Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : CHECK ENGINE D15B7 !!



Boomer86
27-02-07, 11:58
Witam wszystkich!

Na wstępie przyznam, że opis i rozwiązanie problemu podobnego pojawiało się nie raz, jednak ja nie znalałem odniesienia do tego w moim przypadku. Co prawda nie robiłem jeszcze samodiagnostyki,jednak wyeliminowałem jeden z błędów powstający na skutek niesprawnej sondy - sonda wymieniona,a usterką w ciągu dalszym nastręcza mi niepewności...
Silnik dopiero po osiagnięciu optymalnej temperatury i przejechaniu niedługiego dystansu - ok 5 km od osiągnięcia wspomnianej temp.informuje mnie o jakimś błędzie - 'check'sie zapala i nie potrafie stwierdzić co jest tego przyczyną. Wszystko wskazywało na sonde - obroty spadają do poziomu ok. 400 - 450/min.,jednak jak już wspominałem - sonda wymieniona zoastała,a opisana sytuacja powtarza sie nadal .
WSZELKIE SUGESTIE DOT.ROZWIĄZANIA MILE WIDZIANE I PORZĄDANE ;)
Z GÓRY DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC!!
POZDRAWIAM

redzikm
27-02-07, 12:04
To może jednak najpierw samodiagnostyka, zamiast odrazu pytania na forum.

Furious
27-02-07, 12:24
SAMODIAGNOSTYKA! :djablek:

proch
09-10-07, 13:21
mam identyczne objawy jak te wyżej opisane... odczyt z samodiagnostyki to błąd 43,
czyli "Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)"
dotyczy to również D15B7? a może chodzi o coś innego np. sondę lambda bo i takie diagnozy można znaleźć na forum...
dodam jeszcze, że nie mam instalacji gazowej oraz zastrzeżeń do pracy silnika, ładnie się kręci w pełnym zakresie obrotów

siwas
09-10-07, 15:15
No i mi wywala ten blad 43,z tym ze na gazie-znaczy na benzynie jeszcze mi sie nie trafilo.
Dodatkowo Na gazie obroty spadaja ponizej tych idle po czym wracaja na swoje miejsce-nie wiem czy to ma zwiazek z tym bledem:-/

stanik84
09-10-07, 21:20
eehh mam ten sam problem z d15b7 (brynka bez gazu) :/ tzn. po przejechaniu kilku kilometrow zapala sie "check" a samodiagnostyka wskazuje blad 43. sada wydaje sie w porzadku, filt paliwa wymieniony :/ koncza mi sie pomysly... ma ktos jakas opcje ??

Lcfr
09-10-07, 21:28
czasem jak bardzo "rzyga" olejem to ten bład wyskakuje........

stanik84
09-10-07, 21:48
silnik jest suchy tzn. zadnych wyciekow niema, dolewek niema bo nie pije oleja :/ jak najpewniej sprawdzic sonde (4 przewodowa) ??

proch
09-10-07, 22:00
czasem jak bardzo "rzyga" olejem to ten bład wyskakuje........

może być w tym trochę racji w moim przypadku... mam 240K przebiegu i jeżdżę na pełnym syntetyku (taką kupiłem) i z tym olejem mam trochę perypetii... w przygotowaniu jest już półsyntetyk motul 6100
jak już pisałem z silnikiem poza tym nie ma problemów więc mam nadzieję zmiana oleju załatwi sprawę

Siwas i Stanik84 długo już tak z tym jeździcie? ja to mam od kilku dni (sporadycznie)

stanik84
09-10-07, 22:12
ja z tym smigam od wczoraj. przejechalem troche kilometrow wydajem mi sie ze spalenie w normie, wczoraj mialem wrazenie ze zmula troche. Dzis po poludniu zrobilem jakie 100 km i zadne "check" sie nie zaswiecil. Zrobilem je dzis reseta i bylo chwile spoko ale jak do domku wracalem to znow bestia swieci :/

kupeja_style
30-07-08, 19:55
mam to samo tylko ze ja wymieniłem kolektor na 4-2-1
co zrobic zeby usunąc ten błąd (usterke)

_Anton_
30-07-08, 20:30
Tez mam D15B7, zrobilem samodiagnostyke i wyszedl blad 41:
"Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7,B16A2)" -> w D15B7 oznacza to samo?
z góry dzieki za pomoc.

kupeja_style
30-07-08, 20:32
tylko ze mi wyskoczył blad 43 :/

Greg_pl1
02-08-08, 21:06
To juz bylo wiele razy walkowane - blad 43 jest chyba najbardziej przybitym bledem i moze oznaczac doslownie wszystko.

Kiedys wydawalo mi sie, ze udalo mi sie usunac usterke (wlalem plyn do czyszczenia wtryskow), ale tylko ... wydawalo mi sie ;)

tak naprawde sklaniam sie ku temu, ze zapalenie sie kontrolki zalezy od .... pogody. Zawsze mialem wrazenie, ze gdy jade agresywnie, daje w palnik to ryzyko zapalenia sie kontrolki malalo, natomiast jak jechalem emeryt style 90 km/h na piatce 2,5-3 tys obrotow to istnialo spore prawdopodobienstwo, ze zaraz sie zapali. No ale zeby nie bylo to i zdarzalo mi sie, ze sie zapalalo przy 6,5 tys obrotow, zapalalo sie przy jechaniu 130 km/h, przy 90 km/h jak i 40 km/h.

Akurat w moim przypadku, nigdy nie mialem zadnych problemow z tym bledem - wlasciwosci hmm jezdne byly z grubsza takie same, dlatego go olalem. Czasem jest tak, ze potrafi sie nie zapalic przez tydzien (przy czym prawidlowosc jest taka, ze jest wtedy ladna pogoda :D), a po tym tygodniu potrafi np. zapalac sie dzien w dzien. Dodam, ze silnik w stanie bdb - nie bierze oleju.

Mozesz tez zrobic test - co prawda nie powie on Cie wiele, no ale coz ;D Jak Ci sie zapali kontrolka to wylacz silnik, wlacz jeszcze raz, zrob torche kilometrow i zobacz czy Ci wyskoczy kontrolka ponownie. JA widzialem ta kontrolke chyba ze sto razy i nigdy (!!!) nie zdarzylo mi sie, aby kontrolka zapalila sie ponownie gdy wylaczylem i wlaczylem silnik. Nie wiem co sie za tym kryje, ale moze wspolnie dojdziemy hehehe

olszes
02-08-08, 22:08
może sie przyda :
43- heated oxygen sensor / fuel supply system- circuit malfunction
można sprawzić :
kable, ciśnienie paliwa, pompe, filter, wtryski, sonde, ewntualnie ECU
można też sprawdzić napiecia jakie sa na kostce od sondy :)