PDA

Zobacz pełną wersję : Turbosprężarka w d15b7 ej2 ? DORADŹCIE



kubiak91
20-04-11, 00:01
Siema, mam Civica 94r d15b7 w coupe. Mam za półdarmo zrobienie turbo do mojego ej2.
Jakąś małą turbinę, przerobiony kolektor wydechowy i dodanie intercoolera xD. Co wy o tym myślicie ? Może macie jakieś pomysły jak to zrobić/przerobić :)
Z góry dzięki

kornel861
20-04-11, 00:42
Jakąś małą turbinę,
yhym....:rolleyes:
mala = ? jaka bo moze byc za mala i za wczensie bedzie wstawac.
proponuje poczytac na temat budowy soft turbo :D

JulekCIVIC
20-04-11, 08:44
TD04 13T. moin zdaniem idealna do 1.5 wstaje okolo 2700rpm wiec nie za późno, kolektor wydechowy D15z1 intercooler Iveco dally 2,7 albo 3,0 diesel tanie a wydajne i pasuja ci jak by do civic'a stworzone :)

kubiak91
20-04-11, 09:06
mała w sensie, mniejsza od passata b5 1.8 t
Julek, orientujesz się o ile wzrośnie mi moc ? 101km jbc
Julek, dzięki za pomoc... ma ktoś inne propozycje ? Pomysły ?

Turbosprężarkę mam do zrobienia za free, tylko muszę zamontować sam to wszystko i doprowadzić wszystkie przewody itp

JulekCIVIC
20-04-11, 09:10
no przy dobrym strojeniu i ogarnięciu tego moc powinna wyskoczyć w granicach 170-180km ale potem to juz kucizna :) co do tematu turbin do konkretnych silnikow to bylo juz na forum o tym...

kubiak91
20-04-11, 10:57
a podrzuciłbyś mi link ? :)
a gdzie odpływ oleju ? orientujecie się jak to wszystko podłączyć/złożyć ? :)

JulekCIVIC
20-04-11, 11:42
odpływ do miski olejowej w dogodnym miejscu nad poziomem lustra oleju, podłączenie jak sie ma wszystko zajmuje kilka godzin, bynajmniej mi tyle zajęło... ;)

kornel861
21-04-11, 01:08
TD04 13T. moin zdaniem idealna do 1.5 wstaje okolo 2700rpm wiec nie za późno, kolektor
..lepiej pozno niz wcale...:rolleyes:
btw.przy ilu puchnie?:p

JulekCIVIC
21-04-11, 08:04
na niezakutym silniku można dusić dopiero najlepiej przy 3tyś aby nie pogięły się korby wiec po co ci wcześniej turbina, no i powiem ci jeżdżę na doładowaniu 0,45bar i jak wstaje u mnie tak przy tych 2700 jest idealnie, a kreci do samego końca jak szalona nie ma żadnego puchnięcia ;) wręcz powiedział bym że ma jeszcze sporo zapasu bo jest nieduże doładowanie...

kornel861
22-04-11, 16:06
pow 3 tys jest lepsze smarowanie :D
Btw warto przeliczyc zapotrzebowanie na powietrze dla B7 lub popatrz na inne projekty B7.
ja kiedys mialem D14 na KKK dala 60Km 80Nm wstawla od 2.5 i przy jakos 6 puchla.
Sama turbina to maly element ukladanki naprawde....Jak ma byc to zywotne to musi byc z glowa zrobione.

JulekCIVIC
22-04-11, 18:35
dokladnie jak mowisz, orurowanie jest istotne zeby z grubościa nie przesadzic, no i wiele aspektów...

arekgr
25-04-11, 07:34
JulekCIVIC, o którym 13T mówisz, HL czy L? Jesteś świadom, że HL będzie miało niezłego laga w 1.5? W sumie, to do B7 wystarczy śmiało TD04L-12T. Wydoli do końca bez kłopotu 0,5b.

vipek
25-04-11, 09:04
Czytałem, że ktoś na forum uturbił D13, zastanawiam się czy nie uturbić swojego D14Z2. 0,5bara wystarczy żeby zaczeło sie to już odpuchać. Ktoś już przerabiał temat ?

crxd16
25-04-11, 09:31
vipek tj sztuka dla sztuki, lepiej wsadzic d16vteca i miec otwarta droge do dalszych modow;

a k03 z 1.8t to miniturowa turbinkai wcale za duza nie jest do d15

JulekCIVIC
25-04-11, 11:08
Ja mam td04 HL 13T i jedzie do samegoi końca a rozpedza sie od 2700rpm wiec o Lagu nie ma co mowic :D

arekgr
25-04-11, 13:21
JulekCIVIC, jest jest lag :) Ja mam w D16 12T i do 7200rpm trzyma ponad 0,6b :)

JulekCIVIC
26-04-11, 10:41
no ale niby jak mam wyczuć lag skoro trzymam do końca zakresu obrotowego i nie ma odczuwalnej zmiany w przyśpieszeniu, może dodam że mam głowice od y7 to zawsze kanały kapke inne jak w b7 na przykład...

carllo7
03-05-11, 13:04
Witam!!!
Zna ktoś z was cenę takiej przyjemności jak turbo w d15b7??? ile kosztują graty + strojenie??

BurnOuT
03-05-11, 21:08
Taniej wyjdzie Ci swap na B serie

Fawor
05-05-11, 20:39
Wyjdzie w przybliżeniu tak samo. Na pewno nie odczuwalnie taniej.

pgp22
07-05-11, 19:01
a dokładniej bo tez chce sobie takie cos włozyć:)ile orietacyjnie:)

michal303
10-05-11, 00:29
Kolego czekasz na gotową odpowiedz a nie wiadomo czego oczekujesz w PL jeździło D15b7 450 PS ogarnięte w pełni PROFI przez "jakąś" firmę, Ty możesz sam kupić używany sprzęt po składać w garażu i spokojnie dmuchać jakiegoś delikatnego SOFTA. Jeśli oczekujesz ze ci to ktoś w pełni ogarnie to po dzwoń po firmach i się zorientuj jeśli sam będziesz grzebał to na forum jest myślę wystarczająco informacji....

carllo7
11-05-11, 20:47
a może kompresor???.............. wiecie ile biorą na swap??

chciałbym zrobić sobie jakieś 130-140 KM mam 3000pln i nie zanosi się na więcej. Trochę mało żeby robić swapa na serie B czy turbo.
Myślę też o kompresorze ale to też chyba trochę mało kasy.
jeszcze jedno potrzebuję układ wydechowy 2" do EJ2 jak ma ktoś na zbyciu to mogę odkupić

artek0903
11-05-11, 21:13
jak celujesz w 130-140 nie laduj kasy w turbo tylko ogarnij mini me albo swapa na d16z6

carllo7
11-05-11, 21:31
wystarczy mi na to 3000pln??

artek0903
11-05-11, 21:35
a to juz zalezy za ile wyrwiesz czesci/silnik i ile jestes w stanie sam zrobic/skasuja Cie za robote

carllo7
11-05-11, 22:46
a byś radził d16z6 czy mini me?? co pochłonie mniej kasy??

carllo7
12-05-11, 21:38
mam pytanie wiecie ludziska jaka jest srednica wdechu w d16z6?? i czy to jest większy niż w d15b7

biohazard88
13-05-11, 21:18
daj sobie siana...miałem uturbione d15b7...wejdź w mój temat i poczytaj zanim zaczniesz zakładać

carllo7
15-05-11, 11:49
Coś tam czytałem o twoim d15 i turbo. Ja też turbo wybiłem sobie z głowy ale ciekawe jak się kompresor sprawdzi??? myślę o 0,5bar

arekgr
15-05-11, 12:39
Ehhh, kolejny temat, który na 90% nie zostanie zrealizowany. carllo7, wszystko co warto dawać do B7 to m45. Chwile powinno pojeździć. I na tym kres możliwości tego silnika. Jakbyś we własnym zakresie poskładał to do kupy, to łącznie ze strojeniem poskładasz.

BTW, tyle tematów przewija się na Forum, tylu chłopom w głowie doładowania, a jak miałem na sprzedaż turbokita - marny odzew. Czy ludziska lubią marzyć? :)

carllo7
15-05-11, 17:10
chwile to znaczy ile ??? Jeden pisze tak drugi siak.... jest w ogóle sens doładować b7???

zico1981
15-05-11, 17:32
ja jak bym mial z 10tys to bym sie pobawil w turbo, ale z 3tys to nie poszalejesz. Zrob minime dobry dolot wydech strojenie i starczy:)

arekgr
16-05-11, 08:59
zico1981, kalkulator do ręki i licz :) Nie wiem jak tam teraz ceny, bo się nie interesuję, ale orientacyjnie: m45-800zł, IC-150zł, materiał na orurowanie <100zł, złączki ~100zł, zawór DV-80zł, wskaźnik boost-90zł, części do przeróbki kompa+1szt 27c256-15zł, kasa na paski i pierdoły-400zł. Policzyłem z zapasem, no i ile mamy? :) Do tego dodać strojenie i jazda :rolleyes:

zico1981
16-05-11, 09:05
a ile to bedzie jezdzic na takich gratach to jeden Pan Bóg wie:)

artek0903
16-05-11, 11:02
tak samo jeden bog wie ile pojezdzi takie minime, zalezy w jakim stanie jest silnik, jak sie zrobi remont to pojezdzi, jak nie to loteria...

carllo7
16-05-11, 22:11
Czyli zrób remont 2000pln
Kup graty . zamontuj , zrób strojenie 4000pln
razem 6000pln
Wywalić 6 patyków po to żeby mieć frajdę za 10tyś kilometrów ???? trochę lipa
Znacie chłopaki kogoś kto ma kompresor w d15 i lata sobie bez awaryjnie???

zico1981
17-05-11, 07:01
za 6tys to juz lepiej b- serie wsadzic

arekgr
17-05-11, 07:18
Ble ble ble. Jakoś moje jeździło 30tyś na silniku bez remontu. Później, z MOJEJ winy, obróciłem panewkę. Jeździłem sobie na ponad 0,6b i było elegancko.

A mam TD04L-12T, za które z przesyłką i DP dałem AŻ 332zł dokładnie.

Jak się postarasz - tak masz.

JulekCIVIC
17-05-11, 09:30
mnie turbo bez strojenia wynioslo 500zl nie 5000zl tylko 500zl... wiec jesli znalazl bym stroiciela po taniosci to moze i udalo by sie w 1000zl zmiescic ze strojeniem... dodam ze przed zalozeniem turbinki mialem sporo fajnych czesci ktore potem nie byly potrzebne wiec sprzedalem i kwota 500zl jest juz na czysto ;)

Fawor
17-05-11, 15:44
matko...domorośli dłubacze nakładą do głów świeżakom, ze da się zrobic turbo za tysiąc złotych, ten nie ma pojęcia czemu w ogóle z turbo jest więcej mocy, pyta się firmy, która mu to zrobi, słyszy 8k pln i jest głupi jeszcze bardziej...Sobie to można jakiegoś druta poskładać, a jakby przyjechał klient to tez mu to poskładacie za 1500 ze swoją robocizną i weźmiecie odpowiedzialność za wykonaną robotę?

carllo7
17-05-11, 21:09
TURBO za 1500 PLN - dobre.... można pisać biznes-plan:) podejrzewam ze chętnych będzie sporo... hehehe

JulekCIVIC
17-05-11, 22:35
po pierwsze to napisalem za ile da sie miec turbo a nie za ile ja bym to ogarnął, nie zrobie tego chodź by nawet dlatego ze nie zrobie strojenia... jesli chodzi o cene niezbednych czesci to trzeba dać najmniej 1500zl no i tak jak napisaleś możę to nie jest drut bo graty sa na prawdę spoko i stan jeszcze lepszy a że jest zastosowane parę rzeczy po taniosci to juz moja indywidualna sprawa... a to że w warsztatach krzycza po 8tys to dlatego ze biora odpowiedzialnosc i stroja jak nalezy, no i jak to w usługach cena uzależniona jest od wydanych pieniedzy na graty ;)

arekgr
18-05-11, 07:06
Po co więc pytać na Forum jakie są koszta softa, jeżeli nie chce się tego samemu robić? Lepiej poświęcić czas na szukanie kogoś, kto to zrobi. I z nim się negocjuje ceny. Napisaliśmy ile zapłaciliśmy realnie za turbo w naszych samochodach. Za home made turbo, we własnym zakresie, na własną odpowiedzialność, na własne ryzyko.

Ja na podstawie wiadomości w internecie i pomocy teoretycznej dwóch ludzi tym zajmujących się, najpierw założyłem kompresor, później turbo. Jak się chce - to się da samemu :) I wtedy są takie koszta niskie :)

JulekCIVIC
18-05-11, 09:13
i w 100% zgadzam sie z Arkiem.

carllo7
18-05-11, 20:10
ok chłopaki... szacunek dla was za walkę i za zaangażowanie ale nie w tym rzecz. Dodatkowo fajnie jak się coś samemu robi i działa. Ale jaką mieć frajdę z tego że masz czyj jechać.... ale nie wiesz czy dojedziesz do celu??? Nie szkoda zmarnowanego czasu i kasy???

arekgr
18-05-11, 20:18
carllo7, a skąd podejście, że ma się "rozdupczyć"? Uwierz, że są projekty o których się nie mówi, a są, np D13 turbo :) Uważasz, że jak sam sobie składałem, to się nie przykładałem? JulekCIVIC widać miał jeszcze tanie, fajne dojście do części. I na pewno też się przyłożył. Był czas, że mój sztrucel robił miesięcznie 5tyś km. Dawał sobie radę bezawaryjnie, no może poza jakimiś pierdułkami, ale większość to moje niedociągnięcia, moja wina.

A tak w ogóle, jak "firma" Ci założy, to jak w razie "buuum" udowodnisz, że to ewidentnie ich wina? A może będą się upierać, że podniosłeś sobie boosta, albo zaniedbałeś olej... Grzebiemy w silnikach, które fabrycznie nie były przystosowane do takich obciążeń. Ryzyko jest zawsze, nawet w grubych, kutych projektach, gdzie też zdarza się, że nie wychodzi...

Ale się opisałem głupot :cool:

Boost jest fajny, bov jest fajne, śmierdzące sprzęgło też :o

carllo7
18-05-11, 21:59
jak guma śmierdzi też jest fajnie:) Arek może masz trochę racji nie ryzykujesz to nic nie masz.... a który z nasz tego nie lubi????

kremat0r
19-05-11, 06:58
Ale jaką mieć frajdę z tego że masz czyj jechać.... ale nie wiesz czy dojedziesz do celu??? Nie szkoda zmarnowanego czasu i kasy???

A jaka masz gwarancję że pojedziesz nad morze seryjnym d15 i dojedziesz ? Że coś się nie sypnie ?

NIE MASZ i mieć nie będziesz to jest samochód tutaj w każdej chwili coś się może posypać, czy to w serii czy pomodzone i takie zastanawianie się jest bez sensu.

JulekCIVIC
19-05-11, 08:11
pamiętaj ze jak jeździsz na podciśnieniu silnikiem doładowanym to masz praktycznie serię... turbina nie generuje ciśnienia, działa jak by to była część układu dolotu wiec jadąc w trasie utrzymując na zegarze boost -4 lub jakikolwiek - , to tak jak byś nie miał w ogóle doładowania ;) ale kiedy na 5 biegu dotykasz gazu i wskazówka wędruje na + 0,5 Bar zaczynasz się zastanawiać czy ty aby nie masz 2 biegu bo tak samo sie zwija :D i to są niesamowite doznania :p

arekgr
19-05-11, 10:02
Panowie, nie oszukujmy się, jeździmy starymi rupieciami :) Często już pełnoletnimi, rdzewiejącymi, które na "zachodzie" wędrują na złom :P Jeżeli kogoś uraziłem - sorry :rolleyes:

Nie oczekujmy jakieś superbezawaryjności. Większość nieremontowanych jeszcze silników ma grubo ponad 200tyś km. A jak się kupi np D16Z6, to wiecie co te silniki przechodzą...

A jak ktoś pojeździł na boostach, to się nie chce przesiadać do niedoładowanego :) Totalnie inna jazda, taka jakaś "lekkość" :eek:

carllo7, Oduczyłem się niszczenia opon, gdy kupiłem 4ry nówki za ciężko zarobione pieniądze :D Tylko co poradzić na to, że >200nm niszczy opony? :rolleyes:

carllo7
21-05-11, 20:12
To nie o to chodzi Arku ze nasze autka są wiekowe. Tu chodzi o nic innego tylko o KASE KASE I JESZCZE RAZ KASE... jak by jej było pod dostatkiem to podejrzewam ze każdy z nas odpicowałby brykę i ubrał w same graty z najwyższej półki.
Dlatego przynajmniej patrzę na to z tej strony żeby ciężko zarobionej kasy w błoto nie wyrzucić.