PDA

Zobacz pełną wersję : Ile tulei ma civic?



Wojtec12345678
02-05-11, 17:25
Witam czeka mnie wymiana kilku tulei w aucie i chcę przy okazji wymienić wszystkie jakie mam dla lepszego efektu...czy mógłby mi ktoś napisać ile tulei ma mój civic na przodzie i ile na tyle?
Honda Civic 1995 r V gen Lsi D15B7
Zawieszenie bez stabilizatora z tyłu
W jednym miejscu piszą że 24 a w innym 26,chciałbym wymienić wszystkie główne

DeX19
02-05-11, 19:14
Z tyłu masz 16 sztuk, tulejek, 2 cukierki duże, 2 cukierki mniejsze, 12 sztuk tulejek. A z przodu masz staba ? bo dochodzą wtedy łączniki stabilizatora, z przodu masz 2x przeguby, 2x sworznie, 2x łączniki staba (jeśli są), i 2 tuleje na wahacz czyli 4 tuleje na przednie wahacze, plus poduszki. To chyba wszystko :rolleyes:

Wojtec12345678
02-05-11, 19:27
No ta moja seria mocno mi się wydaję że ma staba z przodu

Czyli 26 :cool:

Co masz na mysli pisząc o poduszkach ? Czyli te od silnika?

Timo-hg
02-05-11, 19:47
To samo ma EG8?

DeX19
02-05-11, 22:49
Co masz na mysli pisząc o poduszkach ? Czyli te od silnika?

Poduszki wahacza, ale tego się raczej nie wymienia :)

Co do EG8 - tego nie wiem, ale wydaje mi się że tak - ale niech to ktoś potwierdzi.

zakit
03-05-11, 12:53
co maja przeguby do tulejek?


na przednim wahaczu masz sworzen dolny zwrotnicy, 2x tulejke mala i ta wielka, do tego laczniki staba jesli ma, oraz mocowania staba. gorny wahacz ma 2 tulejki i jeden swozen, do tego dochodza poduszki silnika po 1 na strone. wiecej nie ma.

z tylu masz 2 tulejki w wahaczu do zbierznosci, 1 duzy cukierek, jeden maly + 1 tulejka, na dolnym wahaczu 3 tulejki. (+ ew mocowania staba, czyli po laczniku i gumie na mocowaniu, na strone)


wszystko policz razy 2, czyli na lewa i prawa strone i masz liczbe elementow gumowych w calym zawieszeniu. nie wydaje mi sie zebym o czyms zapomnial.

Wojtec12345678
03-05-11, 13:23
Znalazłem tu na forum takie foto:

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/OHJYVKAXGM/1.jpg

tezapl
03-05-11, 13:31
ale jak wszystkie to wszystkie czyli jeszcze:
Tuleja stabilizatora drążka zmiany biegów
Poduszka stabilizatora drążka zmiany biegów
Wkładki prawej dolnej poduszki silnika
Wkładki lewej dolnej poduszki silnika
Wkładki tylnej poduszki silnika

Timo-hg
03-05-11, 13:32
a jaki jest mniej wiecej koszt zakupu tych tulei, orientuj sie moze ktos mniej wiecej? :D

zakit
03-05-11, 14:16
mysle ze warto bylo by sie rozejzec po poliuretanach, bardziej niz po zwyklych tulejach. koszta mysle ze powinny byc nizsze niz zwyklych tulei.

Wojtec12345678
03-05-11, 15:40
ale jak wszystkie to wszystkie czyli jeszcze:
Tuleja stabilizatora drążka zmiany biegów
Poduszka stabilizatora drążka zmiany biegów
Wkładki prawej dolnej poduszki silnika
Wkładki lewej dolnej poduszki silnika
Wkładki tylnej poduszki silnika

Mi chodziło tylko o tuleje od zawieszenia :)

Wojtec12345678
04-05-11, 14:50
Przy zamówieniu muszą znać średnicę tulei od stabilizatora :)
może ktoś mi ją podać? :) mam seryjny stab
Znalazłem takie info:
18 - 51306-SR3-J00 (CIVIC 92-95, CIVIC 95-00 UK)
21 - 51306-SR3-010, 51306-SR3-000 (CIVIC 92-95, CIVIC 95-00 UK, DEL SOL 93-97)
22 - 51306-SR3-N01, 51306-SR3-N00 (CIVIC 95-00 UK, DEL SOL 93-97)
24 - 51306-ST7-000 (CIVIC 95-00 UK, DEL SOL 93-97)
Więc wg tego opisu mam 18 lub 21

I muszę podać wersje auta...czy japan czy UK ... koleś ze sklepu mówił że wystarczy jak im powiem z czego są wykonane przednie dolne wahacze, czy są żeliwne czy wygniatane z blachy ... może też mnie ktos w tym oświeci :)

sivy
04-05-11, 19:40
masz zeliwne wygniatane sa w ej9 np czyli 6 gej

Wojtec12345678
04-05-11, 20:22
Dziękuję :) a grubość staba? :)

sivy
04-05-11, 22:58
nie wiem zmierz suwmiarka;) powinien byc 19mm ale nie dam głowysobie odciąc;) - nie pamietam

DeX19
06-05-11, 11:54
Z tego co wiem, seryjny stab z EJ2 miał grubość 18mm :D

trycekfan
10-05-11, 10:59
Witam

Wie ktoś może jaki nr katalogowy dużego "cukierka" z tyłu bo niestety na tej stronce nie jest to do końca wyjaśnione:
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=15063,15065,15066,15068,15069,15 071,15072,15075,15077,15081,15083,15086,15089,1509 0,15093&npl=17ST311&_nplgrp=4&nplblk=B__2900
a nie chce strzelic sobie gola i kupic złej tulei

oto nr. VIN mojego syfika: shhmb2760yu133878

Wiem, że gdzieś to na forum widziałem, ale jak na złość nie mogę tego teraz znaleźć:(
Pewnie jak zwykle je znajdę jak mi już nie będzie to potrzebne;)

kolego sivy wiem że ty swego czasu gdzieś niedawno chyba cos wspominałeś że zakładałeś cukierki ale nie OEM tylko chyba RBI masz juz może jakies cenne uwagi na temat trwałości NOK vs OEM vs RBI bądź inne cenne uwagi itp?
Szykuje mi się wymiana i nie chcę bez potrzeby przerabiać tego tematu kilka razy;)

sivy
10-05-11, 11:28
jeszcze sa krótko jezdza zeby coś powiedziec :)
nok odpada bo obecne noki to tajlandia
oem to oem
rbi no daje rade coraz wiecej ludzi zadowolonych , oby jak najdłuzej

Wojtec12345678
10-05-11, 22:24
Zapytanie mam...rozmawiałem z moim mechanikiem który ogarnia mi auto na temat tulei...i powieział tak, że nie ma problemu z wymianą przednich tulei ale jeśli chodzi o tył to mam się zastanowić bo podobno z reguły się tyłu nie rusza tym bardziej że auto ma tyle lat....powiedział żebym się zastanowił i żebym nie narobił sobie jakichś zbędnych kosztów...wiecie coś na ten temat? czy są jakieś problemy z wymianą wszystkich tulei z tyłu?

lukasz-lukasz
10-05-11, 22:29
Zmień mechanika bo ten jest ewidentnie zmęczony swoją pracą... Lepiej jeździć z wybitymi tulejami dzięki którym koła latają po centymetr w każdą ze stron czy pomęczyć się z wymianą i mieć spokój?

DeX19
10-05-11, 22:30
ale jeśli chodzi o tył to mam się zastanowić bo podobno z reguły się tyłu nie rusza tym bardziej że auto ma tyle lat....powiedział żebym się zastanowił i żebym nie narobił sobie jakichś zbędnych kosztów...wiecie coś na ten temat? czy są jakieś problemy z wymianą wszystkich tulei z tyłu?

Wojtek to jakieś chyba nieporozumienie. Od razu Ci powiem zmień mechanika, bo coś widzę słabo ogarnia, pierwszy raz widzę coś takiego i słyszę w ogóle, że nie rusza się z tyłu tulejek, ale to niby czemu, jakieś konkretne wieści na ten temat? Osobiście nie wymieniałem tulejek z tyłu, ale z tego co wiem to raczej nie ma w tym nic trudnego, zależy jak bardzo kumaty jest mechanik, a co do tulejek, oczywiście że się ich wymienia, wybijasz starą tulejkę, można ją na prasie wycisnąć z tego co słyszałem i nową też wprasowujesz na prasie.

Wojtec12345678
10-05-11, 23:07
Chodzi o to że miejsca w których są tuleje mogą być pordzewiałe i mogą być problemy z ich wymianą...mój mechanik robi w fachu dobre 20 lat

lukasz-lukasz
10-05-11, 23:16
Problemy z wymianą 20 letnich elementów zawieszenia na pewno będą, ale jakby ich nie było to po co komu mechanicy, każdy by sobie sam wymieniał.

Wojtec12345678
10-05-11, 23:18
Problemy z wymianą 20 letnich elementów zawieszenia na pewno będą, ale jakby ich nie było to po co komu mechanicy, każdy by sobie sam wymieniał.

Też racja...tylko mi głownie chodzi o dodatkowe koszta... żeby się nie okazało że się pojawią :(

lukasz-lukasz
10-05-11, 23:28
Nie za bardzo rozumiem jakie to miałyby być dodatkowe koszta. Najlepiej dogadać się tak, że Ty płacisz za usługę czyli wymianę tulei tylnego zawieszenia, a że mechanior musi stanąć na głowie by tego dokonać to już nie Twoja sprawa, w końcu za coś słono kasuje?

Wojtec12345678
10-05-11, 23:40
No i tak chyba zrobię...a jeśli pojadę do innego to zapytać się czy mogą wystąpić jakieś problemy ? czy tylko zapytać ile by wziął :confused:

Jest to zdanie zapozyczone z fotostry-temat : Wymiana cukierków fotostory
Użytkownik który to napisał : Zielony11499

Przy serwisie na szczęście nie zerwałem żadnej śruby, wężyki od hamulca dały radę, a i z odpowietrzeniem nie miałem większego kłopotu. W tych przypadkach mogą wystąpić problemy i niewykluczone, iż będzie trzeba wyłożyć trochę pieniędzy na śruby, wykrętaki, cylinderki czy nowe przewody hamulcowe.

podejrzewam że o takie problemy może chodzić mojemu mechaniorowi

DeX19
11-05-11, 12:00
podejrzewam że o takie problemy może chodzić mojemu mechaniorowi

A wybacz, bo właśnie nie do końca zrozumiałem, o jakie problemy chodzić może Twojemu mechanikowi, tak, to są naturalne problemy, one mogą wystąpić śmiało, ponieważ śruby są już mocno zapieczałe, skoro nikt wcześniej, albo bardzo dawno temu je odkręcał, to może dojść do tego że śruba może się urwać, nie jest to wykluczone. O to chodziło, to tak, zgadzam się że mogą wystąpić takie problemy. A jeśli podjedziesz do innego, to zapytaj o wszystko, jakie problemy mogą wystąpić i przede wszystkim cena, i powiedz cenę, bo jestem ciekaw za ile wymienią. A w ogóle to co tam wymieniasz, wszystkie tulejki w zawieszeniu tak ?

Wojtec12345678
11-05-11, 12:07
Miałem w planach wszystkie 34...ale teraz się zastanawiam czy nie wymienić tylko tych które tego wymagają

Właśnie wróciłem od innego mechaniora i powedział że może się tym zająć...auto bym musiał zostawić na 2-3 dni także mówił o zapieczonych śrubach...i od tego właśnie zależy cena usługi...nie powiedział ile może to kosztować bo nie wie jak sprawa wygląda...nawet pi razy drzwi nie chciał mówić...dodał że wystarczy że jedna śruba się urwie i już go to zatrzyma na dłuższy czas...ale jest w stanie to zrobic...a jeśli krzyknie po usłudze 500 zł za wymianę to pójdę się zastrzelić:cool:

Saiti
11-05-11, 12:11
Zmień je wszystkie. Zrób raz a dobrze. Na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać!

Niestety, ale utrzymanie auta kosztuje. Za to potem jak Ci ładnie i delikanie będzie jeździł ;)

Wojtec12345678
11-05-11, 12:21
Zmień je wszystkie. Zrób raz a dobrze. Na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać!

Jestem tego samego zdania ale koszt 1300 zł na same tuleje z wymianą przeraziłby nie jednego :(


Za to potem jak Ci ładnie i delikanie będzie jeździł ;)

nie sądze abym odrazu zauważył jakąś różnicę bo mam jeszcze amory do wymiany

lukasz-lukasz
11-05-11, 22:45
Jestem tego samego zdania ale koszt 1300 zł na same tuleje z wymianą przeraziłby nie jednego :(

Zamierzasz włożyć oemy?

Wojtec12345678
11-05-11, 22:53
nie...poliuretan

DeX19
11-05-11, 23:59
1300zł poliuretanu ile sztuk ? przód/tył ?

Wojtec12345678
12-05-11, 00:08
o kasie to na Pw :p

Licze z robocizna

tezapl
12-05-11, 13:48
też mam do wymiany wszystkie tuleje i z tego co widzę to są dwie możliwości:
1) polibusze komplet 700 pln
2) energy suspension 147$ = 420 pln + nie wiadomo ile przesyłka, + 2 x duzy cukierek 260 pln
orientuje się ktoś czy będę musiał zapłacić cło? bo kuszą te ES bardzo

co o tym myślicie?

lukasz-lukasz
12-05-11, 18:53
Na jakość polibuszy grono osób się skarży więc ja bym się zastanowił. Wysyłka ES ze stanów to 50$ i na to że zostanie oclona też trzeba liczyć. W polsce można wyrwać za 700 od ręki, czasami taniej. Musisz pamiętać tylko że w zestawie master kit nie ma sporej częsci tulei tylnych, nie tylko dużych cukierków. Koszt tych brakujących w bikopurze to ponad 400zł, więc już nie jest tak kolorowo.

tezapl
13-05-11, 20:37
a co jest nie tak z gumami z polibusze? skrzypią bardzo? i czy wogóle w tym zestawie są wszystkie elementy?, ponieważ na stronie nic nie napisali

ceny wyglądają tak:
bikopur: 1300 pln
es + oem cuksy + reszta z bikopuru: 1220 pln
polibusze: 700 pln
a może jakaś inna alternatywa? noki?

także polibusze cenowo nawet w miarę. Jest gdzieś wątek aby poczytać co z nimi nie tak? bo nic nie mogę znależć. Ludzie tylko piszą ze wsadzaja bikopura ale cena jest masakryczna :/

edit
słyszałem też o tulejach mugen, gdzie je mozna kupic i w jakiej cenie?