PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana termistora rezerwy paliwa- Poradnik.



kowal162
24-04-11, 14:33
Jako ,że od dawna nie widziałem u siebie rezerwy to też postanowiłem sie za to wziąść.
Lista potrzebnych rzeczy:
1. Termistor od lanosa , nubiry itp.
2. Lutownica najlepiej stacja chocby najtańsza.
3. Cyna i jakies szczypce uniwersalne coby sie nie poparzyc.
4. Mały młoteczek i płaski śrubokret.
5. Średniej wielkości śrubokręt krzyrzakowy.
6. 20 min wolego czasu + browarek:p
Pływak w moim mb2 jak pewnie we wszystkich haniach 5d znajduje sie w bagarzniku.

Sciągamy wykładzinne bagarznika i dla wygody składamy fotele .
Naszy oczom ukaże sie oto taki widok:
http://img217.imageshack.us/img217/2414/20110422131340.jpg
By kowal162 (http://profile.imageshack.us/user/kowal162) at 2011-04-24
Odkręcamy 3 srubki śrubokrętem krzyrzakowym i widzimy nasz pływak:http://img121.imageshack.us/img121/2176/20110422131240.jpg (http://img121.imageshack.us/i/20110422131240.jpg/)

Zdejmujemy osłone gumową i wypinamy kostke ze złącza.
Następnie bierzemy młoteczek i srubokręt płaski w łapki i odkrecamy pierscień zabezpieczący pływak uderzając leciutko młotkiem w srubokret w miejscu zaznaczonym na zdjęciu:

http://img718.imageshack.us/img718/2176/20110422131240.jpg (http://img718.imageshack.us/i/20110422131240.jpg/)

Po wykręceniu zabezpieczenia wyciagamy powoli pływak dosc ostrożnie i oto jak wyglada cały winowajca , w miejscach zanaczonych mamy sposub podłączenia plywak ma mase na obudowie i tam jest lutowana , a plus łaczymy do przewodu ze starego termistora.

http://img52.imageshack.us/img52/2475/20110422130542.jpg (http://img52.imageshack.us/i/20110422130542.jpg/)

Po zrobieniu wszystkiego składamy wszystko tak jak było i cieszymy sie działającą rezewą:p

fakir
09-04-14, 23:03
Panowie, skąd wytrzasnąć ten termistor? bo na allegro i w sklepach z cześciami do "dejwu" ni chu chu

jawasaki
10-04-14, 00:11
Wpisz termistor lanos sklep w google i masz.... . Albo udaj się do pierwszego lepszego motoryzacyjnego .

Kucykov
10-04-14, 09:18
O to to to to to!!! Dzięki Ci za poradnik! Na weekendzie zabieram się za wymianę ;)

Sajmones
10-04-14, 23:28
Ostatnio jeden jedyny raz zapaliła mi się kontrolka rezerwy lecz tylko na chwilę, potem zgasłą, a poziom paliwa a baku mniejszy od momentu kiedy zapaliła mi się kontrolka, termistor do wymiany?

MM63
10-04-14, 23:39
Ostatnio jeden jedyny raz zapaliła mi się kontrolka rezerwy lecz tylko na chwilę, potem zgasłą, a poziom paliwa a baku mniejszy od momentu kiedy zapaliła mi się kontrolka, termistor do wymiany?

Mogło na nierówności bujnąć i zaświeciło.
Czekaj aż się zaświeci. Jak za długo nie będzie chciała zaświecić, to miej jakiś zapas w bagażniku. No chyba, że chce Ci się wyciągać go ze zbiornika.

Endrju1
11-04-14, 01:44
jeśli są już ostatki w zbiorniku, aby sprawdzić kontrolkę rezerwy wystarczy stanąć prawymi kołami wyżej niż lewymi (np na krawężniku) wtedy będzie sucho w zbiorniku w okolicy pływaka i jeśli kontrolka działa prawidłowo po chwili powinna się zaświecić.

marcus209
11-04-14, 12:16
W manualu opisany jest sposób jak sprawdzić, czy w ogóle mamy kontrolkę rezerwy. W tej wtyczce pokazanej na zdjęciu należy zmostkować zielono/czerwony przewód z czarnym (pin 1 i 3 we wtyczce). Jeżeli kontrolka dalej się nie zaświeci i żarówka jest sprawna, dopiero wtedy czeka nas wykręcanie pływaka.

Adiii_CBR
05-08-14, 20:26
Hej,
sorry za odkopanie tematu. Wymieniłem termistor bo w ogóle nie świeciła kontrolka rezerwy. Po wymianie wszystko fajnie, termistor działa jak należy czyli jest wacha (jest zimno) to otwiera obwód, nie ma wachy - zaczyna się grzać i zamyka obwód. Ale zauważyłem, że kontrolka zaczyna się rozjaśniać gdy bak jest do połowy pełny. Trochę nie halo... wymontowałem znowu termistor i przylutowałem najniżej jak mogłem. Ten, kto naprawiał wie, że termistor trzyma blaszka, a sam termistor ma kapturek i można przylutować tylko w pewnym zakresie. Tak więc jest przylutowany najniżej jak można i efekt taki jak napisałem wyżej - kontrolka świeci jak jest pół baku...

Zastanawiam się nad żarówką samej kontrolki rezerwy. Może obecna zaczyna świecić przy niższym napięciu niż powinna?
Lub druga opcja spróbować przylutować termistor jeszcze niżej pomijając tę blaszkę

Ktoś miał podobny problem?

Endrju1
05-08-14, 21:31
a nie przylutowałeś go do góry nogami?

Adiii_CBR
05-08-14, 21:43
Nie, jest przylutowany dokładnie tak jak na fotce z tego poradnika.

Adiii_CBR
08-08-14, 15:27
Widocznie trafiłem na wadliwy egzemplarz albo coś jest spieprzone z instalacją. W zasadzie to bardzo prosty układzik, ale możliwości bardzo wiele.
Zbiornik zapełniony na oko powyżej połowy:
Napięcie dochodzące do żarówki od kontrolki rezerwy to ~11.7V
Oporność żarówki 6 omów, kupiłem nową żarówkę w5w r10 w nadziei, że z obecną jest coś nie tak. Niestety nowa żarówka ma jeszcze mniejszą oporność bo 4 omy i świeciła jeszcze bardziej.
Żarówka led T10 zgodnie z oczekiwaniami świeciła najmocniej (ona nawet świeciła gdy pracowała z uszkodzonym termistorem).

Ogólnie termistor działa - gdy wyciągnie się go z baku i podepnie kostke to bardzo mocno świeci kontrolka. Ale jak tylko zanurzę go w baku to przygasa, ale żarówka wciąż się świeci... mniej, ale się świeci.
Ponadto zauważyłem, że żarówka bardziej się świeci na zapalonym silniku. W sumie nic dziwnego bo układ dostaje większe napięcie. Ale czemu żarówka przygasa gdy włączony jest kierunkowskaz? Napięcie wtedy waha się od 11.3V do 11.8V.

Myślę, że dobranie odpowiedniego rezystorka do żarówki "załatwi sprawę" ale od dupy strony.

Nikt nie miał podobnego problemu? :<

Subtil
08-08-14, 15:58
Podepnę się pod temat bo mam tylko jedno pytanie, odkąd kupiłem auto rezerwy jeszcze nie widziałem mimo że nieraz specjalnie zwlekałem z zatankowaniem. Ostatnio gdy wskazówka twardo stała na czerwonym polu przy delikatnym łuku dopiero mrygneła mi kontrolka. Czy standardowo zapala się odrazu gdy wskazówka znajdzie sie na czerwonym polu?

gorky
08-08-14, 17:15
Zapala się jak spadnie poniżej dolnej kreski i masz wtedy jeszcze z 10l w baku. Zresztą zobacz sobie ile zatankujesz - bak ma pojemność 55 litrów.

Gacekk
10-08-14, 22:49
Potwierdzam. U mnie spadła dokładnie o grubość wskazówki, może ciutke więcej, ale wreszcie ujrzałem tą magiczną kontrolkę ;) Czas zatankować :D

myszy
19-08-17, 16:01
Odświeżę temat, bo właśnie sam wymieniłem termistor w swojej Hondzie. Poszło całkiem sprawnie, ale niestety również mam problem z tym, że rezerwa świeci cały czas. Sprawdzałem czy jest zwarcie przy pływaku, przy zegarach, wszystko wydaje się*być*ok. Zrobiłem też próbę na wyjętym pływaku i zanużałem w wiaderku z paliwem, które sobie przygotowałem - wciąż świeci. Kupiłem termistor z tej aukcji: http://allegro.pl/czujnik-rezerwy-termistor-pompy-paliwa-daewoo-i5412956632.html?snapshot=MjAxNy0wNy0yNVQxMDozODow Mi42MTBaO2J1eWVyOzkyMmMwZTA4ZDYyMzAyZjFlMTIyNTc3N2 MyNGU1MWM1NTA1MDJmYTQ5MmQxZGI5NmQ0MzJmOWY4MTcyMWY5 NTg%3D Czy jest możliwość że to nie taki jak trzeba? Jest troszkę krótszy od tego, który był zamontowany. Dodam, że mój Civic to 2.0 Diesel (o ile to ma jakieś znaczenie).