Zobacz pełną wersję : Błąd P0303 Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów
Witam,
Ostatni kupiłem interfejs ELM 327 w celu sprawdzenia czy samochód posiada jakieś błędy. Po podłączeniu i uruchomieniu skanu znalazło mi błąd jak w temacie czyli P0303,"Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" dodam tylko że błąd nie wyskakuje za każdym razem tylko od czasu do czasu i lampka check engine nie zapalała się. Świece wymieniłem na nowe wie ktoś w czym może być problem ?
Dodam że silnik jak jest zimny to pracuje normalnie i obroty są w granicach ok 900 ale jak już jest ciepły to obroty spadają do ok 400 i pracuje jak diesel a nie raz nawet zdarza się że auto zgaśnie :/
Zamień cewkę z 3 cylindra z inna i zobacz czy problem wystąpi dalej na trzecim czy innym.
Panowie patrząc od prawej strony to pierwsza od rozrządu to będzie 4 czy 1 cewka ?
Coś teraz nie mogę złapać tego błędu aby sprawdzić czy to faktycznie cewka :/ A czy te spadające obroty i gaśnięcie może być spowodowane zabrudzoną przepustnicą ? I czy po odkręceniu i przeczyszczeniu jej trzeba coś ustawiać konkretnego ?
Obrotu na biegu jałowym mogą spadać od brudnej/uszkodzonej przepustnicy a, po jej czyszczeniu dobrze jest zrobić reset kompa.
Czyli wyjąć, wyczyścić przepustnice reset kompa i to w zasadzie wszystko i nic więcej nie trzeba ustawiać ?
I jeszcze mam takie pytanko czy takie spadanie obrotów i gaśnięcie (sporadyczne) może być też winą źle wyregulowanych zaworów ? Bo w sumie po wymianie rozrządu i regulacji zaworów właśnie zaczęło mi się tak dziać..
A może masz rozrząd przestawiony o jeden ząbek.
No nie wiem, ale teraz to będzie mi ciężko sprawdzić :/ w każdym bądź razie mechanik jak wymieniał pasek zaznaczał sobie jakieś tam różne punkty jak ma to być ustawione więc myślę że dobrze to ustawił, tym bardziej że nie raz wymieniałem u niego rozrząd w różnych samochodach i było ok.
Podbiję temat bo chciał bym jeszcze zapytać czy można czyścić przepustnice bez jej demontażu za pomocą specjalnego preparatu do czyszczenia przepustnic ? I mógł by ktoś zapodać jakieś foto podglądowe albo opisać mniej więcej gdzie znajduję się silniczek krokowy i czy trudno go zdemontować, bo podejrzewam że to tu może być problem z obrotami w moim samochodzie :/
miałam podobny problem po regulacji zaworów.. zapalił się check i auto szarpało.. podłączenie pod kompa pokazało błąd na 3 cylindrze.. też myślałam że to będzie cewka .. zamieniłam je miejscami i wymieniłam świece.. pomogło :)
Świece założone mam nowe cewki też zamieniłem miejscami. Check engine mi się nie zaświecił i jak teraz podłączam pod kompa to nie znajduje żadnych błędów. Ponawiam pytanko czy tą przepustnicę można wyczyścić bez odkręcenia jej ? Obstawiam jeszcze te źle ustawione zawory, ale nie wiem czy to może być przyczyną :/
Jak chcesz dobrze wyczyścić to trzeba ją wyjąć. Ale jeśli ci się już czek nie pali a zostały tylko falujące obroty to zrób sam reset komputera i auto adaptację, jak to nie pomoże to wtedy wyczyść przepustnice i krokowy
Jeśli chodzi o reste to poczytałem trochę i już nie wiem która metoda jest prawidłowa :/ Czy w taki sposób wykonuje sie ten reset czy hedbak inaczej ?
Robisz reset, wylanczasz jakikolwiek pobor pradu z fury (nawiewy, swiatla, radio), odpalasz i czekasz tak kolo 20-25minut az sie zagrzeje i wlaczy sie wentylator. Jak wentylator chlodnicy sie wylaczy gasisz fure, wlanczasz wszystko i jezdzisz troszke w roznym zakresie obrotow (najlepiej po miescie) i tak z czasem komp bedzie zmienial sobie powoli parametry i dostrajal sie na bierzaco...
Kurcze jeszcze nie mam takiego kluczyka na 5 gwiazdek bo normalnie wiekszosc jest na 6 -.-,
BTW: ktory to bezpiecznik nalezy wyciagnac bo ten ktory myslalem ze nalezy wyciagnac ma 15 a nie 7.5 :/
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?17924-ECU-kt%F3ry-bezpiecznik
I jeszcze mam jedno pytanko co to za klucz do odkręcenia silniczka krokowego bo normalny imbus/torx jest 6-cio kątny a to dziadostwo na 5 i jaki rozmiar tego "klucza" powinien być ?
ja miałem o 1 ząbek przestawiony i nic takiego sie nie działo samochód jeździł normalnie
Podbijam temat z zapytaniem co to za klucz do odkręcenia silniczka krokowego. Jest to coś na wzór imbusa/torxa tylko że pięciokątny i nigdzie w sklepie nie mogę takiego klucza dostać, a jak już są to w zestawie za ponad 100PLN :/
Znalazłem na allegro taki komplet http://allegro.pl/zestaw-kl-imbus-torx-pieciokatna-gwiaz-yt-0461-i1582498925.html tylko nie wiem czy się będzie nadawał :confused:
miałem ten błąd - uwalony wtryskiwacz w moim przypadku:/
Odświeżę temat bo dalej borykam się z tym problemem :/ I nie wiem co jeszcze mogę zrobić :/ Błąd wypadanie zapłonów pojawia się na cylindrze nr 3 i nr 4, ale lampka check engine się nie zapala. Wymieniłem świece, oraz zamieniłem miejscami cewki (3,4 dałem na 1,2) i nadal jest to samo, czyli wychodzi na to że cewki są dobre. Przepustnica też była czyszczona. Jakieś jeszcze sugestie co można by sprawdzić ?
Ponownie odświeżam temat bo już wiem w czym jest problem..
Jak się okazało po wizycie w ASO przyczyną są wtryskiwacze i teraz mam pytanko chce kupić całą listwę z wtryskiwaczami i czy wtryski z wersja 1.4 (D14Z6) są takie same jak w wersji 1.6 (D16V1) czy inne bo znalazłem dość tanio ale właśnie z silnika 1.4 i nie wiem czy się będą nadawały :/
załatw od kogoś kto ma d14 numer vin i sprawdź w epc czy wtryskiwacze mają ten sam numer części to najlepsza metoda
Wtryski są takie same dla 1.6 i 1.4
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=8613,8614,8615&npl=17S5T501&_nplgrp=1&nplblk=E__0300
http://www.japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=8602,8603,8604&npl=17S5T501&_nplgrp=1&nplblk=E__0300
Ogólnie D14, D16, D17 są prawie identyczne w 7 genie. Większość podzespołów silnika ma identyczne oznaczenia w katalogu. Głównie różnią się skokiem tłoka, wałkami i v-tec'iem.
Dzięki kolego.
Wtryski zamówione :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.