Zobacz pełną wersję : Blokująca się przepustnica D16Z6
Cześć. Mam problem z przepustnicą, mianowicie blokuje się w niej to kółko/zawór. Wydaje się, jakby był za duży i nie do końca staje prostopadle w kanale przepustnicy. Najgorzej jest po dłuższym postoju, bo muszę "zerwać" przepustnicę, wciskając gaz prawie do oporu. I praktycznie zawsze delikatnie się blokuje, nie ma mowy o płynnym ruszeniu spod świateł. Próbowałem wyjąć to kółko i ustawić inaczej/odwrotnie, ale rezultat żaden, cały czas to samo. Warto wspomnieć, że po zakupieniu całego kolektora z przepustnicą miałem problem, żeby w ogóle ją wzruszyć, dopiero przy użyciu młotka dało radę. Co z tym fantem zrobić? Przepustnica jest czysta w 100%.
wkrec minimalnie srubke ograniczajaca zamkniecie przepustnicy. Jest ona pod motylkiem, na ktorym zalozona jest linka. Na srube imbus zakontrowana siodemka... ;]
kurna, brakuje mi "7" do kontrowania. Też o tym pomyślałem, ale czy nie jest to oszukanie całej tej sprawy?
A więc tak, miejsce styku w korpusie przepustnicy jest postrzępione na linii obwodu talerzyka regulującego :) Wytarte itp. Zaraz robię tam wjazdowe z dremelkiem :)
daj znac jak Ci poszło, mam to samo z przepustnicą z H22 ale tylko po długim postoju. Mi sie przytnie strasznie to mnie irytuje :mad:
bo powinna się opierać na ograniczniku o którym mowa powyżej a nie ściankach kolektora i ot cały problem..
Jak oczyściłem to się opiera :)
A więc tak: wyciągamy listek przepustnicy (to kółko/zawór), bierzemy w rękę dremel z końcówką z papierkiem ściernym i jedziemy. W trudno dostępnych miejscach (np przy ramieniu tego listka) wjechałem z końcówką "kamieniową". Oczyściłem też krawędzie tego listka. Teraz przepustnica zamyka się do końca, opierając się na tej śrubce. Ważne, aby dokładnie wymyć po tej robocie obrabiane części, bo co jak co, ale pozostały syf trafi do komór spalania. Ot, filozofia :) Jeśli komuś będzie się blokował gaz w Warszawie, zapraszam do mnie :) 30 minut i po problemie :)
tylko żeby po tej zabawie z dremelem nie było wolnych obrotów na poziomie 1500rpm ;)
Nie no, wolne obroty to metalu raczej nie ruszyłem :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.