Zobacz pełną wersję : Zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego
Jako że to mój pierwszy wpis na tym forum, witam wszystkich użytkowników.
Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Civica 5D 1.8 benz. z rocznika 2009. Generalnie jestem bardzo zadowolony, choć jest kilka irytujących drobiazgów. Jednak moje szczególne zdziwienie budzi sposób rozwiązania kwestii zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego. I tu moje pytanie: jak w tym modelu w ogóle sprawdzić poziom płynu?? W instrukcji piszą, żeby po prostu zobaczyć czy płyn jest między poziomami min i max, z tym że:
1) zbiornik jest umieszczony bardzo nisko, co samo w sobie sporo utrudnia,
2) zbiornik jest wykonany z tworzywa, które wydaje się praktycznie nieprzezroczyste,
3) przez otwór też nie bardzo da się zajrzeć, bo rura łącząca wlew z samym zbiornikiem jest umieszczona pod kątem.
Zatem pytanie do użytkowników: jak kontrolujecie poziom płynu chłodniczego w tym autku? Będę wdzięczny za informacje.
że tak powiem - 'poje*ałeś' zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy ze zbiorniczkiem na płyn chłodniczy. Zbiorniczek na płyn chłodniczy jest zaraz pod wlewem do zbiorniczka do płynu do spryskiwaczy. Jest na wierzchu i wszystko widać.
Btw.
Ludzie, skąd wy się bierzecie?! Już 2 osoba w ciągu kilku dni co pyta o to samo :p
że tak powiem - 'poje*ałeś' zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy ze zbiorniczkiem na płyn chłodniczy. Zbiorniczek na płyn chłodniczy jest zaraz pod wlewem do zbiorniczka do płynu do spryskiwaczy. Jest na wierzchu i wszystko widać.
Chyba jednak niczego nie poje*ałem. W civicu dieslu może i jest tak, jak napisałeś. Ja mam 1.8 benzyna (o czym specjalnie wspomniałem na początku), w którym ten zbiornik jest gdzie indziej.
Ordi: Może w dieslu, w benzynie na pewno nie. Ludzie, skąd wy się bierzecie...?! :)
wojtek1963
03-05-11, 21:12
Zbiorniczek na płyn chłodniczy jest w civicu 1.8 zupełnie gdzie indziej, bo po przeciwnej stronie komory silnika tak, że chyba tobie "Ordi" coś się "poje*ało". A swoją drogą "blazer50" masz rację. W ASO mówią, że faktycznie trudno to sprawdzić i najlepiej poświecić sobie latarką i wtedy będzie widać poziom płynu chłodniczego.
w takim razie to mi sie coś "poje*ało" :) Tak czy siak taki sam temat jest kilka linijek niżej w tym dziale...
Tutaj macie skany z instrukcji wer. 5D z 2006:
http://krzp.w.interia.pl/honda/1.jpg
http://krzp.w.interia.pl/honda/2.jpg
http://krzp.w.interia.pl/honda/3.jpg
http://krzp.w.interia.pl/honda/4.jpg
http://krzp.w.interia.pl/honda/5.jpg
http://krzp.w.interia.pl/honda/6.jpg
http://krzp.w.interia.pl/honda/7.jpg
Ale my wszyscy wiemy gdzie jest ten zbiornik (no, może z wyjątkiem Ordiego ;) ). Problem jest ze sprawdzeniem jego stanu... Ale mam wrażenie, że jak już ktoś raz załapie to potem problemu nie ma, trzeba tylko wypatrzeć tą granicę poziomu płynu.
Skan 5-y od góry, pkt. 4; poziom płynu chłodzącego najszybciej jest sprawdzić pod korkiem chłodnicy
Hehe... To ja jednak polecam koledze do tego czytania dodać jeszcze czytanie ze zrozumieniem a i oglądanie też się przyda ;) Otóż w 1.8 jak najbardziej są znaczniki MIN i MAX, o czym jest nawet mowa na stronach którego kolega wkleił (s. 349 i 350). A jakby kolega tak jeszcze zajrzał pod maskę samochodu, to nawet mógłby je zobaczyć... U mnie jak najbardziej są.
Opisana w instrukcji procedura dotyczy OBU silników (1.4 i 1.8 - to NIE są podpisy pod obrazkami, to jest 6 kroków do wykonania, identycznych dla OBU silników).
Pozdrawiam ;)
Zwracam honor :) i zmieniam treść posta.
Ja co prawda mam 1.4 i u mnie mocowany jest w ten sam sposob, generalnie robie tak ze odkrecam korek od zbiornika wyrownawczego, wyciagam z niego ten gumiwy wąż a nastepnie chwytam za zbiornik i poprostu wyciagam go do gory, wypina sie z zaczepów lekko ustawiam go pod kątem i spokojnie wyciągam go, nie ma problemu żeby ponownie zamonrować...i wszystko widac jak na dłoni:cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.