PDA

Zobacz pełną wersję : jak kupowac Vti



stivenh
01-03-07, 19:35
witam, jade jutro ogladac vti z 93 roku w wersji sedan. Czy jest cos szczegolnego na co powienienm zwrocic uwage przy kupnie takiego egzemparza??Cze sa jakies elementy kotre pownienm dokladniej sprawdzic?? Jak sprawdzic czy VTEC dziala tak jak trzeba??
Ogolnie bylbym wdzieczny za wszelkie wskazowki bo przedwczoraj rozbilem swojego civica i potrzebene mi jest auto koneicznie.

\z gory dzieki za pomoc

mighty
01-03-07, 19:38
popatrz na stan oleju, ewentualne wycieki, ogolny stan budy itp. w sumie to, co sprawdza sie przy zakupie kazdego auta.
VTEC w B serii slychac wyraznie i czuć po przekroczeniu +/- 6tys obrotów.

Gawroon
01-03-07, 20:31
vtec załącza się ok 5200-5500. oglądając VTi w różnych ogłoszeniach zauważyłem, że często pokrywa zaworów jest od B16A1...
jak po przejechaniu się autkiem zgasisz je (gorący silnik) to po kilku sekundach sprawdz czy nie ma problemu z odpaleniem. ja tego nie sprawdziłem i potem musiałem płacic w ASO 300zł za przekaźnik a tak bym coś jeszcze stargował.
może warto by znajomy jechał za tobą i patrzył czy VTi nie puszcza chmur z wydechu?

stivenh
01-03-07, 21:17
z tym przekaznikiem to wiem bo mialem to samo w mojej hondzie ale sam zorbilem bo wystarczylo zlutowac od nowa plytke. Jade wlasnie z kolega i pomoze mi w ogledzinach.. Na stronie hondy znalalem 21 porad na co zwracac uwage przy kupnie tak ze napewno to wykorzystam. Ale nigdy nie mialem do czynienia z Vti wiec pytam.
O co dokladnie chodzi z ta pokrywa od b16a1??

Gawroon
01-03-07, 22:03
stivenh, ale przekaźnika od VTi nie da się od tak przelutować.
Byłem z tym problemem u "Pana Mietka" który przelutował już niejeden przekaźnik Hondy i stwierdził, że z tym " nie da rady". Ogólnie to z VTi jest tak, że niestety koszty utrzymania są większe w porównaniu do innych wersji.
Pokrywa B16A1 ma duży napis DOHC i mały VTEC, a B16A2 odwrotnie więc powinno być:


dohc
VTEC

na pokrywie zaworów

pozdrawiam i życze udanych zakupów :)

TENCIO
02-03-07, 04:35
mala uwaga, zakrest oborotow przy kotrych zalacza sie vtec to 5800 i jest to wartosc stala dla vti 5 i 6 gen, te obroty ktore ty przytoczyles moga byc uwarunkowane przeklamaniami licznika.a wracajac do wskazowek to zwroc uwage na skrzynie biegow, szczegolnie 3 bieg lubi zgrzytac. synchro kosztuje nowe ok 600zl koszt robocizny to 200-300zl. zgrzytanie najczesciej wychodzi przy szybkiej zmianie biegow, przy spokojnej moze nic nie slychac. inna sprawa...skrec kola max i ruszaj dynamiczniej, jak uslyszysz stukot to wiadomo...przeguby zew, akurat to nie tragedia w porownaiu z wew w vti bo te kosaztuja juz 400-500zl. wewnetrzne uslyszysz przy ruszaniu, lub zmianie biegow z lekkim uslizgiem sprzegla. wydaja charakterystyczny jednorazowy "puk", slychac pukanie rowniez po jezdzie na twardej ale nierownej nawierzchni np kostka brukowa.

siemaR
02-03-07, 09:53
stivenh, ale przekaźnika od VTi nie da się od tak przelutować.
Byłem z tym problemem u "Pana Mietka" który przelutował już niejeden przekaźnik Hondy i stwierdził, że z tym " nie da rady".

nie da rady, bo przekaźnik od vti ma 2 wałki ;) Pan Mietek naopowiadał bzdur - przekaźnik jak przekaźnik - swobodnie go przelutujesz.

Gawroon
02-03-07, 18:36
dobra dobra nie wymądrzać się tak - jak pan mietek nie dał rady to nie ma bata na ten przekaźnik. :)

cihy
20-09-07, 13:34
Hej, odgrzewam temat bo dotyczy VTI, ale piszecie glownie o Civicu, ja zas poluje na CRX Del Sol z tym silniczkiem, wszystkie tips and tricks przy zakupie mile widziane.
Dzięki

kenny
20-09-07, 19:59
vass miał takiego :)