PDA

Zobacz pełną wersję : błąd 43



civicvtec1
27-04-11, 14:53
Witam,
Panowie mam od jakiegoś czasu w ek4 taki błąd czyli układ paliwa lub jego obwód. Co może byc skopane? Sonda nowa, wtryski nowe, krokowy czyszczony, filtr paliwa nowy. Objawy są takie że jak auto pracuje na wolnych obrotach to najpierw chodzi nierówno pomiędzy 500 -800 obr. Takie szybkie falowanie jakby jakis ostry wałek tam był. Po chwili obroty sie stabilizują, powolutku sie podnosząc (nic nie faluje) do 1000 obr. nagle znowu spadek i falowanie i tak cały czas...:confused:

skolopendra
27-04-11, 22:13
bardzo często to padnięta sonda

civicvtec1
28-04-11, 13:21
tylko właśnie to nie jest sonda, kupiłem nową i jest to samo :/ Dodam że był zmieniony kolekor ssący. Czy przy jakiejś drobnej nieszczelności w kolektorze mogą byc takie objawy?

skolopendra
28-04-11, 13:26
to może złe wtryski?

civicvtec1
28-04-11, 15:25
Też raczej nie bo to już 3 kpl który zmieniłem. Świece nowe, aparat sprawdzony, nowa kopułka, palec i cewka, kable nowe vms.

skolopendra
28-04-11, 15:48
a świece jak wyglądają po wykręceniu?

civicvtec1
28-04-11, 16:01
elektrody są jasne. Na gwincie jest troche czarnego osadu. Wszystkie wyglądaja tak samo

6h057
02-05-11, 14:05
ja bym tez się przyłaczył do pytania i trochę wniósł z mojej strony:) mam ten sam bład w jajku V gen. po mpfi, jakis czas po zrobieniu mpfi zaczął się check zapalać i był spadek mocy potem wymieniłem sonde i jak ręką odjął, minął niecały rok i znowu to samo, co może wpływac na to że sonda tak szybko pada:/ w tej chwili mam wałek d15b2, 4-2-1, strumienica, dolot zimnego powietrza ze zderzaka i chodziło to *****iście jak na 1.3 do teraz:/

malinkie
02-05-11, 18:42
strumienica
U mnie właśnie po wywaleniu strumiennicy przestał się zapalać check, bo też tak miałem że przy stałej prędkości się zapalał. Pomogło to na jakieś pół roku, bo w lutym znowu mi się zapalił i potem jeszcze parę razy, ale też nie za każdym razem. Moja sonda ma rok czasu(kupiłem nową) i nie wiem czy to ona ma takie humory czy coś innego. Ostatnio zmieniałem silnik też na 1.3 i narazie spokój.

6h057
02-05-11, 19:45
ale myślę że akurat strumienica nie ma tu nic do rzeczy bo jest już poza sondą, u mnie zanim założyłem strumienice już się to działo

a jak założyłem 4-2-1 i strumienice to nagle się naprawiło i nie świecił jakieś 3 tygodnie i teraz znowu

malinkie
02-05-11, 19:51
ja też jak wrzuciłem 4-2-1 to się na trochę naprawiło:)

6h057
03-05-11, 13:39
no to popieprzone to wszystko jest i najgorsze że nikt nie potrafi udzielić odpowiedzi na problem:D

skolopendra
03-05-11, 13:43
jakis czas po zrobieniu mpfi zaczął się check zapalać

pewnie gdzieś po drodze był błąd


i najgorsze że nikt nie potrafi udzielić odpowiedzi na problem

nikt nie będzie wiedział co tam zepsułeś po drodze

6h057
03-05-11, 16:17
wszystko jest git;) to jakieś siły nadprzyrodzone mi tam psują:P

malinkie
a uszczelke pomiędzy przepustnice a ssący miałeś oryginalną?

malinkie
03-05-11, 17:29
no ja nie rozkręcałem kolektora ssącego więc pewnie siedzi jeszcze oryginalna uszczelka, a co obstawiasz że łapie powietrze lewe?

6h057
03-05-11, 17:40
bo ja swoją robiłem sam bo nie miałem, i widze że względem oryginalnej mam troche więcej otworów:) no ale u ciebie nie ruszane i tez sie piepszy więc pewnie to nie to. Teraz zamówiłem uszczelke i sonde i zobacze co sie bedzie działo za rok;) a która sonda lepsza ta z izolowaną masą czy puszczaną na obudowe czy jakos tak?

malinkie
03-05-11, 17:52
Która lepsza to nie wiem, ja mam taką http://www.e-ngk.pl/oza624e4-sonda-lambda-uniwersalna-1952-p-9.html
a sprawdzałeś kiedyś napięcie sondy jak zapala Ci się check? Ja jak kiedyś sprawdzałem to chwile przed zapaleniem checka zauważyłem, że napięcie praktycznie się nie zmienia, jak by się sonda zawieszała, a przy zapalonym błędzie napięcie się zmieniało ale nie wiele. Można by jeszcze sprawdzić przekaźnik pompy paliwa, filtr paliwa.

6h057
03-05-11, 19:31
no ja też taką zamówiłem, filtr paliwa kupiłem nowy więc raczej odpada, przekaźnik sprawdzałem przy mpfi ale to raczej tez odpada bo pewnie w ogóle by nie pompowało paliwa jakby był skopany, napięcie mierzyłem ale to na pierwszej oryginalnej ale juz nie pamiętam jakie było, ciekawe tez czemu akurat błąd 43 "Układ paliwa lub obwód" a nie jakiś błąd gdzie występuje słowo "sonda";) ale skoro wymiana sondy pomaga to musi byc ona, tylko dlaczego tak szybko pada, przecież spaliny jej nie powinny szkodzić:)

malinkie
03-05-11, 19:44
Ja też chciałem kupować 2 sondę bo mnie wkurzał ten błąd, ale narazie nie wyskakuje (oby już tak pozostało). Z drugiej strony to jak by sonda padła to chyba by były jeszcze jakieś inne objawy, albo by się błąd cały czas palił.

6h057
03-05-11, 22:05
a auto na mocy nie straciło?

malinkie
03-05-11, 22:28
u mnie nie zauważyłem żeby było słabsze.

6h057
04-05-11, 16:08
no bo u mnie chociaż teraz check sie też nie zapala, ale auto jest słabsze i to czuć, wtedy też tak miałem, chyba sonda czasem załapywała i czasem było ok a później to już cały czas zamułka, to u ciebie jakby troche inny ten błąd skoro mocy nie tracisz:)