PDA

Zobacz pełną wersję : Malowanie Pokrywy Zaworów FOTOPRZEWODNIK



19Ryba10
21-04-11, 15:47
Być może ktoś skorzysta z tego co tu zamieszczę. Sam potrzebowalem wielu informacji i szukałem na forum i stwierdzilem ze wrzuce tez swoją fotorelacje jesli ma sie to komuś przydac i rozwiać wątpliwości :)

Przedmioty potrzebne do pracy :

Rozpuszczalnik nitro
dużo szmat (naprawde sporo:) )
gazety
szczotka
pędzelek
wiadro
spray czerwony do wysokich temperatur Dupli color (okolo 25zł z przesylka z allegro)
papier scierny o roznej gradacji

http://img251.imageshack.us/img251/5559/sdc16390large.jpg

Nastepnym krokiem jest odkrecenie pokrywy zaworów oraz w moim przypadku oslony kolektora. Odkrecamy 5 srubek oraz zdejmujemy przewody zaplonowe i jeden wężyk z tyłu pokrywy z lewej strony.Zdejmujemy uszczelke i pamietamy o dokladnym oczyszczeniu rowka oraz samej uszczelki przed matazem,ja uzylem papierowych recznikow (jesli pominiemy ten krok ryzykujemy przeciekami) .Jesli jednak przeciek sie ukaze ,to smarujemy cienka warstwa silikonu wysokotemperaturowego (tylko naprawde cienko) , u mnie obylo sie bez tego :)
Silnik przykrywamy na czas pracy folią aby zapobiedz zabrudzeniu.
http://img189.imageshack.us/img189/3794/sdc16391large.jpg

http://img852.imageshack.us/img852/2636/sdc16392large.jpg

http://img24.imageshack.us/img24/8288/sdc16393large.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/3914/sdc16394large.jpg

Po dokladladnym umyciu pokrywy w wiadrze z goraca woda i plynem , czas na zabawe z papierem sciernym w celu oczyszczenia resztek farby z pokrywy i oslony kolektora.Czyscimy dokladnie rozpuszczalnikiem nitro i zabieramy sie za malowanie. To jak bedzie wygladal efekt koncowy zalezy od dokladnosci oczyszczenia i odtluszczenia pokrywy. Wykonujemy kilka ruchow sprejem na boku aby "nie testowac" swoich umiejetnosci na pokrywie i nie porobic zaciekow. Malujemy 3-5 warstw za kazdym razem patrzac czy dobrze pokrywa.Pamietamy rowniez o DOKLADNYM ZABEZPIECZENIU OTWOROW PRZED MALOWANIEM !!!

http://img155.imageshack.us/img155/8038/sdc16395large.jpg

teraz czas na zabawe z suszareczką :)

http://img710.imageshack.us/img710/9940/sdc16399large.jpg

jesli ktos chce sie bawic w wyjmowanie uszczelek zapłonowych to mozna wygrzac przez 20 minut w 160 stopniach w piekarniku , lecz ja nie chcialem ich uszkodzic. Po 24 godzinach po utwardzeniu farby ostrożnie szlifujemy napis i oto efekt koncowy.... :)

http://img163.imageshack.us/img163/3815/sdc16400large.jpg

http://img825.imageshack.us/img825/9732/sdc16401large.jpg

http://img695.imageshack.us/img695/2860/sdc16402large.jpg

a teraz czas na piwko :))

POWODZENIA W MALOWANIU SWOICH POKRYW !!!:cool:

Saiti
21-04-11, 15:49
Okej, ale zdjęć nie widać ;)

bonias83
21-04-11, 15:55
ja tam wszystkie widze :rolleyes:

Saiti
21-04-11, 16:03
Teraz i ja widzę ;)

seyren
21-04-11, 16:14
spoko, gdzies juz taki temat widzialem ale wyszlo ok :)

djwafel
21-04-11, 17:17
Może u siebie coś takiego zrobię :) Tylko muszę ogarnąć trochę czasu.

rafal86
21-04-11, 17:28
Może u siebie coś takiego zrobię :) Tylko muszę ogarnąć trochę czasu.

dokładnie to samo pomyslałem oglądając ten temat:o miałem szukac pokrywy z d16z6 ale narazie taniej wyjdzie pomalować swoją seryjna.

19Ryba10
21-04-11, 17:47
Ja liczac łączny czas pracy skonczylem wszystko w 5 godzin :) A przez to ze lubie dokladnie moze i troche sie przeciagnelo , ale chyba lepiej dokladniej niz spartolic robote :)

Saiti
21-04-11, 18:03
Ryba, oczywiście :) Niecodziennie się to robi, więc warto się przyłożyć :) Ale od razu mówię, że za dużo warstw lakieru to też źle. Polecam wykonać to w 3-4 cienkich warstwach, bo więcej i grubiej to będzie lakier odłaził.

19Ryba10
21-04-11, 18:04
wiadomo , kazdy sam musi ocenic jak "grube" warstwy naklada :) ja dawalem bardzo cienkie dlatego napisalem do 5 warstw .

albin3
21-04-11, 18:44
Po co papier ścierny do usuwania lakieru? Kupujcie SCANSOL w Castoramie lub gdzie jest. 90% mniej pracy.

19Ryba10
21-04-11, 19:06
po co zeby zedrzec resztki lakieru :) Samo nitro tez daje rade , aczkolwiek SCANSOL moze i tez bylby dobry , nie wiem , nie testowalem ,mi poszlo gladko bez tego :)

albin3
21-04-11, 19:19
Napisałem,że stosując SCANSOL jest mniej pracy.Poczytaj na forum i koledzy tak usuwają lakier.Ja tak robiłem pod VHT i 4 rok pokrywa jak z fabryki.

Skoti
21-04-11, 20:46
nie zapomnijcie kupic uszczelki pod pokrywe. najlepiej z aso bo kosztuje tyle co zamiennik a wytrzymuje do 3 zdjęc.

Lcfr
21-04-11, 20:59
jakby był bezbarwny na końcowej warstwie byłoby lepiej
a tak jest gorzej i szybciej odpryśnie - testowałem i pisałem o tym w tym temacie:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?36761-Malowanie-pokrywy-farba-VHT-(i-zwyk%B3%B1-tak%BFe)&highlight=malowanie+pokrywy

glassu
22-04-11, 09:32
A ja mam takie nieco laickie pytanie - Silnik bez pokrywy od tak sobie zostawić na te 24h? Bez przykrycia? Nic mu nie będzie?

19Ryba10
22-04-11, 10:29
ja przykrylem silnik folią :)

Saiti
22-04-11, 11:45
Glassu, sam wiesz czy masz syf w okolicy czy nie :) Przykryj czymś niepylącym, np. folią dla świętego spokoju ;)

RRa
22-04-11, 14:37
nie szlifowałbym papierem ściernym napisów. Lepiej nożykiem do tapet odciąć :)

19Ryba10
22-04-11, 18:11
dlaczego nie ? kostka szlifierska z papierem i gogogo, efekt jak na zdjeciu :)

Szejken
22-04-11, 18:51
Fajny fotoopis, wielu laikom się przyda, np. mi:)

billiejoe
22-04-11, 21:24
Ja po świętach zabieram się za robotę, dziś przyszło VHT więc będzie ogień :)

Lcfr
23-04-11, 13:11
dlaczego nie ? kostka szlifierska z papierem i gogogo, efekt jak na zdjeciu :)

akurat to jest najlepsze rozwiązanie bo jeszcze poprawia wygląd napisów...

oscar1919
20-08-13, 20:45
Trochę odświeżę, bo nie wszystko jest dla mnie jasne. O oczyszczenie jakiego rowka chodzi? Jakiegoś pod uszczelką/ na uszczelce? Wogóle jest możliwość żeby założyć starą uszczelkę? No i czy przewody zapłonowe wychodzą " na siłę"? Bo boje się urwać czegoś, a za lekko to to u mnie wyjśc nie chce

WojTEC
21-08-13, 17:22
O oczyszczenie jakiego rowka chodzi? Jakiegoś pod uszczelką/ na uszczelce? nie robiłem tego jeszcze ale wydaje mi się że w uszczelce.

Wogóle jest możliwość żeby założyć starą uszczelkę? niektórzy tak robią. Zamienniki oryginału masz za ok 30 zł a oryginał do mojego modelu w haparts kosztuje 45 zł.

No i czy przewody zapłonowe wychodzą " na siłę"? Bo boje się urwać czegoś, a za lekko to to u mnie wyjśc nie chce nic nie trzeba się z tym siłować, możesz trochę na boki rozruszać lekko i wtedy ciągnąć do góry nic tam nie popsujesz :)

posejdon
21-08-13, 23:23
Tylko za kabel nie ciągnij tylko za końcówkę!