PDA

Zobacz pełną wersję : cofniete lewe przednie koło??



blacka
25-04-11, 17:23
siema

czy mial ktos taki problem?
wiem ze kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest nieustawialny.
pytanie czy jest jednak jakas opcja zeby cos z tym zrobic ???
koło jest cofniete o kilka milimetrow przez co kierownica musi byc lekko skrecona.
dodam ze zbieznosc wporzadku, wszystko z oponami mam ok.
pozdrawiam

zbych123
25-04-11, 20:43
coś tu zakręciłeś zbieżność ok koło cofnięte czy jesteś tego pewien, jak nastawia sie zbieżność to się kier też nastawia i jest ok, żeby koło było cofnięte to musiałeś strzała dostać sworzeń siedzi sobie w zwrotnicy i wahaczu nie da się tam nic regulować kierownice wyregulujesz na końcówkach drążków kier

blacka
25-04-11, 23:29
opcja jest dziwna, wszystkie kola zostaly spr komputer wyswietlil parametry i wszystkie byly na zielono takze niebylo po co ustawiac zbieznosci .. jedyny blad jaki znalazl jest taki ze lewe kolo jest cofniete na minus, a pozostale parametry jek zbieznosc i nachylenie sa
ok, mechanik ktory to spr mowil ze jest ok i niema sensu tego narazie ruszac dopiero przy jakis naprawach zawieszenia mozna o tym pomysles, stwierdzil ze zawieszenie jest w stanie dobrym i byl zdziwiony ze tak dobre parametry zbieznosci sa po zimie, mowil ze rzadko sie to zdarza.
takze dziwne to wszystko zwlaszcza ze poprzedni sezon i zima wszystko jechalo jak nalezy zadnych problemow niebylo, az tu na poczatku kwietnia wymienili mi opony na letnie i nagle okazalo sie ze kolo mam cofnietei kierownica lekko w lewo musi byc zeby auto jechalo prosto.

http://www.oponeo.pl/gfx/Articles/kat-wyprzedzenia-sworzenia_KDU-0.png
chodzi o ten kat
prawe kolo mam na plus a lewe na minus

z tego co czytalem powinny byc na plusie

czy jest opcja ze mechanik niezauwazyl ze np wahacz jest skrzywiony lub jakis inny element, wogole czy to tez moze byc powodem cofniecia kola??

CM Punk
25-04-11, 23:47
Wjedziesz w dziurę-to wystarczy do skrzywienia wahacza,wcale nie musi być dzwon :).

cvc d15
26-04-11, 08:50
Fakt, te wahacze nie są jakieś pancerne, tyle że takie j*bnięcie to byś raczej zapamiętał. Prędzej obstawiam tuleję tą przednią, jak jest wybita to podczas jazdy rozchodzi się geometria, szczególnie czuć przy przyspieszaniu i hamowaniu.
Zmierz sobie jeszcze we własnym zakresie odległości między środkami kół/piast przód - tył i porównaj lewą i prawą stronę.

blacka
26-04-11, 14:06
zero odczuc na prostej drodze (bez kolein) przyspieszanie i hamowanie nie sprawia jakis klopotow auto jedzie prosto ;/ oczywiscie gdy kierownica jest lekko przechylona w lewo

blacka
07-06-11, 16:04
ktoś wie co z tym zrobić ?