Zobacz pełną wersję : Civic Type-S K20A3 160 KM i jego falujące obroty
Autko kupiłem rozbite, długo stało. Silnik ładnie pali a na ssaniu łapie 2000 obrotów i tak trzyma dopóki się nie zagrzeje. Później obroty spadają do 1500, od razu podskakują na 2200 i tak w kółko sobie latają 1500-2200.
Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z takim silnikiem ani objawami. Ktoś ma pomysł od czego zacząć eliminowanie usterki?
Jakieś regulacje były przeprowadzane? Sprawdź przepustnice jeśli jesteś pewien, że zawory świece i rozrząd jest ok. sprawdź linkę gazu jeszcze...
Samochód u mnie stoi od Stycznia. Ja przy nim nic nie grzebałem. Jedynie co włożyłem nową chłodnicę bo stara była rozwalona. Przy uderzeniu zbiornik płynu wyrównawczego przycisnął pasek na alternatorze, pompie wody przez co spadł. Wyklepałem przód do takiego stopnia aby dało się go z powrotem założyć. Od tamtej pory mam ładowanie ale obroty nadal tak samo latają. Czy te objawy mogą wskazywać np. na silnik krokowy?
Czy te objawy mogą wskazywać np. na silnik krokowy?
w moim przypadku po 3 miesiącach przestoju zanim załatwiłem papiery i go kupiłem to właśnie było główną przyczyną falujących obrotów. Bardzo podobne objawy.
OK, czyli jest już pewien trop. Przy okazji przeczyszczę też przepustnice i wymienię filtr powietrza.
jak zakładałem gaz to rozmawiałem z mechanikiem w Landi,koleś jeździ w rajdach,montuje gaz,ma znany warsztat.Jeżeli silniczek krokowy będzie dobry to ewentualne problemy na benzynie to filtr benzyny zapchany ewentualnie walnięta sonda lambda...z tym ostatnim to nie wiem na 100%,ale w hondach zdarzają się często 2 sondy i o ile dobrze pamiętam ten mechanik wymieniał to jako potencjalny problem obrotów...
Obroty się ustabilizowały. Na rezerwie stał od Stycznia. Dolałem mu trochę benzynki, odpaliłem i tak sobie pochodził ze 20 minut. Jak już był zagrzany widziałem że obroty powolutku zmniejszają falowanie. W końcu zeszły do normalnego poziomu 700-800. Czasem jak się jedzie i wkręci na wyższe obroty a później raptownie zahamuje to zatrzymują się na 1700 i trochę sobie popływają ale po chwili statkują się. W tą Sobotę znowu sobie nim pojeżdżę - sprawdzimy czy usterka wróciła.
Nie chcę Cię martwić........, w Nissanie swego czasu miałem identyczne objawy :)
Obstawiałem jakiś drobiazg, a przyczyną był wypalony zawór .
Nie strasz :P
Podobno K20A3 są nieDOzajechania :D
Po weekendzie zdam relację co się dzieje.
bunkerites
27-05-11, 19:08
daj znac bo mam to samo i obstawiam problem z krokowcem
Nie miałem czasu przy nim pogrzebać. Wygląda na to, że ogarnę problem dopiero po SWAP-ie. Stanęło na tym, że obroty mi falują na zimnym silniku i czym silnik cieplejszy tym wahania mniejsze. Na ciepłym ustają ale do pewnego czasu... jak z wysokich obrotów puszczę gaz i wysprzęglam to znowu się huśtają. Wystarczy delikatnie ruszyć gazem i wracają do normy. Również obstawiam krokowca. Ostateczną odpowiedź dam w połowie Czerwca. Wtedy to będzie wyciągany silnik.
rob photostory swapa i moze jakis watek budowlany. ja kibicuje i czekam na efekt
looz, specjalnie na ta okazję kupiłem aparat :) na samą myśl o zbliżającym się terminie SWAP-u łapie mnie sraczka... sam nie wiem czy dlatego że trochę się cykam czy może dlatego że jaram się efektem ;-)
Wątek ze SWAPem jest już założony, możecie obesrwować pod
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?108772-Civic-2004-D14Z6-SWAP-na-K20A3-160-KM
Silnik z falującymi obrotami został przeSWAPowany do mojego tatusiowozu. Po pierwszym odpaleniu z chłodnicą obroty również falowały. Pochodził 15 min tak żeby się odpowietrzyć i od tamtej pory jest spokój. Żadnych problemów z obrotami. Wiem, że samochód przed tym jak go kupiłem długo stał. Być może silniczek krokowy się zastał i dlatego obroty falowały, ale jak silnik zaczął pracować to się rozruszał i już nie fiksuje.
bunkerites, może zacznij sprawdzenie przepustnicy. Jak masz zasyfioną to przeczyść i zobacz jak operacja wpłynęła na objawy.
Zapraszam na mój wątek związany ze SWAP-em silnika K20A3. Wrzuciłem sporo fotek z opisami - w końcu jest na co popatrzeć.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.