Zobacz pełną wersję : Civic 2004 D14Z6 SWAP na K20A3 160 KM
Jak w tytule posta. Posiadam Civic 2004 (lift) z silnikiem D14Z6, przebieg 127kkm.
Mam też czekającego dawcę z 2003, Civic Type-S K20A3 160 KM po przebiegu 160kkm.
Żeby nie było że to ściema wrzucam fotkę z widocznymi obydwoma autkami :)
http://trebit.pl/allegro/civic/civic_type.jpg
Sprawa wygląda następująco. Zacząłem projekt i chcę się do niego jak najlepiej przygotować. Pod koniec Maja lub na początku Czerwca planuję wziąć tydzień urlopu i popełnić SWAP :) Nie chcę aby mnie coś w tym czasie zaskoczyło.
Z podstawowych rzeczy które już sobie uświadomiłem to:
1. Sanki z anglika pasują do polaka, tak więc dwa dolne mocowania silnika mam załatwione. Górne mocowanie silnika i skrzyni będę musiał wyciąć z angola. Przewiercę zgrzewy i wyciągnę co mi potrzebne.
2. Nie wiem czy wielokliny w piastach będą pasować, dlatego przerzucę całe przednie zawieszenie łącznie z zaciskami.
3. Trzeba przerzucić pompę ABS na druga stronę. Mam mocowania, więc bez stresu. Od zacisków angola nie będę odkręcać przewodów hamulcowych, więc od razu będę miał odpowiednie długości i wyprofilowania żeby podłączyć do pompy serwo. Przewód hamulcowy do połączenia pompy hamulcowej i ABS znajdzie się.
4. Skrzynka bezpieczników silnika również musi przelecieć na druga stronę. Wiązka z anglika musi zostać przedłużona żeby sięgnęła aż do pasażera.
5. Wkładki, stacyjka i immo wciągnę z angola. To samo z kompem silnika. Jeżeli kluczyki w jednym i drugim samochodzie są tego samego wzoru to bez problemu podmieni się stacyjki (Plug&Play)?
6. Wydech ogarnę.
7. Czy zbiornik paliwa w D14Z6 ma inną pompę paliwa niż w K20A3? Przekładać zbiornik czy sobie pompa paliwa ma wystarczającą wydajność?
8. Ktoś mi wspomniał o jakimś multiplekserze, który może mi dokuczać przy uruchomieniu silnika w innej karoserii. Może ktoś obcykany powiedzieć o co chodzi?
9. Jeżeli mam w 1.4 nabitą klimę, to mogę podjechać gdzieś do punktu żeby mi spuścili czynnik? Później przy nabijaniu 2.0 po SWAPie mogłoby być trochę taniej... ?
10. Czy są jakieś specjalne procedury odpowietrzania silnika po wymianie płynu chłodzącego?
Proszę o komentarze i rady. Wszelkie uwagi i krytykę chętnie wysłucham.
P.S. Uprzedzam pytania dlaczego nie wrzucam silnika K20A2 200 KM... Chciałem mieć budę 5D a do takiej silnik 160 KM optymalny.
zbyt wiele nie wniosę do tematu także na początek - powodzenia! :D
mam nadzieję, że wkrótce temat zacznie żyć ;-)
śmiało Panowie bo nie wiem na kiedy wypisywać urlop ;-)
Więc z tego co czytałem i wypowiedzi ludzi jest w chu***** roboty z przekładką K20 są inne podłużnice to na początek ale jak masz dużo opanowania to dasz radę pytanie czy kasowo Ci się opłaca :)
Jak przeczytałem listę tych pierdół to nie wiem czy lepiej tego rozbitka nie wyremontować i kierę przełożyć :D
W japończykach kiery się nie przekłada, mają niesymetryczne ściany grodziowe. Myślałem o tym przed zakupem, ale poczytałem sporo na ten temat i odwiodłem się od tego pomysłu.
Więc z tego co czytałem i wypowiedzi ludzi jest w chu***** roboty z przekładką K20 są inne podłużnice to na początek ale jak masz dużo opanowania to dasz radę pytanie czy kasowo Ci się opłaca :)
Jednym samochodem jeżdżę, drugi stoi i czeka. Powiedzmy że w cenie jednego kupiłem dwa ;-) opłaca mi się, robię to z sympatii do Hondy ;-)
Nigdy nie SWAPowałem silnika ale szybko się uczę, więc już możecie się do mnie wpisywać w kolejkę na podobne mody.
Inne podłużnice? Oba auta są 5-drzwiowe. Jak patrzyłem w Honda EPC to całe zawieszenie jest takie same. Nie chce mi się wierzyć, że podłużnice są inne. No nic, w sobotę będę w domu to pomierzę sobie na spokojnie. Spróbuję też zrobić te falujące obroty bo powoli zaczynają mnie irytować...
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?108767-Civic-Type-S-K20A3-160-KM-i-jego-faluj%B1ce-obroty
maciex, wpisałeś sobie "w drodze do EP3" - czy to znaczy, że planujesz zakupić CTRa czy robic jakiegoś moda?
Tak zbieram zbieram i planuje zmienić na CTR w tym roku :). Mody są nieopłacalne naczytałem się forów i trzeba mieć lekką ręką 10tyś żeby SWAP robić.
K20 to jest taki wybryk, że on siedzi tył na przód i skrzynie ma po lewej nie po prawej i trzeba to modzić aby pasowało.
CTR... nie chce mieć 3-drzwiówki :P
Lubię grzebać przy samochodzie, więc mój mod to będzie czysta przyjemność ;) Jutro na spokojnie pomierzę sobie sanki. Jak będę mieć dostęp do neta to wrzucę konkretne informacje na ten temat.
no to dlub i postuj; robisz swapa, nad ktorym sie zastanawialem 2 lata wstecz, ale po rozmowach, policzeniu kosztow czesci i ewentulanych fuckupow, strojenia itd wyszlo, ze temat ekonomicznie jest nieoplacalny.
Ale szczerze kibicuje i trzymam kciuki, ze sie uda.
Musi się udać. Pojeździłem trochę tą angielską wariatką w weekend i nie widzę innej opcji - muszę przełożyć.
Dla przypomnienia, SWAP dotyczy dwóch samochodów:
biorcą jest polski: Civic 2004 5D z silnikiem D14Z6 wersja po liftowa
dawcą jest anglik: Civic 2003 5D z silnikiem K20A3 przed liftem
Wstępne słuchy mi doniosły, że była zmiana podłużnic. Sobotnie pomiary wykazały, że podłużnice są identyczne. Druga sprawa to sanki silnika, a raczej ich mocowanie. Pomierzyłem miarą budowlaną typu "metrówka" :) i wyszło mi że również całe mocowanie jest takie same. Jeżeli byłaby różnica to tylko w kilku milimetrach, czego wogóle nie biorę pod uwagę. Wydaje mi się, że konstrukcje samochodów były identyczne. Jeśli nazwa nowszej wersji LIFT oznacza delikatne zmiany - co z reguły dotyczy nadwozia - to nieekonomiczne byłyby zmiany zawieszenia czy konstrukcji nośnej. Ta kwestia powinna być zatem jednoznaczna - takie same podwozie :)
Przejrzałem również mocowanie tłumika obu wersji. Uchwytów jest kilka - na pewno pasuje pierwsze i ostatnie. Pierwsze przejdzie razem z sankami, ostatnie jest takie same więc nie ma się co spinać.
W najbliższą Sobotę zrobię fotki mocowań silników i skrzyń obu aut. Wrzucę do posta i pokażę jak są zrobione i co mam zamiar z nimi MODzić.
Jeśli chodzi o angielską wiązkę silnika K20A3, będzie za krótka do mojego auta. Wcześniej pisałem o uszkodzonej chłodnicy anglika. Okazało się, że gość który mi sprzedał dobrą chłodnicę z wiatrakami ma jeszcze wiązkę z wersji europejskiej tego modelu. W Sobotę mam do niego podjechać i zabrać. Jeśli będzie w porządku, ominie mnie robota z przedłużaniem przewodów wiązki angielskiej. W weekend złożę wam raport :)
policzeniu kosztów czesci i ewentulanych fuckupow
Jeżeli miałbyś kupować pojedyńcze części i kompletować graty do SWAPa to na pewno projekt nie będzie ani racjonalny ani opłacalny.
Ja mam całego dawcę, więc wyciągnę co będzie mi potrzebne. Po tym jak skończę SWAP to zrobię zestawienie kosztów. Wszystkie wpływy z tytułu sprzedaży niepotrzebnych części oraz wypływy z kupna tych potrzebnych zapisuję w Excelu.
Tak na marginesie, kumplowi z mitsumaniaki.pl padła głowica w silniku diesla Galant 99'. Nie opłacało się kupować nowej głowicy bo za jakiś czas byłoby to samo. Wypatrzył na allegro anglika z silnikiem 2.5 V6 160KM, kupił i również robi SWAP :) Tak to jest komuś podsunąć pomysł :D
owsikk najwyższa pora pochwalić się efektami prac ;)
Co prawda jest jeszcze kilka detali, ale wczoraj miałem okazję pojeździć autem. Jedyny minus to odcięcie przy 7k ;P
Wypatrzył na allegro anglika z silnikiem 2.5 V6 160KM, kupił i również robi SWAP Tak to jest komuś podsunąć pomysł
Pomysł to miałem od dawna, tylko odsunięty w czasie, a że głowica pękła to stało się :D W trakcie SWAPU okazało się, że głowicę da się naprawić. Silnik diesla jeździ i ma się dobrze, a u mnie zamiast 90 konnego TD zagościł 160KM 2,5V6 z tiptroniciem. Łącznie z zagazowaniem zajęło mi to 10 dni od rana do wieczora.
Wszystko działa i ma się dobrze, łącznie z klimą, której nie musiałem nawet nabijać od nowa.
Jeśli chodzi o opłacalność o której tutaj była mowa. Za całego anglika zapłaciłem 5k z transportem. Ten koszt zwrócił mi się po sprzedaży silnika i body kitu z Galanta Avance. Została mi jeszcze sporo gratów, felgi, całe zawieszenie. Tak więc zwróci się nawet koszt instalacji LPG, która nie jest liczona jak koszt swapu. Czas nie jest stracony, bo wiele się nauczyłem, a satysfakcja jest ogromna ;)
owsikk miał trochę więcej zabawy z niektórymi rzeczami i poszedł trochę inną drogą. Ale to on już napisze.
Ja miałem trudniej pod względem swapu z diesla na PB no i zdecydowałem się zostawić swoją wiązkę główną, którą musiałem dopasować do zupełnie innej wiązki silnika i skrzyni automatycznej.
Nie jesteście pierwsi............,sam mam w swoim 5D silnik K20A2 :)
Wielkiego problemu przy przekładce plug&play nie było :cool:
Vampir_Va wrzuć jakieś foto podłużnic, bo jestem ciekaw jak to u Ciebie wygląda ;)
Nie jesteście pierwsi............,sam mam w swoim 5D silnik K20A2 :)
Wielkiego problemu przy przekładce plug&play nie było :cool:
W tym tygodniu będę mieć trochę czasu i opiszę kolejność zabiegów z zaznaczeniem tego co wymagało większego nakładu pracy. Nie wszystko było plug&play kolego Vampir_Va ...
Jak się da wrzuć fotki podłużnic, sam jestem ciekaw jak przykleiłeś łapy silnika i skrzyni :P
Tak na marginesie, sam robiłeś SWAP od początku do końca? Skąd pochodził Twój dawca?
Tak na marginesie, sam robiłeś SWAP od początku do końca? Skąd pochodził Twój dawca?
Swap był robiony w zaprzyjaznionym ASO ( ale nie Hondy :D )......, a dawcą był ctr po dachu :)
Ogarnięcie całości trwało trzy dni i teraz mam naprawdę szybki "autobus" :D
Po swapie zrobiłem już 4 tys. i wszystko jest ok. Nabił bym więcej, ale brak czasu na jazdę własnym autem.Na codzień latam służbowym :cool:
Może czas chłopaki założyć swój temat na ckpl :D
OK, w końcu mam chwilę na opis mojego projektu.
Przypomnę, SWAP dotyczy dwóch aut.
Dawcą był:
Civic 2.0 K20A3 5D z 2003 roku, wersja Type-S
Biorcą był:
Civic 1.4 D14Z6 5D z 2004 roku, wersja tatusiowóz :)
Poniżej fotki obu samochodów.
http://img94.imageshack.us/img94/3630/dscn5560o.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Anglika ściągnąłem bezpośrednio z Anglii. Obserwowałem go od dłuższego czasu na eBay i jak już się zdecydowałem wysłałem kolegę, który mieszka w pobliżu żeby go obejrzał. Po kupieniu przyjechał do mnie na pace TIR-a.
Poniżej zdjęcie komory silnika D14Z6
http://img171.imageshack.us/img171/3773/dscn5581i.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
A tutaj komora silnika K20A3
http://img143.imageshack.us/img143/5800/dscn5583f.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Generalnie silniki różnią się wielkością, a także umieszczeniem w komorze silnika. Silnik 1.4 wisi po lewej stronie komory, a z prawej jest skrzynia biegów. Odwrotnie jest z silnikiem 2.0 - z prawej silnik, z lewej skrzynia.
Nie wiem dlaczego tak to zaprojektowano... ta właśnie różnica jest powodem dlaczego SWAP nie jest plug&play jak to pisał wyżej kolega Vampir_Va - łapy silnika i skrzyni biegów są odwrotnie co widać na fotkach. Poza tym zwróćcie uwagę gdzie znajdują się pompy ABS i skrzynki bezpieczników w obu autach. Również są odwrotnie.
Dzień 1 – 04.06.2011 (Sobota)
Praca przy 1.4 – spuszczenie czynnika klimatyzacji w warsztacie - spuszczono ok. 400g czynnika, przy nabijaniu odliczą mi tą wartość.
Praca przy angliku
- demontaż maski
- demontaż podstawki akumulatora
- spuszczony płyn chłodniczy, wyjęta chłodnica
- demontaż pasa na którym znajduje się zamek maski
- odłączone wszystkie przewody w komorze silnika
- spuszczony olej w skrzyni biegów
- odpięte cięgna skrzyni biegów przy skrzyni i konsoli
- demontaż układu wydechowego (ukręcone 4 śruby) i osłon żarowych - będzie problem przy skręcaniu :/
- demontaż zbiornika paliwa
- przygotowane do wypięcia przewody hamulcowe i przewody paliwowe pod samochodem
K20A3 z odpiętą chłodnicą:
http://img715.imageshack.us/img715/8400/dscn5828f.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
A tutaj już z odpiętym noskiem i przewodami elektrycznymi, bez maski, podszybia i wycieraczek
http://img143.imageshack.us/img143/6015/dscn5869.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Dzień 2 – 06.06.2011 (Poniedziałek)
Praca przy angliku 2.0
- demontaż pompy ABS
- demontaż skrzynki bezpieczników w komorze silnika
- demontaż wahacza prawego i lewego
- wyjęcie silnika 2.0
- odcięcie mocowania łapy silnika i łapy skrzyni biegów
- odpięcie instalacji elektrycznej z tyłu samochodu (światła, alarm w prawym boczku, czujki ultradźwiękowe na podsufitce)
Anglik przygotowany do wyjęcia silnika
http://img69.imageshack.us/img69/4787/dscn5902.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
http://img715.imageshack.us/img715/8853/dscn5912zn.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Silnik wyciągnięty do góry z pomocą ojca i jego mini żurawia
http://img534.imageshack.us/img534/50/dscn5916a.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Widok mocowanie łapy silnika którą trzeba będzie zdemontować
http://img62.imageshack.us/img62/734/dscn5918.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Mocowanie łapy skrzyni biegów
http://img687.imageshack.us/img687/4712/dscn5923t.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Do demontażu mocowań łap silnika i skrzyni użyłem
- punktaka - nabijałem punkty na środku zgrzewów
- wiertarki z nawiertakiem o średnicy 5 mm - na wylot wiercone były zgrzewy w mocowaniach
- wiertło o średnicy 8 mm - rozwiercałem miejsca wstępnie przewiercone nawiertakiem
- duży wkrętak, przecinak i młotek do odgięcia mocowań od karoserii (komory silnika jak kto woli)
Nawiertak o średnicy 5 mm - jest krótki i sztywny dlatego łatwo jest nim nakierować w miejsce wiercenia nawet gdyby coś ściągało.
http://img18.imageshack.us/img18/9135/dscn5995a.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Nawiercone zgrzewy mocowania łapy silnika
http://img84.imageshack.us/img84/929/dscn5925y.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
http://img706.imageshack.us/img706/4589/dscn5926.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Nawiercone zgrzewy łapy skrzyni biegów
http://img94.imageshack.us/img94/7567/dscn5929r.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
http://img651.imageshack.us/img651/5148/dscn5928d.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Odpięte oba mocowania
http://img38.imageshack.us/img38/1922/dscn5991v.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Prace przy polskim 1.4
- demontaż progów plastikowych
- demontaż nadkoli
- demontaż osłony silnika
- demontaż zderzaka
- demontaż trójkątów przy lusterkach i listew przy przedniej szybie
- demontaż błotników
http://img121.imageshack.us/img121/5743/dscn5935g.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
http://img823.imageshack.us/img823/7514/dscn5936.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
http://img220.imageshack.us/img220/9193/dscn5938u.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Dzień 3 – 07.06.2011 (Wtorek)
Polski
- wygrzebane plastiki i wykładzina
- wygrzebana elektryka tył + drzwi
- włożona elektryka z anglika – przerobienie czujnika zapięcia pasów
- demontaż osprzętu silnika – przygotowane do wyciągnięcia
http://img4.imageshack.us/img4/8527/dscn5943u.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
http://img811.imageshack.us/img811/1618/dscn5942.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Dzień 4 – 08.06.2011 (Środa)
Anglik
- wygrzebane przewody hamulcowe tył
- wygrzebane przewody hamulcowe z zaciskami przód
- demontaż amortyzatorów
- demontaż linki gazu
- demontaż rozpórki tylnych amortyzatorów
Polski
- spuszczenie oleju skrzyni biegów
- demontaż maski
- wyciągnięty silnik
- montaż zawieszenia (samochód na kołach)
- wyciągnięty układ wydechowy
http://img8.imageshack.us/img8/1170/dscn5947g.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Dzień 5 – 09.06.2011 (Czwartek)
Polski
- demontaż zbiornika paliwa
- demontaż osłony układu wydechowego
- demontaż przewodów hamulcowych tył
- montaż przewodów hamulcowych tył z anglika (prowadzą do rozdzielacza siły hamowania)
- montaż osłony układu wydechowego
- montaż zbiornika paliwa z pompą paliwa od 2.0
Przewody hamulcowe były zardzewiałe przy łączeniach, dlatego wyciągając zaciski z przodu nie rozkręcałem ich tylko przeciąłem uchwyty i wyciągnąłem zaciski razem z przewodami hamulcowymi.
http://img830.imageshack.us/img830/9170/dscn5958p.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/2395/dscn5957p.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Dzień 6 – 10.06.2011 (Piątek)
- podłączenie przewodów hamulcowych tylnych kół
- wiercenie i gwintowanie 3 śrub mocujących hamulec ręczny - urwały się jak odkręcałem ręczny po to żeby przeciągnąć instalacje elektryczną - sporo roboty z wierceniem i gwintowaniem :/
- dorobiony ściągacz ramienia wycieraczki – ściągnięta wycieraczka po to żeby dostać się do podszybia i odpiąć kostkę przedniej wycieraczki
- montaż sań i zawieszenia przedniego z 2.0
- demontaż z anglika uchwytu zbiornika płynu wyrównawczego
- demontaż mocowania łap silnika w 1.4
Komora silnika już z widocznymi na spodzie pordzewiałymi saniami od 2.0 a także zabezpieczone przeguby wewnętrzne.
http://img89.imageshack.us/img89/6494/dscn5979.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Tutaj też komora silnika, zdjęta wycieraczka i podszybie, odpięte mocowania łap silnika i skrzyni - analogicznie jak to miało miejsce wcześniej
http://img200.imageshack.us/img200/821/dscn5999.jpg
Odcięte mocowanie skrzyni 1.4
http://img833.imageshack.us/img833/163/dscn6002.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Odcięte mocowanie łapy silnika 1.4
http://img155.imageshack.us/img155/7017/dscn6003c.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
To ja, przymierzam nowe mocowania łapy silnika
http://img842.imageshack.us/img842/7092/dscn6008p.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Wycięte w podłużnicy dwa otwory tak żeby zmieściły się nakrętki nowej łapy skrzyni biegów od 2.0
http://img34.imageshack.us/img34/2849/dscn6009o.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Przymiarka dolnego mocowania skrzyni 2.0
http://img818.imageshack.us/img818/4960/dscn6011a.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Przyspawane mocowanie silnika 2.0 i pomalowane podkładem nadkole
http://img4.imageshack.us/img4/4095/dscn6018r.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
To samo z drugiej strony
http://img819.imageshack.us/img819/4650/dscn6020x.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-05
Otwory w nadkolach, czyli miejsca starych zgrzewów zostały w miarę możliwości zaspawane migomatem. Otwory których nie dało sie zaspawać ze względu na niewielką grubość blachy będą w dalszej kolejności szpachlowane.
Dzień 7 – 11.06.2011 (Sobota)
- montaż uchwytu zbiornika płynu wyrównawczego
- demontaż sań silnika
- demontaż amortyzatorów
- malowanie sań, amortyzatorów i wahaczy
Na zdjęciu mój ojciec, jak potrzebowałem pary rąk to mi pomagał. Czerwona strzałka pokazuje miejsce mocowania zbiornika płynu wyrównawczego. W 1.4 zbiornik był przykręcony do wiatraka chłodnicy, w 2.0 jest mocowany w komorze.
http://img844.imageshack.us/img844/5160/dscn6005w.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Uchwyt z wyrysowanym miejscem w którym powinien być
http://img11.imageshack.us/img11/1640/dscn5992x.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Zdemontowane i pomalowane nowe zawieszenie
http://img705.imageshack.us/img705/2880/dscn6021o.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Koniec tygodniowego urlopu. W takim stanie samochód tydzień musiał na mnie poczekać
http://img638.imageshack.us/img638/4059/dscn6015v.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Dzień 8 - 18.06.2011 (Sobota) - znowu urlop :)
W pierwszej kolejności zająłem się doprowadzeniem do porządku komory silnika. Papier ścierny, szpachla, docieranie i malowanie komory silnika
Widok mocowania łapy silnika
http://img28.imageshack.us/img28/2271/dscn6139wu.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Widok mocowania łapy skrzyni biegów - normalnie jak fabryka :)
http://img11.imageshack.us/img11/308/dscn6141y.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Przykręcona pompa ABS
http://img20.imageshack.us/img20/880/dscn6199s.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Widać świeżą miedź - w angliku pompa hamulcowa była z drugiej strony niż w polskim 1.4, dlatego musiałem poprowadzić nowe przewody hamulcowe (oba długości po 2 m) a zarobiłem je pożyczając od sprzedawcy ręczną praskę :) Za takie wypożyczenie nie chciał pieniędzy, ale wcisnąłem mu chociaż te 10 złotówek.
http://img818.imageshack.us/img818/4503/dscn6205.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Nowe przewody hamulcowe jeszcze nie przymocowane. Pod przewodami widać rozdzielacz siły hamowania z anglika. Nie było go w polskim 1.4
http://img685.imageshack.us/img685/3534/dscn6206.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Na tym zdjęciu już jest widoczna wiązka komory silnika - musiała zostać przedłużona o ok. 60 cm. Ten różowy gruby przewód to zasilenie silnika wspomagania układu kierowniczego. Nie chciałem go "sztukować" bo bałem się, że będzie się grzać. Kupiłem nowy jednolity przewód i poprowadziłem go równolegle do wiązki.
http://img52.imageshack.us/img52/6330/dscn6207h.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Jak już przewody były poprowadzone odpowietrzenie układu nie przysporzyło żadnych trudności.
Dzień 9 - 20.06.2011 - (Poniedziałek)
Deska rozdzielcza. Musiała zostać wyciągnięta żeby podmienić instalację elektryczną. Okleiłem na krawędziach żeby uniknąć uszkodzenia przy wyciąganiu i przenoszeniu.
http://img715.imageshack.us/img715/777/dscn6218o.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Deska od spodu - żeby nikogo nie zrazić nie pokażę ile tam było różnych przewodów. Generalnie deska rozdzielcza w civicu VII wychodzi z samochodu razem z mocowaniem kolumny kierowniczej oraz całą instalacją elektryczną.
http://img607.imageshack.us/img607/3686/dscn6256a.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Bardzo profi podejscie do tematu,czekam na efekt końcowy. Tak jak pisałem na PW załóż temat w dziale VII gen i opisz swoje auto :D
ladne spawy:] trzymam kciuki
bcn, owsikk już ukończył SWAP. Auto jeździ :) Zostały tylko drobne poprawki ;)
ROBERCIE GRATKI AUTA !!!
ale z Ciebie typ jak się uparłeś to tak zrobiłeś :) Skoro fura już zapitala to musisz ogarnąć Swój temat i zbierać same pozytywne opinie. 7 gen w tym nadwoziu z takim silnikiem to lux połączenie.
zatem chce zobaczyc ZDJECIA! i wykres:] gratulacje
Tak jak napisał focus30 auto już jeździ. Zostały do zrobienia drobne poprawki (brak obudowy stacyjki, brak plastików w środku, jakieś nie działające kontrolki, poduszki i ABS). Teraz w weekend będę robić przegląd żeby na legalu wbić zmianę silnika w dowód rejestracyjny.
Jak znajdę czas to wrzucę resztę fotek z opisami. Na końcu tematu przeliczę cały projekt i zobaczymy czy było warto ;-)
Pod nogą jest spory zapas mocy dzięki czemu przyjemniej się jeździ. Po pierwszym teście przy spokojnej jeździe na trasie spalił mi niespełna 7 litrów benzynki. To dobry wynik w porównaniu z 1.4 który przy takiej samej jeździe brał mi 5-8 litrów na trasie.
bcn, prosisz o wykres. Będziesz musiał jeszcze trochę zaczekać. Planuję wymienić filtr, świece, olej, wyregulować zaworki, wyciąć kata i dopiero wtedy wykres będzie ciekawy :)
Dziękuje za pierwsze ciepłe słowa na temat mojego projektu.
Zapraszam też na forum mitsumaniaki.pl, tam mój kolega "focus30" który udziela się w tym temacie ma galanta którego przeSWAPował na 2.5 V6.
Realizujesz moje plany...będę uważnie śledził temat i zobaczymy co z tego wyjdzie :) z chęcią oblookam efekt końcowy.
Powodzenia
SWAP był moim postanowieniem noworocznym ;-)
Tak jak kolega bcn długo myślałem o tym projekcie, ale dopiero w tym roku zebrałem siły żeby zrealizować swój plan. W tym tygodniu postaram się wrzucić resztę fotek - nastąpi to najwcześniej w Niedzielę...
Tak na marginesie, jak najprościej wykasować błąd poduszek? Przyznam, że jeszcze nie szukałem tak więc gdyby ktoś mi podrzucił linka nie byłbym zawiedziony ;-)
szacun. w końcu coś ruszyło w VII genie :) poza EMką cobry to chyba ledwo drugi konkretny projekt dotyczący silnika w VII genie.
Podobno kolega Vampir_Va ma w swojej VII 5D silnik K20A2... W Niedziele miał się pochwalić. Może znalazłoby się jeszcze kilka osób które coś wyMODdziły ale nic o tym nie piszą...
Błąd poduszek kasujesz spinaczem było już na forum nawet był filmik wrzucony jak to zrobić poszukaj dobrze.
Jak ogarniesz już cały projekt to zapraszam do Radomia na spot HondaRadom.pl . Chętnie bym zobaczył jak to wszystko wyjdzie :)
Pietrek215
09-07-11, 14:28
Gratulacje :)
Grzesieklodz
09-07-11, 18:31
Ja u siebie w EM2 robiłem tak i działa
Kolejno....
1. Samochód przygotowany do jazdy
, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.
10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........
UKŁAD GOTOWY DO PRACY
Mam już mikroswitch z kabelkami. Jutro rano spróbuję wykasować błąd poduszek
Jak ogarniesz już cały projekt to zapraszam do Radomia na spot HondaRadom.pl . Chętnie bym zobaczył jak to wszystko wyjdzie :)
Prawdę mówiąc większość czasu przebywam w Warszawie, do Szydłowca zjeżdżam tylko czasem na weekend. Ale Radom po drodze więc zahaczę o spot :)
Dzięki Grzesieklodz, to co mi podesłałeś poskutkowało.
Błąd poduszek już wykasowany. Świeci się jeszcze ABS - to dlatego, że mam z tyłu inne czujniki i nie mogę ich podpiąć bo mają inne kostki. Natomiast odpowiednich czujników nie mogę wyciągnąć z angielskiego zawieszenia bo jest obrdzewiałe (pewnie przez ten ich wilgotny klimat).
Dzień 10 - 21.06.2011 - (Wtorek)
Z kablami pod deską rozdzielczą zeszło mi parę godzin. Jest tam trzy wiązki składające się w jedną całość. Odpinałem po kolei, tzn. zrobiłem zdjęcia, wyciągnąłem i póki jeszcze pamiętałem co gdzie było wpinałem nową wiązkę od anglika. Praktycznie nie musiałem patrzeć na zdjęcia.
Możecie pytać dlaczego podmieniałem elektrykę, czy nie dałoby się zintegrować jednej wiązki z drugą... otóż na pewno dałoby się to zrobić. Tylko że potrzebowałbym dobrych schematów elektrycznych a integracja trochę by zajęła. Możliwe, że do tej pory siedziałbym i to robił...
Druga sprawa, jak już wiedziałem że będę podmieniać instalację pod deską rozdzielczą (anglik miał klimatronic, a ja miałem w 1.4 manuala) kupiłem sobie nagrzewnicę z dmuchawą z wersji europejskiej klimatronic. Jak wyciągnąłem deskę rozdzielczą podmiana nagrzewnicy z dmuchawą to kwestia kilku minut.
Poniżej zdjęcie nagrzewnicy i dmuchawy wersji z manualną klimatyzacją:
http://img402.imageshack.us/img402/5688/dscn6238a.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-10
Ta nagrzewnica jest sterowana dwoma cięgnami które są napędzane pokrętłami powietrza ciepłe/zimne i tego gdzie ma dmuchać.
W klimatronicu nagrzewnica jest sterowana dwoma silnikami (chyba skokowymi).
Dzień 11 - 22.06.2011 - (Środa)
Jak już przewody pod deską rozdzielczą zostały podmienione wystarczyło pospinać wszystkie kostki i próbować palić auto. Pierwsze odpalenie odbyło się bez chłodnicy. Chodziło przecież o sprawdzenie tylko tego czy silnik trybi i chodzi na wszystkie gary, dosłownie kilka sekund pracy.
Przewody paliwowe były puste dlatego kilka razy przekręciłem kluczyk żeby je wypełnić paliwem. Słyszałem dziwne świszczenie - domyślam się, że to powietrze z układu paliwowego które wydostawało się przez wtryski. Jak dźwięki ustały nadeszła chwila prawdy... na szczęście trochę niechętnie, ale auto odpaliło z pierwszego :) Pojawił się uśmiech na mojej twarzy i odczułem ulgę. No i w końcu ojciec niechętny do całego projektu (ciągle powtarzał, "no po co Ci to") ucieszył się.
wiara czyni cuda ;D pozazdrościć takiego talentu w domu ;P ja to nawet bym się za to nie brał jestem 100% pewny ze juz bym tego nie zlozyl ;D
Boże Ciało - 23.06.2011 - (Czwartek) - przerwa, tylko myślałem co robić następnego dnia :)
Dzień 12 - 24.06.2011 - (Piątek)
Przeróbka uchwytu linki gazu. Linka z anglika długościowo na pewno by starczyła, ale nie mogłem jej włożyć ze względu na inną średnicę mocowania w ścianie grodziowej. Musiałem zostawić dłuuugą linkę gazu od 1.4. Wyszło w końcu że docelowa część linki wystająca z pancerza jest za długa o jakieś 3 cm. Musiałem przerobić uchwyt linki znajdujący się przy przepustnicy. Oj zeszło trochę, zeszło ... przeciąć, dosztukować, dobrać kąty, wyczyścić gwint na lince żeby była regulacja. Niby pierdoły a pochłonęły sporo czasu. Nie mam zdjęcia nowego uchwytu. Jak zrobię to wrzucę.
Chłodnica. Możecie się zdziwić, ale kupiłem kompletną chłodnicę z wiatrakami za 150zł - gość mieszkał w okolicy i nawet sam mi ją przywiózł w tej cenie :)
Mocowania chłodnicy 1.4 i 2.0 są identyczne. Na początku byłem więc przekonany, że to będzie plug&play. Trochę się rozczarowałem... Ano element łączący poprzeczkę w której jest zamek maski, z poprzeczką na dole samochodu mają inne kształty :/ Popatrzcie na zdjęcia:
Tutaj poprzeczka ze starego 1.4
http://img189.imageshack.us/img189/7549/dscn6284.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Tutaj przymiarka poprzeczki z 2.0
http://img37.imageshack.us/img37/2856/dscn6285.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Te elementy są dopasowane do konkretnej chłodnicy. Nie dało się włożyć chłodnicy od 2.0 bo wiatrakowi przeszkadzał ten właśnie pionowy element. Inny profil. Jaka na to rada? Rozwiercenie zgrzewów i podmiana :) Mod wykonany bez komplikacji :)
wiara czyni cuda ;D pozazdrościć takiego talentu w domu ;P ja to nawet bym się za to nie brał jestem 100% pewny ze juz bym tego nie zlozyl ;D
He he, jak zacząłem SWAP od razu sprzedałem skrzynię biegów, wziął ją ode mnie Pietrek215. Nie było odwrotu, SWAP musiał zostać dokończony za wszelką cenę ;-)
Anglik był po małym dzwonku z przodu. Dostał trochę dołem i od tego uderzenia zmiażdżyła się rurka klimatyzacji :/ Rurka biegnie dołem wzdłuż sań silnika. Dostęp jest bardzo ciężki dlatego postanowiłem zespawać rurkę na tip-top żeby drugi raz nie rozbierać przodu żeby się do niej dostać.
Zespawana rurka klimatyzacji, wycięto zmiażdżony odcinek i wspawano nowy. Na zdjęciu widoczne dwa spawy
http://img38.imageshack.us/img38/1332/dscn6286z.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Jak już rurka była włożona można było włożyć obie chłodnice i spiąć układ wodny.
Pisałem wcześniej że przedłużyłem wiązkę w komorze silnika. Najgrubszy przewód, ten od zasilania silnika wspomagania układu kierowniczego, poprowadziłem nowy. Łączyłem go w dwóch miejscach,
1. w skrzynce bezpieczników w komorze silnika
2. w środku samochodu tam gdzie są nogi pasażera
Początkowo zastanawiałem się jak to zrobić... Otóż myślałem o tym, żeby włożyć odizolowane przewody w tulejkę miedzianą i zacisnąć praską. Kupiłem nawet specjalną praskę za 56 złotówek ale nie mogłem nigdzie dostać tulejek :/ Myślałem o tym, żeby po prostu wpiąć dwa końce przewodu w normalną, zwyczajną kostkę elektryczną i skręcić do kupy - zajmuje to sporo miejsca.
W pracy podpowiadali mi żeby zamiast tulejki miedzianej użył drutu srebrnego... pomyślałem sobie skąd ja go kuźwa wezmę... no i mi go dali :D
Poniżej fotki tego rozwiązania. Jak wygląda połączenie? Dwa końce przewodu odizolowane na odcinku ok 20 mm, malutkie przewody składowe rozdzielone, wsunięty jeden przewód w drugi tak żeby je maksymalnie pomieszać. Jak już były pomieszane palcami ułożyłem je w okrąg i owinąłem raz koło razu srebrnym drutem. Poniżej przewody przed i po owinięciu.
Przewody przed owinięciem
http://img31.imageshack.us/img31/4817/dscn6292j.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Przewody po owinięciu srebrnym drutem
http://img824.imageshack.us/img824/2453/dscn6302v.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
Na końcu oczywiście poszły dwie koszulki termokurczliwe. Połączenie spełnia swoją funkcję. Sprawdzałem po długiej jeździe po mieście i nie grzeje się na łączeniu. Powinno być OK.
Miły efekt końcowy :)
Silnik i osprzęt na swoim miejscu
http://img121.imageshack.us/img121/8375/dscn6362z.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
W tym dniu zacząłem już składać wszystkie plastiki we wnętrzu auta. Kończenie dnia następnego.
Dzień 13 - 25.06.2011 - (Sobota) - pełna mobilizacja. Auto musiało być dokończone bo w Niedzielę 26-ego miałem umówione kajaki ze znajomymi :)
W tym dniu włożyłem całą tapicerkę do środka samochodu, fotele i elementy wykończeniowe.
Dziewiczy rejs odbył się w stronę Warszawy (tutaj mieszkam i pracuję). Nie było żadnych problemów... no może jeden... założyłem nadkola plastikowe ale nie miałem czasu żeby je dobrze pospinać. Z prawej strony opór powietrza dociskał nadkole do opony i jak już dojechałem do stolicy miałem w nim piękną dziurę :)
Dzień 14 - 02.07.2011 - (Sobota)
W ten weekend podjechałem pospawać rurki klimatyzacji "na górze" silnika. Auta angielskie i europejskie różnią się nie tylko stronami kierownicy. W innych miejscach (symatrycznie) wchodzą wiązki elektryczne oraz rurki klimatyzacji. Rurki musiały zostać przerobione lub jak kto woli "wyrzeźbione" :)
Skorzystałem z usług Pana Piotrka z Radomia, ul. Orońska 4. Spawa aluminium TIG-iem. Okazało się, że to znajomy mojego ojca więc wszystko poszło za dziękuję.
Oto jego robota:
http://img703.imageshack.us/img703/643/dscn6363h.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-06
http://img232.imageshack.us/img232/5870/dscn6365k.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-10
W tym tygodniu, tj. 9.07.2011 byłem w punkcie w którym spuszczałem czynnik z klimatyzacji żeby mi ją napełnili. Poprosiłem jednak o test szczelności... nabili mi układ klimatyzacji azotem do jakiegoś ciśnienia, a za tydzień jak podjadę sprawdzą czy ciśnienie jest takie samo.
a za tydzień jak podjadę sprawdzą czy ciśnienie jest takie samo.
zaklej guzik od AC jakimś plastrem abyś przez pomyłkę nie włączył bo zatrzesz kompresor :)
aha i jak pojedziesz na nabicie to poproś aby pompę próżniową podłączyli przynajmniej na 30 minut bo jakiś czas układ był rozszczelniony a wilgoć to wróg sprężarki
owsikk już odłączył czujnik ciśnienia ;)
owsikk już odłączył czujnik ciśnienia
no to w takim razie LUZ
he he, tak jak napisał focus30 już odłączyłem czujnik ciśnienia bo przez przypadek raz włączyła mi się klima. Na szczęście szybko się zorientowałem i ją wyłączyłem. To była dosłownie chwila, więc myślę, że nic kompresorowi się nie stało...
Nie jesteście pierwsi............,sam mam w swoim 5D silnik K20A2 :)
Wielkiego problemu przy przekładce plug&play nie było :cool:
Kolega Vampir_Va nie odpisuje na prv a jak tylko zabierze głos na forum sypie ogólnikami. Żadnych szczegółów. Uznaję więc, że ma bardzo bujną wyobraźnię i uroił mu się silnik K20A2 w swoim samochodzie.
Zdrówka życzę.
Co do samochodu:
W Sobotę chciałem nabić klimę w tym punkcie w którym spuszczałem czynnik. Okazało się jednak, że mają jakieś rodzinne święto i cały zakład nie pracuje. Szkoda tylko że umówił się ze mną tydzień wcześniej i nie zadzwonił z informacją o zmianie planów :/
No i niestety Hanka dostała dzisiaj po du.ie :/
http://img641.imageshack.us/img641/2860/dscn6479f.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-19
Gość zagapił się i wjechał mi w tył :/ Do wymiany klapa, lewa lampa, błotnik do podklepania i zderzak do klejenia i lakierowania.
http://img846.imageshack.us/img846/817/dscn6487k.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-07-19
A nie był to czasem jakiś zazdrośnik z forum ?
Wóz dostawczy Euro RTV AGD. Na szczęście siedzieliśmy w aucie, bo pewnie by sobie pojechał. Sprawca spisał oświadczenie, nie robił problemów. Ale można się zdenerwować. Dopieszczasz auto, dbasz, a ktoś Ci wjeżdża na postoju...
auc, szkoda. A beda jakies mody stylistyczne?
Nie planuję modów z zewnątrz. Chcę brać przeciwników z zaskoczenia ;-)
Lampę kup w aso. Ja do swojego zapłaciłem 260 zł z jakaś zniżką. Na allegro używane są po 250 zł plus koszt wysyłki...
Pod Lublinem znalazłem kompletną klapę w dobrej cenie to może uda mi się wyciągnąć i lampę. Kurcze, nigdzie nie widzę klapy w kolorze do wersji po LIFT-cie. Szkoda że moja klapa z Anglika nie pasuje :/
Samochód już naprawiony, kompletną klapę przywiózł mi z Lublina Rafal. Wielkie dzięki!
Wstawiłem klapę z klapką wlewu paliwa (żeby dobrać kolor) do swojego lakiernika. Wahałem się czy mu dawać klapę do malowania bo jak wcześniej malował mi błotnik to dwa razy źle dobrał kolor. Twierdził że to jego pracownika malował i nie wyszło. Tylko co mnie to obchodzi!? Tym razem dałem mu klapę z zastrzeżeniem, że sam ją pomaluje.
Znowu się nie popisał. Klapa wygląda tak samo jak błotnik który dwa razy malował, ciemniejsza niż reszta elementów w oryginale. Wydaje mi się, że dorobił podstawowy kolor bez korekt i różnicę zauważy nawet laik. Jak będę mieć warunki to zrobię i podrzucę fotki.
http://img21.imageshack.us/img21/7840/dscn6972.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-09-04
http://img38.imageshack.us/img38/8007/dscn6971o.jpg
By trebit (http://profile.imageshack.us/user/trebit) at 2011-09-04
Na tych fotkach widać różnicę. Lakiernik pierwsza klasa... do lakierownia polonezów...
zaklej guzik od AC jakimś plastrem abyś przez pomyłkę nie włączył bo zatrzesz kompresor :)
aha i jak pojedziesz na nabicie to poproś aby pompę próżniową podłączyli przynajmniej na 30 minut bo jakiś czas układ był rozszczelniony a wilgoć to wróg sprężarki
Drodzy koledzy i koleżanki z forum, wcześniej o tym nie wiedziałem i przysporzyło mi to sporo problemów, dlatego chciałbym teraz wszystkich przestrzec. Jeśli grzebiecie coś przy układzie klimatyzacji, tzn. rozpinacie rurki, w każdym miejscu które rozkręcaliście zakładajcie nowe oringi. Po tym jak przerobiłem rurki klimatyzacji anglika żeby pasowały do nagrzewnicy po drugiej stronie samochodu nabiłem azotu żeby sprawdzić szczelność. Po dwóch tygodniach jazdy na azocie znowu podjechałem do warsztatu żeby sprawdzić ciśnienie. Okazało się że jest pusto... Pan stwierdził że mam nieszczelny układ, ale jest to bardzo mała nieszczelność bo chwilowe duże ciśnienie wytrzymuje. Kiedy opowiedziałem mu że był robiony SWAP i każde połączenie było rozkręcone spytał czy wymieniałem oringi... a ja nie wymieniałem... bo nie wiedziałem że trzeba...
Powiedział, że jest główna zasada przy klimatyzacji, w każdym rozkręconym miejscu wkłada się nowy oring. Jak ich nie wymieniłem to nie ma sensu nabijać kontrastu żeby sprawdzać gdzie uchodzi bo wybrudzi mi całą komorę.
I tak tydzień po wymianie klapy skompletowałem oringi - część dało się kupić na allegro, reszta w serwisie - te serwisowe 12 zł/szt. :/ Oj boli. Ale chyba bardziej bolało rozkręcanie przodu auta. Musiałem zdjąć zderzak, spuścić płyn chłodniczy, odpiąć obie chłodnice, a to wszystko tylko po to żeby wymienić dwa oringi przy kompresorze. Trochę zabawy było też z wymianą oringów przy ścianie grodziowej na połączeniu z nagrzewnicą. Z resztą oringów nie było żadnych komplikacji. Tego samego dnia podjechałem do punktu żeby nabić klimę. Innego niż tam gdzie spuszczałem, do znajomego o którym nie wiedziałem wcześniej. Cała operacja trwała jakieś 40 minut. Około 25 minut próżni. Na końcu jeszcze jakiś test szczelności po którym stwierdzono, że ciśnienie sztywno stoi a to oznacza że układ jest szczelny. Od tamtej pory mam już sprawną klimę :)
Na przyszłość zapowiadam, jak rozkręcacie rurki klimy to pierw zaopatrzcie się w oringi i wkładajcie nowe przy składaniu. Lepiej jest zrobić raz a dobrze niż później o marne parę groszy (oringi poza serwisem są tanie) drugi raz robić tą samą robotę.
Pakiet minimum do SWAP-u
- silnik + łapy silnika + skrzynia + cięgna skrzyni biegów
- sterownik silnika + skrzynka BSI + stacyjka + kluczyki
- wiązka silnika + wiązka w komorę silnika - inne rozmieszczenie elementów w komorze wymaga innej wiązki. Wiązkę od „anglika” trzeba przedłużyć o 60 cm, wiązka silnika starcza na styk
- układ wydechowy cały do wymiany, dorobić mocowania przewodów sond lambda
- półosie
- sanki pod silnik
- podstawa pod akumulator
- pompa ABS z mocowaniem
- zawór podciśnienia serwa ukł. hamulcowego
- nowe przewody hamulcowe, wszystkie, dorobić mocowania przewodów
- pompa paliwa (zbiornik jest taki sam)
- zbiornik płynu spryskiwacza + puszczenie wężyka tylnego spryskiwacza – trzeba przedłużyć wężyk
- uchwyt i zbiornik płynu wyrównawczego
- chłodnica + oba wentylatorym– na szczęście uchwyty chłodnicy wodnej i klimy są takie same
Wszystkie wymienione wyżej pozycje (z wyjątkiem wiązki w komorę silnika) pasują od anglika.
Pakiet rozszerzony:
- cała wiązka z samochodu dawcy żeby nie bawić się w integrację dwóch wiązek
- wkładki do zamków i do schowka, dla wygody
- rurki klimatyzacji wszystkie do wymiany razem z oringami – do tego też mocowania rurek
- akumulator do wymiany bo ma z drugiej strony plusa – od biedy można zostawić i naciągnąć przewody
- podpórka maski do wymiany, jest na drugą stronę – od biedy może zostać ale źle się układa
- amortyzatory i sprężyny włożyć twardsze
- rozpórka podłużnic na wysokości maglownicy
- rozpórka tylnych amortyzatorów
- osłona żarowa nad kolektorem wydechowym – jej w ogóle nie ma w 1.4 i 1.6
- osłona żarowa nad katalizatorem – trochę inny kształt niż w 1.4 1.6 – od biedy można popodginać i popodcinać tą starą
- osłony plastikowe zasłaniające śruby błotników – kosmetyczne zmiany – od biedy można ponacinać stare
- osłona pod silnikiem kosmetycznie inna
- linka gazu: ma w 2.0 w stanie wolnym dłuższą część ruchomą względem pancerza, można przerobić mocowanie linki przy silniku żeby dopasować do linki od 1.4/1.6 lub kupić nową linke od Type-R. Linka od Type-R ma z kolei inne mocowanie w ścianie grodziowej i trzeba piłować pancerz. Tak czy inaczej coś trzeba podłubać.
- część karoserii łącząca nosek pod zamkiem maski z elementem pod chłodnicami – od biedy można przeciąć i przesunąć ten stary tak żeby zmieściły się oba wentylatory
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymiana oleju w silniku
- nabicie klimy bo cały układ był przecież rozpięty
- wymiana świec i filtrów
- regulacja zaworów
Koszt projektu
Anglika kupiłem na eBay'u. W sumie ze sprowadzeniem kosztował mnie 7500 zł
Po doliczeniu do tej kwoty części które musiałem kupić (np. chłodnica), ale też po odliczeniu części które udało mi się sprzedać z 1.4 (odliczałem prowizję Allegro) wyszedłem na minusie
- 1300 zł
Czyli na chwilę obecną SWAP kosztował mnie 1300 zł i kupę pracy.
Nadmieniam jednak że został mi jeszcze calutki silnik i część osprzętu do sprzedania, a także inne części które da się spieniężyć: karoserię, katalizator, wahacz, zaciski, tarcze itp.
Jak się uda to wyjdę na tzw. zero albo na delikatny plus :)
Jak się uda to wyjdę na tzw. zero albo na delikatny plus
no i pięknie :)
to jeszcze napisz ile u Ciebie kosztuje swap i bedziemy myslec:]
Powiem szczerze, że trochę Ci zazdroszczę :)
Civic 5D z 160KM to całkiem fajna sprawa
Panowie, myślę nad nowym projektem... K20A2 w budzie 5D...
Tak więc niewykluczone że moja laleczka będzie do sprzedania :)
to jeszcze napisz ile u Ciebie kosztuje swap i bedziemy myslec:]
Wiem kto się takimi rzeczami zajmuje na codzień i za taki mod liczy sobie 2000 zł + wszystkie części.
Panowie, myślę nad nowym projektem... K20A2 w budzie 5D...
Tak więc niewykluczone że moja laleczka będzie do sprzedania :)
Wiem kto się takimi rzeczami zajmuje na codzień i za taki mod liczy sobie 2000 zł + wszystkie części.
hmhmhm.
no to dales mi do myslenia.
jak bedziesz sprzedawal, to podeslij priva:]
hmhmhm.
no to dales mi do myslenia.
jak bedziesz sprzedawal, to podeslij priva:]
Może pierw jazda próbna? ;-)
Panowie, myślę nad nowym projektem... K20A2 w budzie 5D...
Swapuj, swapuj, to może w końcu mnie objedziesz :P
Będzie okazja to się przekonamy kto kogo objedzie... tylko tym razem trzymamy się reguł - nie tak jak ostatnio, niby do 100 a tu ooooo ;-)
Reguły, regułami, a tempes GTx jest bezlitosny ;) W bezpośrednich konfrontacjach niestety wyłącza się nam myślenie i zdrowy rozsądek ;P
Reguły, regułami, a tempes GTx jest bezlitosny ;) W bezpośrednich konfrontacjach niestety wyłącza się nam myślenie i zdrowy rozsądek ;P
to ciekawe jakim cudem wykręciłeś 7,2 do 100 :P uskuteczniasz jakieś czary? :P
6,8 ale to wykręcił komp pokładowy, a nie Tempes :) GTx jest bardzo powtarzalny.
Wracając do wątku, dogadałem się dzisiaj z kupcem na mój silnik 1.4
Znalazł się ktoś kto zatarł swój przy przebiegu 140kkm - coś nie chce mi się wierzyć w zatarcie przy takim przebiegu. Może to kwestia niedopilnowania oleju...
Nie mniej jednak dostanę zastrzyk gotówki w kwocie 750 zł. Koszt projektu obniża się zatem z 1300 zł na 550 zł.
Pozostał mi jeszcze katalizator który bez problemu da się sprzedać na skupie za 200 zł, do tego kompresor klimy, wysprzęglik, jakieś plastiki itp. Istnieje realna szansa wyzerowania licznika :)
Może pierw jazda próbna? ;-)
chetnie:] chociaz juz jezdzilem vsa, to jakos sie dogadamy. Moze na spota do warszawy wpadniesz?;]
zaiste bardzo ciekawe :) skoro wyszedles tylko -1300zl to naprawde swietny pomysl.
zaiste bardzo ciekawe :) skoro wyszedles tylko -1300zl to naprawde swietny pomysl.
Aktualnie licznik wskazuje -310zł. Do sprzedania pozostał katalizator (200), kompresor klimy (250), rozrusznik (100), wysprzęglik itp. :)
Zawory ustawione w zeszłą Sobotę, filtry, świece, olej itp. wymienione dużo wcześniej.
Wykres z hamowni zadowalający, trzyma serię :)
http://img684.imageshack.us/img684/2254/dscn7818y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/684/dscn7818y.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Świetny projekt, silnik zdrowy, trzyma parametry. Jak z osiągami? ok. 8,5 do setki i dobra elastyczność?
Przygotowuję statyw do zamocowania aparatu cyfrowego do bocznej szyby w samochodzie. W najbliższym czasie będę mógł nagrać filmik i pokazać jak się zbiera.
To czekamy z niecierpliwością....Moment całkiem przyjemny wyszedł z tego silnika. Można już bezstresowo wyprzedzać :)
Oka, przerobiłem uchwyt nawigacji tak żeby pasował do mojego aparatu. Mam dużego kompakta, ale mimo wszystko mocno trzyma się bocznej szyby
http://www.youtube.com/watch?v=oTcweM9n8xY
Nakręcę jeszcze jeden w nocy ze zbliżeniem na zegary. Lepiej będzie widać wskazówki. No i zmienię zasilanie na Pb ;-)
Całkiem fajnie jak na 5d! Ciekawe jak to się ma w porównaniu np. z mc2 aero vti..?
Całkiem fajnie jak na 5d! Ciekawe jak to się ma w porównaniu np. z mc2 aero vti..?
Nie było jak. Może w tym sezonie na cargo...
Nagraj jeszcze on-boarda z lepszym zoomem na zegary, chętnie popatrzymy jak jeździ.
ok, może dzisiaj mi się uda
zrobię dwa onboardy, jeden na Pb i drugi na Lpg
ostatnim razem nagrałem tylko jeden filmik, bo później padła mi bateria w aparacie
zoom na zegary też da się zrobić
Instalkę LPG musisz dopieścić skoro musisz przełączać. Chodzi o to żeby było i szybko i tanio :p
Instalkę LPG musisz dopieścić skoro musisz przełączać. Chodzi o to żeby było i szybko i tanio :p
Gaz jest ustawiony po korektach sond lambda i nie wyrzuca żadnych błędów "check". Przy normalnej jeździe nie ma różnicy między Pb i Lpg, ale przy dynamicznej... nieraz czuję chwilę zawahania w przyspieszaniu po zmianie biegu.
Można ustawić gaz tak, żeby nie było różnicy w jeździe na obu paliwach, ale wtedy trzeba ominąć wskazania sond co się wiąże z wywalaniem "check"... ja nie lubię mieć pomarańczowo na desce ;-)
Można ustawić gaz tak, żeby nie było różnicy w jeździe na obu paliwach, ale wtedy trzeba ominąć wskazania sond co się wiąże z wywalaniem "check"... ja nie lubię mieć pomarańczowo na desce ;-)
Sorry za szczerość ale to jakaś bzdura zapewne podana przez jakiegoś gazmena.
Podejrzewam, że mając programowalne ECU można wystroić tak by spadek mocy nie występował. ECU fabryczne jest wystrojone dla PB, a jak wiadomo LPG i PB mają znaczące różnice jeśli chodzi o charakterystykę spalania (dłuższy czas spalania LPG), wartość kaloryczną itd.
Podejrzewam, że wariator kąta wyprzedzenia zapłonu też by zoptymalizował pracę. Zastanawiałem się nawet nad TAP-02, ale nie mam teraz czasu na zabawę i strojenie.
U Roberta siedzi porządna instalka na zapas.
KME GOLD
Wielozawór extra
Miedź 8mm
HANA H200 bodajże niebieskie albo zielone, już nie pamiętam co tam wybieraliśmy
A to wszystko na stagu 300.
Wtryskiwacze na krótkich wężykach wkręconych tuż obok wtrysków PB, bliżej się już nie da :)
Ustawianie tak jak pisał Robert, czyli po korektach, a w pętli otwartej po wskazaniu sondy. Można to ustawić lepiej jedynie po AFR, ale w OpenLoop ustawiliśmy z zapasem żeby nie było za ubogo. Reduktor pracuje na ciśnieniu nominalnym czyli ~1bar, a mnożnik schodzi do 1 w OL. Reduktor stabilny termicznie i ciśnieniowo :) Można wręcz powiedzieć, że się nudzi ;)
Z tego co pamiętam to spadek mocy na LPG jest coś na poziomie 4% (hamownia). Czyli wszystko w normie. Bez strojenia ECU bez spadków się nie obejdzie.
ECU nie ma co ruszać, komputer LPG ma wprowadzać odpowiednie korekty w dawce gazu. Wariator zapłonu jak najbardziej mógłby poprawić sprawę ale owsikk pisze, że czuje chwile zawahania mi to wygląda na przelanie w TIP IN. A ciśnienie nie przerasta czasem po zmianie biegu.
Generalnie ja wiem, że nieraz nie jest łatwo dojść do perfekcji, ja tylko nie zgadzam się z twierdzeniem, że aby było dobrze to musi się czek palić.
Ja wiem, że nie ma co ruszać ECU :) Napisałem tylko, że moc na LPG na mapach od PB zawsze będzie niższa. owsikk nic nie wspominał mi wcześniej o tej chwili zawahania na LPG. Z tego co pamiętam to nie było przyrostów po cut offie, ale warto sprawdzić i ew włączyć upuszczanie gazu.
Robert możemy w wolnej chwili sprawdzić jak to wygląda :)
Cytat Zamieszczone przez owsikk Zobacz posta
Panowie, myślę nad nowym projektem... K20A2 w budzie 5D...
Swapuj, swapuj, to może w końcu mnie objedziesz :P
Robert możemy w wolnej chwili sprawdzić jak to wygląda
Jasna sprawa. Może poczekamy jak jezdnia będzie sucha i przy tej okazji weźmiesz też Galanta? :D
A to od ostatniego razu Ci koni pod maską przybyło czy zacząłeś zmieniać biegi bez puszczania gazu? ;>
Uważaj, bo Galant kopie :P
Nagraj jeszcze on-boarda z lepszym zoomem na zegary, chętnie popatrzymy jak jeździ.
Proszę, dwa onboardy z zoomem. Ten sam odcinek drogi
Lpg
http://www.youtube.com/watch?v=DfBfMypJha8
Pb
http://www.youtube.com/watch?v=ac9MzYwO3GE
Bardzo ładnie chodzi, chyba nawet nie widać różnicy między lpg a pb. 2 aż taka długa?do 110 km/h?
Tak, 2 długa jest. Na oponach 195/65/15 przy odcięciu 6800 obr jest na liczniku koło 110 km/h a na GPSie pokazuje wtedy 103-104 km/h
a gdyby tak skrzynke od typeR ka wstawic? :)
a gdyby tak skrzynke od typeR ka wstawic? :)
Auto jeździ... skrzynia 6-biegowa od Type-R to koszt w granicach 3-4 tyś zł...
Nie widzę sensu kombinowania :P
co 6 biegów to 6 biegów, ale wiadomo, że wszystko zależy od budżetu :)
Aktualnie licznik wskazuje -310zł. Do sprzedania pozostał katalizator (200), kompresor klimy (250), rozrusznik (100), wysprzęglik itp. :)
Niespodziewanie sprzedała się karoseria angola, licznik projektu wskazuje +390zł, tak więc jakby nie było PLUS :)
Do sprzedania pozostały niezmiennie katalizator (200), kompresor klimy (250), rozrusznik (100), wysprzęglik itp.
no i brawo, ale Ci się miejsca teraz pewnie zrobiło... :P
no i brawo, ale Ci się miejsca teraz pewnie zrobiło... :P
Zgadza się. Niestety są też minusy tej sytuacji... nie mam gdzie trzymać reszty części... :P
Auto do sprzedania. Niedługo zrobię opis i wstawię do działu sprzedam razem z aktualnymi zdjęciami. Zainteresowanych proszę o PW.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.