Zobacz pełną wersję : Obróbka kolkektora ssącego d16z6
BlackCoupe
04-05-11, 16:59
witam
posiadam kolektor ssący od d16z6 i chce go "rozwiercić" pod przepustnice h22 , pytałem w zakładach mechanicznych o poszerzenie tego otworu , zapewne jest to wykonywane metodą frezowania , tyle że polecano mi abym zrobił to na maszynie do obróbki cyfrowej a nie na zwykłej frezarce , koszt 150 , roześmiałem sie bo tyle to mnie kolektor kosztował , jesli jest ktos w temacie to proszę o podpowiedzi na podstawie swoich lub czyichś doświadczeń odnośnie "rozwiercania" kolektora pod przepustnice .......
założyć przepustnice
odrysować kształt (ilosc materiału)
wiertarka z kamieniem i wprawna ręka+30 minut roboty
wymyć, wypłukać itd
taką operację da się wykonać na aucie a jak masz zdjęty kolektor to już całkiem łatwo.
A na jaką głębokość zebrać ten materiał?
na taką by nie było progu...
kolektor(wejście) z przepustnicą ma stanowić jedną płaszczyznę(ścianka tego wejścia jest pewnie około 8-10mm)
w castoramie sa frezy do alu specjalne, koszt okolo 10 zl. mi to zajelo ok 15 min, potem tylko wyrownalem papierem. :)
Dużo daje taki zabieg? Różnica jest odczuwalna?
Większa przepustnica z nierozwierconym kolektorem VS. Większa przepustnica z rozwierconym?
Pytanie szczególnie dla właścicieli 1.3 1.5
Dużo daje taki zabieg? Różnica jest odczuwalna?
Większa przepustnica z nierozwierconym kolektorem VS. Większa przepustnica z rozwierconym?
Pytanie szczególnie dla właścicieli 1.3 1.5a jaki jest sens dawania większej przepustnicy do za małej średnicy kolektora?
No fakt głupie pytanie.
To poproszę o wrażenia z większej przepustnicy i rozwierconego ssaka vs. oem przepustnica np z B7 ? W silniku 1.3 1.5
podobnoż bez strojenia większa przepustnica sensu to nie ma :o
skolopendra
05-05-11, 16:31
sensu to nie ma
nie ma
U mnie na seryjnej przepustnicy wykres pokazywał więcej niż na h22a, oczywiście ssak był rozwiercony pod większą ;)
Pytanie: czy jest sens rozwiercać ssaka na całej dlugosci? Czy tylko zaraz za przepustnicą ukosować, żeby nie było progu?
Michalll_1991
17-07-13, 19:58
ja bym zbierał po całości, zwężający się kanał - większy opór (to nie zwężka Venturiego)
Ale ssak za przyglnią przepustnicy jest już większy?
Zresztą jak wyfrezujesz wnętrze ssaka to zniknie Ci cała chropowatość powierzchni, a podejrzewam, że po coś taka powierzchnia jest...
podejrzewam, że po coś taka powierzchnia jest...
Taka powierzchnia pozostaje po piaskowym odlewie. Nikt nie będzie tego polerował w Hondzie, jeśli produkowali takich kolektorów tysiąc dziennie ;) tak samo jakby napisać, że po coś ten wystający szew w kolektorze jest :P Ale polerka tego wiele nie daje mimo wszystko z opinii "praktykujących" - właśnie teraz śledzę temat polerki :)
U mnie numer jest taki, że po 1,5 tygodnia czekania - zakład, do którego oddałem rozwiercił mi ssaka w 3/4, zostawiając próg przed kanałem pierwszego cylindra. Jestem lekko podłamany, bo ani tego zeszlifować, ani rozwiercić dalej... Szybko się chłopaki obudzili, że nie mają dłuższych narzędzi...
Edit: Udało mi się zdobyć wiertło fi 59, także może jeszcze uda się uratować ustrojstwo ;)
Pytanie tylko: czy lepszy jest faktycznie kolektor rozwiercony na całej dlugosci, czy też zwężka zwiększająca prędkosć strumienia powietrza?
Ktoś, coś? :P Przydałoby się trochę teorii na temat zasysanego powietrza. Ryję w necie od 3 dni ale jakoś nie udało mi się trafić na jednoznaczną odpowiedź :(
Pytanie ile KM tym ugrasz? Gra warta świeczki?
Tapatalk
Pytanie ile KM tym ugrasz? Gra warta świeczki?
Nie mam zielonego pojęcia :) Dlatego pytam i liczę na odpowiedź ludzi zaznajomionych z tematem.
To ja strzelam,że od 0.756 do 1.69 KM :)
Tapatalk
To ja strzelam,że od 0.756 do 1.69 KM
Nie chodzi mi o konkretny przyrost mocy,a jedynie sensowne uzasadnienie czy lepiej rozwiercać kolektor ssący na całej długości, czy usuwać jedynie próg za przepustnicą?
Ja sobie naszykowałem kolektor Y8/W4 bańka jest większa i po rozwierceniu wejścia nie ma już takiego problemu bo potem jest nawet szerzej :]
To ja strzelam,że od 0.756 do 1.69 KM :)
Tapatalk
A to nie o to chodzi? Tu wypolerujesz + 1KM, tam dopasujesz + 2KM, gdzie indziej zrobisz inaczej i masz kolejne 3KM.
Ale wracając do pytania. Masz dolot powiedzmy 75mm i zmieniasz przepustnice z 56mm na większa by było lepiej. To co za różnica, czy z 75mm będzie schodzić do 56mm w przepustnicy czy za nią?
Według mnie jest tak:
1. większa przepustnica + nierozwiercony kolektor = spadek, bo po przepustnicy robi się zawirowanie po trafieniu na próg.
2. większa przepustnica + zniwelowanie progu = nic nie zmienisz, bo i tak będziesz miał wąskie gardło 56mm po drodze.
3. większa przepustnica + rozwiercenie kolektora do średnicy przepustnicy = przyrost.
3. większa przepustnica + rozwiercenie kolektora do średnicy przepustnicy = przyrost.
A z tym jest problem, bo ze względu na dlugość ssaka - większość zakładów tokarskich rozkłąda ręce. w jednym rozwiercili mi ssak do 3/4tych , zostawiając próg przed ostatnim kanalem. Nie wiem teraz czy zakładac taki kolektor, czy też będzie to powodowało jakieś dziwne zawirowania i źle wpływalo na pracę na pierwszym cylindrze...
Jako że jeździłem na seryjnym kolektorze z d15z8 i seryjną przepustnicą, zmieniłem przepustnicę na taką z H22 i rozwierciłem ssaka, wyszło chyba 62-63mm...bez znaczenia...to czego chcieliście czy wnioski:
Bez strojenia nie sprawdzałem, bez sensu, po strojeniu fantastyczna reakcja na gaz, ruszasz troszkę jak z lekkim zamachem bo lekkie dodanie gazu nie było tym samym co przed rozwierceniem, nie mam pojęcia co z cyframi na wykresie, wiem jednak że zrobiłbym to jeszcze raz, jak ktoś znajdzie tanio przepustnicę to rozwiercić można samemu lub za flachę, OEM pod przepustnice a ssaka i po strojeniu fajne odczucia :)
billiejoe, rozwiercaleś kolektor na calej dlugości czy tylko skos na wejsciu, żeby nie bylo progu?
Zerknij, linijka amatorsko ale na szybko czymś musiałem potwierdzić wymiar wtedy :)
http://images63.fotosik.pl/14/53e803af58ee237am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53e803af58ee237a.html)
Nie było żadnych uskoków, uszczelka OEMowa siadła idealnie, ja miałem ssaka zdemontowanego więc jeszcze wpadła uszczelka Corteco od strony słupka...całość nie łapała nic lewego, ale tak jak mówię, strojnie musi być, inaczej szkoda kasy :) Mod raczej jako kropka nad i w projekcie bo na pewno cudów nie było, ale muskanie gazu powodowało całkiem przyjemne szarpnięcia :)
birchie w kolektorze billego nie było tego problemu, patrz mój post.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.