PDA

Zobacz pełną wersję : Różnica w kołach pasowych a doładowanie M62



jaj0ne
06-05-11, 10:59
Witam

Posiadam d16y7 ( odpręzony ) na M62 ale problem w tym że ładuje do 0,75 bara co chyba nie jest zbyt dobrym pomysłem .

wiec pytanie czy koła pasowe w róznych modeladch d serii są takie same czy środkowy pas jest gdzieć mniejszy ?


Zalezy mi na doładowaniu max 0,6 bara byle było bezpiecznie .

No chyba są jakies inne sposoby

Grzegunio
06-05-11, 11:04
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?72045-Kompresor-know-how

kuba_guzik110
07-05-11, 11:24
w d16z6 jest ciut mniejsze kolo pasowe i laduje na nim 0,6 bara wiec jak chcesz mozemy się bez dopłat wymienić bo mi zależy właśnie na jeszcze wiekszym doładowaniu :) jak coś pisz na pw

reaktor
18-05-11, 17:05
O ile odprezyles i jakimi tlokami?

Guzik ile mozna dmuchnac na zakutym silniku? w sesie zaczalem zbierac graty do remontu i okazalo sie ze mam juz wszystko do zakucia oprocz korb i tlokow .wypadalo by juz dolozyc trochw grosza i je kupic tylko nie wiem jakie. chcial bym zeby auto moglo jezdzic rowniez bez kompresora czyli rozumiem ze odprezenie odpada?ile wyedy mozna dmuchnac i jakie korby?

kuba_guzik110
18-05-11, 17:36
hehe jak to masz wszystkie graty do zakucia. przeciez korby i tloki to sa najważniejsze i podstawowe częsci. Jak ich nie posiadasz to znaczy że nie masz gratów do zakucia :)
co do gratów zalezy wszystko jaki masz budzet mozesz kupić korby pautera które kosztuja okolo 1k $ ale są w pyte wytrzymalsze od eagla i mozna na nich jeszcze więcej dmuchać. Co do tłoków ja mam CP i jestem z nich zadowolony, ale oczywiście też można kupować jakieś droższe zabawki :) Jak masz w planach doładować powyżej 0,6bara to musisz odprężyć silnik bo ci z czasem wybuchnie. Na odprężonym jak i dopręzonym silniku można normalnie jeździć, tylko na odpręzonym bez doładowania będziesz miał mniej koni w porównaniu do serii. Co do dmuchania na zakutym silniku nie wiem jakie sa jego granice, ale ja u siebie postaram sie uzyskac jak największą moc i nm nie przekraczając przy tym 1,5bara

Kras
18-05-11, 20:21
Powodzenia na seryjnych tulejach z tym 1.5b:cool:

reaktor
20-05-11, 21:11
hehe jak to masz wszystkie graty do zakucia. przeciez korby i tloki to sa najważniejsze i podstawowe częsci. Jak ich nie posiadasz to znaczy że nie masz gratów do zakucia :)
co do gratów zalezy wszystko jaki masz budzet mozesz kupić korby pautera które kosztuja okolo 1k $ ale są w pyte wytrzymalsze od eagla i mozna na nich jeszcze więcej dmuchać. Co do tłoków ja mam CP i jestem z nich zadowolony, ale oczywiście też można kupować jakieś droższe zabawki :) Jak masz w planach doładować powyżej 0,6bara to musisz odprężyć silnik bo ci z czasem wybuchnie. Na odprężonym jak i dopręzonym silniku można normalnie jeździć, tylko na odpręzonym bez doładowania będziesz miał mniej koni w porównaniu do serii. Co do dmuchania na zakutym silniku nie wiem jakie sa jego granice, ale ja u siebie postaram sie uzyskac jak największą moc i nm nie przekraczając przy tym 1,5bara


technicznie to tak korby i tłoki są podstawą ale patrząc po kosztach to jest tylko 50% ceny jak nie mniej za wszystkie graty
cała reszta jak kute śruby panewki, uszczelki itd po polskich sklepach to tez wyjdzie koło 2k

wytrzymalsze od egla ale po co?
pół ameryki na tym jeżdzi słyszałeś zeby komus to pogieło (o ile było własciwie złożone )

tłoki i korby wisceo&eagle 700$ ze sklepu a pewnie mozna dorwać sporo taniej okazyjnie
tak wiec nie jest to jakis spory koszt



no ale z tego co piszesz to zakuwanie silnika pod małe doładowanie jest zupełnie bez sensu
bo napozniej na wieksze i tak musi byc odprezony
oemowe graty powinny to wytrzymćc a wikeszego doładowania i tak na seryjnym CR nie warto próbować

czyli chyba sobie odpuszcze an razie te kute korby

jak sie znudzi to wtedy ew zakucie jak juz bede wiedział czgo chce

i ile ma byc tej mocy
chciałem wszystko za jednym razem załatwic no ale chyba sie nie da takiego uniwerslanego wozu zmonotwać

jak by to było auto tylko do zabawy to bym nie biadolił ale to głwonie mój daily driver o dlatego sie mocno zastanawiam żeby nie stracił swoich wartości użytkowych

kuba_guzik110
24-05-11, 20:12
zalezy co chcesz robić z silnikiem od tego uzalezniasz kupno gratów:) moj przypadek swiadczy o tym ze korby eagla mozna pogiąc bez problemu jak się nie pilnuje parametrów :)

kras mialeś kiedys takie doładowanie u siebie, albo widziałeś kiedyś na własne oczy taki doładowanie w civicu ?? ja widzialem i 1,5bar to nic strasznego dla seryjnych tuleji jak się je dobrze uzytkuje :)

lozek
24-05-11, 23:06
1,5bar to nic strasznego dla seryjnych tuleji jak się je dobrze uzytkuje :)

słucham !?

Kras
25-05-11, 08:31
Hahahaha...a co to niby znaczy "dobrze uzytkuje tuleje"?? ;)

lozek
25-05-11, 22:43
Hahahaha...a co to niby znaczy "dobrze uzytkuje tuleje"?? ;)

też nie wiem... może chodzi o smyranie po brzuszku po każdym pałowaniu?

powoli co raz więcej tu bzdur i bajek niż sensownych informacji

kuba_guzik110
26-05-11, 14:05
hehe bez kitu niezle bzdury napisałem :P chodziło mi o to żeby nie *******zielać na zimnym motorze, nie zagrzac motoru i oleju pałujac go po pare godzin, wymieniac olej na czas oraz nie lać gówna, chłodzić silnik po każdej pojeźdzawce itp poprotu trzeba go z głową użytkwać żeby na takim doładowaniu to się nie zesrało :)

Nie każcie mi obalac następnego mitu że d16 na seryjnych tulejach nie wytrzyma 1,5bara (zależy też przez jaką sprężarke to ciśnienie jest wygenerowane) :) Na początku chce skończyć zamierzony projekt T+K+4x4 jak to się zrobi może i wtedy dmuchne 1,5bara :D. wszystko przyjedzie z czasem

Kras
27-05-11, 08:46
Wytrzymac to wytrzyma. Zawsze jest pytanie jak dlugo. Moim zdaniem niezbyt...

pit
28-05-11, 16:34
temat ro koła pasowe a zaczyna się pierdzielenie .. ile można dmuchać ile bezpiecznie.. itp itd.. zero konkretów a kolejne pierdzielenie o dupie marynie.

a ktoś potwierdzi czy pasuje koło z B20 i jakie doładowanie na nim da radę ugrać bo obiło mi się że daje większe niż to z D16y7/8.
Pytanie czy koło pasuje również do D16z6