Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czy ma ktos jakis patent na odkręcenie koła pasowego?



ParanojA
24-02-07, 14:12
j/w.
Nie moge sobie poradzic z odkręceniem koła pasowego z wału. Wszystko jest zapieczone i zaraz sie silnik zaczyna obracac. A jakos nie moge sobie niczym skontrowac tego kołka.

Moze ktos ma jakis patent.

sailence
24-02-07, 19:55
5bieg, kolega wciskający hamulec nożny z całej siły i powinno pójść

ewentualnie możesz w koło pasowe (w te otwory które ono ma) wsadzić cienką ale twardą rurę metalową, która przy obracaniu koła zablokuje się o miskę olejową lub budę (u mnie sprawdzone i zawsze śruba puszcza)

ParanojA
25-02-07, 00:31
Hmm .
Poćwicze ale u mnie chyba niue chce o bude zapierac. A miska nie dostanie za mocno? tzn nic sie jej nie stanie? Wole zapytac zanim bede szarpał.

elmer
25-02-07, 00:49
Potrzebujesz taki sześciokątny klucz do skontrowania, nie pamiętam niestety rozmiaru.

sailence
25-02-07, 00:52
nie, miska spokojnie wytrzyma, tylko rozsądnie użyj takiej blokady, żeby klucz nie pękł od zbytniego źle użytego naprężenia

ja jako takiego bolca-blokady używałem dystansu do grzechotki

ParanojA
25-02-07, 17:13
Hmmmm.
Ja mam taki bardzo mocny, hartowany pret. Uzywam go jako przekładki do klucza jak przedłuzam go rurą.

Sprubuje bo i tak nie mam tego klucza serwisowego do kontrowania.
Jutro sprubuje sie za to zabrac i dam znac co i jak poszło :D.


PS. Jeszcze takie głupie pytanie ale wole sie upewnic. am jest normaln gwint prawda :d, nie przeciwny? Lepiej zapytac wczesniej niz potem nakabinowac :d

elmer
25-02-07, 22:29
Normalny, odkręca się w lewo.

Rolek
26-02-07, 10:49
Ja przemierzyłem rozstaw dziurek (co drugiej) i nawierciłem w takim samym rozstawie dziurki w profilu prostokatnym zamkniętym (najpierw wybrałem płaskownik ale się pogiął :P) i włożyłem do niego dwie śruby tak żeby ich dość spory kawałek wystawał po 2 stronie (chyba 10 lub 12 nie pamiętam) i zakręciłem z drugiej strony nakretkami i... Klucz kontrujący gotowy :D Potem tylko wkładasz w dziurki w kole pasowym taki wichajsterek zapierasz się nogami o niego, a kluczem normalnie odkręcasz śrubę.
Mam nadzieję że w miarę jasno napisałem.

Dodaję szkic. P.S. można podciąć trochę profil po przerywanych liniach.
http://images20.fotosik.pl/99/8b5d3de529e67e16.jpg

sailence
26-02-07, 23:48
tylko ten płaskownik tu musi być naprawdę konkret, bo jak śruba jest dobrze zapieczona to trzeba mieć nie lada parę w łapach żeby ją odkręcić, rurki o grubości palca gna się jak plastelina :d

Rolek
27-02-07, 14:46
Napisane! Profil prostokątny zamknięty. Osobiscie użyłem profilu około 50x30 ścianka 2,5 około. Jak uzyłem płaskownika to po zaparciu się o niego nogą poszedł się .... kochać.

ParanojA
27-02-07, 21:25
A wiec u mnie patent z zaparciem sie o miske nie wypalił. Powód prozaiczny, otwory w kole pasowym nie sa na wylot :sciana: .

Wyprubuje sposób opisany przez kolege Rolka (tak to sie chyba odmienia :) ).
W kazdym razie mam jeszcze czas dopuki głowica nie wróci :speszony:

ceer
28-02-07, 21:32
lyzka w kolo zamachowe do kola zamachowego dostaniesz sie przez rozrusznik albo odkrec od dolu oslone metalowa przy misce olejowej musi puscic nawet jak sruba jest na kleju pozdr