Zobacz pełną wersję : skrzynia biegów do d14z6
Witam
Po wizycie u mojego zaufanego mechanika dostałem nieciekawą informacje,że moja skrzynia nie wygląda za dobrze.Myślałem do tej pory,że to tylko łożyska na wałku,ale mechanik stwierdził,że wygląda mu to po jeździe na coś poważniejszego...Poinformował mnie też,że jeżeli uszkodzone są koła,mechanizm róznicowy czy inne drogie rzeczy nie ma sensu pachać się do naprawy,bo nowe części są piekielnie drogie i trudno dostępne i najlepiej kupić używaną skrzynię w dobrym stanie...:(
Mam więc kilka pytań odnośnie tej skrzyni,czyli po pierwsze jaka skrzynia tam pasuje?Czy były modele późniejsze civica,gdzie montowano ten sam typ skrzyni biegów?Czy np. z civic 1.7 cdti skrzynia będzie pasować do benzyny 1.4?czy macie namiary na jakiegoś pewnego sprzedawcę tego typu części?!
Bardzo dziękuje za ewentualną pomoc..:o
hm, a na jakiej podstawie Twoj mechanik stwierdzil, ze cala skrzynia jest do wymiany? jakies objawy sa, oprocz tradycyjnego grzechotania lozysk?
skrzynia huczy,podczas zdejmowania nogi z gazu strasznie szumi i terkocze...wymieniłem olej w styczniu i opiłków metalu nie było w starym,klarowny był.Po wciśnięciu sprzęgła cichnie znacznie....mechanik na pewno jest uczciwy i z 30 letnim doświadczeniem...mówi,że jak zdejmie skrzynię i będzie awaria czegoś poważniejszego to nie ma sensu ładować w to pieniędzy...nie mam doświadczenia w takich wymianach,a tym bardziej zakupach...troszkę się załamałem,boauto w kredycie,a boję się,że to mnie może strasznie pociągnąć...
Od 1.7 ctdi nie bedzie pasowala, bo tu sa dlugie dieslowskie przelozenia, a dwa to jest zupelnie inny silink. Szukaj uzywki od 1.4 lub 1.6 - mozna niedrogo dostac..
a czy ktoś ma chociaż oznaczenia-symbole łożysk do tej skrzyni biegów,a zwłaszcza symbole 2 łożysk na wałku sprzęgłowym?
http://trebit.pl/allegro/civic/civic_bear.jpg
Dwa, główne łożyska wałka sprzęgłowego Twojej skrzyni.
Pomogłem?
Ntn sc05a61
ntn sf05a84
Olej takiego mechanika co każe skrzynie wymienić... P co ładować się w koszta? W tych silnikach padają dwa łożyska wałka sprzętowego. Rem z JHM w warszawie wymieni Ci je za 750 zł chyba. Poszukaj go w google. Zna się na hondach.
Sam już to przechodziłem z tym silnikiem i również proponowali mi wymianę wszystkich łożysk za 1500 zł...
Słuchaj megik06, w maju lub najpóźniej na początku czerwca będę mieć do sprzedania skrzynię ze swojego samochodu Civic 2004 D14Z6. Samochód ma przebieg 127kkm, miała na akcji serwisowej wymienione wszystkie łożyska w salonie firmowym Hondy. Było to przy przebiegu 80kkm, więc niedawno. Skrzynia jest jeszcze w samochodzie i byłaby możliwość sprawdzenia. Będę sprzedawać ponieważ rozpocząłem projekt SWAPu silnika na K20A3 160 KM.
Silnik D14Z6, skrzynia i reszta osprzętu będą mi zbędne. Jak jesteś zainteresowany pisz na prv.
http://trebit.pl/allegro/civic/civic_bear.jpg
Dwa, główne łożyska wałka sprzęgłowego Twojej skrzyni.
Pomogłem?
Ntn sc05a61
ntn sf05a84
tak,pomogłeś...ja daje auto do mechanika,dlatego mimo wszystko wstrzymuje się z deklaracjami,bo najpierw sprawdzam dostępność części,a potem chcę auto oddać do zdiagnozowania przyczyny...
Olej takiego mechanika co każe skrzynie wymienić... P co ładować się w koszta? W tych silnikach padają dwa łożyska wałka sprzętowego. Rem z JHM w warszawie wymieni Ci je za 750 zł chyba. Poszukaj go w google. Zna się na hondach.
Sam już to przechodziłem z tym silnikiem i również proponowali mi wymianę wszystkich łożysk za 1500 zł...
spoko kolego,gdyby Rem miał warsztat w zasięgu 50-100km to bym na pewno tak zrobił,ale mieszkam w Świdnicy,a to 600km od Wawy...choć jak czytałem Twój post a propo naprawy skrzyni i problemach z nią związanych po naprawie u REma,a z Lublina do warszawy to troszkę km,to warto byś dopisał,jak się ta historia skończyła...:rolleyes:
dzięki i pozdrawiam
w sumie to dowiedziałem się,że w hondzie oferują jakieś osłony na te łożyska,a w albeo o tym nie wspominali...może ktoś wie co to za osłony na łożyska o o co z nimi chodzi??!!poza tym z tego co wiem,przy zdejmowaniu skrzyni dobrze jest wymienić uszczelniacz...tylko,że w hondzie powiedzieli,żę jest na lewą i prawą stronę...dlatego jak ktoś ma doświadczenie z taką wymianą to może by coś poradził...:o
Osłony na łożyska? Łożysko jest albo zamknięte albo otwarte. Może chcą ci wsadzić właśnie zamknięte a skasować jak za magnetyzery?
poza tym z tego co wiem,przy zdejmowaniu skrzyni dobrze jest wymienić uszczelniacz...tylko,że w hondzie powiedzieli,żę jest na lewą i prawą stronę...
Tak, uszczelniacze są na prawą i lewą stronę bo różnią się średnicami. Ja w swojej przy wymianie łożysk wałka sprzęgłowego nie ruszałem uszczelniaczy. Przy przebiegu 239kkm zaczęła mi się pocić prawa strona, ta bliżej tłumika. Jeśli to nieduży koszt warto wymienić niż gubić olej :)
Niestety nie wiem o jakie osłony chodzi - ja w swojej nie zakładałem żadnych bajerów.
Pietrek215
13-05-11, 08:49
Samochód ma przebieg 127kkm, miała na akcji serwisowej wymienione wszystkie łożyska w salonie firmowym Hondy. Było to przy przebiegu 80kkm, więc niedawno. Skrzynia jest jeszcze w samochodzie i byłaby możliwość sprawdzenia.
Przy przebiegu 239kkm zaczęła mi się pocić prawa strona, ta bliżej tłumika.
Robert to ile w końcu masz przelatane ? :p
Mowa o dwóch autach.
Srebrna Civic 1.6 16 V była z 2001 roku - w niej wymieniałem sam łożyska i sprzedałem samochód z przebiegiem 239kkm
Teraz mam Civic 1.4 z 2004 (niebieski, patrzcie inne posty gdzie jest mowa o SWAP-ie silnika na K20A3) i ta lalunia była w serwisie na wymianie łożysk. Aktualny przebieg 127kkm i wciąż rośnie :)
Po lewej stronie widać laleczkę 1.4 D14Z6 z 2004 roku
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?108772-Civic-2004-D14Z6-SWAP-na-K20A3-160-KM
która świdnica? koło zamościa?
Podłączę się pod temat.
Czy możliwe, że luz mechanizmu różnicowego kasuje się po dojściu silnika i skrzyni do temperatury pracy?
Męczę się od długiego czasu z szarpaniem podczas ruszania na zimnym silniku. Jak się zagrzeje to szarpanie znika. 15kkm temu wymienione sprzęgło, świece, wyregulowane zawory, błędów elektroniki nie wyrzuca. Cholera mnie bierze, bo nie wiem co się dzieje.
Według mnie mało prawdopodobne. Chodzi Ci o wstrząsy przodu samochodu przy niskich obrotach i wolnym puszczaniu sprzęgła? Napisz coś więcej na ten temat szarpania.
Ile masz przejechane? Dlaczego wymieniałeś sprzęgło? Czy przed wymianą obserwowałeś takie same objawy?
Czasami stuki przy ruszaniu są źle interpretowane że to uszkodzenie łożysk skrzyni. Warto sprawdzić osłonę katalizatora czy nie przerdzewiała i i się nie obija.
Według mnie mało prawdopodobne. Chodzi Ci o wstrząsy przodu samochodu przy niskich obrotach i wolnym puszczaniu sprzęgła? Napisz coś więcej na ten temat szarpania.
Ile masz przejechane? Dlaczego wymieniałeś sprzęgło? Czy przed wymianą obserwowałeś takie same objawy?
To są właśnie wstrząsy i charakterystyczne "du du du" całego napędu przy próbie delikatnego ruszania - przy sprzęgle odpuszczonym na pół stanu. Jak silnik się zagrzeje defekt znika.
Obecny przebieg 100500km, sprzęgło wymieniane dokładnie z tego samego powodu. Przez jakieś 8kkm (6 miesięcy było dobrze), po tym wszystko wróciło.
Mam to samo w D14Z6 z 2004 r. przy przebiegu 128kkm, to samo też miałem przy tym srebrnym D16V1 z 2001 r. W sreberku cośtam próbowałem modzić. W pierwszej kolejności zacząłem od przedniej poduszki silnika bo była oberwana - zapłaciłem za nią 150zł i niestety nie pomogło. Żeby nie ładować się w koszty zacząłem sobie myśleć skąd może się brać to "du du du" przy jeździe na półsprzęgle. Wykminiłem sobie, że to tarcza sprzęgłowa nierównomiernie dolega (sprężynki pewnie coś się rozjechały) i dlatego silnik skacze. Jaka jest na to moja rada? Zacząłem dodawać więcej gazu ruszając na półsprzęgle :) Tak samo rozwiązuję problem w D14Z6.
Niedługo będę mieć serduszko K20A3 w swoim dziadkowozie 5D i mam nadzieję, że w tym przypadku skutkiem ubocznym ruszania będzie tylko pisk opon i biały dym ;-)
Wracając do tematu, proszę o wypowiedź na temat mojej interpretacji dolegliwości ArtB. A propos, jak
Obecny przebieg 100500km, sprzęgło wymieniane dokładnie z tego samego powodu. bardzo było zużyte sprzęgło? Jaką grubość ma nominał i ile miało Twoje?
Wracając do tematu, proszę o wypowiedź na temat mojej interpretacji dolegliwości ArtB. A propos, jak bardzo było zużyte sprzęgło? Jaką grubość ma nominał i ile miało Twoje? Niestety nie jestem w stanie ocenić jak bardzo było zużyty poprzedni komplet. Pamiętam jedynie tyle, że kilkukrotnie przy ostrym ruszaniu pojawiał się charakterystyczny dla zużytego sprzęgła pisk.
Obecnie nauczyłem się po części żyć z przypadłością mojej hondy. Zaraz po starcie dostaje kilka przegazówek i ruszam z większym gazem. Ciekawe jest to, że na wstecznym szarpanie się nie pojawia.
Jak będę miał trochę więcej wolnych środków zapłacę specjalistom za dokładną diagnozę. Do tego czasu muszę jakoś żyć z tym wku... defektem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.