Zobacz pełną wersję : Czy ma ktos jakis patent na odkręcenie koła pasowego?
j/w.
Nie moge sobie poradzic z odkręceniem koła pasowego z wału. Wszystko jest zapieczone i zaraz sie silnik zaczyna obracac. A jakos nie moge sobie niczym skontrowac tego kołka.
Moze ktos ma jakis patent.
5bieg, kolega wciskający hamulec nożny z całej siły i powinno pójść
ewentualnie możesz w koło pasowe (w te otwory które ono ma) wsadzić cienką ale twardą rurę metalową, która przy obracaniu koła zablokuje się o miskę olejową lub budę (u mnie sprawdzone i zawsze śruba puszcza)
Hmm .
Poćwicze ale u mnie chyba niue chce o bude zapierac. A miska nie dostanie za mocno? tzn nic sie jej nie stanie? Wole zapytac zanim bede szarpał.
Potrzebujesz taki sześciokątny klucz do skontrowania, nie pamiętam niestety rozmiaru.
nie, miska spokojnie wytrzyma, tylko rozsądnie użyj takiej blokady, żeby klucz nie pękł od zbytniego źle użytego naprężenia
ja jako takiego bolca-blokady używałem dystansu do grzechotki
Hmmmm.
Ja mam taki bardzo mocny, hartowany pret. Uzywam go jako przekładki do klucza jak przedłuzam go rurą.
Sprubuje bo i tak nie mam tego klucza serwisowego do kontrowania.
Jutro sprubuje sie za to zabrac i dam znac co i jak poszło :D.
PS. Jeszcze takie głupie pytanie ale wole sie upewnic. am jest normaln gwint prawda :d, nie przeciwny? Lepiej zapytac wczesniej niz potem nakabinowac :d
Normalny, odkręca się w lewo.
Ja przemierzyłem rozstaw dziurek (co drugiej) i nawierciłem w takim samym rozstawie dziurki w profilu prostokatnym zamkniętym (najpierw wybrałem płaskownik ale się pogiął :P) i włożyłem do niego dwie śruby tak żeby ich dość spory kawałek wystawał po 2 stronie (chyba 10 lub 12 nie pamiętam) i zakręciłem z drugiej strony nakretkami i... Klucz kontrujący gotowy :D Potem tylko wkładasz w dziurki w kole pasowym taki wichajsterek zapierasz się nogami o niego, a kluczem normalnie odkręcasz śrubę.
Mam nadzieję że w miarę jasno napisałem.
Dodaję szkic. P.S. można podciąć trochę profil po przerywanych liniach.
http://images20.fotosik.pl/99/8b5d3de529e67e16.jpg
tylko ten płaskownik tu musi być naprawdę konkret, bo jak śruba jest dobrze zapieczona to trzeba mieć nie lada parę w łapach żeby ją odkręcić, rurki o grubości palca gna się jak plastelina :d
Napisane! Profil prostokątny zamknięty. Osobiscie użyłem profilu około 50x30 ścianka 2,5 około. Jak uzyłem płaskownika to po zaparciu się o niego nogą poszedł się .... kochać.
A wiec u mnie patent z zaparciem sie o miske nie wypalił. Powód prozaiczny, otwory w kole pasowym nie sa na wylot :sciana: .
Wyprubuje sposób opisany przez kolege Rolka (tak to sie chyba odmienia :) ).
W kazdym razie mam jeszcze czas dopuki głowica nie wróci :speszony:
lyzka w kolo zamachowe do kola zamachowego dostaniesz sie przez rozrusznik albo odkrec od dolu oslone metalowa przy misce olejowej musi puscic nawet jak sruba jest na kleju pozdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.