Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Klima - w czasie jazdy nagle przestaje chłodzić



piotrom87
30-04-11, 10:20
Witam

Mam taki oto problem: Odpalam samochód, włączam obieg zamknięty i klimę, słyszę że wszystko pracuje i ładnie chłodzi (nawet przy nawiewie ustawionym tylko na '1').
Jednak po przejechaniu pewnego odcinka drogi (czasem jest to 5 a czasem 20 km), w dalszym ciągu słyszę pracującą klimę (bo jak ją wyłączę to słychać różnicę w hałasie), jednak nie czuć już typowego chłodu ale powietrze letnie (jakby z zewnątrz). Klima nie chłodzi przez jakiś czas a później znowu zaczyna chłodzić.

I w związku z tym mam pytanie: czym może być spowodowana niniejsza usterka?

Czy to jest tak że np może się wyłączać wentylator od klimy i nie pompuje zimnego powietrza? Czy może jest to coś innego?

Dodam że czynnik klim na pewno jest w układzie (napełniany pod koniec sierpnia ub. roku- ale wtedy też kupiłem to auto i nie miałem kiedy się tym zająć - po napełnieniu usterka także występowała), zaś filtr kabinowy został wymieniony.

Civic EU7 D14Z6 2001r., klimatyzacja manualna


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

rafal
30-04-11, 10:59
Nie masz czasem nieszczelnej instalacji? Powodów może być wiele. Sprawdź wszystkie wtyczki pod maską od klimy, ponieważ może jakaś nie stykać (zaśniedziała?).

Vampir_Va
30-04-11, 21:50
Dokładnie takie same objawy miałem przy Yarisie......:D
Upalił się kabelek przy przekazniku i w czasie jazdy raz wiało mrozem, a raz nie.
Jak stykało klima pięknie chłodziła, a jak się jechało...........raz chłodziło, a raz nie :)

piotrom87
01-05-11, 10:15
Nie masz czasem nieszczelnej instalacji? Powodów może być wiele. Sprawdź wszystkie wtyczki pod maską od klimy, ponieważ może jakaś nie stykać (zaśniedziała?).

Właśnie muszę z tym pojechać na przegląd i sprawdzić szczelność. Wtyczki itp sprawdzę sam jutro i ew. przeczyszczę Kontaktem, może pomoże.



Dokładnie takie same objawy miałem przy Yarisie......:D
Upalił się kabelek przy przekazniku i w czasie jazdy raz wiało mrozem, a raz nie.
Jak stykało klima pięknie chłodziła, a jak się jechało...........raz chłodziło, a raz nie :)


Będę miał to na uwadze :) A w którym miejscu szukać tego przekaźnika?
A jeszcze mam takie pytanie w związku z tym: czy po włączeniu klimy wentylatory powinny CAŁY CZAS pracować? Bo u mnie jest tak że załączają się (oba) na ok. 10 sekund, potem kolejne 10 sekund są wyłączone i potem znowu się załączają i tak w kółko. Może to tu jest przyczyna usterki?

Krzysztof1969
01-05-11, 20:21
Wygląda z tego co opisujesz że wszystko gra. Tak dzała klima mrozi do 4 stC. Wygląda to tak pracuja wentylatory ok minuty może krocej po czym przerywają pracę za jakiś czas znów się włączają i jest to zupełnie normalne. Stan gazu itak powinieneś sprawzić ale skoro mrozi skoro sie włącza jest ok. Może słabie mrozić kiedy jest małailosć czynnika.

KOWAL ziom
01-05-11, 23:20
nie wrzuciłeś na AUTO przypadkiem...???

Krzysztof1969
02-05-11, 19:34
On nie ma wyboru ma tylko auto. Włączone lub wyłączone i to wszystko jeśli chodzi o obsługę.

piotrom87
02-05-11, 21:43
To jest klima manualna więc nie ma wyboru AUTO itp. A co do ilości czynnika to prawdopodobnie jest w układzie bo od razu po napełnieniu klima także nie działała tak jak powinna.
Dziś przeczyściłem to co mogłem ale w najbliższym czasie pojadę na pełny przegląd klimy to dowiem się czegoś więcej.

reaktor
02-05-11, 21:52
jak przestaje chłodzic to sie zatrzymaj i zobacz czy sie sprzegło załącza
chociaz nie wiem czy widac takie rzeczy w tych nowych
najeb*ne plastiku:/







Będę miał to na uwadze :) A w którym miejscu szukać tego przekaźnika?
A jeszcze mam takie pytanie w związku z tym: czy po włączeniu klimy wentylatory powinny CAŁY CZAS pracować? Bo u mnie jest tak że załączają się (oba) na ok. 10 sekund, potem kolejne 10 sekund są wyłączone i potem znowu się załączają i tak w kółko. Może to tu jest przyczyna usterki?

Działa prawidłowo

i wiatrak nie słuzy do pompowania zimnego powietrza:D

Krzysztof1969
03-05-11, 10:28
Jak słabo chłodzi to uzupełnij czynnik i będzie ok. Jak napisałem wentylatory pracuja tylko chwile wyłączają się i za jakiś czas znowu i tak w kółko tak ma być. Pisałeś o nawiewie więc jeśli nawiew będzie na 0 klima się nie włączy co też jest zachowaniem normalnym.

piotrom87
03-05-11, 17:24
Wiem że aby klima pracowała, nawiew musi być ustawiony co najmniej na pozycję '1'. Tak, jak wcześniej pisałem, zrobiłem to co mogłem, przeczyściłem to co się dało, sprawdziłem przewody, bezpieczniki, przekaźniki oraz je podociskałem. Wg mnie wszystko jest ok. Jak będzie trochę cieplej to sprawdzę działanie klimy a na jej kompletny przegląd także pojadę w swoim czasie. Więc dam znać jak czegoś się dowiem.
Póki co, dziękuję wszystkim za okazaną pomoc.

rafal
03-05-11, 20:50
Jeśli wszystko sprawdziłeś to powinno być ok. Klima tak chodzi, że załącza się i wyłącza sama tak co 5-10 sekund. Ważne jest, żeby przez cały czas leciało z nawiewów zimne powietrze, jeśli leci raz ciepłe raz zimne mimo że klima jest włączone to oznacza jakieś uszkodzenie. W przeciwnym razie wszystko jest ok i nie powinieneś się o nic martwić.

kastanazy
01-06-11, 16:17
Ciekawy problem ale sadzę ze właśnie jak będziesz na przeglądzie to powiedzą ci co jest nie tak, jakiś czas temu też mi coś dziwnego działo się z klimą to podjechałem do http://www.perfectclima.pl/ i doszli co jest nie tak.

rafal
01-06-11, 20:05
Ciekawy problem ale sadzę ze właśnie jak będziesz na przeglądzie to powiedzą ci co jest nie tak, jakiś czas temu też mi coś dziwnego działo się z klimą to podjechałem do http://www.perfectclima.pl/ i doszli co jest nie tak.

Uznam ten post za spam... Brak klientów, że taki marketing stosujecie? :D

piotrom87
24-06-11, 19:00
Nareszcie znalazłem trochę czasu żeby się zająć autem. Byłem w serwisie klimatyzacji i tam fachowiec sprawdził szczelność układu (była w porządku) i inne parametry oraz przeczyścił układ, wymienił czynnik wraz z olejem i powiedział że powinno być ok.
Temperatura z nawiewów przy włączonej klimie przed przeglądem: 11 st C., po przeglądzie 2 st. C.
Szczerze mówiąc nie wiem kiedy był robiony pełny przegląd klimy przez poprzedniego właściciela.
Cała operacja kosztowała mnie 100 zł.
Serwisant powiedział że jeśli to nie pomoże, to zwróci mi 50 zł i prawdopodobnie do wymiany będzie zawór klimatyzacji,
gdyż najwyraźniej się przycina (o dziwo nie mogliśmy go znaleźć ani w katalogu z częściami Intercars, ani Fota i jeszcze jakimś trzecim).
Póki co wieje fajnie ale zobaczymy co będzie dalej.

piotrom87
08-08-11, 19:42
Niestety problem powrócił (znów nagle przestało lecieć zimne powietrze), więc kupiłem zawór rozprężny ( używany, 100 zł + przesyłka, Allegro) i został wymieniony. Mam nadzieję, że tym razem będzie działać jak trzeba :)
Jeśli nie, czeka mnie prawdopodobnie wymiana sprężarki...

piotrom87
14-09-11, 23:25
Problemów ciąg dalszy ale PRAWDOPODOBNIE tym razem znalazłem przyczynę - wyruszając wczoraj z domu, włączyłem klimę. Chłodziła fajnie. Jednak po kilku kilometrach, jadąc nieco w cieniu zrobiło mi się zwyczajnie zimno, więc ją wyłączyłem. Po następnych kilku km znowu zapragnąłem mieć trochę chłodu w aucie - jednak tym razem, po naciśnięciu przycisku A/C (dioda się zapaliła), powietrze leciało ciepłe jak gdyby wiało tylko z nawiewu, bez udziału klimy. Jako że za chwilę dojechałem do centrum handlowego, postanowiłem obadać sytuację. Okazało się, że wentylatory pracują jak trzeba, natomiast koło od klimatyzacji ciągle stało w miejscu. Czekałem tak ok 10 min i nic się nie poprawiło. Zgasiłem i zamknąłem auto i niezbyt szczęśliwy poszedłem na zakupy. Po powrocie (za ok 15-20 min), odpaliłem auto i włączyłem klimę - działała bez zarzutu.
I w związku z tym mam pytanie: Czy rzeczywiście siada mi sprężarka i trzeba ją wymienić, czy problem leży gdzie indziej?
Wygląda to tak jakby po pewnym czasie, sprężarka zwyczajnie się 'zmęczyła'. Po odpoczynku, wszystko wraca do normy...

lajsta
08-05-12, 08:23
Skoro "kółko" sie nie kręci to być może sprzęgło klimy.
Sorry, że w tak starym temacie ale nie chciałem otwierać nowego wątku - jaka jest pojemność układ uklimy w HC VII gen?

Zrogi
08-05-12, 13:36
550

lajsta
09-05-12, 00:46
Dzięki, potwierdzone mniej więcej, bo wg katalogu, którym dysponował "lodówkarz" miało być 520. Ostatecznie okazało się, że miałem w układzie jakieś 360 (ostatnia wymiana czynnika 3 lata temu) a po napełnieniu wyświetlacz wskazał cyfrę 530.