Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : swap (samego silnik D13B2 na 1,5 ......V generacja



wieshaq
01-05-05, 01:08
Witam mam powane pytanie. musze zmienic silnik!!!

mam 1,3 D13B2 i z*****y wal korbowy.
moge zmienic na kolejny D13B2 ale moze sprobowac 1,5 90 lub 101KM. (1,6 odpada bo trzebaby z polosiami i skrzynia, noi cala reszta a na to nie mam kasy)

tu moje pytanie (bardzo powazne)

czy sam silnik 1,5 (92-95 z 3D lub coupe) plus komp z wiazka starczy?
czy przypasuje do mojej skrzyni, sprzegla, alternatora, rozrusznika i calej reszty?
co z polosiami?
jesli tak to ktory z 1,5? D15B7, D15Z1, D15B8 CZY D15B2?

Bardzo prosze o pomoc!!
pozdrawiam

LIO
01-05-05, 06:45
no jeszcze poza silnikiem to troszke osprzetu chociazby w postaci przepustnicy, wtrysków itd musisz miec :-)
Duperele przypasuja. Bierz, albo D15B7, albo D15B2, chyba ze dalej chcesz gaznik...

wieshaq
01-05-05, 10:12
myslalem ze jak sie sprzedaje SILNIK to znaczy z wstryskami i kolektorami itp. gaznika nie chce juz.
D15B7 to cuope a D15B2 to HB?
wlasnie chcialbym byc pewien ze jak juz kupie 1,5 to skrzynia bedzie NA PEWNO pasowac.
zalezy mi zeby skrzynia i sprzeglo pasowalo bo moze bylby lepszy kopniak i mniejszy koszt
bo zmienic i tak musze

[ Dodano: Nie 01 Maj, 2005 ]

Z tych dwóch to bierz D15B7. Skrzynia jak najbardziej podpasi.
Dzieki za konkretna odpowiedz
wezme co bedzie chociaz wolalbym mocniejszy. czyli od kazdego 1,5 skrzynia podpasi?

elmer
01-05-05, 12:01
Mozesz zamonotowac kazdy silnik z serii D bez zadnego problemu, zachowujac skrzynie. Najlepiej, zeby to byl jakis na OBD1 z wtryskiem, wiec do wyboru masz
D15B2
D15B7
D15B8 -> tego nie kupuj
D16Z6
D16A9 -> bardzo rzadki
D16Z2 -> nie jestem pewien czy wystepowal w OBD1

Z punktu widzenia skrzyni czy polosi nie rzutuje czy to bedzie 1.5 czy 1.6, wazne ze D-seria.

SAJENS
01-05-05, 15:24
A nie bylo roznicy w budowie polosi. Te z silnikow D15 i D16 sa chyb troszke innej konstrukcji mowie tutaj o materiale. z tego co wiem tzn co kiedys pytalem w serwisie to powiedzli mi ze na tych od 1.3 mozna jezdzic ale przy aspiracjach wciskania pedalu w podloge lepiej kupic te od wersji D15, D16 sa mocniejsze konstrukcyjnie. A tak pozatym w budowie nie ma roznicy bo ta sama seria D.
Wieshaq widze ze podchodzisz z dobrej storny do tematu.
Pozdrawiam i zycze Powodzenia przez duze "P". ;)
SAJENS

wieshaq
01-05-05, 17:51
dzieki!!
konkretne informacje - tego mi potrzeba!


Najlepiej, zeby to byl jakis na OBD1
co to jest OBD1? wiazka, komp? bo nie wiem. zawsze mialem gaznik i sie nie interesowalem :-)


Pozdrawiam i zycze Powodzenia przez duze "P".
SAJENS

Dzieki. nie zmieniam bo mam taki kaprys ale problem z walem i nie oplaca mi sie juz tego robic. jest jeszcze opcja zeby zmienic na kolejny D13B2 ale moze jak nie robi to wiekszej roznicy to wskocze w 1,5.
1,6 tez biore pod uwage ale tu polosie moga nie wytrzymac dlugi no i sprezeglo tez nie to a mam nowe wiec tez mi szkoda zaminiac znowu

a jak z urzedem i rejestracja? bo mam stary dowod z numerem silnika. trzeba robic przeglad i cos zalatwiac w urzedzie?

pozdrawiam

SAJENS
01-05-05, 18:02
Przy rejestracji jest tak: Kolega zmienial silnik w Fordzie.
Wyciagnol stary wlozyl nowy i teraz sa schody:

- Zmiana silnika na taki sam (pojemnosc i marka samochodu)
z tym nie ma wiekszego problemu zmieniasz silnik (trzeba miec na niego dokumenty zakupu, czyli trzeba udowodnic pochodzeni). Wkladasz silniczek jedziesz na przeglad koles wystawia pisemko ze wszystko jest ok jedziesz do uzedu i robia ci nowy dowodzik.

- Zmiana na silnik inny (pojemnosc, marka ta sama)
z tym jest podobnie tylko jest taka opcja ze ten panek co robi przeglad sprawdza czy buda wytrzyma i czy byly montowane podobne moca co nasz nowo wlozony silnik
Jak sie uprze moze kazac jechac na testy na homologacje (szkoda czasu i kasy)

- zmiana na silnik inny (pojemnosc, model autka)
z tym poczatek jest podobny z tym ze wchodza w gre zmiany konstrukcyjne czyli (czesci na ktorych jest zamontowany silnik np. przejsciowki do uchwytow), testy przeciazeniowe, testy trakcyjne, prawdopodobnie na 60% autko skierowane jest na testy homologacyjne zeby nie bylo ze koles jak wyjedzie z przegladu silnik mu wypadnie itp.

Takze trzeba sie zastanowic jak to zrobic i zaznaczam ze trzeba sie niezle starac przy zmianie np z 1.3 na B18C.. itp. Wieshaq to tak jak bys sie chcial porwac na cos wiekszego :)

Opisalem to tak troszeczke jak by ktos chcial wiecej informacji to moge podpowiedziec bo dosyc dokladnie sie dowiadywalem i polskie realia to poleskie realia. A niby jestesmy w UNI :)

SAJENS

wieshaq
01-05-05, 18:15
to moze wsadze 1,5 i przeglad zalatwie jak zwykle :-) czyli profit dla pana Janka za dodatkowa usluge :-)
tak na marginesie z rejestracja spodziewam sie wiecej problemow niz z przekladaniem silnika.

SAJENS
01-05-05, 18:19
Jesli chcesz profit dla pana Janka to najlepsze rozwiazanie bo mlao kto na to patrzy gorzej jak Pan janek sie zwolni :) albo przyjdzie chec odsprzedazy autka.
Jeszcze jest mozliwa ze pan Marek ma punktaki z czasow sprowadzania autek z niemiec :) Na przebicie patrza tylko jak autko zjezdza z zagranicy a tak jak krajowka jest to nie patrza wazne tylko zeby wyczyscic silnik a nie na brod bic inny numer :)
Znam takich a pozniej sie dziwia ze autko stoi na panstwowym parkingu pod hmurka.
Pozdro sAJENS

wieshaq
01-05-05, 18:23
profit dla pana janka to przy tym przegladzie po przelozeniu silnika ale urzad wolalbym miec zaltwiaony oficjalnie zeby w przyszlosci nie zalowac

SAJENS
01-05-05, 18:25
Swiete slowa :) :twisted: :twisted: ;) :wink: :!: :!: :!: :idea: :idea: :idea: :D

emg
01-05-05, 21:28
przy zmianie pojemności badanie TYLKO w okręgówce, a najpierw do wydz. komunikacji po skierowanie na badania, ileś podań załączników, później przegląd, z powrotem do wydziału i już w ciągu miesiąca masz załatwione

marcin_mlody
17-01-08, 23:50
zastanawiam się poważnie nad zmianą mojego silnika d13b2 na jakiś silniczek d14 ale na wtrysku. Napewno bak idzie do wymiany, komp, i wiązki ... zastanawiałem sie czy skrzynia z d13 podeszłaby do d14 i wydaje mi się że to akurat najmniejszy problem... Najgorsze jest to że nie wiem co z wiązką, czy jest potrzebna tylko wiązka silnikowa czy to już grubsza sprawa typu "cała do stacyjki z kluczykiem"

NFS
18-01-08, 23:43
bak niekoniecznie. podpasuj sobie pompe zewnetrzna od jakiegos auta na wtrysku.

sadam
19-01-08, 00:32
niezly odkop.zapomnij o d14, wstaw sobie d15, bedzie duuuuuzo prosciej i z lepsza perspektywa na dalsze mody

marcin_mlody
19-01-08, 18:15
Jeżeli chodzi o dalsze mody to planuje w dalszej przyszłości jakiś silnik z B serii... Chodzi mi poprostu o cos nowszego od mojego d13 bo juz jest totalnym klopsem ;/

felippe
24-01-08, 16:44
ja planuje podobna przekladke gdzies w okolicach wiosny. czytalem tutaj na forum ze trzeba jeszcze dokupic pompe paliwa poniewaz ta w d13 jest mechaniczna a w d15 elektryczna. to fakt ?

Pati
24-01-08, 18:23
a czytałeś te 10 tematów które było o swapie z 1,3 na cokolwiek innego?

felippe
24-01-08, 19:54
pewnie ze czytalem, tylko ze chcialem otrzymac jedna konkretna odpowiedz na temat czesci jakie trzeba skompletowac zeby zrobic swapa. tyle