PDA

Zobacz pełną wersję : Skrzynia Biegów I lewarek zmiany Biegów



pakitko
22-04-11, 12:42
Witam po wymianie sprzęgła w Hondzie Civic 4gen 1.6 16v d16a9 i wybiciu kołka sprężystego z drążka zmiany biegów przy skrzyni, po złożeniu wszystkiego lewarek biegów chodzi bardzo luźno .Dzisiaj byłem u mechanika i powiedział że jest coś ze skrzynią ,wrzucam 1 bieg i lewarek strasznie chodzi na boki jak się go przesunie na bok to tak jak by 2 bieg był włączony czy ktoś miał coś takiego i co tam mogło się rozwalić i na jakie koszty można się szykować Pozdrawiam

Bartek`
23-04-11, 10:03
http://www.bikopur.pl/lang-pl/elementy-zawieszenia-poliuretan/honda-poliuretan/honda-civic-88-91-elementy-zawieszenia-poliuretan/1057-honda-civic-88g91-zestaw-poliuretanowy-stabilizatora-drka-zmiany-biegow.html

pakitko
23-04-11, 20:59
na pewno to ??? to są te tuleje co trzymają drążek ale moim zdaniem to co innego
zaznaczyłem na rysunku to miejsce gdzie wchodzi kołek sprężysty i to na tym wałku co wchodzi w skrzynie jest luz
http://img641.imageshack.us/i/manualtransto2.jpg/

dEboo
24-04-11, 10:04
ale ze skrzyni wodzik obraca się równierz z kołkiem i dalej z wybierakiem(ten kij co idzie do lewarka??) tak jak kolega wyjeżej napisał odpowiedzialne są za to te właśnie tuleje ja podmieniłem u siebie stary cały kompletny wybierak na 2 stary używany lecz w lepszym stanie miał gumy nie do porównania lepiej....one mają wpłym na precyzyjnośc wbijania biegów.

pakitko
25-04-11, 11:19
ale na tej tulei okrągłej co podał kolega wyżej jest delikatny luzik a nie aż taki że jak by się dało to lewarkiem zmiany biegów by się obróciło wokół własnej osi

dEboo
26-04-11, 22:09
ale to nie musi byća tak ogromny luz, może być nawet rzędu 1mm-2mm wtedy biegi już nie będą tak precyyjnie wchodiły, chyba że został skrzywiony wybierak wtedy też tak może być, odkręć wszystko jeszcze raz razem z lewarkiem zmiany biegów i zobacz czy przypadkiem kosz w którym jest przegłub kulowy od drążka miany biegów nie jest uszkodzony i czy ta kula nie ma dużegu luzu.

pakitko
27-04-11, 12:15
Ale biegi dobrze wchodzą tylko nie jest sztywno lewarek od zmiany biegów jak wcześniej . Lewarek lata w lewo i prawo jak by się niczego nie trzymał jak wrzucisz np 1 bieg lewarek powinien zostać na miejscu np tak jak masz 1 bieg a wrzucisz 1 bieg to tak widać jak byś miał na luzie

dEboo
27-04-11, 23:35
słuchaj bez zejscia pod auto i zobaczenia wizualnie co jest nie tak możemy tu długo debatować musisz wejśc pod auto i po kolei wykluczac podane wyżej rzeczy.

Bartek`
28-04-11, 13:54
patiko ja mam tak samo, lata lewarek na wbitym biegu jak na luzie, i jest to wina tych gum.

pakitko
29-04-11, 13:28
Rozbiorę lewarek może jutro i popatrzę ale wcześniej było oki a po wybiciu kołka by zrobił się taki luz na lewarku. przy wyciągniętej skrzyni drążki wisiały luzem