Zobacz pełną wersję : rewgulowane koło rozrządu Home Mode
Witam, chce wykonać regulowane kolo rozrządu, przerobić stare z6 na regulacje, ale aby było solidne zwiększy sie jego masa o drugie tyle,
Moje pytanie jest następujące
Czy waga koła rozrządu wpływa na prace silnika ?, czy ma znaczenie?
Yotomeczek86
05-05-11, 19:54
A czy regulowane kółko rozrządu jest tak drogie że trzeba sie bawić w DIY? Chyba nie muszę tłumaczyć co sie stanie jak takie kółko Ci się urwie, rozpadnie itp.... Uwierz mi że to szkoda zachodu.
A tanie ? :> dla mnie za kółko 300pln to duzo :] a da sie to zrobić samemu :) solidnie, co ma sie urwac ? pierwsze co możesz urwac to pasek ;)
trzymajmy sie pytania :) czy może waga koła wzrosnąć ?
kristico86
05-05-11, 20:19
pasek i tak jest przeciesz napiety i to powoduje dużo większe obciążenie niż 2 razy masa kółka oem.....moim zdaniem nic sie nie stanie :)
skoro pasek jest tak naciągnięty to chyba może skoro naciąg paska powoduje dużo większe siły niż masa kółka razy 2 :)
Yotomeczek86
05-05-11, 20:21
200zl... w mtuning....
kristico ciekawa teoria :) dzięki :) czekamyejszcze na reszte
daj znac na gg 700034
Przede wszystkim musisz dobrze wyśrodkować kółko rozrządu, by nie miało "bicia". Kiedyś zrobiłem sobie takie kółko przerabiając seryjne, ale nie wyszło idealnie, do tego masa jak 2 kółek :rolleyes:
Chyba najłatwiej będzie Ci zrobić regulowane z dwóch seryjnych.
pierwsze kolka jun'a byly na bazie przerobionych seryjnych i troche wazyly, wiem bo mialem hehe
kristico86
08-05-11, 13:00
a jak się sprawowały ???
jarusnet ma po 200zł pogadaj z nim moze cos jeźdze zejdzie jak kupiłem ostatno i bardzo fajne kółeczko ! :cool:
www.jarusnet.pl
temat ciekawy, googlałem za diy/home made adjustable cam gear, ale znalazłem głównie rozwiązania dla toyot, coś dla bmw... krótko mówiąc da się. Kółko samo w sobie jest prostsze niż konstrukcja cepa, ważne tylko żeby wykonać je z dużą dokładnością.
Czy waga ma znaczenie? Nie potrafię w tej chwili znaleźć przykładu w którym waga nie miała by znaczenia ;)
Lżejsze kółko = lżejszy samochód ;)
Lżejsze kółko = mniejsza bezwładność układu
pewnie że sie da ... ale jezeli można kupić to kupujcie
ostatnio przerabialiśmy temat w rexie ... do D16z5 cieżko dostac kółka dlatego szwagier wymodził coś takiego... http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=753a9455a1b6f525
do d16z5 praktycznie pasuja kolka z b-serii
dokładnie, mysle ze ta rzezba, poswiecony czas itp nie sa warte zachodu. lepiej wydac te kilka zlotych i miec spokoj. NO I jak zwiekszy sie masa to bedzie sie wolniej wkrecac, haha <bag>
dokładnie, mysle ze ta rzezba, poswiecony czas itp nie sa warte zachodu
Dla mnie to żadem problem, siadam z kolega i robimy.
lepiej wydac te kilka zlotych i miec spokoj.
To najłatwiejszy sposób iśc na łatwizne i gotowce gdy ktoś ma kasy na takie zabawki ...
NO I jak zwiekszy sie masa to bedzie sie wolniej wkrecac, haha
tego sie boje :/ gdy juz sie kreci powinno byc to samo co seria ... ale nie wiem co w końcu z tym robic
może poszukam alu czesci na regulacje
wytnij w seryjnego kółka ile się da, zostaw tyle, żeby dało się przykręcić nowe regulowane wnętrze. Środek zrób z dwóch aluminiowych płytek, skręć śrubami tak żeby dało się regulować. Pamiętaj, żeby kółko miało środek w środku i nie zgub pierwotnego ustawienia wałka względem zębów kółka.
Proponuje zważyć seryjne kółko przed robotą i po przeróbce, tak z ciekawości.
Koniecznie wklej zdjęcie gotowego kółka ;)
z tym wolniej wkrecac to byl zart, mysle ze dodatkowe 100 czy 200 gram nie zrobi roznicy na ukladzie ;p a przynajmniej zauwazalnej. chyba ze z kolkiem rozrzadu inaczewj jest ;)
Ciekawe jak to będzie osiowo pracować i bez bicia :rolleyes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.