PDA

Zobacz pełną wersję : Poprawki lakiernicze



plakon83
01-03-07, 12:33
Drodzy koledzy :piwo2:
Od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Hani coupe 95', niestety bidulka zaliczyła prawdopodobnie rów i lewy bok był lekko zdewastowany, wymieniłem drzwi i błotnik, została jeszcze maska do spasowania (przy lewym boku odstaje na około 7-10mm) i klepanie tylnego błotnika. Maski sam nie zrobię, ale z błotnikiem chyba sobie poradzę i w związku z tym mam kilka pytań:
1.Po możliwie maxymalnym wyprostowaniu błotnika należy tylko zmatowić, wyczyścić i już można nakładać szpachlę? może pod szpachlę jeszcze jakiś podkład??
2.Po nałożeniu, uformowaniu i wygładzeniu szpachli jaki podkład pod lakier??
3.Czy coś takiego http://allegro.pl/item170640108_aerograf_profi_dolny_zbiornik_fv_od_ ss_.html
nada się do lakierowania?Czy lepiej zamówić lakier i nabić w puszki?
4.Ile potrzeba lakieru na ok 1metr kwadratowy powierzchni?
5.Czy i jeśli tak to jaki lakier położyć jeszcze na główny lakier?
Zanim ktoś mi napisze, żebym użył opcji search to niech wie, że już używałem, lecz satysfakcjonującej odpowiedzi na w/w pytania nie znalazłem
z góry thx za rzeczowe odp :piwo2:

Blend
01-03-07, 13:55
1.Nie pownno się nakładać szpachli na gołą blachę. Najlepiej podjedź do sklepu lakierniczego i tam ci powiedzą czego dokładnie potrzebujesz (grunt, podkład, szpachla, lakier itd).
2.Akrylowy, wypełniający
3.Najlepiej kupić albo pożyczyć pistolet.

Lcfr
01-03-07, 15:23
wnioskuje z Twoich pytań ze lepiej bedzie jak oddasz auto lakiernikowi... i taniej moze byc i szybciej.... i chyba lepiej....

jero11
01-03-07, 18:28
1. Zmatować papierem wodnym a miejsca w których będzie goła blacha koniecznie podmalować podkładem (ja używałem podkładu akrylowego INTER TROTON koloru szarego)
2. Po nałożeniu i oszlifowaniu szpachli pomalować miejsce szpachlowane oraz głębsze rysy po szlifowaniu tym samym podkładem, a po wyschnięciu wygładzić papierem wodnym (najlepiej o granulacji 2000)
3. Do malowania podkładem użyć pistoletu lakierniczego z dyszą 1.4mm
5. jeśli samochód masz pomalowany farbą metalik to dobierasz w mieszalni zestaw (baza+lakier+utwardzacz)

Resztę wykonano w warsztacie mojego przyszłego szwagra, dlatego że nie miałem do tego warunków (komora lakiernicza), więc nie wiem ile czego.

plakon83
01-03-07, 18:51
Lcfr nie oddam auta lakiernikowi, bo jeśli mam za to zaplacić conajmniej 500-600zł to wolę już samemu spróbować te 4-5 razy, bo taki koszt mniej więcej wyliczyłem. Pytam o know-how, bo chcę to zrobić porządnie, potrafię napylać lakier i stworzyć szpachlą głądką i równą powierzchnię, nie robiłem tego nigdy na aucie stąd te pytania o kolejność i rodzaje wykonanych czynności. Poza tym kwestia finansowa jest dla mnie również ważna oraz kwestia satysfakcji z własnej roboty. Chcę zaryzykować, Jeśli wydam na to 150zł i efekt nie będzie satysfakcjonujący nie będzie wielkiej lipy, ale jeśli dam lakiernikowi 600zł za podobną robotę to mnie to zaboli. Lakier nie jest metalik, to "czarny civicowy";), myślę, że chyba do takiego dośc łatwo mi dobiorą.
dzięki jero11 i Blend za rady, a Ciebie Lcfr o nie proszę jeśli jakieś masz:)

Lcfr
01-03-07, 20:23
...........Pytam o know-how, bo chcę to zrobić porządnie, potrafię napylać lakier i stworzyć szpachlą głądką i równą powierzchnię, nie robiłem tego nigdy na aucie stąd te pytania o kolejność i rodzaje wykonanych czynności. Poza tym kwestia finansowa jest dla mnie również ważna oraz kwestia satysfakcji z własnej roboty. Chcę zaryzykować, Jeśli wydam na to 150zł i efekt nie będzie satysfakcjonujący nie będzie wielkiej lipy,.............
a a Ciebie Lcfr o nie proszę jeśli jakieś masz:)

ok.... pewnie wiec sobie poradzisz...
nie bede pisal o technologiach bo wyzej juz masz porady a przypomne tylko o 2 faktach:
- czarny "hondowski" to nie zwykły chyba a perła..... bedzie droższy....
- generalnie muszisz pamietac o umiejetnosci 'wpylenia" sie co nie jest takie latwe (chyba ze pomalujesz sam element pojedynczy)
-musisz pamietac o umiejetnym polozeniu klaru jeszcze....

lukoz
26-02-08, 13:34
Hej! Podepnę się pod temat... Na mojej Hondzie w kilku miejscach występują pęknięcia lakieru, ryski, odpryski, ubytki w lakierze (ach te kobiety... :agent: ).

http://img167.imageshack.us/img167/6412/obraz001anf3.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=obraz001anf3.jpg) http://img509.imageshack.us/img509/1098/obraz003ajt2.th.jpg (http://img509.imageshack.us/my.php?image=obraz003ajt2.jpg) http://img509.imageshack.us/img509/3120/obraz004ahw1.th.jpg (http://img509.imageshack.us/my.php?image=obraz004ahw1.jpg)

Co radzicie - próbować samemu to naprawić, czy zostawić fachowcowi? Jeśli samemu to jak za to się zabrać? A ile lakiernik może sobie policzyć za takie naprawy? Myślę także o "załataniu" dziur po antenie... Dzięki za odpowiedź!

A do lakiernika i tak się wybieram... :(

http://img167.imageshack.us/img167/8360/obraz002acp3.th.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=obraz002acp3.jpg)

Frydzio
26-02-08, 15:30
z tylu musisz wstawic reperaturke, to ok. 60zl minimum + robota blacharza, powinien sie tym zajac blacharz, pozniej lakiernik za element ok. 150-250zł a zderzak bym olał, a jak nie to caly do malowania tez jak za element

lukoz
26-02-08, 15:33
Za nadkola nawet nie mam zamiaru samemu się zabierać... Myślę o zderzakach, ale nie chcę gorzej oszpecić samochodu. Nie można tego zrobić bez malowania całego zderzaka?

Frydzio
26-02-08, 15:46
to zalezy od lakiernika, ale 90% bedzie chcialo malowac caly zderzak

sa magicy ktorzy potrafia zrobic wyorawke na masce, dachu czy zderzaku tak, ze nie widac odciecia, ale to rzadkosc. Tak rzeby sie w oczy nie rzucalo, sam nie zrobisz

sebekkk1
26-02-08, 19:34
koledzy znacie jakies adresy do tych zakładów lakierniczych??w Warszawie oczywiscie pzodrawiam

eVok
27-02-08, 08:54
koledzy znacie jakies adresy do tych zakładów lakierniczych??w Warszawie oczywiscie pzodrawiam
_________________
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10113