Zobacz pełną wersję : Dolot do D14A8 i nie tylko. Zebranie informacji
Przeszukałem kilka tematów i popytałem ludzi i każdy ma inne zdanie. Może by tak w tym temacie zebrać informacje w taki sposób aby typowy laik w tym temacie (np. Ja) zrozumiał ocb a więc.
1. Jaki dolot będzie najlepszy do tego silnika? (może od innego modelu?)
http://www.allegromat.pl/aukcja77024 Taki coś jest według większości za krótkie a przedłużenie kolankami itp moze ograniczyć poprawne działanie całego dolotu.
2. Jaka średnica rury?
Podobno 77mm proponowane na większości aukcji są zbyt duże do tego silnika i ograniczą moment obrotowy.
3. Jaki stożek ? Marka ? Goły stożek czy może air box?
4. Lepsze połączenie przewodem z odmą czy osobny filterek ?
5. Oddzielenie filtra od ciepłego powietrza z silnika ? JAkieś specjalne pomysły na ścianki, obudowy ?
6. jak się ma spiro rura w nadkole, zderzak do syfienia filtra ?
7. Ori dolot + pucha VS stożek +dolot + doprowadzenie zimnego. Opłaca się zmiana ? Zalety i wady.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i proszę nie odsyłać mnie do szukajki poniważ już to zrobiłem:]
Po pierwsze - link do allegro nie działa.
Po drugie - byłoby miło gdybyś zarchiwizował aukcję allegro - choćby za pomocą tej strony http://www.allegromat.pl/ normalna aukcja zaraz się skończy i za miesiąc nie będzie po niej żadnego sladu oprócz nieaktywnego linku, a tak jak zarchiwizujesz to się może innym w przyszłości przyda.
Pozdrawiam :)
Ok Poprawione
Edit: No nikt nic nie wie ?
3. Simota lub K&N, koniecznie airbox, jeżeli robota ma być zrobiona porządnie.
4. Moim zdaniem jak już chłodzić powietrze to na maksa; z odmy dostaje się do dolotu ciepłe powietrze + jakiś tam syf olejopodobny.
5. Jak wyżej powiedziałem, oddzielić od ciepłego. Zimne powietrze jest gęściejsze, zatem zawiera więcej tlenu, więc mieszanka paliwowo-powietrzna spala się efektywniej.
6. Podobno dość szybko brudzi się filtr, jak szybko - nie potrafię odpowiedzieć.
7. Dobrze zrobiony zimny dolot ze stożkiem coś tam daje, ale musi być odgrodzenie od ciepłego powietrza, musi być doprowadzenie zimnego, jeżeli stożek ląduje w nadkolu to trzeba odgrodzić go od dostępu wody; miałem stożek na seryjnym dolocie + jakaś tam osłona termiczna - wyprzedzało się fajnie, gorzej z dołem. Aktualnie mam seryjną puchę i wkładkę Simota, do tego można doprowadzić zimne powietrze i jest ok, ja mam wkładkę bez dodatkowego doprowadzenia zimnego powietrza i jestem zadowolony. :)
skolopendra
05-05-11, 19:55
Jaki dolot będzie najlepszy do tego silnika?
wkładka np k&n do seryjnej puchy
end...
Deszczyk0000
05-05-11, 20:05
wkładka w seryjnej puszce chyba nie da takiego efektu co caly dolot ze stozkiem ? czy da ? :D
:D
Ja jak smigam na nowym dolocie to nie zaluje benzyny ;) Dziwk jest prze kozak. Kij, ze jedzie chyba tak samo ale klank jest taki ze ja pierdziuuu! :)
ja myśle nad założeniem http://allegro.pl/uklad-dolotowy-honda-civic-1988-91-simota-dolot-i1554454078.html
Miałem wybrać taki jak Remik ale większość twierdzi iż jest za krótki.
ja myśle nad założeniem http://allegro.pl/uklad-dolotowy-honda-civic-1988-91-simota-dolot-i1554454078.html
Ten długością by był - trzeba trochę przyciąć (ok. 2cm) - wg. jednego z userów z forum, który taki założył do 5D.
Ale jeżeli masz D14A8, to Ci nie podejdzie bo nie ma wejścia na czujnik IAT - trzeba by dorabiać.
Teraz moge zadac glupie pytanie wiec uwaga :] A tego czujnika nie mozna wsadzic w ta dziure od odmy ?:]
Teraz moge zadac glupie pytanie wiec uwaga :] A tego czujnika nie mozna wsadzic w ta dziure od odmy ?:]
W dziurę w pokrywie czy w dolocie? Domyślam się, że pytasz o dolot. Raczej będzie trudno.
Na początku myślałem nad samą power-rurą, później nad shortem z odgrodzeniem, tez zastanawiam się co by napisać do sprzedawców z alledrogo i zapytać czy nie maja/zrobią takiego dolotu z wejściem na czujnik.
Albo na koniec kupić shorta + airboxa i dociągnąć spirorure ze zderzaka.
Ale chyba w międzyczasie jednak pójdzie 4-2-1 ebayowy i wyleci katalizator, a dolot poczeka w kolejce :P
Napisalem do sprzedawcy z allegro i mowi ze dziura na odme ma 6mm a czujnik okolo 9-10mm więc odpada. Ten short ma wejscie na czujnik ale jest qrde za krótki -,-
Jeżdżę ponad rok na tym co w pierwszym linku + airbox zamiast otwartego stożka i muszę przyznać że widać poprawę. Auto jakby lepiej przyspiesza i nie ma już takiego zjawiska jakby nagle coś je zmuliło. Skróciłem tylko rurę o ok 4cm bo problem był przy montażu.
Zastanawiam się czy zakładać filtr na odmę a może specjalny zbiornik na olej (catch oil tank czy jakoś tak)?
dareks1990
24-05-11, 09:38
trochę późno ale postanowiłem kupić dolot wraz z stożkiem .ostatnio patrzyłem jak mam w swojej hani i jest jedna rurka chyba na odme, ale też jest czujnik jakiś a w linku podesłanym przez kolegów nie zauważyłem żeby było jakieś wejśćie na czujnik
czy na pewno będzie pasował ten zestaw ?
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-civic-1996-2000-simota-dolot-i1502214799.html
ten czarny "grzybek" jest na czujnik
http://www.toptuner.pl/go/_info/index.php?user_id=100326&lang=pl&__utma=231987866.933963676.1306222996.1306222996.1 306222996.1&__utmb=231987866&__utmc=231987866&__utmz=231987866.1306222996.1.1.utmccn=(referral)| utmcsr=aoma.pl|utmcct=/|utmcmd=referral&idc=53_75_23&page=3
dareks1990
24-05-11, 09:50
aha dzięki a czy jest sens łączyć tym przewodem gumowym z odmo czy założyć jakiś filtr lub coś takiego ? bo pewnie po połączeniu tego może ciągnąć ciepłe powietrze ?
na pewno mniej niż jakbyś założył filtr na odmę. Ja mam połączone tym gumowym przewodem. Zastanawiam sie nawet na owinięciem tej rury bandażem termicznym, żeby było chłodnej na dolocie.
dareks1990
24-05-11, 09:59
ale chcesz owinąć tym bandażem to rurkę łączącą odmę ? i czy ten czujnik napewno podejdzie ? bo ja mam ten czujnik taki bardziej prostokątny i na jakiej zasadzie będzie on połączony tylko tak aby siedział ?
nie odmę, całą aluminiową. Czujnik jest kwadratowy ale jak go odłączysz od OEM dolotu to wygląda jak żaróweczka i elegancko "na wcisk" wchodzi w ten grzybek.
dareks1990
24-05-11, 10:05
aha dzięki wrcsti teraz już jestem pewny że będzie pasował. Mam jeszcze jedne pytanie jak ty masz zrobiony dolot zimnego powietrza ? zastanawiałem się żeby zrobić od tego miejsca na halogen tylko tam jest zaślepione jakoś blacho czy czymś i będzie troszkę zabawy ?
mam wygrzebany cały rezonator z nadkola i tamędy puszczona alu harmonijka. mam zdjęcie ale nie wiem jak go tu wrzucić:(
dareks1990
24-05-11, 10:17
to wyślij mi na email dareks1990@gmail.com i jak się sprawuje dolot zauwarzleś jakiś przyrost mocy ?
jeszcze nie hamowałem ale zauważyłem, że łatwiej wkręca sie na obroty no i jak depniesz porządnie to fajnie mruczy:p na pewno potrzebna będzie Ci jeszcze osłona filtra. Na forum jest bodajże dwóch, którzy je sprzedają np. kuba_guzik. to zdjęcie jest na żywca tuż po założenie dlatego taki bałagan. Jak chcesz to postaram sie dzisiaj zrobić aktualne.
dareks1990
24-05-11, 10:28
aha to może poleć kogoś ? czyli musze zrobic coś w stylu air box czy jakoś tak ? allbo jakiś link do aukcji na allegro
I jeszcze jedno lewy bok to chodziło Ci o ten bok co jest filtr ? to pobobnie jest zrobiony dolot oryginalny (serial) oczywiście osłona nadkola została . a nie lepiej było by zrobić to tu co halogen ?
jest za mało miejsca żeby włożyć harmonię, trzeba by chyba wycinać blachę.
dareks1990
24-05-11, 10:35
bo patrzyłem też i lewo stronę (to od kierowcy) to tam nie jest zaślepione blach i chyba dało by rade tylko dużo trezba był by ciągnoć tej rury
nie słyszałem żeby któryś tak miał. wiem że gdzieś na forum jest instrukcja jak założyc CAI ze zdjęciami to chociaż poglądowo może sie coś rozjaśni.
dareks1990
24-05-11, 10:46
ja też tak nie widziałem ... widziałem jak ktoś miał założony od strony pasażera przez ten otwór na halogen tylko nie pamiętam gdzie i kto ? bo tak mi się wydaje że z tego miejsca co nadkole to raczej dużo zimnego powierza nie zaciągnie choć moge się mylić . Lepiej było by z pod zderzaka lub właśnie z tego miejsca co halogen .. . ?
Spiro rure możesz pociągnąć zarówno w miejsce po rezonatorze w dół jak i w halogen.
wiec jaki dolot kupic mam ten sam silnik
a czytałeś kolego od poczatku ten temat? dareks podał jeden link, ja drugi:mad:
ja mam właśnie od nich, wszystko pasuje i jest elegancko wykonane.
dareks1990
25-05-11, 14:47
Spiro rure możesz pociągnąć zarówno w miejsce po rezonatorze w dół jak i w halogen.
zastanawiałem się na tego typu rozwiązaniem . Może to nie głupi pomysł nie wiem ? a może ktoś tak właśnie ma i wypowie się czy jest sens . i co zrobić żeby odseparować troche stożek od ciepłego powietrza z pod maski bo ta osłona na stożek to raczej dużo nie da ? a może coś w stylu airbox , własnej roboty
jeżeli masz czas i dużo cierpliwości to na pewno home made będzie Cie mniej kosztował kasiorki( słyszałem, że chłopaki robili z butli po płynie do sprysków)
dareks1990
25-05-11, 15:13
ja też słyszałem o takim rozwiązaniu i nawet widziałem tylko brzydko to wygląda a ta zwykła osłona wydaje mi się że duża nie pomoże ? no chyba że ktoś widział coś innego niż to
http://allegro.pl/dolot-oslona-termiczna-filtra-stozkowego-19-5cm-i1620199377.html
Tzn dopływ zimnego za pomocą spiro rury słyszałem jest jak najbardziej wskazany dlatego w weekend tak zrobie. Ta osłona z allegro jak dla mnie to śmietnik. Po za tym w d14 z tym dolotem aomy filtr będzie pod kątem ok 45stopni do silnika a ta osłona ma sens raczej gdy jest pod kątem 90stopni. Sam myśle nad osłoną ale raczej sam ją wykonam w oparciu o metode prób i błędów i przeglądając tematy innych użytkowników.
jak chcecie to zrobie dzisiaj foty tego co ja mam i jutro wrzuce( jak ktos mi powie jak:()
wiec jaki dolot kupic mam ten sam silnik
wkładka np k&n do seryjnej puchy
end...
j.w
dareks1990
26-05-11, 08:22
no jak byś mógł wrzucić fotki albo jak Ci się nie uda do wysłać na mail to był bym wdzięczny. Aha i jescze jedno jakiej średnicy rure kupić będzie taka ok 5 cm to bym fajnie zrobił otwór na coś w stylu bass refleks i połączył z to rurko ?:p
jakiej średnicy rure kupić
której rury?
dareks1990
26-05-11, 08:28
aha i jeszcze jedno wczoraj trochę czytałem na rożnych forach o wadach i zaletach stożka. Czy to prawda że stożek przepuszcza również syfy do silnika co w efekcie powoli niszczy silnik ?:confused:
chodzi mi o to spiro rurę czy jakoś tak , to której użyje do doprowadzenia zimnego powietrza
dareks1990
26-05-11, 08:33
to spora myślałem że 50 mm wystarczy ? pójdę dziś i poszukam tylko gdzie ja to znajdę ? bo aktualnie jestem w pracy :p a w pobliżu mam tylko sklep z rzeczami metalowymi a tam pewnie tego nie będzie ?
może tam gdzie zakładaja klimatyzacje biurowe...
dareks1990
26-05-11, 08:45
czyli będzie ciężko ale poszukam a ta rurka to jest z czego plastiku czy alu ?
http://www.wentmarket.pl/?1,rura-spiro-sr cus takiego, może zobacz w marketach budowlanych
dareks1990
26-05-11, 08:51
i ta rura jest giętka ?
mientka gientka alu-rura na dolocik
dareks1990
26-05-11, 09:04
dzięki to tylko jak będziesz mógł to wyślij fotki i jakieś ważne uwagi .
aha i wracając do tego stożka to czy to prawda że stożek przepuszcza syfy do silnika i po dłuższym czasie uszkadza nasz silnik ?
nie słyszałem o tym. Myślę, że każdy filtr jeżeli nie jest odpowiednio użytkowany( czyszczony) po pewnym czasie może wpływać niekorzystnie na pracę silnika. przecież stożek jest zbudowany jak każdy normalny filtr jedyna różnicą jest powierzchnia "łapiąca" powietrze
dareks1990
26-05-11, 09:30
może i masz racje nie wiem jak jest zbudowany stożek ale czytając te opinie to się trochę przeraziłem .
to mniej więcej tak jakbyś wkładke zwinął w rulon i założył z jedbej strony wejście do dolotu a z drugiej kapsel
dareks1990
26-05-11, 09:39
aha dzięki a ty wrcsti jak długo masz już stożek ? zdarza Ci sie jeździć na piaskowych drogach bo niby wtedy jest najwięcej syfu w powietrzu
z rok już będzie. jak piaskowe to jeździ sie wolniej żeby nie wzbudzać tumanów kurzu. tak ja ja mam założony łapie na pewno mniej syfu niż CAI( wpuszczony w nadkole lub zderzak, blisko ziemi potrafi nawet zassać wodę z kałuży)
dareks1990
26-05-11, 09:49
nom wiem że może ale jeśli cai jest założony w miejsce halogenu to chyba też nie powiną być wielkiej tragedii ? ale wyślij fotki jak będziesz mógł to zobaczę jak masz zrobione.
suchy miał CAI przy halogenie i, na szczęście, zdążył w pore zgasić silnik
dareks1990
26-05-11, 09:53
nie rozumiem . że na szczęści zdążył w porę zgasić silnik ???
zassał wodę z kałuży i jakby doszło do wtrysków to już by nie było B18C4
dareks1990
26-05-11, 10:50
a jak mogła zassać wodę z kałuży ? bo nie wyobrażam sobie tego . nawet jedząc po dużych kalozach to woda jest chyba rozchlapywana na boki ? a nie do przodu , i jeszcze nie wiedziałem że aż tak potrafi zassać żeby wciągnąć wodę z kałuży .. zrozumiał bym gdyby to np. stożek był gdzieś pod zderzakiem to mogłoby się tak stać .:confused:
CAI jest wyprowadzony na dół do zderzaka.
skolopendra
26-05-11, 11:10
zassał wodę z kałuży
niech zgadnę ,mieszka na mazurskich bezdrożach?
w krakowie jedynie w rowie melioracyjnym jest na tyle wody ;)
niech zgadnę ,mieszka na mazurskich bezdrożach?
nie, w Wołominie:D
skolopendra
26-05-11, 11:16
macie tam bezdroża?
;)
Rajd Tysiąca Jezior to pikuś;)
skolopendra
26-05-11, 11:18
swoją drogą są takie worki na stożek ,co by nie pochlał wody
jakoś się one nazywały????:confused:
dareks1990
26-05-11, 11:27
hydroshield injena
skolopendra
26-05-11, 11:37
hydroshield injena
dokładnie
dareks1990
26-05-11, 13:40
wydaje mi się ze skolopendra ma racje i że jeżeli zrobię dolot zimnego powietrza miejscu halogena to będzie ok i nie powiną zassać wody ... a hydroshield injena może w to zainwestuje tak dla bezpieczeństwa tylko gdzie to kupić allegro pewnie odpada a na jebaju nie mam konta ...
a poszperaj tam gdzie dałem Ci link może maja tą "skarperke" na stożek
dareks1990
26-05-11, 13:51
szukałem i nie znalazłem
znalazłem na jakims forum ep , ze w SSG mają
dareks1990
26-05-11, 14:06
ale tak dokładniej jaki adres bo jest kilka stron ssg ?
Witam, mam pytanko odnośnie dolotu, a dokładniej połączenie odma-> dolot. Zadałem pytanie w "szybkie pytanie..." o rozmiar odmy tam napisali mi że 9mm, możliwe że ja mam 12mm? (D14A8) Macie jakiś pomysł jak połączyć odlot 10mm do odmy 12mm? ( oprócz osobnych filtrów) Dam radę zacisnąć szczelnie wężyk 12mm na 10mm miejsce w dolocie?
skolopendra
28-05-11, 14:32
12mm na 10mm miejsce w dolocie?
da radę
Jaki ty dolot kupiłeś ? Ja mam d14a8 i niedawno zmieniałem kompletny dolot i mam oba otwory odmy po 12mm (średnica zewnętrzna). Tylko ja założyłem 2 filtry a nie tak jak Ty chcesz wężyk.
skolopendra
30-05-11, 10:30
Ty chcesz wężyk
wężyk jest kul :)
dareks1990
30-05-11, 12:22
moje pytanie z innej beczki. Chce zrobić dolot zimnego powietrza do stożka i mam już rurki 100mm od klimy alu mniejszej nie było i wylot bass refleks .Zdecydowałem się że doprowadzę powietrze z miejsca halogenu z lewej(strona pasażera) było by najlepiej ale niestety jest zaślepione jakoś blacho a z prawej też ta 100 mm nie wejdzie bez przeróbek jakieś rady ???
to chyba ratuje Cie wycięcie dziury w zdeżaku pod bass reflexa...
dareks1990
30-05-11, 12:40
tego to nie zrobię na pewno nie będę niszczył zderzaka . gdzieś widziałem na forum kolesia co miał właśnie zrobiony dolot z miejsca halogena po tej stronie co jest ta blacha tylko gdzie ???
W miejscu halogena nie masz blachy tylko plastikową zaślepke... Chyba że mówimy o czymś innym. JA puściłem spiro rurę 90mm w dziure po rezonatorze i przez nadkole doprowadziłem do halogena. W tej zaślepce wyciąłem dziure i przymocowałem siatex :]
dareks1990
30-05-11, 15:04
na pewno jest blacha a zaślepki zdjąłem i właśnie jest blacha po stronie pasażera a po stronie kierowcy nie ma te blachy ale też coś przeszkadza już nie pamiętam co ale moja 100 mm nie wejdzie .
chciałem zrobić podobnie jak ty Krists tylko chciałem zrobić dziure w tej zaślepce plastikowej i wsadzić wylot bass refleks tylko niestety ta BLACHA przeszkadza.
tzn wiesz ja nie doprowadziłem spiro do samej zaślepki bo też tam jest tak skonstruowane, że kawałek blachy przeszkadza i jak próbowałem do samej zaślepki to zderzaka nie mogłem założyć także jest kilka cm przed. Nie wiem czy kombinować coś z tym czy tak zostawić.
dareks1990
30-05-11, 16:57
a jaki jest efekt ? ??? w jaki sposób masz odizolowany stożek od komory silnika ?
właśnie nie zrobiłem tego jeszcze i myśle co by tu zastosować. Jak nie wymyśle czegoś sensowniejszego niż ta śmieszna osłonka z alledrogo to bede musiał ją zakupić.
dareks1990
30-05-11, 17:56
to już wolał bym zrobić coś w stylu made in home niż to osłonkę bo ta osłonka do wiele nie da jeżeli coś w ogóle zmieni oprócz braku 50 zł w kieszeni:p
dareks1990 odebrałeś maila z linkiem?
dareks1990
31-05-11, 09:02
dostałem tylko niestety ni mogę pobrać zarejestrowałem się ale i tak nie mogę tego pobrać ... spróbuj wrzucić o jakoś inaczej wrcsti . będę wdzięczny bo w sobotę planuje ogarnąć ten dolot i stożek tylko nie mam pomysłu na ten dolot zimnego powietrza ?
wysłałem ze służbowej...może dojdzie:confused:
dareks1990
31-05-11, 09:29
dzięki doszło ty wrcsti masz to rurę w miejscu rezonatora ? a czy nie ciągnie Ci kurzu itp. z nadkola ??? i czy powierzę jest wystarczająco zimnie , ja mam rurkę 100 mm zmieści się tam ?
aha i jeszcze jedno skod masz tako osłonę na stożek ? :confused:
tak, ale co sie naj.......łem żeby go wyjąc:mad: jakbym miał to robić jeszcze raz to na pewno zdjąbym zderzak. nie ciągnie bo od dołu jest nadkole i osłona. Osłony mają jero i kuba_guzik.
dareks1990
31-05-11, 09:40
nie zrozumiałem cię z ,,tak, ale co sie naj.......łem żeby go wyjąc jakbym miał to robić jeszcze raz to na pewno zdjąbym zderzak""
dareks1990
31-05-11, 09:51
dlaczego żałujesz że go wyjąłeś ? i czemu teraz zrobił byś to inaczej ?:confused:
nie żałuje tylko ja zdejmowałem go przez nadkole od dołu a to są dwie połączone ze soba spore puszki więc na pewno byłoby łatwiej zdejmując zderzak go wymontować.
dareks1990
31-05-11, 10:04
aha rozumiem .
a wracając do tej osłony to skod ją masz ? i czy dobrze spełnia swoje zadanie ?
dareks1990
31-05-11, 10:17
dzięki spoko filmik . właśni e nie wiedziałem co zrobić z tymi podwójnymi przewodami ale już wiem dzięki mam nadzieje że uda mi się to zrobić . i jeszcze jedno gdzie kupiłeś to dodatkowo rurkę ?
Podejdzie dolot do d14a2 dolot wyciągnięty z delsolki b16a2 ?
od kogoś z forum została mu po swojej robocie. ale wiem ,że tam gdzie dałem Ci link do dolotów maja takie gotowe
dareks1990
01-06-11, 10:19
tak szukałem trochę po necie i znalazłem jak zrobić własną konstrukcie osłaniającą stożek ,niestety nie do naszej hani ale i tak da się zrobić . Co myślicie jest sens robić coś takiego ?
http://www.clubtt.pl/warsztat-zralb-sam/5459-jak-zrobiae-szczelnae-osa-onae-filtra-stoazkowego.html
dareks1990
01-06-11, 10:36
całkiem niezłe to wygoda tylko ciekawe czy spełnia swoje zadanie ale myślę że tak i chyba spróbuje coś takiego zrobić u siebie.
jak Ci wyjdzie i bedzie OK to poproszę też taką:p
dareks1990
01-06-11, 10:41
ale przecież wrcsti ty masz już osłonę tylko zastanawiam się gdzie kupie to płytę mdf tako cienko ?:confused:
ale moją właśnie szlag trafił (oczko do mocowania sie urwało):mad:
zobacz tam gdzie robia meble na zamówienie
dareks1990
01-06-11, 10:44
wiec czeka Cie trochę zabawy ja już może dziś ruszę wieczorem . zrobię najpierw z kartonu a potem jak kupi mdf to przeniosę to na płytę.
Czy Wam te samochody na prawde gorzej jezdza bez tej pseudo oslony termicznej? Ja mam stozek totalnie nieosloniety i jedna cholera czy byla seria pucha czy to cudo - jezdzi tak samo.
Spirorura madrze pociagnieta ze zderzaka jest warta uwagi, oslone zlewalbym z gory na dol.
Woda nie chlapie na boki, chlapie wszedzie. Pojezdzij sobie podczas ulewy po kaluzach, otworz maske to zobaczysz jaki jest sajgon!!
dareks1990
01-06-11, 11:20
reXio o co Ci chodziło ,,Spirorura madrze pociagnieta ze zderzaka jest warta uwagi, oslone zlewalbym z gory na dol.
Woda nie chlapie na boki, chlapie wszedzie. Pojezdzij sobie podczas ulewy po kaluzach, otworz maske to zobaczysz jaki jest sajgon!! ''
ja jeszcze nie mam zamontowanego stożka ,ale planuje zamontować go w weekend , jak ty masz pociągniety dolot zimnego powietrza ??
Z innej beczki - czy ktoś zakładał "parówę" do D14A8, czy będzie to przerost formy nad treścią i nie wiele się zmieni poza dźwiękiem? Czy najlepszym rozwiązaniem będzie short ram, dobry stożek (Simota, Fujita), odgrodzenie od silnika i dolot zimnego powietrza zrobiony ze spiro rury? Generalnie tematów o dolotach jest tyle co tematów odnośnie doboru oleju do silnika:P pozdro:)
jedni maja parówe inni dolot ale chodzi o to samo-lepsze dopowietrzenie silnika a jak to zrobisz to już Twój wybór:) Parówa jest z laminatu więc mniej sie grzeje niz alu-rura jaka ja mam
Jakie były pozytywne odczucia po założeniu dolotu/stożka? Dźwięk - wiadomo:) Czy silnik lepiej się dokręca na wyższych obrotach?
lepiej się kręci. Sądze że po założeniu auto odzyskało te konie które straciło przez tyle lat użytkowania. A dźwięk jest mega. Parówa na d14 to przerost formy nad treścią. Zamuli Ci auto bo ma za dużą średnice i będzie za dużo powietrza łapał.
dareks1990
01-06-11, 15:51
zgadzam się z Tobą Krists chociaż jeszcze nie mam założonego shorta ale już niedługa . Czytając wiele tematów wydaje mi się że przy parówie pewnie choć nie musi tak być spadnie dół bo wiele osób zakładając shorta o średnicy rury 77 mm ,planuje zmianę na mniejszą średnice. Ja sam osobiście kupiłem shorta 77 mm i się okaże co będzie... tylko że planuje zamontować kolektor 4-2-1 wiec jeśli nawet stracę coś na dole to kolektor powinien to poprawić .
domingez jeżeli chcesz to stykniemy się w WWL i sprawdzisz naocznie jak chodzi dolot ze stozkiem i kolektorem 4-2-1.
Bardzo chętnie to obadam:) Zgadamy się, może jutro wieczorkiem gdzieś w okolicy kościelnej/Hibnera?
Zgadamy się, może jutro wieczorkiem gdzieś w okolicy kościelnej/Hibnera?
może jeszcze mi powiesz, że mieszkasz u mnie w bloku? dzisiaj możemy jak sie wyrobisz między 17-18 bo potem jade z Młodym do Wawy. Kościelna vis a vis Sam-u przy smietniku między parkingami strzeżonymi będe stał. http://www.zumi.pl/,,,21.260744,52.348369,3,1a,namapie.html?userMapPo intText=Tutaj+bede+stal.&userMapPointX=21.260522&userMapPointY=52.348532
dareks1990
06-06-11, 09:51
wrcsti zastanawiam się nad założeniem kolektora 4-2-1 .. czy muszę liczyć się z jakimiś zmianami czy ten kolektor podejdzie bez żadnych zmian ?
ja kupiłem od kubiego i podszedł bez problemów.
dareks1990
06-06-11, 10:29
a w jakiej kolejności robiłeś mody ,bo ja w weekend założyłem stożek i zroiłem dolot na benzynie powyżej 3 tys, ładnie się wkręca ale na gazie czuć troszkę że spadł duł ,wiec chce wstawić 4-2-1 żeby to zmienić
ja najpierw miałem kolektor + wydech od VTi a potem stożek.
dareks1990
06-06-11, 10:39
aha czyli już przed stożkiem miałeś mocniejszy dół . a czy po założeniu stożka poczułeś stratę na dole ???
masz kata ?
mam kata i to jeszcze z mojej wersji a nie VTI. na 4 biegu od 2000 obr/min jak depne to jeszcze w miare się zbiera.
dareks1990
06-06-11, 11:24
bo pewni bez kata było by sporo głośniej ?
mam dwie sondy a wtedy nie byłem tak zorientowany co zrobić żeby druga nie wariowała...a teraz już wiem:D i jakbym teraz zmieniał wydech to wsadziłbym strumienicę z tym " układzikiem", który oszukuje druga sondę(http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?110993-Wydech-w-civic.-Maksymale-osiągi-maksymalnie-cicho. post#16)
dareks1990
06-06-11, 11:36
aha rozumiem ale pewnie zamiast kata jak była by strumienica to było by sporo głośniej ?
a nie wiem, trzeba by spytać Mike bo on duuuuuuuuuuuuuuużo wie;)
dareks1990
06-06-11, 11:47
a jak chodzi Ci silnik na gazie ja mam sekwencje tylko już pewnie przejechane jest ponad 70 tys. na gazie i teraz po zamontowaniu stożka wiele się nie zmienił gorzej chodzi na gazie niż na benzynie . Nawet dól spadł mi i troszkę jak by się muli na gazie .Też tak masz ? może jechać do gazownika żeby coś ustawił ?
gaz? w Hondzie?:mad: NIGDY W ŻYCIU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dareks1990
06-06-11, 11:54
sorki pomyliłem się myślałem że masz instalacje LPG .ja już kupiłem z gazem wiec wyboru nie miałem a że sporo jeżdżę to mi się opłaca .
gaz? w Hondzie? NIGDY W ŻYCIU!!
Jak to ostatnio usłyszałem od Shcopka, złotą myśl.
Na benzynie, jeżdżą samochody, na dieslu dostawczaki a na gazie to się wodę gotuje :)
Na benzynie, jeżdżą samochody, na dieslu dostawczaki a na gazie to się wodę gotuje
Święta prawda!!!;)
mike czy na strumienicy będzie duzo głośniej od OEM?
pewnie zamiast kata jak była by strumienica to było by sporo głośniej ?
trzeba by spytać Mike bo on duuuuuuuuuuuuuuużo wie
:)
Niestety tego nie wiem :). Wiem natomiast, że zamiast strumienicy lepiej dać gołą rurę. Czytałem, że strumienica przy tych pojemnościach silników nie da wzrostu mocy, a nawet może nieznacznie ją zmniejszyć.
Kilka osób na forum jeździ na "rurze zamiast kata, ale w obudowie kata", jak mnie pamięć nie myli to chyba Djadi.
ale wtedy razem z ta sondą diagnostyczną?
dareks1990
06-06-11, 14:18
wiem że gaz to nic dobrego ale jeśli się dużo jeździ to przy takich cenach jakie mamy to każdy sposób oszczędzania jest dobry.
wrcsti dzięki za ustawkę:) dolocik sprawdzony empirycznie i akustycznie - generalnie robi robotę i niedługo u mnie też zagości pod maską:D dźwięk jest meega:)
pozdro
:)
Niestety tego nie wiem :). Wiem natomiast, że zamiast strumienicy lepiej dać gołą rurę. Czytałem, że strumienica przy tych pojemnościach silników nie da wzrostu mocy, a nawet może nieznacznie ją zmniejszyć.
Kilka osób na forum jeździ na "rurze zamiast kata, ale w obudowie kata", jak mnie pamięć nie myli to chyba Djadi.
Akurat w D rurka w miejscu kata zawsze jest na plus, chyba że się ciszy szuka to się daje tłumik przelotowy w obudowie kata a nie rurkę w obudowie kata, choć to prawie to samo, niestety w B jest trochę inaczej i to co się sprawdzi w silniku takim jak w waszym nie zawsze da efekty w innych, jednak i tak nie możecie a raczej powinniście dawać za dużej średnicy wydechu do tego silnika więc będzie cicho mimo to, bo im większa średnica wydechu tym bardziej basowy dźwięk będzie.
dareks1990
13-06-11, 10:34
w weekend wziąłem się za wstawienie kolektora 4-2-1 ,ku mojemu zdziwieniu nie miałem już kata tylko jakoś rurkę ,ale to szczegół :p po przykręceniu nowego kolektora do bloku silnika okazało się że ten kolektor jest krótszy niż poprzedni brakuje co najmniej 3 cm próbowałem jakoś naciągać ale nić z tego nawet nie można było przyłapać :( wiec musiałem wsadzić stary z powrotem . zastanawiam się żeby dospawać ten kawałek rurki do tej części kolektora która łączy się z tłumkiem. Tylko nie wiem czy zwykło spawarko na elektrody da się to zrobić ???
dareks1990
13-06-11, 10:54
od kolesia z forum tylko nie tego tylko innego ,ale może tu też jest ??? podobno spoko koleś może ten kolektor jest normalny taki jak powinien być tylko jak ktoś wywalił kata to może i tłumik zmienił co się łączył z katem i dla tego teraz nie pasuje bo nawet dziwnie to wygląda , nie tak jak reszta tłumików a kolektor kupiłem od jarusnet
jarusnet jest sprawdzony więc to pewnie przy tłumikach było grzebane. Może wystarczy przedłużyc ta rurę co masz zzamiast kata...
dareks1990
13-06-11, 12:41
chodzi Ci o ten niby tłumik ??? wolał bym przedłużyć kolektor bo wtedy będę mógł go zamontować kiedy będę chciał . tylko nie wiem czym to spawać czy zwykła spawarka na elektrody da rade (nie będzie robić dziur )
pisałeś do jarusneta? może są dwa rodzaje tych kolektorów? może podsunie jakis inny pomysł?
dareks1990
13-06-11, 13:40
pisałem i co do spawania to nie ma pojęcia ,ale radził mi zrobieniem grubej flanszy i przykręceniem tego na śruby z wykorzystaniem pasty do wydechow tylko gdzie ja to dostane ????
podjedź do tłumikowca i zagadaj
dareks1990
13-06-11, 13:50
będę musiał tak zrobić bo nie mam innego wyjścia . a ten kolektor 4-2-1 to rożni się tylko tym ze ma wyjścia 4 na 2 a potem na 1 tak ??? bo seria ma 4 na 1 ale średnicą otworu to się nie różni ?
na wejściu na pewno masz takie same...
4-2-1 to rożni się tylko tym ze ma wyjścia 4 na 2 a potem na 1 tak ???
si.
dareks1990
13-06-11, 13:59
aha bo przy montażu zwróciłem uwagę że wejście jest identyczne :p a czy na łączeniu tej części co jest przykręcana do bloku silnika z to drugą ( dwururko ) powinna być uszczelka ???bo ja nie mam (chodzi mi o łączenie kolektora który składa się z dwóch cześć )
a nie dostałes uszczelek do kolektora?
dareks1990
13-06-11, 14:17
dostałem ale tylko jedno to do silnika
podskocz do jakiegos sklepu z czesciami sam. i zapytaj paste uszczelniajaca do tłumikow i o paste do uszczelniania/łączenia kolektorów
ta pierwsza to taka pasta która po nałożeniu twardnieje i ogólnie uszczelnia (taka kamienna struktura sie robi)
zas ta druga to coś jak klej... lepi sie jak zywica ja miałem w kolorze purpurowym (jak wychnie to jest problem z odklejeniem ^^)
łączyłem na nich cały układ wydechowy i jak na razie nic sie nie dzieje ;]
dareks1990
15-06-11, 12:03
dziś już oddałem kolektor do spawania i będzie gotowy . Byłem u gościa od tłumików i chciał prawie 200 zł z założeniem to go wyśmiałem . ;)
o qur...!!! OSZALAŁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja dałem stówke za założenie kolektora razem z przespawaniem manżet i założeniem całego wydechu od VTi( i obcięciem końcówki rury)
dareks1990
15-06-11, 14:09
strasznie się ceni ... mówił że było by taniej jak bym założył kolektor i jakoś przyjechał do niego , tylko ciekawe jak ???? ale już oddałem do zakładu i ma pospawać i nawet nie będzie rdzewieć to że będzie trochę gorzej wyglądać to co z tego i tak nie będzie tego widać a weźmie za to 60 zł może i sporo ale chodziarz będzie dobrze pospawane :D
mi kiedys za wyciecie kata i wspawanie rurki zawołał...150zł i jeszcze chcial sobie katalizator zostawic:cool:
tak szybko jak sie tam pojawiłem tak szybko sie zmyłem
dareks1990
15-06-11, 15:57
cwaniaki myślą że znajdą frajera co się zgodzi i najlepiej żeby jeszcze się cieszyć że tak ,, tanio '' już odebrałem kolektor mam nadzieje że się nie pomylił i otwory w flaszy będą pasować i że ten kolektor zmieni coś w dolnych obrotach ...
zapytaj domingeza jak mu się widzi to co ja mam założone. Parę dni temu mieliśmy ustawkę i widział co daje kolektor i stożek.
dareks1990
16-06-11, 14:33
już pewnie w sobotę założę kolektor to sam będę mógł sprawdzić jak to chodzi ...
bo po założenia stożka to bez rewelacji jedynie to że nie mam problemu z muleniem się samochodu po przejechaniu ponad 20 km bo wcześniej na seria tak miałem .
dareks1990
18-06-11, 22:39
dziś założyłem kolektor i wrażenia spoko , dużo lepiej się wkreca na dolnych obrotach . a jak wszystko dobrze uszczelniłem pasto montersko do tłumików to jest o wiele ciszej niż było ;) jak na razie jestem zadowolony :p tylko ostatno nie wiem czemu ale na postoju łapie mi temp. chyba nie włącza się wentylator ? a może dla tego żę mam mało płynu chłodniczego :confused:
to dolej i sprawdz ? Jesli nie pomoze sprawdz czy termostat dobrze działa.
Btw. Miał być to temat odnośnie układu dolotowego w d serii i nie tylko a zrobił się śmietnik i gadka o Twoim aucie.
dareks1990
20-06-11, 14:34
wiem że może trochę zbyt dużo ten temat był o moim civiku ale chciałem się dowiedzieć więcej w sprawie dolotu i nie tylko i włośnie dzięki pomocy kolegów się dowiedziałem;) ale to ciągle były temat o dolocie do D seria .
To zaprezentuj swój nowy kolektor bo może bym się zainteresował taką modyfikacją bo dół mi spadł ;]
dareks1990
21-06-11, 09:49
zaprezentuj w sensie fotki itp. :confused:
bo naprawdę kolektor 4-2-1 poprawia duł i to znacznie wiec polecam . napisz do JARUSNET akurat sprzedaje
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.