 6mm i jest ona najdroższa bo do innych modeli silnika np d14a3 lub d14a5 kosztuje ok 20 zł i jest paierowa a ta metalowa do d14a7 kosztuje ok 80 zł, sam posiadam taki silnik i sobiscie go odmulałem wszystko gra i buczy jak powinno, a jak bylem na wakacjach nad morzem do na obwodnicy trójmiejskiej wycislem okolo 180 km\h i nie wygladało na to ze ma dosyć :d
P.S zapomnialem dodac ze z właczoną klimą, to jak na silniczek 1.4 całkiem znośnie. :hinczyk:
moze byc widocznie zle pamietalem :) ja na swoim D14A5->D14A2 zamknalem 200km/h na obwodnicy olesnicy (S8) ale to juz po niezlych bolach i dobrym paliwie :) ale 180 to no problem jak jest gdzie jechac :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.