Zobacz pełną wersję : Grube mody MB6 vti czy zakup 8gena
Witam.Od 2 lat jezdze MB6 vti i od tego czasu zbierałem fundusze na grubsze mody za około 15-20 tysia.Cel-auto na ulice,5 d bo mam rodzine wiec Rki odpadaja.W planach mam takie mody na naswietlenia sytuacji:
Zamiana C4 za dopłata na kompletny swap C6+oba kolektory od C6,skrzynia i reszta tego co jest potrzebne
Cały wydech pod C6 w el tecu z kwasowki +dolot+strojenie.
Zawias koni 1130 lub tein z regulacja twardosci.(-40)
Nowe czarne felgi,opony,zaciski i tarcze.
Fotele od ATRa lub jakies porzadne nowe ale wygodne kubły.
Białe zegary ,rpm do 10 tysia.
Wszystkie listwy pod kolor+ciemna folia na tylnych szybach.
Ewentualnie czarna maska .
Auto docelowo wygladało by tak:http://edinburgh.gumtree.com/edinburgh/55/73075155.html
I teraz mam dylemat ktory pojawil sie niedawno a mianowicie chodzi o 8gena który jest nowym samochodem tylko troche słabym.W gre by wchodzilo auto 3-4 letnie ze 140 konnym silnikiem.Moje pytanie do Was czy inwestowac 15-20 000 w 13to letnie MB6 czy kupic 3-4 letniego 8gena i za rok dwa dmuchnac mu 0,5 bara i jezdzic prawie nowym autem?:)Dzieki z gory za wszystkie porady.
Ja bym zainwestował w mb6 i porobił grube rzeczy tak by auto zapier... było zdrowe, dobrze sie prowadziło. Za taką kase ogarniesz duuużo rzeczy i będzie lux
za 8gen nie przemawia nic poza wiekiem - dla mnie to nawet ladne nie jest (oprócz coupe). Już prędzej nad 7gen bym się zastanawiał.
Kwestia na czym Ci zależy, czy chcesz jeździć nowym samochodem, czy wolisz pakować ogrom kasy w stary.
Ja bym w życiu nie wydał takiej gotówki na graty, bo wolałbym kupić nowy samochód, nawet jakby był seryjny.
Albo patrzysz przyszłościowo, albo w czasie teraźniejszym.
VIII i dmuchaj,w nowszym będzie chociaż jakaś lokata gotówki,za MB6 nikt Ci włożonej kasy nie zwróci chyba że kiedyś wyjmiesz wszystko i sprzedaż serie,a graty międzyczasie ;)
Widzę, że się mocno wahasz. Musisz sobie zadać pytanie, czy chcesz mieć właśnie zapie*dalaka, czy jednak bardziej dupowóz. Jeśli już koniecznie chcesz pozostać przy swojej VTI to nie robiłbym swapa na C6, tylko robił turbo/kompresor. NA jest drogie, a C4 już nawet nieźle jedzie. Jeśli chcesz NA to zmień samą skrzynię biegów + jakieś drobne mody i tyle. Skoro masz rodzinę, to nie inwestowałbym ogromnych funduszy w mody, bo wiedz, że to Ci się nigdy nie zwróci. Ale to jest tylko moje zdanie.
BTW VTI po takich modach, nie będzie raczej rodzinne :p
tylko, ze duzo latwiej bedzie sprzedac graty z gen6 niz gen8, no i jak przedmowcy pisza - to od ciebie zalezy czym chcesz jezdzic ;)
Jak ma byc na pare lat i z jakakolwiek dozą rozsadku to skoro mb6 nie wystarcza ci tak jak jest, to zamieniajac je masz budżet cirka 30-35 tys. Na świeże fajne dość rodzinne i dość szybkie auto w zupełności wystarczy. Na przykład Accord TypeS juz chodzi poniżej 40 tys. albo z gamy nie H też jest co wybrać...
Zostaw sobie serie MB6 do jazdy na codzień i kup auto do upalania
Dokladnie. Wpakowanie 20kPLN w MB6 to najwiekszy bezsens jaki mozna popelnic.
Tez własnie mnie sie tak zaczeło zdawac i dlatego napisałem tego posta...Co do innych opcji jak wyzej to zmiana na inna marke raczej mi nie pasuje.Mam 5 honde i zawsze byłęm zadowolony z tych aut.Jezeli chodzi o przed ostatniego accorda to mnie srednio pasuje.na miasto jest krowiasty,2,4 zje kolo 15 litrow,jest ciezki i 4d co mnie zawsze wkurza bo nic wiekszego nie da sie włozyc:)Ponadto jezdzilem i trakcja jakos do mnie osobiscie nie przemawia.Jezdzilem 2 litrowka wiec moze w typ s jest lepiej.Auto jest nerwowe na drobnych nierownosciach,podskakuje,przekasza sie na boki i traci dziwnie przyczepnosc.Ale bez urazy dla wlascicieli to tylko odczucie moich 4 liter:)Natomiast byłem bardzo mile zaskoczony trakcja civa8 gena.Jezdzilem 2 razy w tym jeden nówka w salonie na probe.Gostek był spoko wiec dosc mocno pognietlismy to auto.Silnik szału nie robi ale mysle ze bylo by duzo lepiej jakby ktos,,madry,, nie zaprojektował do auta 140 konnego kół 17/225:)Smiech na sali bo chyba nawet ERKa nie ma seryjnie tego rozmiaru.Jezeli natomiast chodzi o zawieszenie to autko bardzo fajnie goniło z dosc duzymi predkosciami i bylo bardzo stabilne.Duzy plus za krótka skrzynie która nadrabia kilka ps za silnik.
Zostawienie seri MB6 i zakup upalacza nie wchodzi w gre bo wtedy mialbym 3 auta pod domem.Zona ma EK4 3d i za nic w swiecie jej nie sprzeda:)
Czytajac wszystkie posty do tej pory rozwazam 2 opcje.Zostajac przy MB6 zostac przy C4 i ogarnac to w maks 10 000 stawiajac głownie na jakas fajna skrzynie w JHM-e,dobry zawias, wydech i ssak z kolektorami,strojenie lub dmuchnac 0,5 bara w 8gena lecz nie mam pojecia jak to wyglada kosztowo ,kto by to zrobil,jak z awaryjnoscia takiego softa na codzien i czy ten silnik wogóle ma ku temu predyspozycje.Auto jest dosc swieze wiec jak ktos cos wie to bardzo prosze o wpisy.Dzieki bardzo za poswiecony czas.
Dokladnie. Wpakowanie 20kPLN w MB6 to najwiekszy bezsens jaki mozna popelnic.
a wpakowanie 20k pln w jajo czymś się różni? Niektórzy chcą miec auto na codzień z trochę większą dozą komfortu niż wyprute jajo na gwincie, które również może się przemieszczać szybciej niż większość aut spotkanych na drodze Gdańsk-Katowice. Nie będzie może torowym napier*alatorem, ale też właśnie nie wszystkim o to chodzi. MB6 z softem sprawdza się do tego znakomicie - zrobiłem, jeździłem, w przyszłości z chęcią ogarnę takie coś dla siebie.
a wpakowanie 20k pln w jajo czymś się różni?
A czy ja gdzies napisalem inaczej?? Wpakowanie 20k w jajo to jeszcze wiekszy bezsens niz w MB6.
Ogólnie do R18A2 (VIIIgen.) nie ma praktycznie żadnych modów. Można jakiś dolot zrobić wydech na zamówienie,ale nie ma części jak do Type-Ra
a moze juz czas na type r badz si??
Ja bym w tej sytuacji poszukal sedana SI...idealnie spelnia wymagania a do tego ma pelna i przetarta sciezke modow jakby seria byla za slaba.
o którym SI mowa bo nie kojarze?:)chodzi o ek4 w sedanie z b16?
Nie. Chodzi o 8gen sedan SI ze stanow...wzglednie kanady:)
http://images38.fotosik.pl/805/c0809633a0e0d085med.jpg (http://www.fotosik.pl)
No moze nie dokladnie taki ale prawie :rolleyes:
Wsadzisz C6, sprzedasz C4, wyspawasz nowy wydech, sprzedasz swój :) Masz wartościowe graty, inwestuj w MB6, to Cię nawet R-ka w 8 genie nie pogoni ;)
Po długim namysle,jazdach 8genem i dokładnym przekalkulowaniu sprawy postanowiłem zostac przy MB6:)Głównie co mnie odstrasza od 8gena to jak dla mnie oczywiscie zbyt słaby silnik wiec krok w tył ,zero gratów w NA wiec jedyne co by pozostawało to soft albo kompresor.Jak by nie było to turba nie lubie a z kompresorem sporo rzezby i jak zawsze wielka niewiadoma czy i kiedy cos powie papa a jadac z dzieciakiem np do lekarza tego typu atrakcje raczej srednio mile widziane:)Kolejny duzy minus 8gena to bez urazy dla włascicieli ale w srodku niestety panuje tandeta,plastik i dyskotekowa deska rozdzielcza która w moje gusta kompletnie nie trafia:)Dzwiek silnika słaby,stłumiony nie ma nawet porównania do C4 nie mowiac juz o C6.Autko ma sporo zalet jak wczesniej wspominalem ale niestety zbyt malo i dla mnie osobiscie mniej znaczacych zeby wyłozyc za nie 45-50 tys za 3-4 letnie auto.
MB6 mam w idealnym stanie,zero zdzy,silnik nie bierze grama oleju.Srodek auta w leprzym stanie niz w tym 4 letnim 8genie co ogladalem:) .Zastanawiam sie tylko juz nad jednym a mianowicie czy zostac przy swoim pewnym C4 czy swapowac na niepewny C6 ktory moze byc zajezdzony i niedługo po swapie strzelic korba w bok:)
Nie ma co z góry zakładać,że za jakiś czas coś strzeli w poswapczym silniku. Ryzyko jest zawsze. Co do VIII gen.a zobacz na wersję USDM Si. Ja np. bym się nie zastanawiał tylko brał 4 drzwiowe Si z K20 na pokładzie. Deska kwestia gustu,uwierz na słowo przyzwyczaiłbyś się. Bezpieczniejszy technicznie jest również. Moim zdaniem przesiadłbym się.
http://3.bp.blogspot.com/_YaQXL3FaULE/TS8pK42LDzI/AAAAAAAAA1E/EHLBA2ETWw0/s1600/wwwmyridecombr_2210080056.jpg
szukaj takiego ktory siedzi jeszcze w aucie, zebys mogl posluchac i sie przejechac
Ale bezsens. Po co swapowac na C6??? Ceny idiotyczne, dostepnosc dobrych sztuk niewielka. Jak juz koniecznie chcesz topic kase w MB6 to modyfikuj C4...gratow do tego miliony...
c6 10ty, c4 6tys
kasa wlozona w skryznie 1500, walki,sprezynki i kolektor 2500, wiec juz cena zrownana, a nadal zostaje wyzsze sprezanie w c6
no ale z 2. storny juz masz c4, wiec te 6tys za swapa ci odchodzi i ciezej trafic dobre c6 niz c4
Na alledrogo jest jedno SI za 60 tys i to wszystko.Nic taniej :)Jak wyglada sytuacja z czesciami do tego w PL i czy mozna tam wrzucic jakis regulowany kit bo nie sadze zeby ten zawias byl choc ciut bardziej komfortowy od Erki 3d Fn2 lub EP3:)Jezdziłem i oba auta jak dla mnie nie nadaja sie do jazdy po naszych duktach.........
Hmmmmm...czyli tak - chcesz duzo koni ale nie chcesz twardego zawieszenia...sredni to sposob na bezpieczna jazde...
Co do C4 vs C6 to jak ktos ma dobre to za 10k nie odda. A C4 jest tyle ze trzeba byc idiota zeby dac 6k.
nie przesadzaj kras, czasy b18c/c6 po 12-13tys dawno sie skonczyly i nie wroca w sumie masz racje z b18c4 taniej mozna niz 6 - my bad ;)
jak dobrze wiemy VTI w seri ma grubszy stabilizator z przodu i dodatkowo ma stabilizator tylny. Ma tez rozporki i dzieki temu jest sporo twardsze od ,,zwykłych,, Mb6- tek i uwazam to za optymalne zawieszenie na polskie dukty których nie mozna nazwac drogami:)Co do wiekszej mocy to przeciez jak auto wyszlo na takim zawiasie majac 170 ps to dodatkowe +- 20 (mowa o C4)raczej nie spowoduje innego zachowania niz przy obecnej mocy:)+ 50 i owszem ale nie +20.Auto nie jest miekkie ale za wysoko siedzi(srodek ciezkosci za wysoko) co wpływa na gorsza trakcje i wyglad...Jak ktos z Was ma MB6 vti i wczesniej jezdził na seryjnym zawiasie a teraz ma regulowany kit koni lub inny to bardzo prosze o porownanie twardosci na ustawieniu najbardziej komfortowym.Auto chce obnizyc maks 4cm.Czytałem wiele info na temat regulowanego koni i podobno na maks miekkim jest ok.
koni 1150 do mb6 ma trochę za miękkie sprężyny. Przy twoich wymaganiach komfortowej jazdy będziesz zadowolony, ale jak usiądą ci z tyłu 2 osoby i włożysz coś do bagażnika, każda nierówność poprzeczna będzie twoja.
200 koni w c4 zrobisz bez większych problemów i nakładów finansowych. Nie opłaca się wsadzać c6 jak masz już włożone c4.
Dwie osoby z tyłu woze sporadycznie,to samo z bagaznikiem wiec mysle ze bedzie ok.Co do 200 ps to dziwia mnie rozne wpisy ze zeby C4 zblizyc sie do 200 to trzeba worek siana.Patrzac na niektore wykresy po lekkiej ingerencji w silnik,porzadnym wydechu i dolocie i strojeniu auto ma 190 kuni.Do tego krotka skrzynia i mnie na ulice wystarcza w zupełnosci.
To w koncu auto ma byc na ulice czy sluzyc jako rodzinny dupowóz :) Wkładanie 20k w 13 letnia fure -osobiscie bym czegos takiego nie zrobił chyba ze:
1) mialbym potezny sentyment do samochodu
2) Vti w angielskiej budzie byloby jakims mega rarytasem ktorego praktycznie nie ma na rynku
3) mialbym nieskonczone fundusze
Majac rodzine ktora chce wozic samochodem sprzedalbym to vti dolozyl 20k i kupilbym DTI :)
Pomodzone vti nie jest komfortowym samochodem- jazda z malym dzieckiem odpada ( niewykluczone ze za rok , dwa zaczniesz tesknic za cisza , komfortowym zawieszeniem a jak nie ty to pewnie twoja druga polówka a jazda w dluzsza trase bedzie udreką ), VTI nie jest bezpiecznym autem-zobacz crash testy na YT - radzilbym nie pokazywac małżonce i dziecku, VTI pali niemalo. (pamiętaj ze wlozonych 20k w 13 letni samochod nie odzyskasz)
ale decyzje musisz podjac sam .
Auto ma miec mozliwosc przewiezienia wiecej niz 2 osob ale jednoczesnie głownie mnie(bo to moje auto)ma sprawiac duzo frajdy.Zona ma swoje ek4 i nie wtraca sie w moje sprawy-za to ja kocham:)Czytaj temat od poczatku do konca a dowiesz sie ze stanelo nie na 20 tys wkładu w auto tylko na 10 bo jak mi chłopaki doradzali i sam tez tak mysle nie ma sensu inwestowac w swap C6 majac zdrowe C4.Sentyment mam spory do tego auta bo jak bym nie mial to juz dawno bym sprzedal i kupil inne i umarł w nowym ,,plastiku,, z nudów.Miałem ,przerabiałem to i to nie dla mnie....:)Moze vti nie jest wielkim rarytasem ale dla mnie osobiscie jest najbardziej zblizone do integry majac 5d.Funduszy nie mam nieskonczonych ale stac mnie na wlozenie 10 kpln w auto ktore w serii mnie bardzo odpowiada a po modach jeszcze bardziej.Kolego jak Ty myslisz o DTI to cy TY tu porabiasz?Toz to inny swiat który mnie sie nie podoba:)Obecnie jazda z dzieciakiem niczym sie nie rozni od jazdy innym samochodem.Czytaj od poczatku a dowiesz sie ze nie interesuje mnie takie modzenie zeby auto lezalo na ziemi i bylo betonem jak rowniez takie odetkanie zeby przy obrotach 2-3 tys przy spokojnej jezdzie po miescie urywalo komus uszy.Co najwyzej bedzie 5 ps-ów mniej i tyle:)Co do cras testow to moze ci sie pomyliło z 5genem ktory faktycznie sie zwija jak kartka papieru ale w 6 gen juz nie jest tak zle i oby nigdy nie trzeba bylo tego komukolwiek sprawdzac.....Spalanie mnie nie interesuje jezeli oscyluje w granicach 10-12 l.Jest to moja pasja.Nie pale,rzadko pije , nie wydaje na dziwki wiec moge na PB-w koncu cos mi sie od zycia jeszcze nalezy:)Ps,jak mi znajdziesz młode auto 5d w wolnossaku ktore jedzie tak jak to,pali 10 l na setke,wydaje podobne dzwieki i nic sie nie psuje pomimo swojego wieku to biore jutro to auto od Ciebie:)A i to wszystko ma byc do 23kpln.Około 13 koła za auto i 10 wkładu za mody:)Szukaj bo ja w swoim zyciu mialem juz z 10 aut i takiego za taka kase jeszcze nie znalazłem wiec moze Tobie sie uda:)
tak na powaznie 6gen angielka to nic innego jak gen5 po lifcie i z gen 6 procz wpolnych lat praktycznie nie ma nic wpolnego ;)
no bez przesady, ja bym napisał że ma zawieszenie z 5 gena, ale to samo ma integra więc nie zaliczał bym tego do minusów.
ale czy ja napisalem, ze to zle ;)
skolopendra
03-05-11, 13:07
Białe zegary ,rpm do 10 tysia.
widzę ostro planujesz :rolleyes:
za około 15-20 tysia
starczy na remont silnika i turbo ,strojenie i zawias
skrzynia zostanie seryjna bo innej nie potrzeba
300KM miał będziesz leciutko z zapasem
200 w NA na Skrzyni ITRa mi na ulice starczy.300 na jedna oske i to przednia hmmmm ja tego osobiscie nie widze:)
skolopendra
03-05-11, 13:35
300 na jedna oske i to przednia hmmmm ja tego osobiscie nie widze
to wiele jeszcze nie widziałeś
200 w NA na Skrzyni ITRa mi na ulice starczy
pewnie tak ,dopóki batów nie dostaniesz to starczy ;)
chcesz mieć tyna ośkę, kup bmw
Oj wierz mi wiedziałem sporo zwazywszy ze młodzikiem nie jestem:)Tyle ze doładowania nie lubie bo bardziej lubie liniowe przyrosty a po 2 poczytaj temat od poczatku a zauwazysz ze to ma byc normalne auto na codzien .Ani na cwiare ani na nocna kreche i ma jak obecnie nie sprawiac zadnych problemow a przy dmuchnieciu na 300 to mało realne a jak juz tak to na bardzo krótko:)Ale oczywiscie nigdy nie mówie nigdy:)
To jak bez wiekszych problemow i nakladow finansowych mozna zrobic 200koni w c4?
skolopendra
03-05-11, 21:55
To jak bez wiekszych problemow i nakladow finansowych mozna zrobic 200koni w c4?
nie można
koni 1150 do mb6 ma trochę za miękkie sprężyny. Przy twoich wymaganiach komfortowej jazdy będziesz zadowolony, ale jak usiądą ci z tyłu 2 osoby i włożysz coś do bagażnika, każda nierówność poprzeczna będzie twoja.
200 koni w c4 zrobisz bez większych problemów i nakładów finansowych. Nie opłaca się wsadzać c6 jak masz już włożone c4.
no skoro pisza ze mozna to moze sa jakies sposoby:p
Dolot, wydech, ssak Skunka (ten na wzor C6), walki C6, strojenie i okolice 200KM powinny byc.
i jaki naklad finansowy do tego?
skolopendra
04-05-11, 09:31
3500 :)
Na uzywkach moze wystarczy. Na nowkach raczej niekoniecznie:D
No kolektor bloxa 1100
przepustnica inegra 450
parowa plus stozek 400
kolektor wydechowy 1000-1500
wydech m-tech 800
komp plus strojenie 800
walki itr 1000-1500
razem ok 5500-6500
To nie sa dokladne ceny tak mniej wiecej jak sie interesowalem jesli o czym zapomnialem niech mnie ktos poprawi
to wydaje mi sie nie maly koszt;)
skolopendra
04-05-11, 10:04
Na uzywkach moze wystarczy
je miałem na myśli :)
No ja troche pomieszalem uzywki i nowe ale dostac wszystko w uzywkach raczej tylko w erze:d
Nikt nie mowil ze poprawianie N/A jest tanie;) Ale mysle, ze realne jest zamkniecie sie w kwocie 4500. Szukamy uzywek i polujemy na ebay wykorzystujac slabego dolara.
Zdrowe C4 na samym dolocie, kolektorze 3Y i wydechu po strojeniu wypluwa ponad 190 i daje radę. A to jest połowa podanych kosztów.
skolopendra
04-05-11, 16:03
190 i daje radę.
i jeden koń w porywach
jednak te kilkanaście koni więcej konszuje już słono
Częsci nowe
- dolot..parowa z filtrem? 400
- dolotowy skunks, edelbrock 1100
- kolektor toda style 1000
- wydech z kwasa porządnie wyspawany na porządnych tłumikach - 1300
- strojenie + przeróbka kompa 800
~190KM w zależności od optymistyczności hamowni i zdrowości silnika.
Idąc dalej:
- walki, spręzynki, tależyki - duży wybór - od ITR po np BrianCrower Stage 2 - przy obecnej cenie $ chyba okolo 1700pln - montując to przed strojeniem na pewno 200+, a jedno auto w poznaniu wypluło nawet 214 i adekwatnie do tych 214 jeździło.
a moze tak kompresorek wsadzic troche mniejszy koszt?
ja wybrałbym 3 opcje czyli EP3 , tyle że to nie jest auto dla rodziny (3 drzwi) a 5D w VIIg to dla mnie lipa.
Dla Ciebie i dla rodziny zostaje ATR :)
KOWAL ziom
22-07-11, 12:15
ATR to dobre rozwiązanie... tylko dostać zdrową sztukę nie jest łatwo
Ale warto szukać, wiadomo że za 20k nie kupisz niebitego. Podstawowa wada MB to jest miejsce składania.
Mperformance
09-08-11, 22:28
Szukanie zdrowego ATR'a to szukanie igły w stogu siana. Zresztą przesiadka z MB6 do ATR'a nie byłaby jakimś wielkim przeskokiem. 8g będzie przynajmniej świeższym autem, czego nie można powiedzieć o ATRze
Ale warto szukać, wiadomo że za 20k nie kupisz niebitego. Podstawowa wada MB to jest miejsce składania.
Wytłumacz mi może na czym ta wada MB polega?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.