PDA

Zobacz pełną wersję : Dymi na niebiesko, spadek mocy, pożera olej D14A8



wojti
21-04-11, 21:48
Jak w temacie, domyślam się że to pewnie pierścionki poleciały? Co ciekawe dymić zaczęła na przestrzeni ostatnich dwóch tygodni? wcześniej nie dymiła wcale, chociaż olej brała ale w granicach rozsądku tzn maks 1l od wymiany do wymiany. Chyba, że możliwe jest coś innego niż pierścionki? Moje pytanie jest następujące bo wiadomo remont takiego silnika raczej większego sensu nie ma. Niby oficjalnie mam przejechane teraz 205000 ale jak się okazało prawdopodobnie ma teraz ok 350000. Sprawdziłem przypadkowo w aso historię hanki i były epizody o których nie powiedział mi poprzedni właściciel.

Jak natrafia się okazja to myślę nad swapem. D14A8 to bodajże obd1. Jaki silnik ewentualnie można by wrzucić tak żeby z nim duzo nie rzeźbić? tzn nie kombinować z wiązką? Osobiście myślałem nad d16w4. Podpowiedzcie coś...

Lucas.FK2
22-04-11, 00:47
Takie zdrowe D14 to kupisz za 300-500zł i kłopot z głowy. Wiązka niby OBD1 ale nic na niej nie zrobisz,nie wystroisz. Trzeba do wiązki dodać parę rzeczy. D16W4 rzadziej spotykane. Ale Y2 czy Z6 częsciej

wojti
22-04-11, 07:50
to chyba zostawię d14a8 żeby nic nei rzeźbić. Zastanawia mnie jedynie to że tak nagle się wysrał... :((

noctyfer
22-04-11, 08:24
Takie zdrowe D14 to kupisz za 300-500zł i kłopot z głowy. Wiązka niby OBD1 ale nic na niej nie zrobisz,nie wystroisz. Trzeba do wiązki dodać parę rzeczy. D16W4 rzadziej spotykane. Ale Y2 czy Z6 częsciej

Nie wygaduj głupot, bo w D14A8 nie ma żadnego OBD1. Żeby przerobić to coś, bo inaczej tego nie nazwę, to trzeba się szykować na 1 dzień roboty z kabelkami i lutownicą w ręku. Jak kolega nie bierze pod uwagę SWAPA to niech lepiej kupi sobie zdrowy słupek D14A7 albo A8 i przynajmniej mało rzeźby będzie. Tak czy siak przy SWAPIE czy to z OBD1 czy OBD2 bez ingerencji we wiązkę się nie obejdzie.

Lucas.FK2
22-04-11, 12:04
Nie wygaduj głupot, bo w D14A8 nie ma żadnego OBD1.
Teoretycznie jest tylko jak widać ta wiązka jest lipnie zrobiona.

wojti
23-04-11, 00:34
podpowie mi ktoś jakie są objawy np. wypalonych zaworów? i co mogło spowodować własnie to że ona w zasadzie nagle zaczęla kopcić na niebiesko i straciła moc? narazie myślę że może obejdzie sie bez przekładki bo jesli to by był np zawór wypalony albo uszczelka pod głową to sam to ogarnę jakoś. Więcej może być już problem... zmierzę jutro ciśnienie kolejno w cylindrach i może to mi da jakąś cząstkową odpowiedz?

wojti
23-04-11, 19:15
nabijam drugiego posta ale nawiązuje do tematu, a więc sprawdziłem ciśneinie i jest 1, 2, 4 cylinder po 13 a 3 12.9 barów. Co jednak zauwazyłem ciekawego to świece z cylindrów 1, 2, 3 są normalnie ubarwione tzn z lekkim nalotem a 4 świeca jest czarna cała.