Zobacz pełną wersję : Podgrzewane lusterka - pomoc w zdiagnozowaniu usterki.
Hej, zrobiłem sobie instalację podgrzewanych lusterek według tego przepisu http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7071-Montaz-podgrzewanych-lusterek-%28part-1-of-2 problem polega na tym, że coś spowodowało uwędzenie przycisku. Jesli chodzi o elektrykę to jestem całkowicie zielony i nie wiem jak się za to zabrać. Opiszę jak kabelki poprowadziłem - plus do mat grzewczych został pociagniety w jednym kawałku od przycisku do maty w lusterku, minus do maty jest wzięty z śruby mocującej lusterko. Skąd jest brane zasilanie do przycisku jest pokazane na schemacie w temacie do którego link dałem. Po podłączeniu tego wszystkiego i właczeniu przycisku żaróweczka w nim świeciła się dosłownie przez pół sekundy i przepalało bezpiecznik. Do spalenia przycisku doprowadziłem przez własną głupotę bo wsadziłem tam bezpiecznik dużo większy niż powinien tam być ;/ Teraz mam nowy przycisk i chcę to podłączyć tak żeby działało ;) Możecie mi powiedzieć w jaki sposób krok po kroku sprawdzić instalację żeby znaleźć przyczynę uwędzenia przycisku/palenia bezpieczników? Oraz co mogło spowodować wyżej wymienione objawy? Pamiętajcie, że jestem laikiem i dysponuję jedynie multimetrem :D
Po pierwsze radziłbym żeby przycisk uruchamiał przekaźnik który dobrze byłoby że się znalazł na zasilaniu do mat. Nie czytałem tego "przepisu" ale jeśli robiłbym to u siebie tak bym własnie zrobił.
Chipsy2 jesli chodzi o przekaźnik to była na ten temat dyskusja w dziale 5D MA/MB/MC i stanęło na tym, że nie jest potrzebny. Fabrycznie przekaźnika do tego nie było, szereg ludzi podłączyło to bez przekaźnika i śmiga, osoby które podłączały maty pod ogrzewanie tylnej szyby też przekaźników nie dały i działa, to ja coś sknociłem ;/ Mógłbyś może podpowiedzieć czy można te kabelki posprawdzać jakoś za pomocą multimetru?
Tak sobie pomyślałem teraz - przedtem przewody miałem przylutowane bezpośrednio do styków w przycisku, czy jest możliwe, że cyna połączyła dwa styki i przez to się skopcił włącznik? Patrzyłem niby przy lutowaniu i nic takiego nie widziałem, ale kto wie. Teraz mam fabryczną kostkę z kabelkami to prościej będzie mi lutować to razem.
Też mam podpięte ogrzewanie do lusterek pod kable ogrzewania szyby bez przekaźnika i nie ma problemów.
Posprawdzaj miernikiem na odłączonych kablach od przycisku, gdzie jest napięcie i czy nie jest tam gdzie go nie powinno być, ale jak spaliło przycisk to ja bym szukał złego podpięcia kabli w przycisku.
A nie prościej Ci kupić konektory niż lutować kable do styków?
A może własnie tu był pies pogrzebany że podczas lutowania zbyt długo grzałeś i się ten włącznik stopił w środku. pp89 czytaj uważniej kolega już ma drugi z kostką więc teraz zrobi to lepiej.
Aaa umknęła mi ta kostka :p
Za pierwszym razem jak to składałem to lutowałem kable do styków bo jak pierwsze wsadziłem tam konektory to dotykały jeden drugiego. Dzisiaj podłączyłem to na nowym przycisku i fabrycznej kostce - tak samo pali bezpiecznik. W momencie kiedy wciskam przycisk podgrzewania szyb to z lewego boczka słychać dźwięk taki jak wydaje centralny zamek, albo podnośnik szyby w momencie kiedy szyba jest zasunięta a my chcemy ją jeszcze podwyższyć ;/ Coś czuję, że to może być przyczyna, tylko dlaczego się tak dzieje nie mam pojęcia. Przewód od przycisku do maty jest pociągnięty w jednym kawałku, puszczony przez gumowy kołnierz między drzwiami a kabiną, przeciągnięty przez kostkę w drzwiach).
Jak dla mnie to po prostu jest gdzieś kabel przycięty i jest zwarcie
Kociech, ale masz na myśli ten kabel który idzie od przycisku do maty przy lusterku przy tym boczku z którego ten dźwięk słychać o którym napisałem??
zobacz czy jest przejscie miedzy tym kablem ktory posciles do maty od przelacznika i masa. sprawdzaj przy samym przelaczniku. ewentualnie moze jak posciles kabel w srodku w drzwiach to przyciales prowadnica od szyby?
elviss09 dzięki za rady, ale ja jestem dupa z elektryki. Co to znaczy "przejście" i w jaki sposób mam to sprawdzić?
trzeba wejsc w posiadanie multimetru takiego miernika elektrycznego. przejscie czyli czy ten kabel na ktorym powinien byc tylko plus (ten ktory kladles od wlacznika do maty) a styka sie gdzies z masa karaoseria czyli np zostal przyciety przez prowadnice. Multimetry/mierniki maja zazwyczaj taka funkcje ze jednym stykiem dotykasz wlasnie owego kabla gdzie powinien byc wylacznie + a drugim stykiem masy/karoserii auta i on Ci zakomunikuje np ze miedzy masa a tym plusem jest przejscie pradu co oznacza ze izolacja na plusie jest uszkodzona i trzeba polozyc na nowo badz ze przejscia nie ma i przyczyny trzeba szukac albo w macie albo we wlaczniku:)
jednym slowem bez multimetru z elektryka ani rusz.
chodzi mi o kabel od maty do przełącznika, jak dla mnie to na bank jest gdzieśprzycięty z masą i wali zwarciem
Ale pamiętaj o tym żeby przy tym sprawdzaniu odłączyć przewody od maty bo może się tak zdarzyć i raczej tak będzie że pokaże ci przejście właśnie przez tą matę . Jak się mylę to mnie poprawcie :D
pokaże opór, pełnego przejścia nie pokaże przez mate, bo mata ma jakąś tam swoją oporność. Ale oczywiście lepiej odłączyć bo jak ktoś sie nie za bardzo zna, to może pomyśleć że jest gdzieś jakieś małe przebicie :)
Właśnie o to mi chodziło uciekł mi ten opór ze słownika wczoraj :)
Multimetr mam o taki http://img0.burak.pl/img/d/8/9/c/miernik-uniwersalny-unit-ut-33-b.jpg możecie powiedzieć w jakim położeniu to pokrętło w nim ma być żebym mógł to sprawdzić. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale rozkręcam lusterko, odłączam konektorki od mat - jednym dynksem przy mierniku dotykam kabla którym idzie + do maty, drugim dynksem robię masę (wystarczy tutaj dotknięcie blachy w drzwiach?) jeżeli kabel jest uszkodzony to opór powinien sygnalizować że kabel jest uszkodzony i obwód się zamyka? Czyli pokrętło mam ustawić na symbol omegi z najniższą wartością?
Podpowie ktoś jak ustawić ten multimetr żeby zbadać "przejście" ?
Względem tego co na obrazku 2 pozycje w dół - na 200.
Hmmm w tej pozycji to ja sprawdzę czy prąd w kablu jest, tak? To chyba lepiej na 20 ustawić bo aku daje kilkanaście V ? A w jaki sposób poznam czy jest przejście czy go nie ma? Jak nie ma przejścia to pokaże się jakaś tam wartość a jak jest przejście to ekranik bedzie czysty??
Przejście sprawdza się na tym Twoim mierniku ustawiając pokrętło w pozycji między pozycją10 a pozycją 12V na dole skali, jest tam taki symbol diody zaporowej. I jak tam ustawisz i zewrzesz ze sobą obie sondy miernika to na wyświetlaczu pokażą się same zera i możliwe, że miernik zacznie piszczeć. i Wtedy jednąsonde podłączasz do kabla który idzie do maty lusterka od przełącznika i drugo sondą dotykasz obojętni gdzieś do masy auta i jak zacznie piszczeći pokaża się same zera to znaczy, że jest gdzieśzwarcie z masą i dlatego wywala bezpiecznik lub pali ścieżki w przełaczniku. Tylko zanim zaczniesz mierzyćto odłacz ten kabel od maty i od włącznika.
Trochę późno piszę, ale dopiero dziś się za to zabrałem. Posprawdzałem kable tak jak mówiliście i rzeczywiście jeden był uszkodzony i zwarcie robił. Po wymianie działa jak należy. Dzięki Panowie za pomoc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.