Zobacz pełną wersję : Skrzynia Biegów I lewarek zmiany Biegów
Witam po wymianie sprzęgła w Hondzie Civic 4gen 1.6 16v d16a9 i wybiciu kołka sprężystego z drążka zmiany biegów przy skrzyni, po złożeniu wszystkiego lewarek biegów chodzi bardzo luźno .Dzisiaj byłem u mechanika i powiedział że jest coś ze skrzynią ,wrzucam 1 bieg i lewarek strasznie chodzi na boki jak się go przesunie na bok to tak jak by 2 bieg był włączony czy ktoś miał coś takiego i co tam mogło się rozwalić i na jakie koszty można się szykować Pozdrawiam
http://www.bikopur.pl/lang-pl/elementy-zawieszenia-poliuretan/honda-poliuretan/honda-civic-88-91-elementy-zawieszenia-poliuretan/1057-honda-civic-88g91-zestaw-poliuretanowy-stabilizatora-drka-zmiany-biegow.html
na pewno to ??? to są te tuleje co trzymają drążek ale moim zdaniem to co innego
zaznaczyłem na rysunku to miejsce gdzie wchodzi kołek sprężysty i to na tym wałku co wchodzi w skrzynie jest luz
http://img641.imageshack.us/i/manualtransto2.jpg/
ale ze skrzyni wodzik obraca się równierz z kołkiem i dalej z wybierakiem(ten kij co idzie do lewarka??) tak jak kolega wyjeżej napisał odpowiedzialne są za to te właśnie tuleje ja podmieniłem u siebie stary cały kompletny wybierak na 2 stary używany lecz w lepszym stanie miał gumy nie do porównania lepiej....one mają wpłym na precyzyjnośc wbijania biegów.
ale na tej tulei okrągłej co podał kolega wyżej jest delikatny luzik a nie aż taki że jak by się dało to lewarkiem zmiany biegów by się obróciło wokół własnej osi
ale to nie musi byća tak ogromny luz, może być nawet rzędu 1mm-2mm wtedy biegi już nie będą tak precyyjnie wchodiły, chyba że został skrzywiony wybierak wtedy też tak może być, odkręć wszystko jeszcze raz razem z lewarkiem zmiany biegów i zobacz czy przypadkiem kosz w którym jest przegłub kulowy od drążka miany biegów nie jest uszkodzony i czy ta kula nie ma dużegu luzu.
Ale biegi dobrze wchodzą tylko nie jest sztywno lewarek od zmiany biegów jak wcześniej . Lewarek lata w lewo i prawo jak by się niczego nie trzymał jak wrzucisz np 1 bieg lewarek powinien zostać na miejscu np tak jak masz 1 bieg a wrzucisz 1 bieg to tak widać jak byś miał na luzie
słuchaj bez zejscia pod auto i zobaczenia wizualnie co jest nie tak możemy tu długo debatować musisz wejśc pod auto i po kolei wykluczac podane wyżej rzeczy.
patiko ja mam tak samo, lata lewarek na wbitym biegu jak na luzie, i jest to wina tych gum.
Rozbiorę lewarek może jutro i popatrzę ale wcześniej było oki a po wybiciu kołka by zrobił się taki luz na lewarku. przy wyciągniętej skrzyni drążki wisiały luzem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.