Zobacz pełną wersję : CHECK ENGINE D15B7 !!
Witam wszystkich!
Na wstępie przyznam, że opis i rozwiązanie problemu podobnego pojawiało się nie raz, jednak ja nie znalałem odniesienia do tego w moim przypadku. Co prawda nie robiłem jeszcze samodiagnostyki,jednak wyeliminowałem jeden z błędów powstający na skutek niesprawnej sondy - sonda wymieniona,a usterką w ciągu dalszym nastręcza mi niepewności...
Silnik dopiero po osiagnięciu optymalnej temperatury i przejechaniu niedługiego dystansu - ok 5 km od osiągnięcia wspomnianej temp.informuje mnie o jakimś błędzie - 'check'sie zapala i nie potrafie stwierdzić co jest tego przyczyną. Wszystko wskazywało na sonde - obroty spadają do poziomu ok. 400 - 450/min.,jednak jak już wspominałem - sonda wymieniona zoastała,a opisana sytuacja powtarza sie nadal .
WSZELKIE SUGESTIE DOT.ROZWIĄZANIA MILE WIDZIANE I PORZĄDANE ;)
Z GÓRY DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC!!
POZDRAWIAM
To może jednak najpierw samodiagnostyka, zamiast odrazu pytania na forum.
SAMODIAGNOSTYKA! :djablek:
mam identyczne objawy jak te wyżej opisane... odczyt z samodiagnostyki to błąd 43,
czyli "Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)"
dotyczy to również D15B7? a może chodzi o coś innego np. sondę lambda bo i takie diagnozy można znaleźć na forum...
dodam jeszcze, że nie mam instalacji gazowej oraz zastrzeżeń do pracy silnika, ładnie się kręci w pełnym zakresie obrotów
No i mi wywala ten blad 43,z tym ze na gazie-znaczy na benzynie jeszcze mi sie nie trafilo.
Dodatkowo Na gazie obroty spadaja ponizej tych idle po czym wracaja na swoje miejsce-nie wiem czy to ma zwiazek z tym bledem:-/
eehh mam ten sam problem z d15b7 (brynka bez gazu) :/ tzn. po przejechaniu kilku kilometrow zapala sie "check" a samodiagnostyka wskazuje blad 43. sada wydaje sie w porzadku, filt paliwa wymieniony :/ koncza mi sie pomysly... ma ktos jakas opcje ??
czasem jak bardzo "rzyga" olejem to ten bład wyskakuje........
silnik jest suchy tzn. zadnych wyciekow niema, dolewek niema bo nie pije oleja :/ jak najpewniej sprawdzic sonde (4 przewodowa) ??
czasem jak bardzo "rzyga" olejem to ten bład wyskakuje........
może być w tym trochę racji w moim przypadku... mam 240K przebiegu i jeżdżę na pełnym syntetyku (taką kupiłem) i z tym olejem mam trochę perypetii... w przygotowaniu jest już półsyntetyk motul 6100
jak już pisałem z silnikiem poza tym nie ma problemów więc mam nadzieję zmiana oleju załatwi sprawę
Siwas i Stanik84 długo już tak z tym jeździcie? ja to mam od kilku dni (sporadycznie)
ja z tym smigam od wczoraj. przejechalem troche kilometrow wydajem mi sie ze spalenie w normie, wczoraj mialem wrazenie ze zmula troche. Dzis po poludniu zrobilem jakie 100 km i zadne "check" sie nie zaswiecil. Zrobilem je dzis reseta i bylo chwile spoko ale jak do domku wracalem to znow bestia swieci :/
kupeja_style
30-07-08, 19:55
mam to samo tylko ze ja wymieniłem kolektor na 4-2-1
co zrobic zeby usunąc ten błąd (usterke)
Tez mam D15B7, zrobilem samodiagnostyke i wyszedl blad 41:
"Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7,B16A2)" -> w D15B7 oznacza to samo?
z góry dzieki za pomoc.
kupeja_style
30-07-08, 20:32
tylko ze mi wyskoczył blad 43 :/
To juz bylo wiele razy walkowane - blad 43 jest chyba najbardziej przybitym bledem i moze oznaczac doslownie wszystko.
Kiedys wydawalo mi sie, ze udalo mi sie usunac usterke (wlalem plyn do czyszczenia wtryskow), ale tylko ... wydawalo mi sie ;)
tak naprawde sklaniam sie ku temu, ze zapalenie sie kontrolki zalezy od .... pogody. Zawsze mialem wrazenie, ze gdy jade agresywnie, daje w palnik to ryzyko zapalenia sie kontrolki malalo, natomiast jak jechalem emeryt style 90 km/h na piatce 2,5-3 tys obrotow to istnialo spore prawdopodobienstwo, ze zaraz sie zapali. No ale zeby nie bylo to i zdarzalo mi sie, ze sie zapalalo przy 6,5 tys obrotow, zapalalo sie przy jechaniu 130 km/h, przy 90 km/h jak i 40 km/h.
Akurat w moim przypadku, nigdy nie mialem zadnych problemow z tym bledem - wlasciwosci hmm jezdne byly z grubsza takie same, dlatego go olalem. Czasem jest tak, ze potrafi sie nie zapalic przez tydzien (przy czym prawidlowosc jest taka, ze jest wtedy ladna pogoda :D), a po tym tygodniu potrafi np. zapalac sie dzien w dzien. Dodam, ze silnik w stanie bdb - nie bierze oleju.
Mozesz tez zrobic test - co prawda nie powie on Cie wiele, no ale coz ;D Jak Ci sie zapali kontrolka to wylacz silnik, wlacz jeszcze raz, zrob torche kilometrow i zobacz czy Ci wyskoczy kontrolka ponownie. JA widzialem ta kontrolke chyba ze sto razy i nigdy (!!!) nie zdarzylo mi sie, aby kontrolka zapalila sie ponownie gdy wylaczylem i wlaczylem silnik. Nie wiem co sie za tym kryje, ale moze wspolnie dojdziemy hehehe
może sie przyda :
43- heated oxygen sensor / fuel supply system- circuit malfunction
można sprawzić :
kable, ciśnienie paliwa, pompe, filter, wtryski, sonde, ewntualnie ECU
można też sprawdzić napiecia jakie sa na kostce od sondy :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.