Zobacz pełną wersję : Sprzęgło...zmiana z 200 na 212 ?
Witam, interesuje mnie taka zmiana...chciałbym poznać zalety takiej przekładki oprócz tej jednej podstawowej, tańsze i łatwiej dostępne sprzęgła ;)
poszukaj bo było wiele razy
z tego co wiem sprzęgło 212 jest wytrzymalsze od tego 200 no i co najważniejsze dużo tańsze
Wcale nie jest takie dużo tańsze.
Dla mnie jedyna podstawowa różnica to taka, że wszystkie aftermarketowe sportowe sprzęgła są pod 212mm.
dużo nie dużo - pojęcie względne ;) dla mnie wyznacznikiem też była panująca opinia o większej wytrzymałości sprzęgieł 212mm - nie wiem czy to prawda ale zdecydowałem się na zamianę...
Ja tak zmieniałem i polecam. Chociażby ze względu na to, że Exedy nie dostaniesz w mniejszym rozmiarze niż 212 w sensownej cenie. Do tego oczywiście zmiana koła zamachowego (polecam lekkie odchudzenie).
skolopendra
27-04-11, 22:38
taniocha
http://allegro.pl/kompletne-sprzeglo-exedy-honda-civic-haparts-i1569219272.html
kuba_guzik110
28-04-11, 12:38
do tego czym wieksza powierzchnia tym sprzęgło mniej sie grzeje, i lepiej klei :)
skolopendra
28-04-11, 13:35
od 130-140km
200mm starcza w zupełności
a jak ktoś woli wersję ekstremalną niech pakuje spiek
kuba_guzik110
28-04-11, 15:05
no oczywiście ze wystarczy ale chciał poznać zalety wiec mu je przedstawiłem :)
do tego czym wieksza powierzchnia tym sprzęgło mniej sie grzeje, i lepiej klei :)
dlaczego mniej sie grzeje? przeciez skoro jest wiekszej srednicy to na obwodzie ma wieksza predkosc od miejsca blizej srodka wiec co za tym idzie szybciej ociera o docisk i kolo. Druga sprawa ze szybsza predkosc to lepsze chlodzenie ale mysle ze wieksza tarcza utrzymuje jednak wieksza temp. Podstawowa zaleta wieszkego sprzegla to wlasnie raczej wytrzymalosc.
Podepnę się pod temacik :)
Miałem mieć sprzęgło za free, ale okazało się dosyć kiepskie :( I zastanawiam się czy nie zmienić na 212 i lekki zamach, bo podobno dużo tańsze, tylko też gdzie ? :)
Od czego dokładnie mam szukać tego większego sprzęgła ? D16Z6 ? I jakie jeszcze inne aby to miało ręce i nogi ? Mój silnik to D14Z2
dlaczego mniej sie grzeje? przeciez skoro jest wiekszej srednicy to na obwodzie ma wieksza predkosc od miejsca blizej srodka wiec co za tym idzie szybciej ociera o docisk i kolo. Druga sprawa ze szybsza predkosc to lepsze chlodzenie ale mysle ze wieksza tarcza utrzymuje jednak wieksza temp. Podstawowa zaleta wieszkego sprzegla to wlasnie raczej wytrzymalosc.
a wiesz o tym ze wieksza powierzchnia=szybsze oddawanie ciepła?
a to sprzęgło jest większe 200/212? Przyznam się ze miałem w ręku tylko koła zamachowe i były identyczne tylko różnica odległości miedzy tymi ząbkami ustawiających sprzęgło była inna wlasnie o te 12mm
zamachy roznia sie tylko powierzchnią stykową pod tarcze sprzegla. poztym niczym
to sprzeglo ma 200 lub 212mm.
zamachy roznia sie tylko powierzchnią stykową pod tarcze sprzegla. poztym niczym
to sprzeglo ma 200 lub 212mm.
roznia sie tez rozstawem srub ,
najlepiej od d16z6
tak właśnie myślałem :)
roznia sie tez rozstawem srub
czyli co zamach 212 mm, nie będzie pasił do d14z2 bo inny rozstaw ??? :) czy coś źle zrozumiałem ?
nie no sprzegło 200mm nie wejdzie na zamach 212
nie no sprzegło 200mm nie wejdzie na zamach 212
źle zrozumiałeś co napisałem :) chce zmienić cały komplet (sprzęgło+zamach) z 200mm na 212mm, bo podobno są tańsze sprzęgła. I pytałem od czego kupić sprzęgło oprócz d16z6 aby było najtaniej ale chyba sivy odpowiedział na pytanie , tak mi się wydaje :D
no to napisałem ze jak kupisz komplet to wejdzie :D
ale generalnie pomysł bez sensu sprzegło wymienisz najwyżej raz w zyciu wiec nie wiem po co to kombinowanie
jak tylko na cenie ci zalezy
sam sprzedawałem niedawno prawnie nowe OEM HONDA za 150zł w serwisie chyba z 1100 kosztuje
wiec mozna kupic bardzo tanio na forum
tylko na cenie ci zalezy
no to jak na cenie zależy to czemu mam nie kupić i wybrać tego tańszego, a jeszcze do tego chętnie kupię lekki zamach już zrobiony (odelżony) czyli jak bym miał zapłacić drożej za 200mm to w tej samej kasie będę miał sprzęgło + lekki zamach :D tak sądzę :)
Przykład:
200mm:
sprzęgło 500 zł
lekki zamach 150 zł - 650 zł
212mm:
sprzęgło 350
lekki zamach 150 - 500 zł
Ceny zupełnie przykładowe aby zobaczyć porównanie :)
rob jak chcesz jak dla mnie zabawa w lekki zamach przy 1.4 to strata kasy
od d16z6 bedzie pasowac
rob jak chcesz jak dla mnie zabawa w lekki zamach przy 1.4 to strata kasy
od d16z6 bedzie pasowac
dzięki za odpowiedzi :) zapomniałem dodać że jeszcze skrzynka od noblessa wpadnie w przyszłości niedalekiej :)
Lekki zamach sobie daruj - w normalnie użytkowanym samochodzie to wrzód na tyłku.
MarianoItaliano
08-01-14, 13:16
Lekki zamach sobie daruj - w normalnie użytkowanym samochodzie to wrzód na tyłku.
A to czemu? Ja już prawie dwa lata jeżdżę z lekkim zamachem w D14 jako daily car i nie widzę minusów. A jeżdżę dużo zarównk po mieście jak i w dalsze trasy np 500 kilometrów.
rob jak chcesz jak dla mnie zabawa w lekki zamach przy 1.4 to strata kasy
Strata kasy bo ?
Lekki zamach sobie daruj - w normalnie użytkowanym samochodzie to wrzód na tyłku.
Wrzod na tylku bo ?
Od 4 lat jezdze na lekkim zamachu i uwazam to za jedna z najlepszych modyfikacji jaka dokonalem. Jesli wypisujecie takie teksty wypadaloby poprzec to chociaz jednym zdaniem wyjasnienia a nie bezmyslnie klepac.
Zreszta jest juz temat o lekkim kole zamachowym i kolejne spamowanie czy to strata kasy, wrzod na tylku, czy ekstra modyfikacja nie jest raczej tutaj potrzebne.
Miałem seryjny zamach w EJ, potem odelżony, na koniec wróciłem do serii, szczerze? Dla mnie wsio ryba, zmieniłem na serie tylko dlatego że zmieniałem sprzęgło a trafił się klient na odelżony, są pewne różnice, ale to jest troche jak z dolotem i stożkiem, trzeba tego spróbować, a czy Ci będzie odpowiadać taka charakterystyka zdecydujesz po pewnym czasie użytkowania.
D16Z6 ? I jakie jeszcze inne aby to miało ręce i nogi ? Mój silnik to D14Z2
Chyba nikt pytania nie zrozumiał :D hehe co do zamachu już zdecydowałem bo jeździłem w dwóch autach z taka opcją i nie widziałem minusów, hmm a plusy ? A z opinia jest jak z dupą :) każdy ma swoją :)
Czyli jak kupię zamach 212mm to mogę śmiało kupować zestaw sprzęgła EXEDY HCK2026 i wrzucać do D14Z2 ? :)
skolopendra
09-01-14, 07:07
w normalnie użytkowanym samochodzie to wrzód na tyłku.
bzdura
reszta jw...
bzdura
OK, to w takim razie odpowiedzcie mi na jedno proste pytanie - skoro lekki zamach daje same korzyści, to dlaczego nie jest montowany seryjnie?
Konstruktorzy celowo dają cięższe koło aby pogorszyć osiągi swoich samochodów?
Z tego co zauważyłem u siebie bezpośrednio po zamontowaniu lekkiego koła, to:
- minimalnie większe drgania silnika na biegu jałowym
- samochód rozpędza się lepiej na 1,2 i trochę na 3 biegu
- na 4 i 5 jest wyraźnie słabszy
- przy całkowicie załadowanym samochodzie (w moim przypadku 3 dorosłe osoby + duży bagaż) wyraźnie wzrasta spalanie na trasie, bo aby utrzymać rozpęd na wzniesieniach trzeba dusić znacznie więcej gazu.
Zaraz pewnie odpiszecie, że u Was nie ma absolutnie żadnych skutków ubocznych - tylko same plusy, ale OK... ja się z Wami kłócić nie mam zamiaru.
U mnie pewnie wpływ na ww. objawy miały wybuchy na słońcu, a nie lekkie koło...
wpisz w google frazę "lekkie koło zamachowe"
minus jest taki ze silnik traci energie kinetyczna zgromadzoną w kole zamachowym. a z tego na nasze oznacza to że cięższy zamach pozwala utrzymać samoczynnie dłużej obroty silnika, innymi słowy nie zwalnia tak jak na lekkim kole.
w praktyce chodzi o to ze płynniej sie jedzie samochodem z cięższym zamachem. z lekkim każde muśniecie gazu, nawet najmniejsze jest odczuwalne. samochód lepiej reaguje na gaz itp. wiadomo, że nie łamie karku czy coś - żeby zaraz ktoś nie zaczął mnie cisnąć ze bzdury gadam, ale ogólnie lekki zamach jest troszkę "inny" w prowadzeniu auta.
jak na moje to należy się samemu przekonać czy warto czy nie. nie każdemu może się spodobać jazda na lekkim kole. nie są to takie straszne pieniądze żeby nie spróbować.
dla porównania, wsiądź na motor i zobacz jak tam pracuje gaz, jaka jest reakcja na dodanie i odpuszczenie gazu, zarówno na biegu jak i na luzie. w motorach nie ma koła zamachowego.
Mozesz.
konkret :) takie odpowiedzi lubie :) LUBIE TO !
Michal jakiej wagi miales to kolo ? Moze mocno przesadziles z waga ?
Tak samo jak smieszne sa opowiesci ludzi, ze auto ma lekkim zamachu gasnie jak sie wlaczy klime, ze mocno faluje na wolnych obrotach czy przygasa podczas wyrzucania na luz, czasami warto sie zastanowic czy z reszta auta, krokowiec, uklad zaplonowy, paliwowy jest wszystko ok a nie klepac bzdury, ze to przez lekki zamach :)
Moze w Twoim przypadku bylo podobnie ?
Ja mam kolo 4.7kg autem zaladowanym w dwie osoby i drugi silnik w bagazniku cisnelismy A2 non stop stale 190-200 przez cala droge z Konina do Lodzi bez problemow czy to z gorkami itp, jak jade pod gorke to rowniez nie musze dusic gazu mocniej niz na seryjnym kole i nie zgodze sie, ze auto na 4 i 5 biegu jest wyraznie slabsze, w moim przypadku jest duzo elastyczniejsze na tych biegach niz przy seryjnym kole. V-max sie nie zmniejszyl, auto na klimie jakos nie gasnie, obroty nie faluja, kurde naprawde moje auto jest jakies dziwne i popsute bo sie nic nie dzieje jak u innych w sprawnych autach, ktore na lekkim kole faluja i gasna po wlaczeniu klimy :D
na lekkim kole faluja i gasna po wlaczeniu klimy
miałem w dwóch autach i też nie zauważyłem aby auto przygasało i / lub gasło :) więc nie wiem o co kaman :D
Michal jakiej wagi miales to kolo ? Moze mocno przesadziles z waga ?
Tak samo jak smieszne sa opowiesci ludzi, ze auto ma lekkim zamachu gasnie jak sie wlaczy klime, ze mocno faluje na wolnych obrotach czy przygasa podczas wyrzucania na luz, czasami warto sie zastanowic czy z reszta auta, krokowiec, uklad zaplonowy, paliwowy jest wszystko ok a nie klepac bzdury, ze to przez lekki zamach :)
Moze w Twoim przypadku bylo podobnie ?
Ja mam kolo 4.7kg autem zaladowanym w dwie osoby i drugi silnik w bagazniku cisnelismy A2 non stop stale 190-200 przez cala droge z Konina do Lodzi bez problemow czy to z gorkami itp, jak jade pod gorke to rowniez nie musze dusic gazu mocniej niz na seryjnym kole i nie zgodze sie, ze auto na 4 i 5 biegu jest wyraznie slabsze, w moim przypadku jest duzo elastyczniejsze na tych biegach niz przy seryjnym kole. V-max sie nie zmniejszyl, auto na klimie jakos nie gasnie, obroty nie faluja, kurde naprawde moje auto jest jakies dziwne i popsute bo sie nic nie dzieje jak u innych w sprawnych autach, ktore na lekkim kole faluja i gasna po wlaczeniu klimy :D
ale powiem ci ze czasami są fazy wlasnie z Vmaxem na lekkich kolach.
sam tego nie doswiadczylem na swoim civicu, bo moj spokojnie zapinal 2,5 na trasie i bylo spoko.
natomiast spotkalem sie z tym ze u znajomego wymienialismy zamach na fidanze 3,7kg, wszystko fajnie, wkreca sie pieknie itp. nic wiecej nie bylo ruszane, tylko zamach. po czym samochod ledwo sie dokustykał do tych 200, i ogolnie to byl koniec, wiecej nie chcial. a zdazylo mi sie tak kilka razy w roznych samochodach, czy to seryjne toczone kolo, czy aftermarket, z nowym czy starym sprzeglem. nie wiem skad i dlaczego tak sie dzialo. ale czasami tak jest, a czasami nie. osobiscie dla mnie zamach odelzony zawsze bedzie modem in-plus.
mi auto przygasa na lekkim kole przy włączonej klimie ale tylko jak złazi z wyższych obrotów
Przyczyną może być zawalona/przytkana chłodnica bądź inna część układu która powoduje dodatkowy opór sprężarki
Druga sprawa którą będę powtarzał to różnica w mocy silników moje 1.4bylo juz na tyle wysilone ze mogło nie dawać rady uciagnac Klimy ;)
Z tego co zauważyłem u siebie bezpośrednio po zamontowaniu lekkiego koła, to:
- minimalnie większe drgania silnika na biegu jałowym
- samochód rozpędza się lepiej na 1,2 i trochę na 3 biegu
- na 4 i 5 jest wyraźnie słabszy
- przy całkowicie załadowanym samochodzie (w moim przypadku 3 dorosłe osoby + duży bagaż) wyraźnie wzrasta spalanie na trasie, bo aby utrzymać rozpęd na wzniesieniach trzeba dusić znacznie więcej gazu.
o właśnie to :) Powiem szczerze że mając serie, lekki, znowu serię to jest w tym sporo prawdy co piszesz :)
skolopendra
10-01-14, 19:54
OK, to w takim razie odpowiedzcie mi na jedno proste pytanie - skoro lekki zamach daje same korzyści, to dlaczego nie jest montowany seryjnie?
za stary jestem żeby podstawy tłumaczyć, osobom które logicznych wniosków wyciągnąć nie potrafią ...wujek google odpowiedzi ci udzieli
To jak za stary na odpowiedz, to po co zaczynasz temat szczątkowymi zaczepliwymi postami ? To co napisał Michał to nie są wygooglane mądrości tylko obserwacje jak się fura prowadzi po zmianie zamachu, podobne opinie słyszałem od kilku innych forumowiczów, którym chciało się tłumaczyć podstawy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.