Zobacz pełną wersję : znikający olej w silniku :(
Drodzy koledzy i koleżanki z forum ma problem i to duży chyba.
jakiś czas temu kupiłem EJ6 (D16Y7). po tygodniu czasu od kupna zrobiłem wymiane oleju i niestety po ok 1.5 miesiąca czasu zaczęła mi się włączać lampka w zegarach z olejem. sprawdziłem i aż mnie wryło- oleju brak....
żadnego wycieku w silniku nie ma- wszędzie sucho, silnik pracuje równo, dobrze się zbiera a i spalanie jest ok (8L w cyklu miejskim), jedynie na drugim cylindrze coś mam świecę mocniej zużytą.
jutro jadę do warsztatu zlać olej i wlać nowy, wymienić świece.
Pytanie- gdzie mi ten olej znika......
POMOCY :(
pierscienie lub uszczelniacze, lub jedno i drugie. zaloze sie ze jak jedziesz to za toba jest tylko chmura oleju...
no i tu Cie zaskoczę- żadnego dymu, chmury itp za mną nie ma. Dla tego też zgłupiałem trochę... obstawiam że uszczelniacze.... ale na bank pewny nie jestem.
pierscienie lub uszczelniacze, lub jedno i drugie. zaloze sie ze jak jedziesz to za toba jest tylko chmura oleju...
Spalonego oleju w postaci dymu, jeszcze Marcin będzie gotów iść ulicą i szukać tej oliwy więc bądźmy dosłowni ;)
no i tu Cie zaskoczę- żadnego dymu, chmury itp za mną nie ma. Dla tego też zgłupiałem trochę... obstawiam że uszczelniacze.... ale na bank pewny nie jestem.
A jaki olej zalałeś,jaki masz przebieg:confused:
Spalonego oleju w postaci dymu, jeszcze Marcin będzie gotów iść ulicą i szukać tej oliwy więc bądźmy dosłowni ;)
to tez mowie ze 'chmure oleju' i znaczy to dokaldnie do samo :)
swoja droga jesli chmury nie ma to musi byc wyciek, no sam z siebie nie znika.
Mam ten sam silnik i tą samą sytuację. Olej ubywa, wycieków nie ma, chmury też. Sprawdź kompresję. Obawiam się, że silnik do remontu lub wymiany.
Yotomeczek86
26-04-11, 12:07
No chla Ci olej i nic więcej nie poradzisz na to poza remontem :) Tyle oleju jakby miało wylecieć uszczelkami to byś miał plamy. Ile tego oleju wlałeś przy wymianie? Średnio 3,2l wchodzi do D16
to tez mowie ze 'chmure oleju' i znaczy to dokaldnie do samo :)
Jasne że wiem, zwykła ironia ;)
Spalonego oleju w postaci dymu, jeszcze Marcin będzie gotów iść ulicą i szukać tej oliwy więc bądźmy dosłowni ;)
A jaki olej zalałeś,jaki masz przebieg:confused:
przebieg mam 194 tys. świece powinny być wymienione przy 180 tys. ale po ich stanie wiem że nie były- tak samo jak rozrząd pewnie. świeca na drugim cylindrze jest bardziej zużyta. olej jest castrola 10w40 (jak dobrze pamiętam).
ani chmury oleju ani żadnych wycieków nie mam- plam ostatnio szukałem pod samochodem:D jedynie przy filtrze było delikatnie mokro (jak by spocony był)- ale nie aż tak żeby tam miało uciekać.
czary mary- oleju nie ma :confused::p
Mam ten sam silnik i tą samą sytuację. Olej ubywa, wycieków nie ma, chmury też. Sprawdź kompresję. Obawiam się, że silnik do remontu lub wymiany.
silnik równo chodzi, nie szarpie go, nic mi nie puka (tak jak w poprzedniej H - jajku jak mi tłok o cylinder nawalał i olej palił). jedynie delikatnie słychać pasek.
No chla Ci olej i nic więcej nie poradzisz na to poza remontem :) Tyle oleju jakby miało wylecieć uszczelkami to byś miał plamy. Ile tego oleju wlałeś przy wymianie? Średnio 3,2l wchodzi do D16
trochę tego oleju tam weszło:) w piątek tak na szybko dolałem litra i było za mało.
a kto wie jakie to koszty takiego remontu??
jak sie zepniesz zamówisz na ebau to czesci powinny wynieść koło 500zł
w polsce z 1 tys
+robota
a kto wie jakie to koszty takiego remontu??
Jeśli myślałeś kiedykolwiek nad swapem to masz niepowtarzalną okazję zrealizować plany ;) Tak wiem, nigdy nie wiesz co się trafi,zwłaszcza jak sam widzisz spalanie oleju może być mocno bezobjawowe ale do odważnych świat należy ;)
to juz lepiej zrobić pożądny remont i zapodać kompresor
sam tak robie
najgorsze jest to kupujesz samochód, naprawdę zadbany, cudo, wszystko oryginalne Honda, silnik wydaje się zdrowy, równo chodzi, przyśpiesza a po miesiącu wychodzi że coś jest nie tak.
swapu na razie nie chce robić- no chyba że kolektor na większy wymienić:)
robiąc swapa nie wiesz na jaki motor trafisz.....
Ciekawe czy jak by się podłączyło kompa pod lapka i sprawdziło błędy czy coś wyjdzie... w co wątpię....
o boshe masz chłopie dylemat
odkręć na postoju pod odcinkę i zobacz czy leci niebieski dym
jak nie leci to nie ma możliwości żeby go spalał w takich ilościach
silnik równo chodzi, nie szarpie go, nic mi nie puka (tak jak w poprzedniej H - jajku jak mi tłok o cylinder nawalał i olej palił). jedynie delikatnie słychać pasek.
O moim też byś nie powiedział złego słowa :)
Yotomeczek86
26-04-11, 17:45
Nie tylko o Twoim ;) Mój to istny szatan, jeżdzi jak wściekły... ale co z tego jak olej chla ;) Tego przy zakupie niestety nie da sie dobrze sprawdzić...
Części kup najlepiej w HAPARTS. Jestem ciekaw Twojej żenady, gdy amerykanin kopnie się przy wysyłce i dostaniesz złe uszczelniacze zaworowe np ;) Graty licz jakieś 700 zł, za 500 nawet na ebayu nie kupisz. Moje D16Y7 zaczęło wciągać 2 litry na 1000 km, a zalane było motodoktorem jak się okazało (wytrącał się). Mam speca, który tak mi wyremontował silnik, że ani kropelki nie łyka :) Jak chcesz to zrobić w Warszawie i będziesz miał gotówkę to się odezwij, polecę mechaniora :)
to ze nie dymi przy spokojnej jeździe o niczym nie swiadczy, pokrec go na dwojce pod odcinke, wbij kolejny bieg i jestem pewny ze w tym momencie chmura z tylu sie pojawi na bank...w starym aucie (D15b2 mam tak samo, a mimo to trzyma moc i pracuje idealnie:p), wiec na bank uszczelniacze lub pierscienie.
Części kup najlepiej w HAPARTS. Jestem ciekaw Twojej żenady, gdy amerykanin kopnie się przy wysyłce i dostaniesz złe uszczelniacze zaworowe np ;) Graty licz jakieś 700 zł, za 500 nawet na ebayu nie kupisz. Moje D16Y7 zaczęło wciągać 2 litry na 1000 km, a zalane było motodoktorem jak się okazało (wytrącał się). Mam speca, który tak mi wyremontował silnik, że ani kropelki nie łyka :) Jak chcesz to zrobić w Warszawie i będziesz miał gotówkę to się odezwij, polecę mechaniora :)
kupi kupi
uszczelniacze 90
pierscienie 100
uszczelka 110
i zostaje 200zł na reszte pierdół
na haparts za same te 3 rzeczy zapłacisz z 700zł
wysyłasz wszystko ładnie na mail order polamiaru oni to pakują do jednej paczki i czekasz na fanty
no ale wiadmo jak ktoś nie che sie wysilać/ ryzykować to przepłaci 2 razy
Mam speca, który tak mi wyremontował silnik, że ani kropelki nie łyka :) Jak chcesz to zrobić w Warszawie i będziesz miał gotówkę to się odezwij, polecę mechaniora :)
Jak silnik trzyma nominalne parametry to nie trzeba czarodzieja wystarczy ze nie będzie partaczem :D
Co ten temat ma wspólnego z tym działem???
Dzięki wielkie za informacje i porady:D jednak info na forum zawsze można uzyskać:o
to ze nie dymi przy spokojnej jeździe o niczym nie swiadczy, pokrec go na dwojce pod odcinke, wbij kolejny bieg i jestem pewny ze w tym momencie chmura z tylu sie pojawi na bank....
powiem tak nie raz go kręcę do 5-6 tys ale jakoś dymu nie widzę za sobą- ale zrobię test z kumplem i pewnie okaże się że masz racje z tym dymem :|
Saitija to przejechałem 3 tys KM i dopiero po takim dystansie coś im kontrolka zamigotała delikatnie.
puki co trzeba będzie tego pilnować, na dniach podjadę na samodiagnostykę, po ustaleniu co i jak odezwę sie co Hani dolega.
co do samych części to tym się na chwilę obecną nie martwię bo mam osoby które maja dostęp i zniżki na części do H :rolleyes: ale pewnie do samego zlotu nie uda mi sie ogarnąć problemu z olejem :(
a czy przez ten problem może zwiększyć się spalanie??
Jak silnik trzyma nominalne parametry to nie trzeba czarodzieja wystarczy ze nie będzie partaczem :D
mam prywatnego naprawdę dobrego magika który częśto zaje...y jest robotą i w warsztacie porsche i w swojej dziupli po godzinach.
a czy przez ten problem może zwiększyć się spalanie??
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Z tego co mi wiadomo, przy niskim (a tak jest pewnie także u Ciebie), spalanie może wzrosnąć.
skolopendra
27-04-11, 14:36
i w warsztacie porsche i w swojej dziupli po godzinach.
e tam mi mechanik
co po dziuplach rozbiera
porsche
po godzinach w dodatku
;)
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Z tego co mi wiadomo, przy niskim (a tak jest pewnie także u Ciebie), spalanie może wzrosnąć.
a gdzie można sprawdzić ciśnienie w cylindrach??
no to tak jak widze czeka mnie "mały" remont silnika..... ale to pewnie już po zlocie bo teraz sie nie wyrobie :(
Yotomeczek86
27-04-11, 16:16
Prosta sprawa... zalej oleju do maxa i kontroluj stan... będziesz wiedział jaki ma apetyt. Bo biadolenie o remoncie 2 strony są bez sensu.
Ciśnienie sprawdzą Ci w większości normalnych warsztatów. Lub sobie sam kup zestawik na allegro.
Prosta sprawa... zalej oleju do maxa i kontroluj stan... będziesz wiedział jaki ma apetyt. Bo biadolenie o remoncie 2 strony są bez sensu.
Ciśnienie sprawdzą Ci w większości normalnych warsztatów. Lub sobie sam kup zestawik na allegro.
i masz racje i tak zrobię, najpierw posprawdzam wszystkie opcje. zrobić remont jak się ma $ można zawsze.
dzieki wielkie za pomoc. jak ustalę co się dzieje to postaram się opisać co i jak i co trzeba zrobić.
po co ma sprawdzać ciśnie jak wiadmomo że jedno z 2 nie musi miec żadnego związku
Witajcie. Sprowadza mnie podobny problem, ale z silnikiem D16W1 - ten sam korpus i głowica co D16Y7.
Problem może wynikać z powodu np oleju lub zapchanej odmy. U mnie zaczął znikać mniej więcej po zakupie Lotosa pełnego syntetyka, którego później zmieniłem również na Lotosa, ale pół syntetyka co nie poskutkowało zmniejszeniem spalania. Nie twierdzę jednak, że to z Lotosa winy - to zweryfikuję w najbliższym czasie kiedy zmienię go na inny. Spotkałem się z opinią, że rozwiązać ten problem może olej Valvoline Maxlife, którego być może zastosuję przy najbliższej zmianie - dam znać o rezultatach.
A zapchana odma - u mnie przy okazji czyszczenia przepustnicy sprawdziłem jej przepustowość i była drożna, więc ta opcja odpada. Dodam, że znika u mnie 1 litr na 2kkm przy bardzo spokojnej jeździe i braku dymu i wycieków. Będę śledził Wasze poczynania, a przede wszystkim marcina_t2. Jeśli i u mnie się coś wyjaśni - poinformuję Was.
Słabo patrzysz w lusterko bo musi puszczać popielaty dymek, zwłaszcza jak depniesz na niskich obrotach albo wkręcisz się powyżej 4 tysięcy obrotów ...
Zmiana biegu przy 7k obr i 0 dymienia - sprawdzone jeszcze dzisiaj.
skolopendra
23-05-11, 10:38
Nie twierdzę jednak, że to z Lotosa winy
niestety
lotos chroni 200 ruchomych elementów silnika a honda ma ich 201
Zmiana biegu przy 7k obr i 0 dymienia
:rolleyes:
jesli nie ma wycieków to go spala ,cudów nie ma :confused:
Analizę spalin przeszedł dzisiaj grubo poniżej normy. Nabyłem już inny olej. Po zmianie i pierwszym tysiącu napiszę czy coś się zmieniło.
skolopendra, wielu miało problem z wysokim spalaniem oleju właśnie przez niego. Po zmianie na inny - problem znikał.
podepnę się pod temat. Mam d14a4, kupiłem go miesiąc temu wydawało mi się że stan jest bardzo dobry, sprawdziłem ostatnio olej a tam oleju nie ma. Jak na dwójce przycisne mu pod czerwone pole to dymi jak cholera. Obstawiam że to pierscienie i uszczelniacze. Robił ktoś z was remont w tym silniku? ile to mniej wiecej bedzie kosztować, kupiłem ostatnio felgi i jestem spłukany. Musze sie zoorientować co i jak. A i gdzie najlepiej kupować częsci?
Robił ktoś z was remont w tym silniku?
Nie, będziesz pierwszy
ile to mniej wiecej bedzie kosztować,
1500-2000
A i gdzie najlepiej kupować częsci?
W dziale giełda
fotomichal
26-05-11, 11:53
Mam podobny problem.
Silnik D15Z6.
Jakie jest orientacyjny koszt remontu silnika? ...
fotomichal
26-05-11, 12:37
wydaje mi się ze lekko przesadzasz...
bo rozmawiałem z mechanikiem, co się zna na Hondach, i powiedział że części 400zł , kilka zł robocizna... do 1000zł max!
a 1000zł to nie 2000zł.
No ok zależy co nazywasz remontem silnika.
Wymiana pierscieni i złożenie do kupy owszem może i w 1000 sie zmieścisz.
ale tego raczej remontem bym nie nazywał tylko usunieciem usterki :)
Edit:
A z tego co widze:
orientacyjny koszt remontu silnika? ...
to pytasz o remont.
fotomichal
26-05-11, 13:07
Co według Ciebie jest remontem ?
Pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy, wymiana panewek, obróbka głowicy
jak zmieścisz sie w 1000 zł to podaj na forum numer to tego twojego mechanika, na pewno troche osób będzie chciało skorzystać
Oczywiście: uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy, najlepiej OEM
fotomichal
26-05-11, 13:18
Powiedział mi 400zł z częściami i robocizną za pierścienie, uszczelniacze zaworowe.
Tylko czy to załatwi sprawę znikającego oleju?
Bo tam to samo, co wyżej... auto było sprawdzane 100 razy, jeździłem kolega za mną , ja 7tys.obr i zmiana biegu i czysto, na hamowni ogien do 7tys.obr i nic...a olej znika w expresowym tempie.
Zalewam na 1/2, robię 300km i jest MIN :(
Co prawda lało się spod uszczelki pokrywy zaworów, ale już wymieniłem, poprawy nie ma., natomiast miska olejowa jest cała w oleju brudna... tylko że nie ma plam pod samochodem.
Nic z tego nie rozumiem
400 zł za części to chyba z IC.
Pierścienie ok. 150 zł, uszczelniacze OEM 150 zł, uszczelka głowicy 200 zł.
Zanim zabierzesz sie za remont uszczelnij wszystko w silniku.
fotomichal
26-05-11, 15:50
Właśnie, może ja nie potrzebuje remontu hehehe tylko uszczelnic
http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/270-343-large/moto-doktor-433ml.jpg
Uszczelnia wszystko, od kosiarek, poprzez rowery, silniki spalinowe, aż do dziur ozonowych. I kosztuje 20 zł.
Właśnie, może ja nie potrzebuje remontu hehehe tylko uszczelnic
Brawo, potrzebowałeś pomocy, żeby na to wpaść? .....
Jak wymieni pierścienie, to do MIN nie dojdzie po 300km, tylko po 600 co najwyżej ;) Same pierścienie to już tu nic nie dadzą ;)
fotomichal
26-05-11, 16:06
Brawo, potrzebowałeś pomocy, żeby na to wpaść? .....
widocznie tak :P
dzięki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.