Zobacz pełną wersję : cykanie na niskich obrotach ep1 !
andrewsport
18-04-11, 01:38
jak w temacie, ostatnio samochodzik zaczal wydawac nieprzyjemne dzwieki wydobywajace sie z spod maski, takie jakby cykanie silnika przy 1.5-2 tys, ktos moze mial taki problem??
pozdr
jaki silnik? regulacja zaworow byla?
andrewsport
18-04-11, 11:26
1.4, nie bylo, to stalo sie nagle, zgasilem ja, odpalilem i nagle zaczely sie problemy
Może skrzynia? W czasie jazdy na pierwszym biegu cyka? Jaki przebieg i ostatnie naprawy/wymiany?
andrewsport
19-04-11, 02:16
74000! 1,2,3 w sumie na wszystkich biegach przy odpowiednio niskich obrotach...samochod posiadam od 4 miesiecy i w silniku narazie nic nie bylo robione, olej zmieniany w listopadzie. jutro podjade do warsztatu, zobaczymy co powiedzą! skrzynia mam szczera nadzieje ze nie bo niestety w tym miesiacu stuknelo 7 latek;/
To jak jest stukanie i jest uzależnione od obrotów (głównie niskich) w czasie jazdy to na pewno jest skrzynia... Jedyna rada to wymienić łożyska w skrzyni i zalać MTF-3 z ASO hondy. Do wymiany dwa łożyska wałka sprzęgłowego, które kosztują około 200-250zł w ASO. Nie daj się naciągnąć na wymianę skrzyni lub wymianę wszystkich łożysk. Naprawa nie powinna przekroczyć 1000zł (w warszawie Rem robi za 750zł chyba)...
stukanie skrzyni objawia sie na 2, 3, 4 biegu szczegolnie, okolo 2-3 rpm. u mnie wlasnie zaczela stukac. po raz drugi! lozyska wymienialem w JHM w listopadzie. Szlag mnie trafi
andrewsport
19-04-11, 10:51
diagnoza: skrzynia..dobrze ze akurat 2 tyg po przedluzonej gwarancji *****... dzieki wszystkim za odp! pzdr
nie wiem, czy o takie cykanie chodzi..... u mnie w trakcie przyspieszania (D16V1), właściwie na każdym biegu (nie tylko 1 i 2, gdzie padają łożyska) do ok. 2.5 tyś obr. słychać cykanie bardzo podobne do pracy 3 cylindrowej jednostki (szczególnie przy otwartej szybie, przy zamkniętej ten dzwięk tylko trochę przenosi się do kabiny), coś ala corsa 1.0 12V i tylko podczas przyspieszania do powyższych obrotów (przy jeździe ze stałymi obrotami dzwięku nie ma), powyżej ten dzwięk ustepuje. Nie zauważam specjalnie różnicy między odgłosami pracy na wcisniętym i wyciśnietym sprzęgłem, brak stuków. Tak sobie myślę, że tego typu odgłos można by powiązać z tym elektronicznym VTEC'iem, sterującym zaworem (otwierającym go całkowicie powyżej 2.5 - 3 tys obrotów). Wcześniej jednostka pracuje podobnie do jednostek 3 cyl. Czy taka teoria ma sens? Druga sprawa, że 1.4 jest bez VTEC - jeśli o tego typu dźwięk chodzi.
U mnie w 1.6 również słychać lekkie cykanie (jakby rezonans) w okolicach 4000 obrotów. Uważam że jest to dźwięk ze skrzyni biegów. Chociaż bardziej w tych obrotach powinno być słychać v-tec'a, ponieważ załącza się w granicach 4000 obrotów... Jednak tutaj lekkie brzęczenie słychać jedynie w przedziale 3950-4050 obrotów. Nie podejrzewam jednak tutaj objawów jakiegoś uszkodzenia itp.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.