PDA

Zobacz pełną wersję : stukajace kolo pasowe. kto wie?/////



wieshaq
30-04-05, 10:29
co jest?

kolo pasowe lekko ociera i to slychac caly czas. zagladalem z mechanikami spod auta i rozbierali to nawet. wszystko wyglada ok. dzwiek dochodzi dokladnie z kola. paski ok, lozyska pompy i alternatora nie chalasuja. kolo ma lekka wizualna odchylke w prostoliniowosci i widac to podczas wirowania. Kolo jest na bank proste bo to juz drugie jakie zalozylem i jest to samo. po odkreceniu sruby siedzi mocno i ani drgnie.
skad moze byc ten dzwiek.? nasilal sie ostatnio az musialem wymienic kolo. klin wygladal na zniszczony i sruba byla na maxa zakrecona a mimi to gniazdo klina sie uszkodzilo?

prosze o pomysly na ten temat

bo to juz zaczyna mnie lekko wkurzac :-)

pozdrawiam!

Pati
30-04-05, 12:08
moze wał niszczy koło? moze leczysz objaw a nie przyczyne.

wieshaq
30-04-05, 12:14
mam tez takie podejrzenie ale odksztalcenie walu odrzucam bo jakby tak bylo to by rozjebalo silnik. ten wpust na klin jest tez lekko uszkodzony ale rozbieralem to znowu i wszystko wyglada tak jak pozalozeniu i klin jest niuszkodzony (zalozylem nowy przy wymianie).

jest jakas opcja na uszkodzenie walu? moze miec jakies usterki?

siemaR
30-04-05, 12:23
o co to koło trze? o osłonę paska rozrządu? może brakuje jakiejś podkładki (o ile dobrze pamiętam to są dwie - i siedzi za blisko?) Jak rozbija się klin, to chyba wpust w wale nie jest do końca oki.

LIO
30-04-05, 13:07
moze zalóz tylko pasek rozrzadu bez alternatora i wspomagania jesli jest i zobacz jak jest.

wieshaq
30-04-05, 13:17
moze zalóz tylko pasek rozrzadu bez alternatora i wspomagania jesli jest i zobacz jak jest.

no wlasnie mialem wrazenie ze bez paskow jest ciszej



o co to koło trze? o osłonę paska rozrządu? może brakuje jakiejś podkładki (o ile dobrze pamiętam to są dwie - i siedzi za blisko?) Jak rozbija się klin, to chyba wpust w wale nie jest do końca oki.

ta opcja z walem jest mozliwa bo gniazdko jest lekko podjechane.
ale o podkladkach to nie slyszalem nigdy i nigdy ich u mnie nie widzialem. mam 1,3 i kolo jest troche mniej masywne. teraz zalozylem od 1,6

co do obudowy i tarcia to tez podejrzewalem to ale po wejsciu pod auto nie widze o co moglo by trzec

sprawa jest ciekawa :-)

dzieki za podpowiedzi

LIO
30-04-05, 13:21
jak zalozyles masywniejsze kolo, to licz sie z wiekszymi stratami mocy na silniku. Skoro po zdjeciu pasków jest ciszej, to moze kolo jest zle odsadzone (moze tak jak pisal SiemaR) i paski chodza pod lekkim katem a nie w jednej osi. Ze wszystkimi obcieraja wszystkie glosniej, a po zdjeciu tylko jeden od rozrzadu. Taka wydedukowana koncepcja na poczekaniu :D